Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#1 Bericht door PD0JSB »

http://www.nu.nl/groningen/3798402/boze ... lucht.html

Opvallend bericht , een paar beetjes vaag ,maar tja er is weer wat gezegd over radio piraten door journalisten
een "reguliere"27mhz zender in je bezit hebben maakt je nog geen piraat , en als een antenne "ontkoppelen "van een zender geen resultaat heeft , waar ben je dan mee bezig ?
maar tja ,, er komt een mes bij , ik mis nog een ooglapje ...

bah bah bah onduidelijk aso verhaal, wat is nou waarheid, en wat snapt de journalist ?

Als ik zoiets lees heb ik gegeten en gedronken...

[url gecorrigeerd door elsinga met zijn moddereterpet op ;) ]
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#2 Bericht door PF9ZX »

Waarom controleer je zelf niet even of je de link goed geplaatst hebt ? Wat overigens best logisch is :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Sync-AM
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:30

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#3 Bericht door Sync-AM »

De stock foto van een omroep studio maakt het helemaal af.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#4 Bericht door PA3DAT »

Nou, ne enig experimenteren is hier de link:
http://www.nu.nl/groningen/3798402/boze ... lucht.html
De 53-jarige man heeft een 27 MC-zender. Volgens meerdere personen ergeren veel mensen zich aan de informatie die hij daar op deelt.
Grappig, waarom luister je daar als de informatie je niet aanstaat?
Voor een 35-jarige buurtbewoner was zondag de maat vol. Hij maakte eerst de antenne van de zender los. Toen dit geen effect had ging hij even later verhaal halen.
Ook grappig: je koppelt de antenne af maar hij zendt gewoon door, helpt niets! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-Verwijderd account

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#5 Bericht door -Verwijderd account »

Het is geen 27 MC-er maar een zendamateur :shock:
BRON

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#6 Bericht door PE0AGO »

Mijn e-mail aanbeveling aan RTV-Noord "Ga hier maar eens informeren wat een zendamateur is ........ http://www.agentschaptelecom.nl/"

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#7 Bericht door PC1TK »

Het is maar een heel klein berichtje over een heel groot en langslepende kwestie .......
Hoorde een hap en snap op de kanalen .. En weet het er de fijne niet van dus meld er ook veder niks over .
"Denk" te weten wat er gebuurt is ... maar is ook mijn zaak niet dus bemoei mij er ook mooi niet mee .

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#8 Bericht door PA9X »

"Hij maakte eerst de antenne van de zender los. Toen dit geen effect had ging hij even later verhaal halen."

Grappig dat het loskoppelen van de antenne geen effect had. Was zeker een wonder 27mc bakkie, die modellen van vroeger waar een schroevendraaier als antenne genoeg was.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#9 Bericht door Radioot »

http://www.gic.nl/nieuws/boze-buurtbewo ... t-de-lucht

Afbeelding

De "ham" vraag is natuurlijk wie hier nu het slachtoffer is?
Eigenrichting is nooit erg sterk, maar wordt door een terugtrekkende overheid wel in de hand gewerkt.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#10 Bericht door PA5COR »

Het op eigen houtje loskoppelen van de antenne van de buurman zijn installatie waaruit die dan maar ook bestond en los van legal/illegaal is strafbaar als een ingreep/vernieling van andermans eigendom.

Daarmee was de toon al gezet, hoeven ze bij mij ook niet te doen zonder gevolgen, weliswaar geen messentrekken en bedreiging maar de wet geeft ook goede punten van aanpak.

Het maakt niks uit of de man met zender zendamateur/27 mC er of legal of illegaal was in dit geval, je blijft met je taken van iemands spul af en bewandeld maar de wettelijke manier om je ( vermeende) gelijk te krijgen, als je dat krijgt.

Wat betreft de vermeldingen in media over piraten/zendamateurs, de meeste journalisten hebben een I.Q als hun schoenmaat.
Daar kun je niet beter van verwachten en alleen maar verbeteren waar nodig.
Snelle sensatie in plaats van gedegen achtergrond informatie onderzoek plegen is er niet meer bij.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#11 Bericht door PA0RAB »

PA5COR
Hoe bedoel je de vergelijking tussen schoenmaat en het vermogen verbanden te leggen tussen je opgedane kennis. Wat als platvoeten hebt?

Ben het met je eens dat eigen rechter spelen te verwerpen is maar...
Wat als de dienstdoende agent de oom is van de buurt storings bron met zijn zendertje.
Het ernstige vermoeden bestaat dat bepaalde regionale zenders getipt worden i.g.v actie
De inhoud van het uitgezonden programma een duidelijke belediging discriminatie bedreiging enz zaak is Bijv Slager Harmsen kwam met knakworst langs is dat nu reclame of juist zorgen dat ie moeilijkheden krijgt want stiekem sponsoring oei
Tja dan wil het vingerverband wel door lekken.

Nu wil ik "Aopendam" niet met de veenkolonien vergelijken maar wat na Hoogezand radiogolven uitstraalt is de amateur status toe bedeeld En de AT is in Stad Dos aonders
73 de Ruud PA0RAB

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#12 Bericht door pa1bvm »

ja maar ... dan moeten al die boze buurtbewoners toch ook ontvangers gehad moeten hebben ..
anders kan je niet horen wat er zoal allemaal gezegd wordt ..

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#13 Bericht door PC1TK »

pa1bvm schreef:ja maar ... dan moeten al die boze buurtbewoners toch ook ontvangers gehad moeten hebben ..
anders kan je niet horen wat er zoal allemaal gezegd wordt ..
Dat werd hun op straat wel verteld begreep ik ...... ingrijpen had een boel ellende gescheeld denk ik .
Het is echt nog niet zo heel lang terug dat ik in de krant las dat men een 27m station uit de lucht had gehaal omdat de man laster verspreide , met name van zijn buurvrouw . De buurvrouw werd op straat na geroepen . Die had er zelf geen idee van . Zulk een op treden heeft hier duidelijk gemist . Ja mag bepaalde informatie niet zo maar openbaar maken . Als je dat BV doet met een megafoon word die ook in beslag genomen .

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#14 Bericht door PA5COR »

Ik heb zelf maat 50 :mrgreen:
Wat me opvalt in de bijna 62 jaar dat ik op deze aardkloot rondhuppel is dat de heren/dames journalisten niet meer de moeite nemen bij hun verhalen enige achtergrond informatie op te zoeken en zo hun verhaal kloppend te maken, of dat nu uit gemakszucht, luiheid, tijdsdruk of een andere reden komt, het is fout.
Het plaatsen van een rectificatie op pagina 56 in een klein kolommetje is niet voldoende zeker niet gezien de schade die door foutieve verhalen ( kunnen) worden aangericht.

Vaak zelf meegemaakt met diverse zaken die ik had en in het nieuws kwamen en de nodige correcties diende door te voeren.
Wat betreft de zaak daar en de vermeende belangenverstrengeling van Politieagent en gewraakte uitzendende partij:

Je kan altijd een klacht indienen bij de korpschef over de zaak, en lukt dat niet kun je dat doen bij het Ministerie of de Rijksrecherche.
( Pa was politie agent en ik zat de nodige jaren bij de Douane op Schiphol)

Je kan zelf het nodige aan bewijs verzamelen/opnemen en doorspelen, mijn ervaringen met de Rijksrecherche zijn prima, die beschermen de lokale dienders echt niet, ook ervaring mee.
In tegendeel, het s hun er alles aan gelegen de integriteit van de Politie te beschermen en misstanden uit de weg te ruimen.

Zoals je ziet zijn er mogelijkheden genoeg als de lokale diender buiten zijn ( afgetrapte) schoenen loopt en er buitenwettelijke zaken op na houd/doet.

Tot al die mogelijkheden uitgeput zijn raad ik eigen jury, rechter en executeur spelen sterk af, dat maakt je zaak niet beter.

Cor

quote="PA0RAB"]PA5COR
Hoe bedoel je de vergelijking tussen schoenmaat en het vermogen verbanden te leggen tussen je opgedane kennis. Wat als platvoeten hebt?

Ben het met je eens dat eigen rechter spelen te verwerpen is maar...
Wat als de dienstdoende agent de oom is van de buurt storings bron met zijn zendertje.
Het ernstige vermoeden bestaat dat bepaalde regionale zenders getipt worden i.g.v actie
De inhoud van het uitgezonden programma een duidelijke belediging discriminatie bedreiging enz zaak is Bijv Slager Harmsen kwam met knakworst langs is dat nu reclame of juist zorgen dat ie moeilijkheden krijgt want stiekem sponsoring oei
Tja dan wil het vingerverband wel door lekken.

Nu wil ik "Aopendam" niet met de veenkolonien vergelijken maar wat na Hoogezand radiogolven uitstraalt is de amateur status toe bedeeld En de AT is in Stad Dos aonders
73 de Ruud PA0RAB[/quote]
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

-Verwijderd account

Re: Snap ik deze journalistiek ? piraat-27mc- antenne-mes

#15 Bericht door -Verwijderd account »

Dat merk ik zelf ook met enige regelmaat, die verwarring/onbekendheid.
Als ik kenbaar maak zendamateur of radioamateur te zijn wordt dat direkt geassocieerd met "plaatjes draaien, muziekuitzendingen op de FM" :oops:
Of, wat minder vaak, met CB-amateurs.
Het blijkt niet zo simpel te zijn om uit te leggen en duidelijk te maken dat zendamateur iets totaal anders is dan wat de meeste mensen denken. Het is ook wel bijzonder lastig omdat voor steeds meer toepassingen de huiscompjoeter ingezet wordt, en dan denkt men dat het gewoon over het internet is...

Plaats reactie