mopper mopper

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: mopper mopper

#31 Bericht door PA2OLD »

Wat een flauwekul om het steeds te hebben over het uitsterven van de hobby, lekker positief voor degene die net beginnen met de radiohobby!
Hou daar eens mee op!

Ik heb al eens geopperd om speciale mappen te maken waar niet-amateurs en luisteramateurs kunnen schrijven en alle andere mappen niet.
Registreren alleen met de roepletters, wil je dat niet, dan schrijf je maar in de niet-amateur en luisteramateurs mappen.

Maar dat zal er denk ik niet komen, de beheerders hebben jammer genoeg argumenten tegen zo'n systeem.
Of zoiets technisch kan weet ik niet.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#32 Bericht door PA0ETE »

HenkDeBoer schreef:Dus is het dan niet eens tijd om het aanmelden strenger te maken? Is veel verzet tegen, maar dat was er ook toen de moderatoren discussie er was. Die moderatoren zijn er nu, maar het blijkt dus niet afdoende. Dit is een forum voor zendamateurs, dus laat lieden die dat niet zijn niet toe. Kun je niet bewijzen dat je zendamateur bent, dan gaan de schrijfsels eerst via een moderator. Pas als die overtuigd is dat je goede bedoelingen hebt wordt je vrij gelaten op het forum. Simpel, doeltreffend en kost weinig tijd. Maar ja.....je moet wel willen natuurlijk.
Een klein detail nog, just to put your money where your mouth is, maar ik wil je gezien het bovenstaande graag nog in overweging geven om zo snel mogelijk je accountnaam te wijzigen in je amateurroepnaam.

HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: mopper mopper

#33 Bericht door HenkDeBoer »

PA0ETE schreef:
HenkDeBoer schreef:Dus is het dan niet eens tijd om het aanmelden strenger te maken? Is veel verzet tegen, maar dat was er ook toen de moderatoren discussie er was. Die moderatoren zijn er nu, maar het blijkt dus niet afdoende. Dit is een forum voor zendamateurs, dus laat lieden die dat niet zijn niet toe. Kun je niet bewijzen dat je zendamateur bent, dan gaan de schrijfsels eerst via een moderator. Pas als die overtuigd is dat je goede bedoelingen hebt wordt je vrij gelaten op het forum. Simpel, doeltreffend en kost weinig tijd. Maar ja.....je moet wel willen natuurlijk.
Een klein detail nog, just to put your money where your mouth is, maar ik wil je gezien het bovenstaande graag nog in overweging geven om zo snel mogelijk je accountnaam te wijzigen in je amateurroepnaam.
Nee, dat wil ik niet. Ik houd me hier op omdat ik hoop dat dit forum - het enige forum in de Nederlandse taal van een beetje belang voor zendamateurs - ooit eens een beetje van hoger niveau wordt. Dat kan op een aantal manieren:
1) strengere selectie wie op het forum kan komen
2) strengere moderatie
3) meer inhoud, minder volume
Wat je ziet is dat serieuze lieden het steeds na een tijdje laten afweten. Waar zijn PA2LO, VK2GWK, Coolepascal, SM0FLY, PA3MET, Steef, etc. Ik heb het onder mijn eigen naam ook laten afweten, want ik wil niet geassocieerd worden met al het grove moddersmijten dat hier gebeurd. Ons ken ons, dus laat dit a.u.b. een forum worden voor degene die "echte" zendamateurs zijn en die elkaar respecteren, denken voordat ze wat schrijven en elkaar en nieuwelingen helpen. Een illusie, dat weet ik, dus tot die illusie een feit wordt niet mijn eigen naam op dit forum. Helaas.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#34 Bericht door PA0ETE »

Nee, zo makkelijk gaat dat niet. Wel een hoop commentaar, en dan zelf niet met je call komen.

Je doet nota bene net alsof jij het bent die

1. geld in dit forum investeert om het in de lucht te houden

2. drie tot vier uur per week niet altijd even plezierig tijd aan dit forum besteedt.

Ik vind dat je nu echt moet bewijzen dat je zelf amateur bent. Dat kan door je call bekend te maken.

Nou niet laf zijn, nu willen we het ook horen. Ik denk zeker dat ik hierin een hoop medestanders heb die dat ook willen. Ik vind ook dat je nu je kaarten gewoon op tafel moet leggen, anders maak je je met je strenge posts van hiervoor ook direct volkomen belachelijk.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: mopper mopper

#35 Bericht door Bert_1 »

PA2OLD schreef:Wat een flauwekul om het steeds te hebben over het uitsterven van de hobby, lekker positief voor degene die net beginnen met de radiohobby!
Hou daar eens mee op!
Helemaal mee eens, ik heb er vele jaren niets aan gedaan en had het gevoel dat het zendamateurisme nauwelijks nog leefde maar het tegendeel is waar, het blijkt dat het bruist van de activiteiten. Jammer dat ik het zo lang heb laten liggen, daar is niets meer aan te doen maar we kunnen wel proberen het meer onder de aandacht te brengen.
Bert

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#36 Bericht door PA0ETE »

Nou meneer DeBoer, komt er nog wat van? We wachten allemaal in spanning.

Of blijft dit zwaktebod van jouw kant voor langere tijd in de lucht hangen?

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: mopper mopper

#37 Bericht door Lezer »

PA0ETE schreef:Nou meneer DeBoer, komt er nog wat van? We wachten allemaal in spanning.
Of blijft dit zwaktebod van jouw kant voor langere tijd in de lucht hangen?
John, je hebt het over stemmingmakerij, en het op de man spelen.
Ik vind dat je hier een heel goed voorbeeld stelt.
Doe eens volwassen, en geef het goede voorbeeld.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#38 Bericht door PA0ETE »

OK, omdat je aangeeft over nog een tweede account onder je eigen call te beschikken (wat een overtreding is van de forumvoorwaarden) ga ik ervan uit dat ik de account HenkDeBoer dan kan opheffen? Of moet ik me soms heel inschikkelijk tonen en je deze meest recente account laten behouden?

(bedenk, het is voor mij op basis van het IP-nummer een klein kunstje om te achterhalen wie er nóg een account op ditzelfde IP-nummer heeft.)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#39 Bericht door PA0ETE »

Lezer schreef:John, je hebt het over stemmingmakerij, en het op de man spelen.
Ik vind dat je hier een heel goed voorbeeld stelt.
Doe eens volwassen, en geef het goede voorbeeld.
Ik denk dat je hier iets niet begrijpt. De betreffende gebruiker denkt hier wel de zaak een beetje te kunnen opjutten, maar als ik hem volgens de principes die hij postuleert de maat neem dan geeft hij dus niet thuis.

Daarnaast houdt hij zich niet aan de regels op het forum. Ik doe niet anders dan precies doen waar hij om vraagt (alleen bedoelt hij volgens mij niet dat die principes voor hem gelden, maar wel voor alle andere forumdeelnemers).

Verder wil ik je gezien je reactie nog erop wijzen dat wij het niet respecteren van de beheerders en moderatoren op deze site een vrij ernstige zaak vinden, waar we doorgaans redelijk zwaar aan tillen.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: mopper mopper

#40 Bericht door pa3kc »

Henk de boer... was dat niet die nickname van die persoon die heel lang de NL amateur nieuwsgroepen liep te trollen?

HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: mopper mopper

#41 Bericht door HenkDeBoer »

Iedereen heet toch Henk de Boer? Of was het nou van de Molen, of van Dijk?

Ik ben niet aan het trollen, alleen mijnheer ETE vat het niet dat ik van goede bedoeling ben. Ik zou echt graag willen dat dit forum weer op niveau komt. Hij is ook ongeduldig, want mijnheer de Boert moet ook wel eens wat doen voor zijn brood en kan dan niet meteen reageren. Maar ETE heeft al zijn echte gezicht laten zien, dus......

John, als je echt in de stemming bent mag je mijn account verwijderen. Nee, ik heb geen ander account, dus bespaar je de moeite van het IP gezoek. Een nieuw account is zo gemaakt en makkelijk zat met die altijd handige "disposable" e-mail adressen. En weer, niet om te trollen, alleen maar om te laten zien dat het zo gemakkelijk is om iets te omzeilen en je zo weer mot in de tent hebt.

Gegroet. Ik ga nu echt aan het werk, anders wordt de vrouw boos.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#42 Bericht door PA0ETE »

HenkDeBoer is inderdaad een naam die bekend is door eerder getrol.

Ik herken echter aan de manier van schrijven inmiddels wel degene die achter de account zit.

Tsja...
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: mopper mopper

#43 Bericht door elsinga »

Nou, nou, nou... kom ik even wat minder op het forum (vorige week heerlijk vakantie gevierd op de Utrechtse Heuvelrug, kon daar vandaan helaas met de porto PI3UTR en PI2NON niet bereiken en de auto met transceiver moest helaas op het parkeerterrein...), is er weer een opstootje... :roll: :mrgreen:

[pesroonlijke titel aan] Ikzelf ben (ook) niet voor het alleen toelaten van amateurs met call. Daarmee hou je namelijk (zoals John al aangeeft) ook andere geïnteresseerden weg. Maar ik zou het wel handig vinden om een soort eQSL AG status te hebben, waaraan je dus kunt zien dat een amateur inderdaad de call bezit die hij/zij op dit forum gebruikt (al dan niet als inlognaam) of dat er achter een minder herkenbaar alias een echte amateur schuilgaat. En als die status eenmaal geïntroduceerd is, dan kun je er op het forum weer leuke dingen mee doen als het regelen van lees danwel schrijfrechten in bepaalde delen van het forum. Is maar 1 nadeel aan: je moet als amateur dan dus wel aan gaan tonen middels je registratie dat je bent wie je bent en da's voor niet iedereen even wenselijk. En dat kan eenvoudigweg uit privacy-overwegingen zijn, wat ik me ook nog eens goed kan indenken. [persoonlijke titel uit]

[moderator mode aan] Ik denk dat het wel handig is om zelf de wijste te zijn als het gaat over zaken waar je je aan ergert. Meldt dat soort dingen aan de moderatoren en wij regelen het (als we dat nodig vinden), scheelt jezelf weer een hartverzakking. ;) Want als je je mengt in geruzie, dan kunnen we vaak niet anders dan je net zo behandelen als de aanstichter(s). En da's jammer. [moderator mode uit]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pe1pip
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 jul 2013, 12:57
Roepletters: pe1pip

Re: mopper mopper

#44 Bericht door pe1pip »

En kunnen we het dan nu weer even over techniek hebben?
--

73, Remco - pe1pip

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: mopper mopper

#45 Bericht door Lezer »

PA0ETE schreef:
Lezer schreef:John, je hebt het over stemmingmakerij, en het op de man spelen.
Ik vind dat je hier een heel goed voorbeeld stelt.
Doe eens volwassen, en geef het goede voorbeeld.
Ik denk dat je hier iets niet begrijpt. De betreffende gebruiker denkt hier wel de zaak een beetje te kunnen opjutten, maar als ik hem volgens de principes die hij postuleert de maat neem dan geeft hij dus niet thuis.
Daarnaast houdt hij zich niet aan de regels op het forum. Ik doe niet anders dan precies doen waar hij om vraagt (alleen bedoelt hij volgens mij niet dat die principes voor hem gelden, maar wel voor alle andere forumdeelnemers).
Verder wil ik je gezien je reactie nog erop wijzen dat wij het niet respecteren van de beheerders en moderatoren op deze site een vrij ernstige zaak vinden, waar we doorgaans redelijk zwaar aan tillen.
John, je vind het een probleem als anderen de boel zitten op te jutten.
Zelf maak je je daar ook schuldig aan.
Daarmee lok je reacties uit.
Als iemand dan commentaar levert, dan ben je opeens weer de moderator of de beheerder,
voor wie iedereen respect moet hebben.
Zoals ik al eerder zei, geef zelf het goede voorbeeld voordat je anderen aanvalt.
Heeft niks met respect voor beheerders te maken, maar elkaar aanspreken op ongewenst gedrag.
Wat mij betreft maakt het daarbij niet uit wat voor rol je dan ook wenst te spelen..
Journalist, beheerder, moderator, met of zonder licentie, piraat of geen piraat..

Gesloten