HAMSPHERE 4.0

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

HAMSPHERE 4.0

#1 Bericht door PD3UTR »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze software en wat voor ervaringen hebben jullie met dit programma?

Ik kwam dit programma tegen vandaag maar weet niet precies hoe het werkt en wat je er precies voor nodig heb om met dit programma te kunnen draaien.

Hoor graag jullie ervaringen en wat de mogelijkheden zijn van het programma enz.

Ik heb mij licentie hoor.

met vriendelijke groet,
luisteramateur

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: HAMSPHERE 4.0

#2 Bericht door Bert_1 »

ik vind dit wel merkwaardig: 'You can even use HamSphere without a Ham Radio license by using a special HamSphere call sign.'

Verder lijkt het me een virtuele zendontvanger waarvoor je weinig extra nodig hebt, een laptop met microfoon, luidsprekers en een internetverbinding (lijkt me) zijn voldoende en volgens http://www.eham.net schijnt het best leuk te werken. Het is maar net wat je wilt :)

Bert
Bert

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: HAMSPHERE 4.0

#3 Bericht door pa3dsc »

Dit onderwerp hoort niet thuis op dit forum.

Gebruikersavatar
gelderjg
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 sep 2005, 08:03
Roepletters: PA3ANF
Locatie: Utrecht (JO22MC)

Re: HAMSPHERE 4.0

#4 Bericht door gelderjg »

En je moet er ook voor betalen na proefperiode...
Heeft inderdaad niets met RADIO te maken hi.... :lol:

Best 73 de Jos PA3ANF :D
Amateurradio is a way of life...but life is more then amateurradio....

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: HAMSPHERE 4.0

#5 Bericht door PD0AC »

Het is weinig meer (of minder) dan een simulator die gebruikt maakt van Voice over IP (net als Skype, bijvoorbeeld). Ze hebben er wel veel werk in gestoken. Je hebt een computer nodig (Microsoft Windows, Apple OS X of Linux),een headsetje en een redelijke internetverbinding.

Afbeelding

Het is gratis voor een jaar (dacht ik).

Hans
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: HAMSPHERE 4.0

#6 Bericht door Aeolus »

Ik heb het topic even verplaatst naar de offtopic hoek, want ergens zou je inderdaad kunnen stellen dat het offtopic is. Het is niet zo dat het niet op dit forum thuishoort. Alhoewel het niets met het daadwerkelijke zenden te maken heeft, zijn er wel degelijk raakvlakken met de hobby, die me duidelijk lijken.

Met deze software kom je niet op 'echte' banden. Je hebt dus geen licentie nodig. Het leuke ervan is dat als je bezig bent met je licentie, je op deze manier (volledig legaal) operating practice kunt opdoen. Heb ik destijds ook gedaan en is me prima bevallen.

Plaats reactie