Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#1 Bericht door Pd0hdf »

Goeden morgen beste mensen.

Wie weet waar de inbreng van "Berry" is gebleven?
*******************************************
Is betrokkene uitgekotst of in de ban....gedaan?

Het door hem ingebrachte voorstel over een nieuw op te starten landelijk dekkend netwerk gaf voer voor commentaar.

Plotsklaps is het gehele onderwerp verdwenen, inclusief de reacties die het teweeg bracht.

Hetgeen door betrokkene werd voorgestaan t.w. het onderzoeken van de mogelijkheid een nieuw landelijk dekkend netwerk voor/van Radiozendamateurs op te zetten werd hem niet in dank afgenomen gezien de kritiek die los barste.............

Heeft de directie van dit toch positief ingesteld forum gemeend het zwaard.......te moeten hanteren en "Berry" te verwijderen?

Of is mijn computer gecrassed of geupdated?

Het ware te wensen dat vanuit de regie een mededeling wordt gedaan over de omstandigheden en de wijze waarom wij zo met elkaar om gaan.

Geen olie op het vuur mijnerzijds
Wel een overdenkende "" novice""

een prettige dag verder,

73

Roelof
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#2 Bericht door PA0ETE »

Hallo Roelof,

Ik denk dat je met Berry Noodnetwerk bedoelt. Ik heb hem een waarschuwing gestuurd vanwege iets in zijn oorspronkelijke post maar ik heb hem geen ban gegeven. Als hij niet zou kunnen posten dan is er een vergissing in het spel. Wel heb ik (na meerdere klachten over de topic) deze in quarantaine gezet. Dat wil zeggen dat de hele discussie er nog is, maar momenteel alleen voor de beheerders en moderatoren kan worden bekeken.

We hebben de afgelopen tijd wat last gehad van, zeg maar 'ordeproblemen'. Vandaar dat we momenteel wat extra streng zijn over bepaalde zaken.

Ik twijfel ook wel enigszins of het onderwerp (het opzetten van zo'n noodnetwerk door niet amateurs en het alvast uitproberen van zo'n netwerk in de verwachting dat zich later amateurs met hun diensten beschikbaar zullen stellen zodat het daarmee ook legaal is) wel een onderwerp is voor zendamateur.com

Verschillende mensen gaven ook aan dat de discussie bij een bestaande topic's over een vergelijkbaar onderwerp aangesloten zou moeten worden. Ik heb niet heel secuur naar eerdere topic's gekeken, maar ik vond deze topic voor de poster zo persoonlijk (het betrof een initiatief van hem) dat ik dat zelf niet zo'n probleem vond.

Er was kortom een hoop ergernis over deze discussie.

Noodnetwerk is een forumgebruiker die heel gewoon nog welkom is hoor. Ik vind ook niet dat hij door deze waarschuwing als forumgebruiker met extra aandacht door ons bekeken moet worden.

Groeten,
John

-Verwijderd account

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#3 Bericht door -Verwijderd account »

Tja, over de zin en nut van dergelijke zaken kan je heeeeel errug lang debatten :mrgreen:
De vraag is of mensen braaf en zonder verdere vragen de aanwijzingen zullen opvolgen die alsdan gegeven gaan worden.

Op youtube is ook het nodige aan filmpjes te vinden, zelfs noodradio's :shock:
Noodnetwerk; Noodpakket; Noodradio.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#4 Bericht door Pd0hdf »

PA0ETE schreef:Hallo Roelof,

Ik denk dat je met Berry Noodnetwerk bedoelt. Ik heb hem een waarschuwing gestuurd vanwege iets in zijn oorspronkelijke post maar ik heb hem geen ban gegeven. Als hij niet zou kunnen posten dan is er een vergissing in het spel. Wel heb ik (na meerdere klachten over de topic) deze in quarantaine gezet. Dat wil zeggen dat de hele discussie er nog is, maar momenteel alleen voor de beheerders en moderatoren kan worden bekeken.

We hebben de afgelopen tijd wat last gehad van, zeg maar 'ordeproblemen'. Vandaar dat we momenteel wat extra streng zijn over bepaalde zaken.

Ik twijfel ook wel enigszins of het onderwerp (het opzetten van zo'n noodnetwerk door niet amateurs en het alvast uitproberen van zo'n netwerk in de verwachting dat zich later amateurs met hun diensten beschikbaar zullen stellen zodat het daarmee ook legaal is) wel een onderwerp is voor zendamateur.com

Verschillende mensen gaven ook aan dat de discussie bij een bestaande topic's over een vergelijkbaar onderwerp aangesloten zou moeten worden. Ik heb niet heel secuur naar eerdere topic's gekeken, maar ik vond deze topic voor de poster zo persoonlijk (het betrof een initiatief van hem) dat ik dat zelf niet zo'n probleem vond.

Er was kortom een hoop ergernis over deze discussie.

Noodnetwerk is een forumgebruiker die heel gewoon nog welkom is hoor. Ik vind ook niet dat hij door deze waarschuwing als forumgebruiker met extra aandacht door ons bekeken moet worden.

Groeten,
John
Bedankt John voor je open(hartige) reactie op mijn posting.

Daaruit is mij duidelijk geworden waar de teksten aangaande het ons aller bekende Nnw is ' "opgeslagen..."
Prima dat je aan mijn verzoek hebt voldaan om openheid van zaken te geven over het gehele gebeuren.

Prettig weekend,

groeten

Roelof :D
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#5 Bericht door Pd0hdf »

PA4DHG schreef:Tja, over de zin en nut van dergelijke zaken kan je heeeeel errug lang debatten :mrgreen:
De vraag is of mensen braaf en zonder verdere vragen de aanwijzingen zullen opvolgen die alsdan gegeven gaan worden.

Op youtube is ook het nodige aan filmpjes te vinden, zelfs noodradio's :shock:
Noodnetwerk; Noodpakket; Noodradio.

@ Als de nood het hoogst is , is de redding nabij.

Ook in de omgeving van ::"het binnenhof" .......... :lol: :lol: :lol:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Noodnetwerk
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jul 2013, 00:09

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#6 Bericht door Noodnetwerk »

Hoi hoi...

Hier berry dan...

Ik heb dus zelf de hele discussie gemist en ook geen tijd gehad om hierop te antwoorden. Ik heb nog een mail gestuurd naar de webmaster met de vraag of het draadje terug mag komen, zodat ik het 'illegale' deel kan weghalen en zo het originele vraagstuk blijft bestaan. Want daar is in mijn ogen niets mis mee.

Ik probeer juist een beroep te doen op de zendamateurs MET licentie door middel van deze oproep. Ongeacht of men nu wel of niet iets ziet in dit onderwerp.

Dus dan bij deze nogmaals de vraag; Is het een mogelijkheid om het bericht terug te plaatsen maar dan enigszins aangepast (door jullie of mij?)

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#7 Bericht door pa3kc »

In essentie wat jij nog moet weten omdat je dat dus niet meegekregen hebt:
Noodnetwerk schreef:
Momenteel zijn wij bezig met een project dat verschillende alarmeringssystemen samen brengt en d.m.v. slimme software hieruit alerts kan versturen. De ontwikkeling van de software is inmiddels in volle gang. en een aantal serieuze partijen hebben interesse getoond en volgen de ontwikkelingen op de voet.
Dit riekt naar commercie! Zendamateurs mogen jou daar niet mee helpen.

Onder de "Gebruikers bepalingen amateur frequentie gebruik" staat onder 1.2 Algemene gebruikersbepalingen:
http://www.agentschaptelecom.nl/sites/d ... ebruik.pdf
Het uitzenden van omroepprogramma’s, muziek, reclame of berichten van of voor derden is niet toegestaan.
Daar moeten wij ons aan houden. Er is hier een wezenlijk verschil tussen DARES communicatie en wat jij wilt gaan realiseren.

Voor meer (al dan niet constructieve reacties) verwijs ik je naar dit topic:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=12&t=11596

Radioot
Berichten: 1038
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#8 Bericht door Radioot »

Wat 3KC zegt.

Noodnetwerk
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jul 2013, 00:09

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#9 Bericht door Noodnetwerk »

Ik moest het even laten bezinken en goed doorlezen. Maar ik begrijp hier uit dat het dus niet is toegestaan om berichten naar elkaar te versturen die voor iemand anders bedoeld zijn? voorbeeld;

Jan is truus kwijt. Jan zoekt hulp bij zendamateur om een oproep te doen. Dat mag dus niet?

buiten DARES dan...

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#10 Bericht door PA3BAS »

Noodnetwerk schreef:Ik moest het even laten bezinken en goed doorlezen. Maar ik begrijp hier uit dat het dus niet is toegestaan om berichten naar elkaar te versturen die voor iemand anders bedoeld zijn? voorbeeld;

Jan is truus kwijt. Jan zoekt hulp bij zendamateur om een oproep te doen. Dat mag dus niet?

buiten DARES dan...
Correct. Voor Dares is een uitzondering gemaakt. Je zou kunnen proberen ook zo'n uitzondering te krijgen, maar of dat lukt weet ik niet. Je kan je ook richten op vrije frequenties zoals 27mc en lpd/pmr.

Daarnaast is het zendamateurs allen toegestaan verbindingen te maken met legale gebruikers van die frequentie, en dat verklaart ook de reden dat dit onderwerp gevoelig ligt hier op het forum. Er staat namelijk in de forumgebruikersvoorwaarden dat je niet mag praten over illegale handelingen.

Zo een beetje duidelijker? Als je meer wilt weten: vraag!
.... But will it blend?

EdwinA
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 mei 2014, 10:26

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#11 Bericht door EdwinA »

Dares mag dit ook niet.

Uit het handboek van Dares:
2.6 Juridisch en formeel kader
In alle hierboven beschreven situaties dient iedere individuele zendamateur die zich inzet om
noodcommunicatie te verzorgen zich te realiseren, dat het onder de huidige regelgeving formeel niet is
toegestaan om berichtenverkeer voor derden te verzorgen.
Daarbij geldt echter wel het juridisch algemeen erkende en aanvaarde principe “nood breekt wet” en de in de
Nederlandse wetgeving op diverse plaatsen opgenomen plicht voor iedere burger om een medeburger die in
nood verkeert, naar beste weten en kunnen te helpen.
Achteraf zal men eventueel in staat moeten zijn om aan te tonen dat er, bij de feitelijke overtreding van de
regelgeving, naar eigen eer en geweten sprake was van overmacht als gevolg van een (als op dat moment
als zodanig ervaren) noodsituatie.
Los hiervan dient onder alle omstandigheden te worden voorkomen dat de communicatie van de
professionele hulpverleningsdiensten wordt gehinderd of wordt verstoord.

-Verwijderd account

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#12 Bericht door -Verwijderd account »

Hieruit blijkt dus dat de Radio Amateur Dienst door onze Overheid in het geheel niet serieus genomen wordt :cry:
Maar dat wisten we toch al?

Noodnetwerk
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jul 2013, 00:09

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#13 Bericht door Noodnetwerk »

pa3bas schreef:
Zo een beetje duidelijker? Als je meer wilt weten: vraag!
Daarom ben ik hier ook! ;)

Mijn intenties zijn duidelijk, en het feit dat dit dus illegaal blijkt te zijn als dit via gelicentieerde zendamateurs zou lopen zijn ook duidelijk.
Hierbij mijn excuses voor het niet weten van deze feiten en het oproeren van een onnodige discussie... blijkbaar ;)

Goed...
dan houden we over: 27Mc 40 kanalen 4watt. En PMR / LPD respectievelijk 0.5 en 0.1 milliwatt.

om te beginnen; 27mc.
Om de draaggolf zo ver mogelijk te laten reiken moet het signaal dus zo smal mogelijk worden. Spraak valt hier dus al buiten de boot.
Dan kunnen we kiezen uit RTTY en soortverwante data signalen.
vervolgens zullen er dan richtantennes en hoge locaties nodig zijn om een eventueel dekkend netwerk te krijgen.
Kort gezegd... niet te doen.

Ik begin nog niet eens over de LPD en PMR frequenties en wattages...

Als ik het erg kortzichtig zou bekijken, kan ik me dus enkel beroepen op de 'nood breekt wet' regeling in tijden van nood. Maar om hier enige orde in te brengen zonder regelbrekend voorwerk te doen lijkt ook onmogelijk.

Met andere woorden. Als GSM / Stroom uitvalt, zijn we dus echt aan de overheid overgeleverd qua nieuws- en informatievoorziening?
"Zet uw radio (op batterijen) aan op de lokale rampenzender" wordt dan de enige optie?...

Dat moet toch beter kunnen? Is het nou echt zo'n rare wens om hiervoor een burger initiatief te willen op zetten?

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#14 Bericht door Pd0hdf »

Beste brave Berry

Volgens mijn begrip snapt U nog steeds niet waar de schoen wringt.......

Of doet U dit als zodanig voorkomen met een glimlach over de commotie die U zelf heeft gegenereerd.

Denk eens aan de goede oude stenentijdperkbewoners die het met knotsen trommels en later rooksignalen voor elkaar kregen een berichtenstroom op gang te brengen en te communiceren over de "verdwenen" echtgenote of andere personage.


Laat Uw hoop varen dat U buiten de officiele instanties en wetsartikelen een
sprekershoek kunt opstarten.

ja........met twee conservenblikken en een gespannen touwtje is het te proberen over een short distance.

Die wijze heeft niemand een probleem mee !!!

Het boek over Radiocommunicatie van de heer Aisberg verwoordt in de gesprekken van vraagal en weetal bijzonder veel interessante onderwerpen over het wel en niet toegestaan zijn van ontwikkelingen zoals U die voorstaat.

Evenals het handboek voor de Zendamateur.

De grootste vraagbaak is gevestigd in Groningen........... :mrgreen:

Doe Uw voordeel met wat hier eerder in de topic is aangereikt en ga lekker van het mooie weer genieten.

gegroet

pd0hdf

P.S. Wat U denkt te bereiken is een utopie :roll:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#15 Bericht door coolepascal »

PA4DHG schreef:Hieruit blijkt dus dat de Radio Amateur Dienst door onze Overheid in het geheel niet serieus genomen wordt :cry:
Maar dat wisten we toch al?
Weet niet waar je dat op baseerd. Gewoon een kwestie van aloude regels waar niets mis mee was/is.
Ik zou het de overheid overigens niet kwalijk nemen. Er is nogal een verschil in de bekwaamheid van amateurs van vandaag de dag in vergelijking van de amateurt van 20 jaar geleden (en die was al niet geweldig).
Wat de referentie naar Dares betreft, dat zijn toch echt alleen maar lieden die zichzelf heel belangrijk willen maken.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gesloten