Wie herkent ze allemaal?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Wie herkent ze allemaal?

#1 Bericht door PA1WES »

In de film "Dawn of the Planet of the Apes" (IMDB) komt halverwege de film een nogal uitgebreide shack in beeld. Een stapel zendontvangers, tuners, amps en andere hardware is even in beeld. Een groot deel hiervan zijn commerciele apparaten.

Voor wie de film gezien heeft: welke apparaten herkende je?

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Wie herkent ze allemaal?

#2 Bericht door Radioot »

Voorlopig valt alleen echt de Kenwood TS520 (links)te herkennen:

Afbeelding

Afbeelding


Rechts staat ook een Kenwood, iets als ts790/450

Turner microfoon, bird achtig metertje, dummyload blik


Vreemd genoeg heeft Oldman wel een soort iPad maar de radio's zijn nog van zijn grootvader geweest....

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Wie herkent ze allemaal?

#3 Bericht door PA1WES »

die rechter wordt later ook meegenomen, dan staat de set op een klaptafeltje. Heel handig precies in de ruimte waar ze explosieven aan het aanbrengen zijn...

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wie herkent ze allemaal?

#4 Bericht door PA3DAT »

Grappig is dat he?
Er is ook één of ander Ster-spotje met steeds een oude porto in beeld, een Icom IC-02e dacht ik...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie herkent ze allemaal?

#5 Bericht door elsinga »

Over oud gesproken: bij Moordvrouw hoor je uit de politie-auto's soms een 5tvo komen. Is vast een nieuwe C2000 feature. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wie herkent ze allemaal?

#6 Bericht door PE2AAB »

Leuk om eens een topic over te openen. Zo zijn er meer films met HAM radio apparatuur. Kan me herinneren dat er een versie van Wrong Turn is waarbij iemand in een brandtoren klimt om hulp te roepen middels een Icom radio. Zijn belagers steken vervolgens de toren in de fik.

Uiteraard de film Freqency waarbij een zoon contact krijgt met zijn overleden vader via een Haetkit (ontvanger??)

En zo zullen er vast meer films zijn.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Wie herkent ze allemaal?

#7 Bericht door PF9ZX »

Naar apparatuur kijk ik nooit. Wel of ik antennes zie :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie herkent ze allemaal?

#8 Bericht door elsinga »

In de diverse Die Hard films wordt regelmatig met zendapparatuur wat gedaan. Meestal klopt het niet trouwens. Sets op verkeerde frequenties gebruiken (politie op 2m HAM frequentie en zo) of dingen met een set doen die niet kunnen. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Wie herkent ze allemaal?

#9 Bericht door PA0RAB »

In enige Suske en Wiske albums komen ook dingen uit het zendmateurisme aan de orde
k Ben niet zo'n stripfanaat die meteen kan zeggen pag 23 afb 7 uit nr 89
Veel leesplezier
73 de Ruud PAoRAB

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Wie herkent ze allemaal?

#10 Bericht door PA1PDB »

In de film Contact 1997 met Jodie Foster is ook een leuk stukje te zien als ze als jong meisje met de tranciever van haar overleden vader aan het cq roepen is. Type tranceiver weet ik niet meer. :)

https://youtube.com/watch?v=YDCNM9NFpRo
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Wie herkent ze allemaal?

#11 Bericht door PE9PE »

PA1PDB schreef:In de film Contact 1997 met Jodie Foster is ook een leuk stukje te zien als ze als jong meisje met de tranciever van haar overleden vader aan het cq roepen is. Type tranceiver weet ik niet meer. :)

https://youtube.com/watch?v=YDCNM9NFpRo

Collins KWM2
Life is too short for QRP.

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Wie herkent ze allemaal?

#12 Bericht door Math PD0MAT »

Ik heb de film niet gezien, maar als ik een scherp screenshot kan vinden ga ik een poging wagen met het herkennen.

Overigens staat bij de IMDB keywords 'Amateur Radio'. Deze tag heeft 17 titels.
Er is ook een 'Ham Radio' met 85 titels.

Altijd benieuwd of dergelijke films nou bijdragen aan een goed imago van de hobby of juist het tegenovergestelde.
Aan de andere kant, het is een film met apen op paarden. Wie behalve een radioamateur zal zich in de shack interesseren?

Wat er zo speciaal is aan de portofoons in Die Hard kan ik mij niet herinneren, maar ik heb 2 dagen geleden deel 1 weer gezien dus volgens mij heb ik dankzij PC5E een goed excuus om de rest ook te kijken :)

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wie herkent ze allemaal?

#13 Bericht door PA3HGT »

elsinga schreef:Over oud gesproken: bij Moordvrouw hoor je uit de politie-auto's soms een 5tvo komen. Is vast een nieuwe C2000 feature. ;)
Idd dat viel me ook op (statusmelding nieuwe stijl ;-) maar... ze hield ook de mike achterstevoren ;-)
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie herkent ze allemaal?

#14 Bericht door elsinga »

Math PD0MAT schreef:Wat er zo speciaal is aan de portofoons in Die Hard kan ik mij niet herinneren, maar ik heb 2 dagen geleden deel 1 weer gezien dus volgens mij heb ik dankzij PC5E een goed excuus om de rest ook te kijken :)
Ik denk dat ik ook maar weer eens een Die Hard marathon moet doen. Inderdaad een goede smoes. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Wie herkent ze allemaal?

#15 Bericht door Radioot »

Meer verwijzingen hier:
http://www.ac6v.com/popculture.htm

Plaats reactie