Te snel gepost ?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Te snel gepost ?

#1 Bericht door PA0LMD »

Het valt mij op dat er onnodig veel vragen worden gepost in plaats van eerst even te googlen.
Of ben ik de enige die zich daaraan stoort ?
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Te snel gepost ?

#2 Bericht door PE7EB »

Ik stoor me er niet aan, maar het valt me ook op :-)
Vooral bij vragen over zaken die gewoon tot de elementaire kennis van een RZA behoren.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
klaasd
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 sep 2013, 18:26
Roepletters: PD3KD
Locatie: Groningen

Re: Te snel gepost ?

#3 Bericht door klaasd »

Door dit soort reacties vraag ik maar nooit iets. Kan niemand zich ergeren aan mij :roll: .

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Te snel gepost ?

#4 Bericht door pa3kc »

PA0LMD schreef:Het valt mij op dat er onnodig veel vragen worden gepost in plaats van eerst even te googlen.
Of ben ik de enige die zich daaraan stoort ?
Nee je bent niet de enige, het stoort mij soms ook.

Ik vind het wel top van sommigen mensen dat men dan links gaat plaatsen naar eerdere topics over het gevraagde.

Waar ik mij dan dubbel zo erg aan kan storen is dat men die links gewoon bot weg negeert en gewoon verder begint te posten. Is gewoon irritant als topic starters dat doen.

Nog irritanter is het als anderen forum gebruikers ook die links naar eerdere behandelde gevraagde negeren en gewoon de topic starter gaan antwoorden.

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Te snel gepost ?

#5 Bericht door Frankyboy »

Het valt mij dan weer op dat zendamateurs zich blijkbaar zich ergens snel aan storen.

Terwijl juist een zendamateur een hekel aan storing zou moeten hebben :!:

Minder opwinden is beter, veel beter.... windingen horen bij een spoel :wink:

just my 2cts
(je hoeft een topic niet verplicht te lezen hoor)
Laatst gewijzigd door Frankyboy op 07 mar 2014, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Te snel gepost ?

#6 Bericht door PF9ZX »

Als je alles wat je wilt weten opzoekt dan is het forum w.b.t kennis overbodig. :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Paul PD0PSB

Re: Te snel gepost ?

#7 Bericht door Paul PD0PSB »

Wat mij vooral opvalt (in veel fora) is dat mensen een vraag plaatsen, daar zeer uitgebreid antwoord en tips over ontvangen en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen.
Dit weerhoud mij er een beetje van om al te veel moeite en tijd aan antwoorden te besteden.
Dat is jammer voor de functie van ieder forum.

Dus vragenstellers: laat even wat van je horen als je hulp krijgt, zie het als basisbeleefdheid.
Of wederzijdse "ham spirit".

73
Paul
PD0PSB

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Te snel gepost ?

#8 Bericht door PA0LMD »

Paul PD0PSB schreef:Wat mij vooral opvalt (in veel fora) is dat mensen een vraag plaatsen, daar zeer uitgebreid antwoord en tips over ontvangen en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen.
Dit weerhoud mij er een beetje van om al te veel moeite en tijd aan antwoorden te besteden.
Dat is jammer voor de functie van ieder forum.

Dus vragenstellers: laat even wat van je horen als je hulp krijgt, zie het als basisbeleefdheid.
Of wederzijdse "ham spirit".

73
Paul
PD0PSB
Waarvan akte !
Meten is (z)weten

pd0rkc
Berichten: 467
Lid geworden op: 24 jul 2013, 00:20
Roepletters: PD0RKC

Re: Te snel gepost ?

#9 Bericht door pd0rkc »

Is dat misschien ook de reden dat sommige forum leden hun naam niet durven te zetten onder hun bericht?
Soms hebben ze wel een call maar zetten ze er niet bij of enkel en alleen een nickname.
Waarom niet enkel en alleen je voornaam posten onder een bericht.
Ik vind het zeer onpersoonlijk.

73's Cor PD0RKC

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Te snel gepost ?

#10 Bericht door PA0LMD »

pd0rkc schreef:Is dat misschien ook de reden dat sommige forum leden hun naam niet durven te zetten onder hun bericht?
Soms hebben ze wel een call maar zetten ze er niet bij of enkel en alleen een nickname.
Waarom niet enkel en alleen je voornaam posten onder een bericht.
Ik vind het zeer onpersoonlijk.

73's Cor PD0RKC
Ja, nicknames zouden verboden moeten zijn naar mijn mening.
Anoniem posten leidt bewijsbaar tot misbruik, helaas willen de beheerders van dit forum dit nog niet inzien.
Meten is (z)weten

dc2dc

Re: Te snel gepost ?

#11 Bericht door dc2dc »

Komt vanzelf, is slechts een kwestie van tijd, en tijd heb ik meer dan genoeg ! :lol:

72 de dc2dc, Daniel.

PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: Te snel gepost ?

#12 Bericht door PD5WL »

Ik stoor me vooral aan mensen die vinden dat je maar niks mag vragen, omdat het op het al wetende google staat en dit dan ook overal maar neer zetten.

Wat is er mis met een vraag, als je het storend vind moet je vooral niet reageren en verder gaan, want het is nog irritanter om overal maar te zetten.. zoek ff op google.

Een vraag is het begin van een mogelijke kennis overdracht een (zij het digitale) interactie tussen individuen, met over het algemeen meer antwoorden dan je grote vriend Google kan vinden.

Waarom... omdat Google niet alwetend is..

Keep the Fun alive er zijn genoeg serieuzere zaken om je druk om te maken....
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Te snel gepost ?

#13 Bericht door PD2R »

Als iemand vraagt naar een gebruikshandleiding van een bepaald apparaat en deze manual blijk zeer eenvoudig te vinden door "gebruikshandleiding [naam apparaat]" in te typen in bijvoorbeeld Goolge, dan krijg ik de indruk dat de vraagsteller geen eigen initiatief heeft genomen om het zelf te vinden.

Ik ben instructeur en heb redelijk wat ervaring met kennis overdracht. Alles op een presenteerblaadje aangereikt krijgen is niet de beste vorm van kennis overdracht.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Te snel gepost ?

#14 Bericht door PA9X »

Inderdaad is alles op Google te vinden. Toch bijzonder dat dit forum dan zo levendig blijft.
Nu moet ik ook zeggen dat er op dit forum, vergeleken met jaren geleden, steeds minder gevraagd en steeds meer (een mening) medegedeeld wordt.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Te snel gepost ?

#15 Bericht door PC1TK »

Als hulpje van veel PC gebruikers heb ik het meeste moeite met mij in te leven in het leven van een niet zo handige PC gebruiker .
En ook ik word nog eens op de vingers getikt , dat ik er maar veel te snel van uit gaat , dat men dat wel weet

Of te wel ooit hier in mijn hobby ruimte .. Hoe kwam jij daar nu weer aan dan? O via Google ...
Maar verneem dat de man wat verstart en vraag hem u weet toch wel wat Google is ? Nee dus .
En naar vele jaren hulp aan PC gebruikers heb ik geleerd hoe kwetsend dat "kan" zijn , als men leest hoe gemakkelijk men dat zelf wel niet kon vinden .
Nou kan ik heel goed met Google omgaan ... Mijn probleem ? "dyslectisch" De eenvoudigste woorden maar ik kan er soms totaal niet uit komen .
Had laatst BV een vraag over microfoons .... maar heb 45 minuten zitten worstelen om voor google begrijpelijk te maken dat ik wat zoek over microfoons of te wel mijn tavelmice .. En de volde morgen vond ik voldoende info over tafelmike's . En wel door dat mijn eega mij wees op mijn spel fouten . Want in mijn ogen stond er dus tafelmike ik zie dat niet eens dan. Ik heb wel eens een lot genood herkend op een forum die gewoon niet durfde te zeggen "kwam er taalkundig gewoon niet uit met Google " .

"Dat kan je toch heel makkelijk op Google zelf vinden" geld zeker voor die wie dat beweert ... Ik probeer dan wat vaker achter dat scherm of microfoon weg te komen en ontmoet vaak mensen real life . En kan met 100% zekerheid zeggen dat dat lang niet voor elk op gaat . En achter veel die zich niet weer melden na het stellen van een vraag .. kan net zo goed een gekwetst iemand zitten die las dat toch heel simpel zelf op te zoeken was , of dat zulk wat al op het forum te vinden was .. JUIST een forums zo als deze is voor veel abracadabra .

Plaats reactie