Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#16 Bericht door Pd0hdf »

coolepascal schreef:
PA4DHG schreef:Hieruit blijkt dus dat de Radio Amateur Dienst door onze Overheid in het geheel niet serieus genomen wordt :cry:
Maar dat wisten we toch al?
Weet niet waar je dat op baseerd. Gewoon een kwestie van aloude regels waar niets mis mee was/is.
Ik zou het de overheid overigens niet kwalijk nemen. Er is nogal een verschil in de bekwaamheid van amateurs van vandaag de dag in vergelijking van de amateurt van 20 jaar geleden (en die was al niet geweldig).
Wat de referentie naar Dares betreft, dat zijn toch echt alleen maar lieden die zichzelf heel belangrijk willen maken.

:oops:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#17 Bericht door PA0RAB »

OM's
in de praktijk blijkt telkens weer dat de "ervaren" zendamateur in noodsituaties door kennis en kunde in staat is belangrijke communicatie te verzorgenen te onderhouden vaak ongeoefend.
Mogelijk begeef ik me nu in een mijnenveld door te stellen dat bij vrije radiodiensten ook telkens de roep om noodnetwerken ontstaat Begrijpelijk en te waarderen.
Hulpverleningsnetwerken worden steeds meer aan elkaar gekoppeld. Echter iedere hulpverleningsdienst kent zijn eigen jargon en het werk en problemen van de ander niet.
De huidige vergaande automatisering en digitalisering is ontzettend storingsgevoelig in noodsituaties. Valt bijv uit als mensen hun mobieltje gebruiken!.Improvisatie is dan niet mogelijk ambtelijk gebrek aan kennis en middelen.
Er valt meer op te merken ,maar ik laat het toch hierbij
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#18 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik hoef alleen maar te wijzen op mijn bijdrage in een eerdere forum discussie over zo'n onderwerp,

http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... RO#p139668


Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#19 Bericht door FrankSD »

Zoals ik dat zie maakt Berry zich zorgen in geval van een "calamiteit" hulp te kunnen bieden. Ik vind dat nobel maar spijtig zijn wij gebonden aan de wetgeving. In feite is elke zendamazeur een noodnetwerkje op zijn eigen getuige de uitzendingen die men nogal van crisisgebieden ontvangt. Come on Berry.. een N is werkelijk niet moeilijk en in geval van kan je je ding doen en ondertussen lekker experimenteren :mrgreen:
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

KI6APR
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 okt 2008, 01:40
Locatie: Woodland, California

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#20 Bericht door KI6APR »

coolepascal schreef:
PA4DHG schreef:Hieruit blijkt dus dat de Radio Amateur Dienst door onze Overheid in het geheel niet serieus genomen wordt :cry:
Maar dat wisten we toch al?
Weet niet waar je dat op baseerd. Gewoon een kwestie van aloude regels waar niets mis mee was/is.
Ik zou het de overheid overigens niet kwalijk nemen. Er is nogal een verschil in de bekwaamheid van amateurs van vandaag de dag in vergelijking van de amateurt van 20 jaar geleden (en die was al niet geweldig).
Wat de referentie naar Dares betreft, dat zijn toch echt alleen maar lieden die zichzelf heel belangrijk willen maken.
Ik weet niet hoe DARES werkt (ik woon bijna 20 jaar niet meer in Nederland), ik denk toch niet dat je kunt stellen dat "DARES lieden" zich alleen maar belangrijk willen maken.

Ik ben zelf niet aangesloten aan ARES of RACES hier in de VS en kan de wekelijkse oefeningen en "roll-call" op de repeater ook wel vervelend vinden. Ik hoef er immers niet naar te luisteren. Wanneer er iets gebeurt, dan zijn het wel de mensen die de nacht, de storm en regen etc, trotseren. Ik heb dat al een paar keer meegemaakt. Ik doel hier niet op 911, Katrina en Sandy bijvoorbeeld maar hier in de buurt van Sacramento.

Is het alleen maar omdat je denkt: "Wat kan er nu in Nederland gebeuren dat we dit nodig hebben?" Of is het iets anders?

Ik geloof ook dat amateur radio in de eerste plaats een hobby is. Iedereen kan doen wat hij of zij leuk vind binnen de wettelijke bepalingen met deze hobby en toon een beetje respect maar we hoeven het niet met iedereen eens te zijn of met iedereen een verbinding te moeten maken.

Jan
Voorheen PA0PWR, nu KI6APR

EdwinA
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 mei 2014, 10:26

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#21 Bericht door EdwinA »

Dares is heel nuttig, al was het alleen maar omdat radioamateurs voor een deel hun bestaansrecht te danken hebben aan het feit dat ze noodcommunicatie kunnen verzorgen.
Iets wat wel eens vergeten wordt, behalve als men bij de rechter zit omdat men een vergunning voor een antennemast nodig heeft.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#22 Bericht door pa3kc »

EdwinA schreef:Dares is heel nuttig, al was het alleen maar omdat radioamateurs voor een deel hun bestaansrecht te danken hebben aan het feit dat ze noodcommunicatie kunnen verzorgen.
Iets wat wel eens vergeten wordt, behalve als men bij de rechter zit omdat men een vergunning voor een antennemast nodig heeft.
We hebben kunnen helpen tijdens de grote watersnoodramp. Bedoelde je dat met bestaansrecht?

Hoe kom je daar zo bij, dat wij bestaansrecht te danken hebben aan het feit dat wij noodcommunicatie kunnen verzorgen??

EdwinA
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 mei 2014, 10:26

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#23 Bericht door EdwinA »


Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#24 Bericht door pa3kc »

Dit gaat wel heel erg offtopic worden.

Er staat daar (6e alinea) dat administraties (overheden) worden aangemoedigd om ze te laten helpen bij rampen.

Sorry, maar ik kan daar niet uit opmaken dat wij ons bestaansrecht daar aan te danken hebben.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#25 Bericht door PA0RAB »

En dat je gearresteerd wordt omdat je weet hoe de toenmalige scrambler werkte en waar decoders te koop Na een uitval der politiediensten door stroomstoring.
Ik ben dus zeer kritisch en huiverig .
Maar heb wel bij een telefoon storing een continue 1e verbinding gelegd tussen diverse diensten zonder enig probleem
73 de Ruud PA0RAB

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#26 Bericht door Pd0hdf »

Beste beheerders en moderatoren.

Als topicstarter aangaande het bovenstaande onderwerp verzoek ik dringend die maatregelen te treffen teneinde deze draad op slot te zetten.

De forummisten hebben kennis kunnen nemen van de berichten
waarom, waardoor en waarmee de betrokkene behept is om "zijn hobby" wereldkundig te maken.

Reacties van aller omvang en uit alle windstreken hebben wederom meegewerkt aan de omstandigheden dat het Hanengedrag ook nu weer de kop opsteekt. :mrgreen:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Waar is de inbreng van de forumgast Berry gebleven?

#27 Bericht door elsinga »

[mod pet op] Sleutel, draai, done! :mrgreen: [mod pet af]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten