mopper mopper

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: mopper mopper

#46 Bericht door HenkDeBoer »

PA0ETE schreef:HenkDeBoer is inderdaad een naam die bekend is door eerder getrol.

Ik herken echter aan de manier van schrijven inmiddels wel degene die achter de account zit.

Tsja...
Nou ben ik wel erg benieuwd wie ik ben. Kun je dit hier uit de doeken doen, John? Dan weet ik het namelijk ook.

Ik hoop dat als je dit later terug leest je afvraagt hoe je in hemelsnaam je zo kinderachtig hebt kunnen doen. Gegroet.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#47 Bericht door PA0ETE »

HenkDeBoer schreef:
PA0ETE schreef:HenkDeBoer is inderdaad een naam die bekend is door eerder getrol.

Ik herken echter aan de manier van schrijven inmiddels wel degene die achter de account zit.

Tsja...
Nou ben ik wel erg benieuwd wie ik ben. Kun je dit hier uit de doeken doen, John? Dan weet ik het namelijk ook.

Ik hoop dat als je dit later terug leest je afvraagt hoe je in hemelsnaam je zo kinderachtig hebt kunnen doen. Gegroet.
Ik was niet niet degene die kinderachtig deed.

Wees gewoon een kerel en meld hier je call. Als ik het mis heb dan voelt iemand zich misschien aangesproken, ik zal eerlijk zeggen of ik de goede voor me had.

Ik vind echt dat als je eist dat nieuwe mensen hun call bekend maken of aantonen dat ze gelicentieerd zijn, dat je het dan niet kunt maken om zelf niet met de billen bloot te gaan wat dat betreft. Als je hoog van de toren blaast over anderen dan kun je ook verwachten dat diezelfde dingen voor jezelf ook gelden.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: mopper mopper

#48 Bericht door johnp »

Lezer schreef: John, je vind het een probleem als anderen de boel zitten op te jutten.
Zelf maak je je daar ook schuldig aan.
Daarmee lok je reacties uit.
Als iemand dan commentaar levert, dan ben je opeens weer de moderator of de beheerder,
voor wie iedereen respect moet hebben.
Zoals ik al eerder zei, geef zelf het goede voorbeeld voordat je anderen aanvalt.
Heeft niks met respect voor beheerders te maken, maar elkaar aanspreken op ongewenst gedrag.
Wat mij betreft maakt het daarbij niet uit wat voor rol je dan ook wenst te spelen..
Journalist, beheerder, moderator, met of zonder licentie, piraat of geen piraat..
Ik zit de boel niet op te jutten, althans niet zonder doel.

Je hebt kennelijk niet door dat een beheerder meer mag dan een gewone gebruiker.

Het enige wat ik wil is dat mensen die de boel proberen op stelten te zetten inbinden. Als ik denk dat dit een goed middel is dan kan ik dat volgens de forumvoorwaarden (die ik inmiddels grotendeels zelf geschreven heb) gewoon doen.

Als je een beetje snugger bent of goed oplet zul je gewoon door hebben gehad dat ik in deze discussie al die tijd als beheerder/moderator zat. Maar misschen heb ik het niveau van een aantal mensen hier wel wat overschat, en moet ik het voor de mensen die deze extra duidelijkheid nodig hebben in het vervolg wat duidelijker aangeven.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: mopper mopper

#49 Bericht door pa1bvm »

nou .. dit kan toch wel in het theekransje ????
een quiz ..

Wie is HenkdeBoer ????

niet gelijk een baofeng ding verloten ....
ik heb nog een mooie UHF of VHF tor liggen voor de winnaar

en tja ik schrijf dit allemaal onder mijn eigen call ...

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#50 Bericht door PA0ETE »

Als die goede Henk lang wacht doe ik dat misschien wel.

Alleen mag hij zelf dan niet meedingen naar het apparaat. Ik hoop tenminste dat hij zelf wel het antwoord weet, en in dat geval is het niet eerlijk als hij mee zou doen.

[gewoon als forumgebruiker gepost]

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#51 Bericht door PA0ETE »

Ik zit bijna nergens anoniem. Ik kom ook wel eens op http://groups.google.com/group/alt.nl.r ... erd/topics waar denk ik meer mensen onder een pseudoniem zitten als hier, maar die paar keer dat ik daar post is dat heel gewoon onder PA0ETE.

Paul PD0PSB

Re: mopper mopper

#52 Bericht door Paul PD0PSB »

Als iedereen die niet HenkDeBoer is zich even bekend maakt,
weten we vanzelf wie HenkDeBoer wel is.
:D

+1

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: mopper mopper

#53 Bericht door PD5DJ »

OMG!

Waar gaat dit allemaal over?! is dit allemaal echt zooo belangrijk voor iedereen om hier zo veel tijd in te steken?
Zijn we echt totaal de essentie van onze hobby vergeten?, lijkt er wel op zeg..

Ik wil graag 1 ding melden aan iedereen, let wel dat dit topic openbaar is. en ook gelezen wordt door mogelijk nieuwe aanwas..
Dit soort heen en weer schoppen helpt niet bij het promoten van onze prachtige hobby. iedereen gedraagt hier zich als kleuters, maar dan ook echt iedereen,
Ook diegene die denken het goed voor te hebben met het forum.

Ik krijg vanochtend te horen van mijn 15 jarige collega in opleiding dat ie zwaar geschrokken is van de manier hoe we hier omgaan op dit forum..
Ook hij heeft dit topic gevonden, Dit schrok hem flink af.
Hij vraagt zich letterlijk af, of dit altijd zo gaat onder zendamateurs.. En toen schrok ik.. ik was er stil van...


Ik wil alleen maar even melden, dat dit soort openbare discussies blijkelijk voor bepaalde mensen en vooral jeugd een negatief effect heeft.
Het eerder afstoot dan aantrekt.

Jongens, dit soort topics draagt echt maar ook echt niet bij aan reklame voor onze hobby. het is eerder afbreuk..
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: mopper mopper

#54 Bericht door PA2OLD »

Tja, hoewel dit het theekransje is, heb je denk ik wel gelijk.
Maar als beheerder/moderator zou ik me denk ik niet laten verleiden tot dit soort discussies en gewoon handhaven of handelen.
De beheerder of moderator heeft altijd gelijk en aanvallen zoals Lezer deed zou ik al helemaal niet tolereren.

Helaas komen dit soort topics steeds weer voor, radicaal afkappen zelfs in het theekransje.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: mopper mopper

#55 Bericht door XU7AIA »

Als ik dit lees, dan zou je haast gaan denken: Zendamateurs, het zijn net mensen :-)
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: mopper mopper

#56 Bericht door pa1bvm »

Toen ik 15 was ..was er geen forum ...vruguhh . moest ik naar een " vergadering " van de VERON om gelijkgestemden te vinden , nou dan moest je goed zoeken ... ergens achter in een rokerige kroeg kon ik mijn luister QSL kaarten inleveren .. en misschien een of twee kaarten van vriendelijke stations in ontvangst nemen ..
Schrikken van het forum .. hmmmm.... ik zou eerder schrikken van al het commentaar tijdens een Pile-up .

ervik
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 jun 2013, 20:38
Locatie: Belgie

Re: mopper mopper

#57 Bericht door ervik »

Heren en Dames, ik heb geen Call maar volg vele van jullie goede ideeën en adviezen.
Zal als ik mijn call haal deze vermelden, maar nu allemaal even diep
adem halen, en op de tong bijten.
De regels zijn duidelijk dus handhaven zonder discussie, verder geniet van de mooie hobby
die we hebben.
Ik wens jullie allemaal een heerlijke dag, een prettige nacht en veel zon morgen. :) :) :) :)
Nu weer over tot de orde van de (volgende) dag

Groeten Ervik (Erik) ON-land

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: mopper mopper

#58 Bericht door Pd0hdf »

PA2OLD schreef:Tja, hoewel dit het theekransje is, heb je denk ik wel gelijk.
Maar als beheerder/moderator zou ik me denk ik niet laten verleiden tot dit soort discussies en gewoon handhaven of handelen.
De beheerder of moderator heeft altijd gelijk en aanvallen zoals Lezer deed zou ik al helemaal niet tolereren.

Helaas komen dit soort topics steeds weer voor, radicaal afkappen zelfs in het theekransje.



wijsheid groeit met de jaren Ben.
en dan door vallen en opstaan.
73
pd0hdf :) :)
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
pino
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jun 2013, 11:44
Locatie: Rotterdam (JO21FV)

Re: mopper mopper

#59 Bericht door pino »

ik vind dit lijntje ff iets tever gaan :evil: heb ff rust nodig om dit te verwerken kijk over een maand wel of het forum nog wat is heb ff de pest in (nog bedankt hè)
73`s
Pino

PS, ben lichtelijk deselekties. Wouw dat het anders was,
hier alvast een paar letters om eventuele taalfouten te verbeteren
A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; X; Y; Z. ©

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: mopper mopper

#60 Bericht door Pd0hdf »

[quote="HenkDeBoer"]Dus is het dan niet eens tijd om het aanmelden strenger te maken? Is veel verzet tegen, maar dat was er ook toen de moderatoren discussie er was. Die moderatoren zijn er nu, maar het blijkt dus niet afdoende. Dit is een forum voor zendamateurs, dus laat lieden die dat niet zijn niet toe. Kun je niet bewijzen dat je zendamateur bent, dan gaan de schrijfsels eerst via een moderator. Pas als die overtuigd is dat je goede bedoelingen hebt wordt je vrij gelaten op het forum. Simpel, doeltreffend en kost weinig tijd. Maar ja.....je moet wel willen natuurlijk.[/quote



POE POE deze meneer wenst zich te profileren door de luistervinken in het forum te weren.

Moge deze "landbouwmedewerker" sorry voor de vergelijking een riek pakken en zich achter de oren krabben.

Discriminatie op deze wijze is ongehoord. :mrgreen:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gesloten