Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
luistervink
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 mar 2012, 15:05

Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#1 Bericht door luistervink »

Er zijn ook dit jaar weer evenementen frequenties uitgegeven door het Agentschap Telecom. Deze FM frequenties worden overigens nergens meer vermeld. Voorheen moest je gaan zoeken voor de naam bij http://www.cvdm.nl en de frequentie kon je vervolgens weer opvragen via het Agentschap Telecom.

Op dit moment zijn er evenementen frequenties in het noorden te beluisteren. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit legale omroepen zijn: 92.7MHz Opende: Ster van het Noorden; 104.1MHz De Vrije Piraten; 106.0MHz Drachtster Piraten; 106.2MHz Drie Provinciën; 106.8MHz Station PCH; Wâldpiraten 107.3MHz.

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#2 Bericht door pa4o »

Op de 106.3 de Lozze Vogels uit Garnwerd nabij Winsum (Gr)die een vergunning hebben gekregen voor 10dagen. Mooi stuk muziek trouwens.

Peter

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#3 Bericht door PE2AAB »

Beste luistervink,

Ik snap je enthausisme maar niet alle radio info moet op dit zendamateurforum.
Voor evenementenfrequenties kijk je op http://radio-tv-nederland.nl
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#4 Bericht door PA0ETE »

Op zich mag het wel, maar dit is inderdaad niet helemaal het forum voor zaken rond omroepzenders. Ik wilde zelf ook de site al noemen die Rick noemt voor dit soort informatie. De info op de site vind ik interessant en gewoonlijk ook heel precies en kloppend.

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#5 Bericht door pa3dsc »

Is deze link veel nuttiger om regelmatig te raadplegen.

http://www.agentschaptelecom.nl/onderwe ... eperkingen

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#6 Bericht door PA2OLD »

Ik ben het wel met John eens echter, dit is het Theekransje en ik heb hier al hele andere zaken gelezen, dat van de luistervink heeft in ieder geval nog iets met radio te maken.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

luistervink
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 mar 2012, 15:05

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#7 Bericht door luistervink »

De evenementen frequenties worden niet meer vermeld op http://www.radio-tv-nederland.nl omdat het TEVEEL uitzoek werk is. Voorheen moest je zoeken op naam van station bij CvdM en dan wist je de frequentie nog niet eens. Deze vroeg ik op met WOB verzoek aan het Agentschap Telecom zodat je zeker wist dat de frequentie goed was. Een voorbeeld dat fout is gegaan is de frequentie 102.0MHz op Vlieland. Uit nader onderzoek bleek dat dit station illegaal uitzond aldaar. Dus die frequentie klopt niet. Overigens worden frequenties alléén nog vermeld wanneer een station contact met ze opneemt. Maar dat gebeurd in de praktijk helaas niet.

De Lozze Vogels waren eens in uitzending op Radio 538!

Zie ook: http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=23875
Laatst gewijzigd door luistervink op 30 dec 2013, 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.

luistervink
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 mar 2012, 15:05

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#8 Bericht door luistervink »

PE2AAB schreef:Beste luistervink,

Ik snap je enthausisme maar niet alle radio info moet op dit zendamateurforum.
Voor evenementenfrequenties kijk je op http://radio-tv-nederland.nl

Theekransjes
Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.


Dit heb ik speciaal op verzoek hier op geplaatst. Deze topic heet dan ook niet voor niets zo. Ik snap je geplaatste opmerking dan ook niet. Nogmaals als je de berichten van mij niet interesseert lees je ze niet en voeg je mij toe als vijand en je ziet mijn berichten niet meer. In de krant lees ik per slot van rekening ook niet alle berichten.

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#9 Bericht door PD0JSB »

gewoon blijven posten !!! je hebt het recht op 10.000 verschillende manieren de hobby te beleven !
daar hoort ook een niet voor de hand liggende tak van de hobby bij
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#10 Bericht door PE2AAB »

luistervink schreef:
PE2AAB schreef:Beste luistervink,

Ik snap je enthausisme maar niet alle radio info moet op dit zendamateurforum.
Voor evenementenfrequenties kijk je op http://radio-tv-nederland.nl

Theekransjes
Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.


Dit heb ik speciaal op verzoek hier op geplaatst. Deze topic heet dan ook niet voor niets zo. Ik snap je geplaatste opmerking dan ook niet. Nogmaals als je de berichten van mij niet interesseert lees je ze niet en voeg je mij toe als vijand en je ziet mijn berichten niet meer. In de krant lees ik per slot van rekening ook niet alle berichten.
Beste Luistervink,

Begrijp me niet verkeerd; ik vind deze materie zeer interessant en heb zelf ook meerdere malen een evenementenvergunning gehad en een tijdelijk radiostation in gebruik genomen maar om daar nu het zendamateurforum mee vol te plaatsen; het radioforum is hier toch echt een betere plaats voor.

Ik plaats op het Porscheforum ook geen VW vragen terwijl het ook een autoforum is ;-)

Wat wel kan natuurlijk is een sub-forum op dit forum voor FM/AM omroep

Lekker plaatsen dus. Je doet het op de juiste plaats conform forum regelement. (in 'overig' zou ook nog kunnen trouwens)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Theo

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#11 Bericht door Theo »

PA0ETE schreef:Op zich mag het wel, maar dit is inderdaad niet helemaal het forum voor zaken rond omroepzenders. Ik wilde zelf ook de site al noemen die Rick noemt voor dit soort informatie. De info op de site vind ik interessant en gewoonlijk ook heel precies en kloppend.
...... is niet meer welkom op het radio forum, wegens ongepast gedrag.
Deze info, welke hij nu hier plaatst, heeft hij ook op het radio forum geplaatst.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#12 Bericht door PA2LAD »

PE2AAB schreef: Wat wel kan natuurlijk is een sub-forum op dit forum voor FM/AM omroep
Nee, dank je. Er is al verwezen naar de juiste fora hiervoor.

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#13 Bericht door pa1bvm »

beste Luistervink..

zou je eens kunnen beschrijven met welke antennes en met welke radio's je al deze onderzoeken doet ??
ik ben zelf helemaal niet thuis in het luisteren naar FM stations tussen 88 en 105 Mhz
Ik ben wel nieuwsgierig naar je ontvangst set-up ..

groet Rick

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#14 Bericht door Bert_1 »

luistervink schreef: In de krant lees ik per slot van rekening ook niet alle berichten.
Maar journalisten die alleen maar met onzin komen worden niet gewaardeerd want het gaat ten koste van de kwaliteit van een krant. Een beetje krant zal daar voor waken want daar zijn wel weer andere kranten voor.
Bert

pd3jme

Re: Evenementenfrequenties Agentschap Telecom

#15 Bericht door pd3jme »

it soe PE2AAB net misstean om yn 2014 wot minder my sien finger te wiezen nei oaren....liekest wol een pliesje hjirre op it forum!
oandielen os sa??

Gesloten