de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
luistervink
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 mar 2012, 15:05

de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente?

#1 Bericht door luistervink »

Uitzendingen vanuit Grou FM 105.6MHz

In de voormalige gemeente Boanstersterhim zie www.boarnsterhim.nl/‎ is opgeheven. Op de 105.6MHz wordt 24 uur per dag het signaal van Omrop Fryslân doorgegeven. De locatie Grou valt nu onder de gemeente Leeuwarden. Je zou verwachten dat het signaal van Radio Mercurius doorgegeven wordt. Echter Boansterstim zou volgens Mercurius hun signaal niet willen doorgeven.


Welke omroep?

Momenteel is nog niet duidelijk welke omroep mag blijven uitzenden vanuit Leeuwarden. Radio Mercurius zendt nu nog uit, maar dit kan ook LEO worden dat staat voor Leeuwarden en omgeving. LEO zal dan worden gerund door OOG radio in Groningen. Uiterlijk eind maart is pas duidelijk welke omroep mag gaan uitzenden in de gemeente Leeuwarden. Radio Mercurius zendt al meer dan 30 jaar uit in Leeuwarden.



Website Radio Boansterstim http://boarnsterstim.wordpress.com/ of www.boarnsterstim.nl/

Op de website van de lokale omroep stond vermeld dat de uitzendingen per 01-01-2014 gestaakt zouden gaan worden, de stekker er uit. Zij bestaan vanaf 1980.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#2 Bericht door pa3kc »

Hoi luistervink.

Dit is een zendamateur forum. Ik denk niet dat je veel geïnteresseerden kan vinden voor 3 meter omroep stations hier.

Misschien is het fijner voor je om een forum te vinden waar dat wel zo is. Hier krijg je niet zo veel respons op je postings omdat de interesses van de gebruikers niet zo bij die band liggen.

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#3 Bericht door PA2OLD »

Misschien, maar dit is het theekransje en daar mag (bijna) alles...
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: FT2000 of FT1000 ?

#4 Bericht door Bert_1 »

PA2OLD schreef:Misschien, maar dit is het theekransje en daar mag (bijna) alles...
Het is hier toch een zendamateurforum en geen omroepforum? Lijkt me meer iets voor ons moderator team en volgens mij was er uit die hoek al eerder aangegeven dat je op dit forum niet alleen ongerelateerde zaken post.
Bert

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#5 Bericht door PA2OLD »

PE1KVL schreef:Lijkt me meer iets voor ons moderator team en volgens mij was er uit die hoek al eerder aangegeven dat je op dit forum niet alleen ongerelateerde zaken post.
Pardon?
Het Theekransje - Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Even wat titels van het Theekransje:

Winterbanden, Egel- en eekhoornopvang, Meer leden met muziek hobby? Mening:drank vanaf 18 jaar, Kiezersbedrog Europese Parlement, Epic drummertje, Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden), Ohh moeder wat is het heet, Fender of Gibson?

Ik ken luistervink niet en mij interesseert Boarnsterstim ook niet, maar wat hij post heeft in ieder geval nog iets met radio te maken.
Blij dat ik geen moderator ben...
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#6 Bericht door Aeolus »

Desondanks dat ik denk dat de topicstarter meer geinteresseerden voor zijn topic kan vinden op radioforum.nl, vind ik wel dat Ben gelijk heeft. Met zulke afwijkende topics in dit subforum (waar dit subforum voor is), heeft dit topic tenminste nog iets met radio te maken. Gelieve verder ontopic te gaan dus.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#7 Bericht door Bert_1 »

Aeolus schreef:Desondanks dat ik denk dat de topicstarter meer geinteresseerden voor zijn topic kan vinden op radioforum.nl, vind ik wel dat Ben gelijk heeft. Met zulke afwijkende topics in dit subforum (waar dit subforum voor is), heeft dit topic tenminste nog iets met radio te maken. Gelieve verder ontopic te gaan dus.
Prima hoor, het is goed dat er nu duidelijk een richting wordt aangegeven.
PA2OLD schreef: Pardon?
De postings van luistervink gaan alleen maar over niet-zendamateur aangelegenheden en daardoor had dit topic toch weer voldoende kans om uit de hand te lopen.

Bert
Bert

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#8 Bericht door PE2AAB »

Ondanks dat het niet echt iets met zendamateur te maken heeft vind ik radio gerelateerde zaken altijd wel interessant.
Het moet natuurlijk niet de overhand nemen want daar zijn andere forums voor maar onze Luistervink heeft wel informatie
die ik altijd wel even wil doorneuzen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#9 Bericht door PD5WL »

Het antwoord is vrij simpel, wie heeft zijn arm het verste op die donkere plek zitten in de politiek. Die krijg straks het 'recht', al wil ik het geen recht noemen, want de volgende stap is automatisch dat je gekort word want je bent niet meer lokaal maar regionaal.

Nee ik zou bedanken..
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE2AAB schreef:Ondanks dat het niet echt iets met zendamateur te maken heeft vind ik radio gerelateerde zaken altijd wel interessant.
Het moet natuurlijk niet de overhand nemen want daar zijn andere forums voor maar onze Luistervink heeft wel informatie
die ik altijd wel even wil doorneuzen.

Dat ben ik met je eens. Het is 40 jaar m'n vak geweest en nog steeds volg ik dat soort "nieuws".
Het heeft toch raak vlakken met onze hobby.
Als ik alleen maar mijzelf kijk en dat gesjouw met portable zenders om de verbindingen voor de Nationale radio te leggen.
En dan is het wel reuze handig als je zendamateur bent.

http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... OS#p140822
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

luistervink
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 mar 2012, 15:05

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#11 Bericht door luistervink »

Ik heb inmiddels contact gezocht met deze omroep. Indien zij zonder vergunning uitzenden riskeren zij een hoge boete. Minimaal € 2.500 euro! Het lijkt me zonde van het geld dat dit onnodig betaald dient te worden.

Oskar Radio voor gemeente Skarsterlân ging door met uitzenden terwijl de vergunning ingetrokken was. Maanden lang zonden zij een stille draaggolf uit. Ik vraag mij af wie dan de boete krijgt?

Een eerder geval was dat bij RTS in Smallingerland:

http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=9615

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#12 Bericht door PE2AAB »

luistervink schreef:...Maanden lang zonden zij een stille draaggolf uit. Ik vraag mij af wie dan de boete krijgt?...
De boete gaat dan toch echt gewoon naar de vergunninghouder. Als deze is ingetrokken zal de verantwoordelijke een boete krijgen voor het doen van illegale uitzendingen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

luistervink
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 mar 2012, 15:05

Re: de Boarnsterstim zendt nog uit in een opgeheven gemeente

#13 Bericht door luistervink »

Soms worden uitzendingen welke illegaal zijn ook gedoogd?

http://radio.nl/787397/cvdm-tolereerde- ... n-fresh-fm

Plaats reactie