mopper mopper

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: mopper mopper

#16 Bericht door pa3kc »

Nu heb ik die man zijn vraag beantwoord.

/me gaat stil in een hoekje zitten zijn zonden overdenken.

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mopper mopper

#17 Bericht door pe5jw »

http://www.speld.nl/2014/04/27/strijd-o ... maal-open/

Ik hoop echt dat we het allemaal wat losser op kunnen vatten en elkaar niet zo in de haren zitten.
Respecteer de mening van een ander, het "kapen" van een topic is niet de plek om zo'n discussie aan te gaan.

Theekranje is een prima plek om even stoom af te blazen.
Zo ik heb er weer genoeg van jullie gaan nog maar even lekker door.

Gebruik de volgende keer graag je eigen topic.
(dan kan ik die mooi ontwijken)
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: mopper mopper

#18 Bericht door Pd0hdf »

Juul - PE0GJG schreef:Beste vrienden,

Het is heel moeilijk om me te "verdedigen", als men al vooringenomen is.
Ook als ik steeds maar weer opnieuw aangeef wat de bedoeling was van mijn schrijven. En dat vind ik jammer.
Gelukkig zijn er wel mensen die wat "verder lezen", waarvoor dank!
Ik vind het ook erg jammer dat de moderator met de naam "Aeolus" zich zo meent te moeten opstellen en uiten. Aan John, die ik al vanaf de midden jaren 70 ken, ik ken je zo niet.
Het blijkt keer op keer dat zendamateurs, althans velen hier aanwezig, niet goed lezen dan wel zich heel goed afvragen wat mensen bedoelen als ze iets schrijven. Maw ga nou eens achterover zitten en bekijk de posting eens rustig.

Ik vind het wel even genoeg op dit overigens mooie forum. zo af en toe zal ik eens "langskomen" maar bijdragen, hoe goed bedoeld ook, zullen jullie niet meer kunnen verwachten. een aantal keren wordt de inhoud van mijn bijdragen verkeerd beoordeeld en daar heb ik geen zin meer in om maar steeds uit te leggen.

Jammer dat het zo moet lopen.

Ik wens jullie het beste en sukses met de prachtige hobby die we hebben.


Een groet,

Juul - PE0GJG

Dag Juul

Jammer dat je in verband met de omstandigheden en de bejegening in jouw richting hebt besloten een pas op de plaats te maken.
Bedankt voor je inbreng op welke wijze dan ook.
Ik wens je veel wijsheid toe.
Succes met de andere hobby.

73

Roelof
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

pe1hzg
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: mopper mopper

#19 Bericht door pe1hzg »

Ook ik ben niet onverdeeld gelukkig met vragen over "hoe programmeer/modificeer ik deze zender" en dergelijke, zoals we in dit forum al een aantal keren besproken hebben. Het liefst zou ik ze niet zien, maar het is niet mijn forum en het zijn niet mijn regels.
Ik voel me wel ongemakkelijk met vragen over allerlei niet-amateur opstellingen, al dan niet voorzien van het benodigde papierwerk.

Ik kan wel beslissen welke topics ik lees en welke topics ik op antwoord.

Ik heb een tijd geleden bedacht dat ik vragen over "zenders", gesteld door mensen die geen amateurroepletters gebruiken en/of qua onderwerp niet duidelijk bedoeld zijn voor radiozendamateurzaken, te negeren en niet op te reageren. En dat bevalt prima.
De TS-ers, niet ik, hebben een vraag en hebben er belang bij reacties te krijgen. De manier om dat te regelen is zorgen dat je duidelijk als zendamateur herkenbaar bent. Doe je dat niet, reken er dan op dat je genegeerd wordt. Dat doen we op de banden immers ook zo. Dat zou hier IMHO geen kwaad kunnen.

Tenslotte: de radioamateurdienst is een buitenbeentje omdat we de enige zijn die zelf onze spullen in orde mogen (moeten) maken. Een taxidienst, bewakingsdienst, journalistenclub oid heeft (in ieder geval per eisen van de vergunning) niet de kennis en kunde de eigen opstelling in eigen beheer technisch te beheren. Ik verwijs die mensen met nadruk dan ook naar professionele dienstverleners voor inrichting en onderhoud van hun communicatie-inrichting.

De moderatoren kunnen helpen je gebruikersnaam eventueel aan te passen als je slaagt voor je jachtakte (proficiat!). Op dat moment, niet eerder, komt het inrichten van zenders in beeld en zullen er velen zijn die dan met raad en daad willen helpen.

Geert Jan

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: mopper mopper

#20 Bericht door PA3HMP »

pe5jw schreef:Mopper mopper !

Even lekker forum lezen kom ik weer zo'n overhoop gehaald topic tegen.
Man wat kunnen jullie er met elkaar toch wat van zeg.
Nee ik ga het niet benoemen want dan gaat het gewoon door maar jullie moeten je schamen hoe dat tegenwoordig gaat.

Je hoeft niet te reageren op een topic hoor ! soms kan je het beter ook gewoon even niet doen.
nou nou niet zo mopperen hoor :mrgreen: :wink:
ps: welk relletje heb ik gemist :mrgreen:

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: mopper mopper

#21 Bericht door pa1bvm »

juul ,

tja zendamateurs ..
een apart ras ..dat wel binnenkort zal uitsterven

Juul gewoon hier blijven ..ik lees altijd met aandacht jouw bijdragen

Rick ..

en dat " hier " blijven geldt natuurlijk ook voor alle die deze hobby op de een of andere manier een warm hart toedragen ..

Michel-nl
Berichten: 448
Lid geworden op: 22 jul 2007, 09:45
Locatie: Boornbergum (Fryslân)

Re: mopper mopper

#22 Bericht door Michel-nl »

De afgelopen tijd erger ik me mateloos aan het eeuwige gezever over wel of niet een licentie hebben, constant zijn amateurs andere er op aan het wijzen dat dingen niet of wel mogen.
Ook ik heb geen licentie maar kom hier al heel lang, niet dat ik veel te melden heb maar reageer soms in wat topics waar ik denk ook wat van te weten.
Daarnaast lees ik graag mee met de verschillende technische topics om ook wat bij te leren af en toe.

Maar de irritatie begint met het zoveelste gezeik van o.a. PA1A die zich steeds meer ontpopt tot een oud wijf die overal wat over te zeiken heeft.
Dit heeft ook mij doen beslissen om de moderators te vragen om mijn registratie te verwijderen. Dit forum is van heel leuk toen ik me registreerde tot heel vervelend geworden.

Hopelijk wordt het eerdaags weer es beter als een aantal mensen uiteindelijk worden gebanned. :roll:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: mopper mopper

#23 Bericht door PE2AAB »

'Don't like' Michel. Oude garde. Ik hoop dat je je bedenkt en blijft. Ik snap irritaties; die heb ik ook echt wel. Ik probeer om sommige zaken te negeren. Lastig maar mogelijk.

Zo ben ik al 3 weken gestopt met roken ;-). Moeilijk maar ook mogelijk. ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#24 Bericht door PA0ETE »

PD2R schreef:Het draadje waar je (waarschijnlijk) op doelt is inmiddels gesloten. Het valt me in dat draadje op dat er door iemand een vraag wordt gesteld die gezien de forum voorwaarde helemaal zo gek niet is. Desondanks wordt hij door een moderater op zijn vingers getikt.
Moderaters zijn natuurlijk ook gewoon mensen en kunnen er ook best wel eens naast zitten. Daarom is er ook een regel die stelt dat de moderater altijd gelijk heeft. Daar is m.i. ook weinig mis mee.

De TS geeft duidelijk aan wat hij van plan is. Hierop krijgt hij feedback dat zijn intenties niet legaal zijn maar dat mag dus kennelijk niet gezegd worden want dan ben je een zuurpruim?!
Ik heb het draadje nog eens doorgenomen maar zoveel negatiefs kom ik eigenlijk niet tegen, het zijn eerder de reacties daar weer op die een negatieve stempel op het draadje drukken.
Dit draadje is daar ook weer zo'n voorbeeld van. Hierdoor lijkt het allemaal veel erger dan het werkelijk is.

Nou ja, het bovenstaande zal waarschijnlijk ook "negatief" opgevat worden maar zo is het niet bedoelt. Het is enkel mijn constatering.
Uit de forumregels:

Dit oneigenlijk of onjuist gebruik houdt o.a. in:

- Het plaatsen van berichten die geen betrekking hebben op het thema (met uitzondering van berichten in het forum "Theekransjes").
- Het plaatsen van berichten met een kwetsend of provocerend karakter.
- Het plaatsen van gegevens waarop een publicatieverbod van kracht is.
- Het plaatsen van berichten omtrent illegale praktijken.
- Het plaatsen van berichten met een commerciële inhoud.
- Het in gebruik hebben van meerdere gebruikersnamen.
- Het plaatsen van persoonlijke gegevens (zoals adresgegevens) van gebruikers of derden.

http://zendamateur.com/viewtopic.php?f=41&t=2670
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#25 Bericht door PA0ETE »

PA1A schreef:Ben het (nog steeds) met Juul (en Maarten) eens!
Er staat, wat er staat en verwonderde mij ook over de reactie.

Illegale activiteiten kun je beantwoorden door het terzijde schuiven of verzwakken, maar ook benoemen als ongewenst.
Het is niet zozeer dat het onderwerp hier ongewenst zou zijn, maar het onderwerp is hier simpelweg off-topic.

Als er een meerderheid van de leden wil dat de forumvoorwaarden minder streng (of strenger) worden op dat gebied ben ik niet op voorhand tegen zo'n wijziging. Ik ben wel tegen het aanmoedigen van illegale activiteiten of het aanzetten daartoe.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#26 Bericht door PA0ETE »

De belangrijkste reden waarom Aeolus en ik reageerden is dat het de laatste maanden redelijk vaak is voorgekomen dat een nieuwe aanmelder als door een zwerm horzels werd bestormd met al dan niet terechte min of meer verwijten over wat zo'n persoon heeft gepost.

Ik herinner me nog iemand (die gelukkig nog wel op het forum actief is) die meerdere 19" kasten aanbood. De manier waarop dat ging was nog een graadje erger dan het bij in dit geval gebeurde, maar het feit dat dit vaker gebeurt is wel de reden dat we hier vrij scherp op zijn.

Het is aan de andere kant ook zo dat we in het verleden ook geregeld te maken hebben gehad met mensen die zich aanmeldden en die dan al binnen de eerste vijf of tien posts een hoop problemen wisten te maken. Soms bleven ze daarna ook gewoon weg, waarna het forum dan nog een flinke tijd onrustig bleef.

Om die reden letten we als moderatoren ook met extra aandacht op nieuwe aanmelders.

Je kon aan de eerste post van de goede man wel zien dat het vermoedelijk niet om een legale activiteit ging. Althans, ik zag dat dus direct. Hij stapte ook heel snel over een aantal bezwaren die er waren heen. Dergelijke posts hebben we ook al vaker gezien. Maar ondanks dat zo'n onderwerp op het forum dus als het illegaal is vanwege de voorwaarden niet kan, had hij wel meer de gelegenheid moeten krijgen om zijn achtergronden uit te leggen. Het kan best zijn dat het wel een integere figuur was die misschien zijn dwaling nog wel in had willen zien. En wie weet wordt zo'n piraat later als hij inderdaad tot inkeer komt toch nog wel gewoon een keurige zendamateur.

De betreffende persoon is overigens inmiddels op het forum niet meer welkom. O.a. omdat hij mij enkele mails stuurde waar ik op zou moeten reageren (d.w.z. ik nam vijf minuten om een antwoord te typen), maar zijn mails bleken verstuurd vanaf een anoniem, waarschijnlijk eenmalig mailadres waarbij je geen antwoord terug kunt sturen. Daarnaast bleef hij de forumvoorwaarden negeren, en er waren verder nog wat andere zaken.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: mopper mopper

#27 Bericht door HenkDeBoer »

Dus is het dan niet eens tijd om het aanmelden strenger te maken? Is veel verzet tegen, maar dat was er ook toen de moderatoren discussie er was. Die moderatoren zijn er nu, maar het blijkt dus niet afdoende. Dit is een forum voor zendamateurs, dus laat lieden die dat niet zijn niet toe. Kun je niet bewijzen dat je zendamateur bent, dan gaan de schrijfsels eerst via een moderator. Pas als die overtuigd is dat je goede bedoelingen hebt wordt je vrij gelaten op het forum. Simpel, doeltreffend en kost weinig tijd. Maar ja.....je moet wel willen natuurlijk.

Michel-nl
Berichten: 448
Lid geworden op: 22 jul 2007, 09:45
Locatie: Boornbergum (Fryslân)

Re: mopper mopper

#28 Bericht door Michel-nl »

[sarcastische mode aan]Zou ik ook doen, bij registratie poortje maken.

Ben je amateur of niet? Indien niet dan moet je lekker oprotten en naar je eigen soort gaan.
Mooi open medium en mooi beeld geven jullie amateurs dan af naar de andere hobbisten die wel willend zijn.

Nog meer reden om mijn beslissing door te zetten, PA0ETE mag wat mij betreft mijn de-registratie door zetten.

Suc6 in het al meer en meer uitstervende wereldje Henk. [sarcastische mode uit]

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#29 Bericht door PA0ETE »

HenkDeBoer schreef:Dus is het dan niet eens tijd om het aanmelden strenger te maken? Is veel verzet tegen, maar dat was er ook toen de moderatoren discussie er was. Die moderatoren zijn er nu, maar het blijkt dus niet afdoende. Dit is een forum voor zendamateurs, dus laat lieden die dat niet zijn niet toe. Kun je niet bewijzen dat je zendamateur bent, dan gaan de schrijfsels eerst via een moderator. Pas als die overtuigd is dat je goede bedoelingen hebt wordt je vrij gelaten op het forum. Simpel, doeltreffend en kost weinig tijd. Maar ja.....je moet wel willen natuurlijk.
Twee redenen waarom ik daar niet voor ben:

1.
Je weert als je een bestaande call als profielnaam wilt ook mensen die legitiem geïnteresseerd zijn in de hobby. We hebben al zo weinig aanwas. Hoe gaan we verder om met een NL- of een PA-nummer? Moeten we die dan ook weren? De aanvraag voor zo'n luisternummer is heel laagdrempelig. En hoe gaan we om met luisternummers uit Duitsland, België? En die uit voor ons minder controleerbare streken zoals kleine landen ver weg?

2.
Het zijn niet uitsluitend de niet-amateurs die in het verleden voor problemen hebben gezorgd. Het waren ook mensen met call. Een deel daarvan meldde zich niet met call aan, maar een aantal andere mensen wel.

Een zo ingrijpende maatregel moet namelijk wel werken.

Je zou daarnaast ook kunnen beargumenteren om dan maar gewoon helemaal geen nieuwe leden meer aan te nemen.

Het is maar waar je de lijn wilt trekken. Ik denk dat je praktisch gesproken (als je tenminste welwillende nieuwkomers en legitieme geïnteresseerden in onze hobby niet wilt uitsluiten), je simpelweg niet verder kunt gaan dan nu.

Zo streng zijn is daarnaast een vorm van onnodig pessimisme. Het overgrote merendeel van de mensen die nu op het forum zitten blijken gewoon wel te deugen, en dat geldt voor de meeste nieuwe aanmelders gewoon ook.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#30 Bericht door PA0ETE »

Michel-nl schreef:[sarcastische mode aan]Zou ik ook doen, bij registratie poortje maken.

Ben je amateur of niet? Indien niet dan moet je lekker oprotten en naar je eigen soort gaan.
Mooi open medium en mooi beeld geven jullie amateurs dan af naar de andere hobbisten die wel willend zijn.

Nog meer reden om mijn beslissing door te zetten, PA0ETE mag wat mij betreft mijn de-registratie door zetten.

Suc6 in het al meer en meer uitstervende wereldje Henk. [sarcastische mode uit]
Ik zal je account direct stopzetten Michel. [ik heb ook een sarcastische mode :-) ]En ik zal ook direct de niet-toegestane reclame onder je posts verwijderen die we al die tijd gedoogd hebben[/sarcastische mode uit]

Gesloten