mopper mopper

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

mopper mopper

#1 Bericht door pe5jw »

Mopper mopper !

Even lekker forum lezen kom ik weer zo'n overhoop gehaald topic tegen.
Man wat kunnen jullie er met elkaar toch wat van zeg.
Nee ik ga het niet benoemen want dan gaat het gewoon door maar jullie moeten je schamen hoe dat tegenwoordig gaat.

Je hoeft niet te reageren op een topic hoor ! soms kan je het beter ook gewoon even niet doen.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: mopper mopper

#2 Bericht door PD7P »

+1 :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mopper mopper

#3 Bericht door PA0ETE »

Ik heb me er al even mee bemoeid Joeri. Ik heb het eigenlijk te druk voor het forum, maar ik werd door verschillende mensen gemaild dat er iets aan het ontsporen was.

Het is ook een kwaal van internet hoor, niet zozeer van amateurs alleen. Ik had ooit een site met columns waar mensen konden reageren. Maar er stonden 700 columns en dat leverde per dag soms 25 azijnpisserige reacties op, op de oudere columns dus. Vervolgens heb ik de reacties maar grotendeels verwijderd en de mogelijkheid om te reageren uitgeschakeld.

Ik had nog één Wordpress-installatie waar beperkt op gereageerd kon worden. Toen ik echter 3 weken geleden een keer een virusscanner over de backup van die site haalde bleek dat 14 (volgens de scanner) zeer kwaadaardige trojans en malware op te leveren die op een slimme manier in reacties van die site verwerkt waren (de site is toen direct offline gehaald en opgeschoond).

Mensen denken niet, maar reageren direct. Dat doen de meesten niet op die manier als iemand tegenover ze zit. Risico op een vuistslag is dan bij exact dezelfde reactie gewoon te groot. :-)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: mopper mopper

#4 Bericht door Pd0hdf »

Hulde op deze feestelijke dag.

Het blijkt dat wederom hoogmoed voor de val komt.

De "mens "kan zich veelal niet meer verkleinen
dan hoger te willen schijnen.......

Niet een ieder heeft alle wijsheid in pacht
En genereert daardoor een tomeloze jacht.

Voor de mopperaars onder ons is het even slikken
Voordat zij een ander op de vingers moeten tikken.

Controle op hetgeen geschied in dit prachtige forum
is een must

Weest u allemaal van dit feit bewust.

:cry:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: mopper mopper

#5 Bericht door PD2R »

Het draadje waar je (waarschijnlijk) op doelt is inmiddels gesloten. Het valt me in dat draadje op dat er door iemand een vraag wordt gesteld die gezien de forum voorwaarde helemaal zo gek niet is. Desondanks wordt hij door een moderater op zijn vingers getikt.
Moderaters zijn natuurlijk ook gewoon mensen en kunnen er ook best wel eens naast zitten. Daarom is er ook een regel die stelt dat de moderater altijd gelijk heeft. Daar is m.i. ook weinig mis mee.

De TS geeft duidelijk aan wat hij van plan is. Hierop krijgt hij feedback dat zijn intenties niet legaal zijn maar dat mag dus kennelijk niet gezegd worden want dan ben je een zuurpruim?!
Ik heb het draadje nog eens doorgenomen maar zoveel negatiefs kom ik eigenlijk niet tegen, het zijn eerder de reacties daar weer op die een negatieve stempel op het draadje drukken.
Dit draadje is daar ook weer zo'n voorbeeld van. Hierdoor lijkt het allemaal veel erger dan het werkelijk is.

Nou ja, het bovenstaande zal waarschijnlijk ook "negatief" opgevat worden maar zo is het niet bedoelt. Het is enkel mijn constatering.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: mopper mopper

#6 Bericht door PA3DAT »

Hé, jullie maken me weer nieuwsgierig. Heb ik wat gemist? :mrgreen: :wink:

Ah gevonden... De vraag van Juul was vriendelijk, netjes en correct.
Verder scoort Maarten PD2R bij mij hoog als het gaat om goed doordachte schrijfsels, objectief en
getuigen van wijsheid en respect voor de medemens.
Hij zou een goede derde moderator zijn! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mopper mopper

#7 Bericht door pe5jw »

Mopper mopper niet iedereen heeft het door.
Be/ver/oordeel nu eens een keer niet.

Ga met je hobby bezig.
Laatst gewijzigd door pe5jw op 27 apr 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3362
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: mopper mopper

#8 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Aloys,

Hopelijk leest John jou opmerking over mijn vraag.
Jij begrijpt en hebt goed gelezen wat ik bedoelde, gelukkig maar.....
"Er staat wat er staat".



Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: mopper mopper

#9 Bericht door coolepascal »

Damm wat jammer nou een relletje gemist :twisted:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: mopper mopper

#10 Bericht door PA1A »

Ben het (nog steeds) met Juul (en Maarten) eens!
Er staat, wat er staat en verwonderde mij ook over de reactie.

Illegale activiteiten kun je beantwoorden door het terzijde schuiven of verzwakken, maar ook benoemen als ongewenst.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: mopper mopper

#11 Bericht door Aeolus »

Laat ik dan ook maar eens een duit in het zakje doen.

De persoon in kwestie geeft in zijn startpost helemaal niet aan wat ie exact van plan is en uit zijn startpost wordt ook zeker niet duidelijk of de persoon in kwestie een licentie heeft. Als er nu het sterke vermoeden zou zijn dat er sprake was van illegale praktijken, dan zou ik me e.e.a. nog kunnen voorstellen maar daar was in dit geval geen sprake van (ja, ik ken het idee van de meesten hier: als iemand zijn callsign niet in elke post vermeld zal ie er wel geen hebben).

De reden dat juul door mij op zijn vingers getikt wordt (waar ik overigens nog steeds heel erg achter sta) is dat er (desondanks dat je er over zou kunnen discussieren of zijn vraag op correcte wijze gesteld is of niet) toch weer zaken in twijfel getrokken worden. De strekking van zijn posting was eigenlijk: Datgeen wat jij wil doen, mag dat eigenlijk wel? Aloys heeft het in zijn posting over een 'derde moderator' maar volgens mij hebben we hier al tientallen moderators hoor... er zijn in elk geval altijd bijzonder veel mensen bezig met het actief controleren of mensen alles wel volgens de forumvoorwaarden doen. Dat is niet aan jullie, maar aan de moderators zelf. Vertrouw je het niet, doe dan een topicreport en laat het over aan de moderators of admins.

Als de illegaliteit er nu van afdruipt, en er echt letterlijk had gestaan: "Hoi, ik heb geen licentie maar wil met een amateurradio de PMR-frequenties gaan gebruiken" dan is het uiteraard logisch dat mensen gaan zeggen dat dat niet toegestaan is en dat ze de vraagsteller hier niet mee gaan helpen. Maar als het niet zeker is, hoeft een nieuweling niet door elk willekeurig forumlid aan een kruisverhoor onderworpen te worden. Dat geeft een erg negatieve indruk en zodoende gaan mensen zich hier niet echt welkom voelen.

@PA1A: de volgende keer dat je het niet eens bent met wat ik doe, mag je me een pm sturen. Verder lijkt me de waarschuwing zoals John je die uitgedeeld heeft duidelijk.

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: mopper mopper

#12 Bericht door pe5jw »

Pffffffffff gaan we weer
mopper mopper.

Of je het nu met Juul eens bent of niet daar gaat het helemaal niet om.
Dat gedoe is juist wat de boel hier verziekt !

Je zit toch niet op +1 's of -1's te wachten maar op een antwoord die wel iets met onze hobby te maken heeft.
In zo'n topic moet er altijd nog even een schepje boven opgedaan worden.
1 opmerking is toch wel voldoende ?

Om dan toch maar op dat eene topic terug te komen (BTW daar gaan mijn mopper dus niet ALLEEN over !!! )
die gaat dus nooit meer zijn licentie halen en wat zijn mening over zendamateurs is mag ook wel duidelijk zijn.
Bedankt dat is nu juist wat we nodig hebben.

John haalde de toon van het topic aan dat is nu net het punt hier !
Weet je normaal lees ik topics van een nieuweling hier niet eens meer want er komt ALTIJD eerst een mening.
Dat zegt denk ik wel genoeg.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Roy pd8rw
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: mopper mopper

#13 Bericht door Roy pd8rw »

Aeolus schreef:Laat ik dan ook maar eens een duit in het zakje doen.

De persoon in kwestie geeft in zijn startpost helemaal niet aan wat ie exact van plan is en uit zijn startpost wordt ook zeker niet duidelijk of de persoon in kwestie een licentie heeft. Als er nu het sterke vermoeden zou zijn dat er sprake was van illegale praktijken, dan zou ik me e.e.a. nog kunnen voorstellen maar daar was in dit geval geen sprake van (ja, ik ken het idee van de meesten hier: als iemand zijn callsign niet in elke post vermeld zal ie er wel geen hebben).

De reden dat juul door mij op zijn vingers getikt wordt (waar ik overigens nog steeds heel erg achter sta) is dat er (desondanks dat je er over zou kunnen discussieren of zijn vraag op correcte wijze gesteld is of niet) toch weer zaken in twijfel getrokken worden. De strekking van zijn posting was eigenlijk: Datgeen wat jij wil doen, mag dat eigenlijk wel? Aloys heeft het in zijn posting over een 'derde moderator' maar volgens mij hebben we hier al tientallen moderators hoor... er zijn in elk geval altijd bijzonder veel mensen bezig met het actief controleren of mensen alles wel volgens de forumvoorwaarden doen. Dat is niet aan jullie, maar aan de moderators zelf. Vertrouw je het niet, doe dan een topicreport en laat het over aan de moderators of admins.

Als de illegaliteit er nu van afdruipt, en er echt letterlijk had gestaan: "Hoi, ik heb geen licentie maar wil met een amateurradio de PMR-frequenties gaan gebruiken" dan is het uiteraard logisch dat mensen gaan zeggen dat dat niet toegestaan is en dat ze de vraagsteller hier niet mee gaan helpen. Maar als het niet zeker is, hoeft een nieuweling niet door elk willekeurig forumlid aan een kruisverhoor onderworpen te worden. Dat geeft een erg negatieve indruk en zodoende gaan mensen zich hier niet echt welkom voelen.

@PA1A: de volgende keer dat je het niet eens bent met wat ik doe, mag je me een pm sturen. Verder lijkt me de waarschuwing zoals John je die uitgedeeld heeft duidelijk.

Zo dacht ik er dus ook over ....

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: mopper mopper

#14 Bericht door pa4o »

Man o man, het is net of we in de kleuterklas zitten. Zoals er iemand op zijn vingers wordt "getikt" en dat er "geklikt "wordt van dat iemand er niet mee eens is.
Kan het niet helpen maar ik vind dit toch wel zo ontzettend kinderachtig..
Dit is dus mijn mening, of krijg ik nu ook een "tikje"

Peter

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3362
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: mopper mopper

#15 Bericht door Juul - PE0GJG »

Beste vrienden,

Het is heel moeilijk om me te "verdedigen", als men al vooringenomen is.
Ook als ik steeds maar weer opnieuw aangeef wat de bedoeling was van mijn schrijven. En dat vind ik jammer.
Gelukkig zijn er wel mensen die wat "verder lezen", waarvoor dank!
Ik vind het ook erg jammer dat de moderator met de naam "Aeolus" zich zo meent te moeten opstellen en uiten. Aan John, die ik al vanaf de midden jaren 70 ken, ik ken je zo niet.
Het blijkt keer op keer dat zendamateurs, althans velen hier aanwezig, niet goed lezen dan wel zich heel goed afvragen wat mensen bedoelen als ze iets schrijven. Maw ga nou eens achterover zitten en bekijk de posting eens rustig.

Ik vind het wel even genoeg op dit overigens mooie forum. zo af en toe zal ik eens "langskomen" maar bijdragen, hoe goed bedoeld ook, zullen jullie niet meer kunnen verwachten. een aantal keren wordt de inhoud van mijn bijdragen verkeerd beoordeeld en daar heb ik geen zin meer in om maar steeds uit te leggen.

Jammer dat het zo moet lopen.

Ik wens jullie het beste en sukses met de prachtige hobby die we hebben.


Een groet,

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gesloten