Oude audio

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Oude audio

#1 Bericht door PC1TK »

Zijn er nog liefhebbers van oude audio ?
heb hier een oude bandrecorder staan van Philips / Type N4 504 /50
Met een x aantal banden .. Het draait maar geluid is niet goed hij pak het tweed spoor mee want er klink hoor iets al of het terug draait .
en als er geen liefhebber voor komt gaat dei naar de stort .. Dus zo op te halen ..

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Oude audio

#2 Bericht door PA2LAD »

Wacht daar even mee. Er is hier een forumlid die in Haaren woont en heel van bandrecorders weet. Ben even z'n call kwijt.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Oude audio

#3 Bericht door PC1TK »

Hij staat op de zolder .. ik wacht af .
Is het Haaren of Haren ? In haren kom ik morgen ...

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Oude audio

#4 Bericht door PA2LAD »

Haren bij Groningen. De OM heeft ook een website met allerlei info. Is misschien een kleinigheid.
Vinyl komt ook weer helemaal terug. :wink: Ik heb ook nog steeds een tapedeck en heb 2 jaar terug de snaren vervangen. `T is zo lastig om muziek op een strip van een pinpas te zetten hé :mrgreen:

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Oude audio

#5 Bericht door PC1TK »

Deze heeft echt groot onderhoud nodig . De snaren zijn compleet uitgerekt de aandrijfsnaar heb ik vervangen door een die er lag om hem te testen .
Voor een liefhebber zal het ook niet veel werk zijn . Band loopt niet goed voor de kopen langs dat is duidelijk . Kan zelfs zo zijn bedacht ik mij later dat die band nooit is op genomen op de recorder .. Een met minder sporen ??

Oude audio is een liefhebberij maar ik heb totaal geen ruimte meer . Heb nog een oude akai set op zolder staan de direct drive platenspeler al wel klaar .. maar aan de rest hoop ik eerdaags aan te beginnen . Veder heb ik nog een oude El cassette dek van Sony ( EL-5) oude Cd-speler van Sony een oude cassettedeck van Kenwood . Op zolder staan nog wee oude draaitafels een Philips en een Gerard die laatste gaat ook weg moet ook uit elkaar en groot onderhoud . Nog geen liefhebber voor gevonden . Die zou hem ook zo mogen hebben . Maar zolder raakt vol .. kreeg het ooit alle maal omdat ik het zonde vond en vind het weg te gooien .. Dus .. liefhebbers ? dan meld je .

Morgen avond ga ik na de vereniging van Groningen die bijeenkomt in Haren . Dus kan het zo mee nemen .

Triodes4ever
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2011, 18:44

Re: Oude audio

#6 Bericht door Triodes4ever »

@PD1JSK
Die Garrard die je hebt liggen, zou je kunnen kijken wat voor type dat is of wellicht een plaatje? Er zijn modellen die restauratie waard zijn voor een audioman zoals ik. zeker niet allemaal vandaar de vraag..

Groeten Leonard

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Oude audio

#7 Bericht door PC1TK »

Afbeelding

Afbeelding

Triodes4ever
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2011, 18:44

Re: Oude audio

#8 Bericht door Triodes4ever »

Hoi bedankt voor het maken van de foto's, dit is echter geen model waarin ik interesse heb.

Vraag je niets dan weet je niets..

73 leonard

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Oude audio

#9 Bericht door PC1TK »

Het was het arbeiders model leerde ik .
De een vind het niks een ander vind wel mooi . Boel verschillende meningen over gehoord en gelezen .
Bij de eerst volgende bezoek aan de stort gaat hij mee . Tot zo lang is er nog een kans voor een liefhebber .

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Oude audio

#10 Bericht door PA2OLD »

Tja, de Vintage Audio liefhebber zal meestal voor de betere apparatuur gaan.
Bovendien is er ook audio spul wat gewoon minder interessant is.
Hieronder staat bijvoorbeeld zo'n klassieker, de Luxman L30
Deze is in goede staat, alleen zijn er elco's bijgeplaatst in plaats van geheel vervangen.
De prijzen voor deze amp zijn nog steeds heel behoorlijk.
De versterker is eventueel te koop, maar doe dan wel een goed bod en versturen is geen optie.
Afbeelding
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Plaats reactie