Vijver Plantjes !!

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Vijver Plantjes !!

#16 Bericht door PC1TK »

De plantjes zijn weg via deze site !!
Blij ze niet weg te moeten gooien !!

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Vijver Plantjes !!

#17 Bericht door EA5JEX »

Bedankt voor de plantjes Johny,

Ze staan al in het water.

Kees

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Vijver Plantjes !!

#18 Bericht door PC1TK »

Echt heel graag gedaan Kees ! hobby is veel leuker als je het met anderen kunt delen .
Gaat met mijn bladmuziek net zo (2500 stuks) . Af en toe stuur ik via mail iemand wat muziek . En Krijg ook soms wat terug .
Wat vijver betreft mis ik nog altijd aquarium vereniging je had nooit wat over niks ging in de vuilnis bak !
En komen ze niet aan ... laat weten dan waarschuw ik je volgend jaar als ze nog uit het water moeten !

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Vijver Plantjes !!

#19 Bericht door PA0RAB »

Johnny,
John, m'n buurman is al goed een maand bezig met graafwerk zand stortendoek en zeil te spannen .Turfbanden te leggen en heel veel meer.
Klinkt bekend. want buurman John wil ook een vijver(tje wil de xyl)
Dus John lekker gemaakt met je plantjes aanbod maar hij kent me ....
D'r zit natuurlijk weer ergens een adder in t gras.
afleiden met je foto's natuurlijk John zag het al helemaal klaar liggen
Toen vroeg z'n vrouw "waar ligt Heiligerlee ?
Johnny je had Johns gezicht moeten zien Dat weerstond een Geus helemaal niet toen hij een Spanjool een enkel reisje hel toewenste. Zelfs het historisch besef ging verloren in hedendaags gegrom.
Heiligerleese plantjes in Brielle

55 met je vijver
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Vijver Plantjes !!

#20 Bericht door PC1TK »

Het gaat er tegenwoordig een heel stuk rustiger aan toe hoor !
Lijn recht 300 meter voor mijn neus herdenken ze nog wel het neer slaan van de spanjool !
Wat geheel correct gezien Duitsers waren in diens van Spanje maar slagvelden vind je hier niet veel meer .
Grootste strijd al hier word alleen nog gestreden tussen een geboren stadjer ( Komt uit Stad Groningen ) en een geboren pekelder ( geboren en getogen in Oude Pekela ) . En dat gevecht vind plaats langs het viswater . Haalt niet echt het landelijke nieuws . Keer al vissend met onze koppen op TV noord als teken dat het zulk mooi weer nog was en het late na jaar !

Hij kan gerust lang komen hier !!

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Vijver Plantjes !!

#21 Bericht door PA0RAB »

Johnny en anderen,
Is bij controle het antwoord foetsie.
Kwam er op neer dat mijn ouders uit de Leek komen andere hoek maar toch bekend met het Stadjers en Ommelaand gedoe spraakgebrek Altijd die verhipte Martjinitjoren en dat noar winkel tou
Vissen deed ik op t Wad lang net in een prieltje lekker stampen daarna de ondermaatse bot terug zetten.mocht grote broer halen
Het vis water in m'n omgeving is wel bekend van de Vis tv bijv Voorns kanaal praktisch ieder week-end wel een of ander wedstrijd kun je er zelf niet een voorntje pakken De polders hebben goede snoeken en baarsen en zware zeelten.Even verder het Haringvliet met echte vloermatten aan witwis..Binnenkort kampioenswedstrijden niveau weet ik niet In de Waterweg ed is gevaarlijk stroming en hekgolven van schepen ,maar er zit fijne vechtvis.
John vond de grap achteraf wel geinig en heeft wat ideeen opgedaan via foto's. Ook van hem groeten en succes .Het spul moet altijd weer even evenwicht vinden
55 met je vijver en 73 de Ruud PA0RAB met Buurman John

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Vijver Plantjes !!

#22 Bericht door PC1TK »

Zeg nog tegen je buurman dat roodvoorns .. Voor de rest van Nederland ruis of rietvoorns helle goede vijver vissen zijn .
Moest ik vandaag weer op nieuwe beginnen dan ving ik een aantal van deze vorens . Zelf heb ik nu windes die heb ik toen speciaal besteld onder de naam goudvoorn . Ontdekte ze bij Ada Hofman ( zo wie we zo goeie plek om heen te gaan als je wilt beginnen met een vijver ) . Maar toen al was bekend dat de naam goudvoorn tijdelijk zou zijn , wat het zijn windes . Heb geweten hoe ze nu genoemd worden maar ben de naam kwijt . Kocht ze omdat ze geen 60CM groot worden en hun jongen nog meer op vraten als goudwindes..

Tja ik had er 4 een ging dood door dat die klem onder een steen zat en heb er nu ..... 20 /30 ??? ik zou het niet weten .
Gekke is dat de jongen steeds meer op rietvoorns gaan lijken je ziet er een op de foto . Vermoed dat ik over een paar jaar vissen moet vangen uit mijn vijver .

ervik
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 jun 2013, 20:38
Locatie: Belgie

Re: Vijver Plantjes !!

#23 Bericht door ervik »

Vermoed dat ik over een paar jaar vissen moet vangen uit mijn vijver .

Kabouter met hengel en haak plaatsen of de plaatselijke visvereniging
wedstrijd laten organiseren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Trouwens sjieke vijver.
UBA LIDNUMMER: ONL11960,
Siemens E309A,Siemens E311B,Telefunken E639aw/2,
Wellbrook ALA 1530 Loop.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Vijver Plantjes !!

#24 Bericht door PA0RAB »

Ervik,

Naast de historische en vijverovereenkomsten met Johnny en buurman John
kom ik nu ook het huurdersprobleem tegen.
Dan is er zo iets als welstandscommissie Een zendeling heeft vreemde verschijnselen opgewekt in de tekeningplotter van de stadsarchitect tevens voorzitter van die welstands cie..
In m'n huurovereenkomst staat dat er geen antennes op of of het pand mogen anders dan met ontheffing.

Kort gezegd antenne plaatsing is lastig.
De oplossing simpel.
Een wasteil is ingegraven.
Bij de Boerenbond is een Poolse tuinkabouter aangeschaft
De tuinkabouter staat te vissen met surfmast en 6m hengel Simmetje is natuurlijk m'n antenne.
Opzichter stond raar te kijken want de antenne is nu een vreemd tuinornament.

73 de Ruud PA0RAB

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Vijver Plantjes !!

#25 Bericht door PA0RAB »

Ervik,

Naast de historische en vijverovereenkomsten met Johnny en buurman John
kom ik nu ook het huurdersprobleem tegen.
Dan is er zo iets als welstandscommissie Een zendeling heeft vreemde verschijnselen opgewekt in de tekeningplotter van de stadsarchitect tevens voorzitter van die welstands cie..
In m'n huurovereenkomst staat dat er geen antennes op of of het pand mogen anders dan met ontheffing.

Kort gezegd antenne plaatsing is lastig.
De oplossing simpel.
Een wasteil is ingegraven.
Bij de Boerenbond is een Poolse tuinkabouter aangeschaft
De tuinkabouter staat te vissen met surfmast en 6m hengel Simmetje is natuurlijk m'n antenne.
Opzichter stond raar te kijken want de antenne is nu een vreemd tuinornament.

73 de Ruud PA0RAB

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Vijver Plantjes !!

#26 Bericht door EA5JEX »

Ze zijn allemaal aangeslagen en de 1e bloeit al!
Bijlagen
lelie.jpg

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Vijver Plantjes !!

#27 Bericht door PC1TK »

Dat is de inheemse lelie soort !
Vind hem zelf het mooist . Als het goed is komt er nog een wat meer roze te voor schijn die ook groter is .

Maar zien er goed uit !

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Vijver Plantjes !!

#28 Bericht door PD7CW »

Johny,
Om het draadje weer even 'in topic' te trekken, kun je daar ook thee van zetten?

Wordt dan niet even 'bakkie doen' maar 'wasteil doen' !
Cees

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Vijver Plantjes !!

#29 Bericht door PD7CW »

PA0RAB schreef:Ervik,

Naast de historische en vijverovereenkomsten met Johnny en buurman John
kom ik nu ook het huurdersprobleem tegen.
Dan is er zo iets als welstandscommissie Een zendeling heeft vreemde verschijnselen opgewekt in de tekeningplotter van de stadsarchitect tevens voorzitter van die welstands cie..
In m'n huurovereenkomst staat dat er geen antennes op of of het pand mogen anders dan met ontheffing.

Kort gezegd antenne plaatsing is lastig.
De oplossing simpel.
Een wasteil is ingegraven.
Bij de Boerenbond is een Poolse tuinkabouter aangeschaft
De tuinkabouter staat te vissen met surfmast en 6m hengel Simmetje is natuurlijk m'n antenne.
Opzichter stond raar te kijken want de antenne is nu een vreemd tuinornament.

73 de Ruud PA0RAB
Als de vangst van die tuinkabouter een beetje tegenvalt dan is het misschien te overwegen over te gaan tot een CLC antenna, ben toevallig bezig, zie mijn draadje. Beetje extra vissnoer eromheen en gaan......
Ik heb wat experimenten gedaan met een CLC (center loaded coil) antenne voor de veertig meter band. De mijne is 6 m lang en bestaat uit een telescoop hengel, in elkaar gestoken en bestaande uit 6 segmenten.

http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=5&t=13654

PD7CW heeft een CLCtje mee!

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Vijver Plantjes !!

#30 Bericht door PC1TK »

pa5cw schreef:Ze zijn allemaal aangeslagen en de 1e bloeit al!
Mijn eega en ik hebben trouwens sterk het vermoeden dat we een stukje van je tuin hebben gezien .
Het is al wel weer een paar weken terug . We fietsten met de E-bike onze neus achter naar en kwamen in gebieden waar we nog nooit geweest waren . En op een zei mijn vrouw wat wonen die mensen daar mooi wat een mooie grootte tuin . En ja ik zag dat het een armatuur was .
Was een iemand bezig met ik meende een bos maaier . We waren al weer KMs veder en toen schoot mij het op een in het zin . Die antennes ?? Die zag ik toch ( foto's op je GSM) ?

Kreeg nog op me kop van mijn eega .. Antennes ?? Daar kijk jij weer na ....

Plaats reactie