Wondere Wereld

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Wondere Wereld

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Wie kent dat nog, deze televisiereeks van Chriet Titulair?
Ik kwam op youtube wel iets heel bijzonders tegen, telefoon op je fiets in 1985...

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Wondere Wereld

#2 Bericht door Radioot »

Toevallig is hij recent weer actief, waarschijnlijk "dankzij ingebouwde microelectronica"

http://www.npo.nl/koefnoen/13-09-2014/AT_2015748

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Wondere Wereld

#3 Bericht door PA9X »

PA4DHG schreef:Wie kent dat nog, deze televisiereeks van Chriet Titulair?
Ik kwam op youtube wel iets heel bijzonders tegen, telefoon op je fiets in 1985...
Alles wat Chriet vertelde nam je (toen) gewoon serieus...

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Wondere Wereld

#4 Bericht door PA0RAB »

Chriets Koefnoen verhaal doet me denken aan een wonderbaarlijk verhaal uit de Ralf Inbar tijd
Mannetje loopt op het strand met klaptafel en - stoel .
Klap de handel uit rommelt in actentas
Pakt telefoontoestel schopt gat in de grond en stampt de telefoonstekker in de grond
Gaat zitten en gaat papierwinkel doorlezen
Even later gaat telefoon over.
Mannetje begint gesprek

Dit komt overeen met een ander verhaal. wellicht test voor eerste verhaal
Twee Radio Holland medewerkers haalden geintje uit
bouwden een walkie talkie in een telefoon toestel en gingen er mee naar het strand om te testen
Grootste lol om de gezichten van het strandvolk

Waarheidsgehalte onbepaald door mondelinge doorgifte
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Wondere Wereld

#5 Bericht door PF9ZX »

Gewoon NPO best in de gaten houden. Hier komen regelmatig dit soort programma's voorbij. Ook met Wubbo Ockels.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wondere Wereld

#6 Bericht door elsinga »

Vorige eeuw was er een Nokia kastje, waar een GSM in zat en waar je een gewoon PSTN telefoontoestel op aan kon sluiten. Toenmalige vage kennis van me vond het leuk om in de auto met een T65 vastnet toestel te bellen. Reacties waren redelijk hilarisch soms. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Wondere Wereld

#7 Bericht door PA2OLD »

Chriet heeft een Twitter account en is ook actief.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

-Verwijderd account

Re: Wondere Wereld

#8 Bericht door -Verwijderd account »

elsinga schreef:Vorige eeuw was er een Nokia kastje, waar een GSM in zat en waar je een gewoon PSTN telefoontoestel op aan kon sluiten. Toenmalige vage kennis van me vond het leuk om in de auto met een T65 vastnet toestel te bellen. Reacties waren redelijk hilarisch soms. ;)
autotelefoon.jpg
Hier het bewijs van zijn verhaal... :lol:

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wondere Wereld

#9 Bericht door elsinga »

Niet helemaal, dat Nokia kastje werkte volgens mij alleen met DTMF en da's een draaischijf T65. :mrgreen:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Wondere Wereld

#10 Bericht door PA0RAB »

Charles en Robert,

Of het helemaal juist is ????
Toen m'n vader bij de telefoondienst der PTT werkte was de T 65 een pulskiezer.
Zo rond 1970 werd er gedigitaliseerd en kwamen er langzaam toonkiezers
Als ik me goed herinner was er zelfs een vfo stabilisatie schakeling met een onderdeel uit die toondecoder soort PLL of huffepuf schakeling Klaas Spaargaren ?
De pulskiezer kon wat later omgeruild worden voor een ander T maar niet T 65 rond 1975 1980 ?
Het huis leek er wel op ,maar de kiesschijf was vervangen door een vierkant toetsenbord.
Charles fotobijdrage is dus een echte T 65.
Het ding van de toevallige kennis is dus de opvolger T ???
Het ATF net met de schoenendoos in diverse maten werkte via toontjes en daar kon dus die T???
wel mee werken.
De T 65 hoorn kon je wel met een mobilofoon verbinden.
Trouwens als ik mij herinner zag de T65 telefoon in 1965 het eerste Nederlandse oor.
Waren wel leuke tijden.
Trage obers een lesje leren door de tent met ATF te bellen en voor tafel 14 een bestelling door te geven Moet je de gezichten achter de bar zien als je terugzwaait.

73 de Ruud PA0RAB

-Verwijderd account

Re: Wondere Wereld

#11 Bericht door -Verwijderd account »

PA0RAB schreef:Charles en Robert,

Charles fotobijdrage is dus een echte T65.
Het ding van de toevallige kennis is dus de opvolger T ???
Het ATF net met de schoenendoos in diverse maten werkte via toontjes en daar kon dus die T???
wel mee werken.

73 de Ruud PA0RAB
Afbeelding
De T65TDK dus, werd eveneens in standaard grijs geleverd :D

Hmmm, zou de telefoon op die gifgroene fiets -uit mijn startpost- daadwerkelijk draadloos gewerkt hebben?
Je zou zo'n fietser nu in het hedendaagse drukke stadsverkeer maar tegenkomen....
Laatst gewijzigd door -Verwijderd account op 19 sep 2014, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wondere Wereld

#12 Bericht door elsinga »

Die bedoelde ik dus. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Wondere Wereld

#13 Bericht door PA0RAB »

Charles,
Dat gifgroene geval valt echt wel op
Is het niet een overlevingsregel Zorg dat je gezien wordt?

De huidige kleine rotdingen vind ik veel gevaarlijker
Hevig redenerend en in heftige discussie met de nodige gebaren .
Totaal niet deelnemend aan het verkeer in het verkeer zijnd

Ken je die gasten niet op fiets of scooter rustig raggend door het verkeer hun spel op de mobiel spelend ?.
Geef me dan zwabberende Chriet maar met z'n zijspiegelsop een rustige parkeer plaats

73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PD2WR Danny
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2010, 21:54
Locatie: JO22rb
Contacteer:

Re: Wondere Wereld

#14 Bericht door PD2WR Danny »

Als ik het me nog goed kan herinneren was deze mooie actie van Chriet een 1 aprilgrap.
Alle berichten (inclusief bijlagen) van Danny zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Danny geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend.

Plaats reactie