meer leden met muziek hobby ?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

meer leden met muziek hobby ?

#1 Bericht door PC1TK »

Zijn er meer leden die een instrument bespelen of op andere manier actief met muziek bezing is ?

Ik zelf bezit een Roland E-50 Workstation een oude 6 base accordeon . Een Ibanez akoestische gitaar en een Ibanez elektrische gitaar compleet met een Roland cube 15 versterker en linpod 6 2.0 effectenbox + mkII storybord . Op snaren is het alle maal wat eenvoudig pas paar jaar terug mee begonnen .toetsen speel ik al ver voor mijn 10e meeste zelf aan geleerd

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: meer leden met muziek hobby ?

#2 Bericht door pa3met »

Johny schreef:Zijn er meer leden die een instrument bespelen of op andere manier actief met muziek bezing is ?

Ik zelf bezit een Roland E-50 Workstation een oude 6 base accordeon . Een Ibanez akoestische gitaar en een Ibanez elektrische gitaar compleet met een Roland cube 15 versterker en linpod 6 2.0 effectenbox + mkII storybord . Op snaren is het alle maal wat eenvoudig pas paar jaar terug mee begonnen .toetsen speel ik al ver voor mijn 10e meeste zelf aan geleerd
Ik ben ook met muziek bezig maar dan anders. Ik mix trance. electro house etc etc aan elkaar met een stel CDJ-850's en een DJM-850 mixer.

oa hier te vinden http://www.mixcrate.com/roelandjansen/dj_mixes



ik heb wel een keyboard (gekregen) maar kan daar niet op spelen. In principe bruikbaar als midi-interface mocht ik daar ooit behoefte aan hebben.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#3 Bericht door PC1TK »

Dit lijkt mij een erg verslavende bezigheid al die ritmes tegen elkaar zetten deuntjes door elkaar over elkaar laten draaien .
Als day hard rock fan is dit niet mijn muziek stijl . Maar komt het mijn oren zo voor bij dan ervaar ik dat ook zeker niet als onprettig .
Maar mijn muziek interesse is ook heel erg breed Queen , Status Quo , ZZtop , The Eagles , Dire Straits zijn meestal wel het meest gedraaide .
Maar mijn platen kast bevat veel richtingen . Ook klassiek zit daar tussen . Heb ook nog eens een 2500 muziek stukken . Waar andere muzikanten nog wel eens gebruik van maken . Ben echter zo 25 jaar terug gestopt dat actief te verzamelen . Werd me veel te kostbaar .

Heb ooit een zielige poging gedaan om zo iets in elkaar te prutsen met een zelfgemaakt drumloopje . En meerde keren mijn gitaar der tegen , uren werk keek er niet weer naar om en vroeg me op eens af waar dat gebleven was . Was ook niet echt een muzikaal verlies .

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: meer leden met muziek hobby ?

#4 Bericht door coolepascal »

Bloos, Schaam :oops:

Toetsen:Kurzweil PC3x, Korg X3, Korg 01wFD, Yamaha clavinova,
Bass:Ibanez Ergodyne, Shamic, Ortige RLizzard-BS uke-bass
Gitaar:Ibanez Artstar, Ibanez ES175 (1974 pre lawsuit), Aria Clasic,
Ukelele:Ortega Rlizzard-TE, Washburn Oscar Smith OU2, Ibanez UEW20, nog een Tenor en een Bariton,
Mandoline:el cheapo F5 style BlueGrass, Een Pools ding, een Mandola
Banjo:Harimu 4 string, Johnson 5string

De rest schiet me zo even niet te binnen :roll:
Het erge is... die dingen bespeel ik ook allemaal, dat kun je toch nauwelijks meer normaal noemen.

MAAR HEY !!!! Ik rook niet ! :mrgreen:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: meer leden met muziek hobby ?

#5 Bericht door PD0AC »

1. Piano, synth
Twee Fender Rhodes versleten in bands, nu een eenvoudige Roland elektrische piano, een Kawai synthesizer, plus wat losse MIDI modules.

2. Basgitaar
Twee Bass Collection viersnarige bassen, eentje gefret, eentje fretless (mijn favoriet). Op laatstgenoemde heb ik flatwound snaren zitten, die zorgen voor een prachtig contrabas-achtig geluid wat in een jazzband niet zou mistaan.
Bijlagen
Bass Collection.jpg
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: meer leden met muziek hobby ?

#6 Bericht door PA1 »

Oxygen 49 midi keyboard om wat te tokkelen... en met software synthesizers prutsen :mrgreen:
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#7 Bericht door PC1TK »

coolepascal schreef:Bloos, Schaam :oops:

Toetsen:Kurzweil PC3x, Korg X3, Korg 01wFD, Yamaha clavinova,
Bass:Ibanez Ergodyne, Shamic, Ortige RLizzard-BS uke-bass
Gitaar:Ibanez Artstar, Ibanez ES175 (1974 pre lawsuit), Aria Clasic,
Ukelele:Ortega Rlizzard-TE, Washburn Oscar Smith OU2, Ibanez UEW20, nog een Tenor en een Bariton,
Mandoline:el cheapo F5 style BlueGrass, Een Pools ding, een Mandola
Banjo:Harimu 4 string, Johnson 5string

De rest schiet me zo even niet te binnen :roll:
Het erge is... die dingen bespeel ik ook allemaal, dat kun je toch nauwelijks meer normaal noemen.

MAAR HEY !!!! Ik rook niet ! :mrgreen:
Niks bij om voor te schamen ... leuke lijst . ! :shock:
en ach ja beetje abnormaal mens heeft meestal een beter leven .

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#8 Bericht door PC1TK »

PD0AC schreef:1. Piano, synth
Twee Fender Rhodes versleten in bands, nu een eenvoudige Roland elektrische piano, een Kawai synthesizer, plus wat losse MIDI modules.

2. Basgitaar
Twee Bass Collection viersnarige bassen, eentje gefret, eentje fretless (mijn favoriet). Op laatstgenoemde heb ik flatwound snaren zitten, die zorgen voor een prachtig contrabas-achtig geluid wat in een jazzband niet zou mistaan.
Ik heb begin dit jaar gespeel op een Roland elektrische Piano . Zo een met een echte piano aan slag . Wat speelt dat geweldig Heeft de zelfde toetsen techniek als een normale vleugel . Waren van uit hier met 4 man naar Musik Produktiv Megaladen te Ibbenbüren gereden . Wat een toko !! Waren zo een paar uur om voor dat we de zaak uit waren . Deze Roland sprong er voor mij die dag uit .

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#9 Bericht door PC1TK »

PA1 schreef:Oxygen 49 midi keyboard om wat te tokkelen... en met software synthesizers prutsen :mrgreen:
Zo een midi keyboard sluit je aan op je PC ? Het er al een paar keer bij staan te kijken en af gevraagd wat die je daar nou mee ?
Je haal de geluiden uit een stukkie software op de PC ?

pd0kym

Re: meer leden met muziek hobby ?

#10 Bericht door pd0kym »

ik helaas niet meer :cry:
ik hem mijn Rolands e-86 , g1000 . yamaha electone hc-2 en aanverwante zooi zoals een dynacord pa met mengtafel moeten verkopen
ondanks mij jonge leeftijd van 45 kan ik al 2 van mijn vingers niet meer buigen als gevolg van reumatische aandoeningen .
en dat is erg lastig bij het bespelen van een instrument . en het sleutelen en knutselen met kleine onderdelen :(

ik zit nog wel op mijn hobby kamer en koptelefoon op en onder genot van een aantal biertjes naar muziek te luisteren .
mijn voorkeur :vooral de blues , jaren 60 / 70 / 80 /90 pop

en een afkeer van house / trance / dance / hiphop / rap

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: meer leden met muziek hobby ?

#11 Bericht door PA3BAS »

Ik zit weer in een andere hoek van sport. Meer in de folkhoek, met name Ierse muziek, en dat zing ik dan. Daarnaast rommel ik nog wat op een bodhran, dat is een ierse trommel en ik probeer ook wat op een gitaar te doen.

Daarnaast ben ik meer dan tien jaar geluidstechnicus geweest van Brother Booze/Devereaux uit Arnhem/Doetinchem. Zo'n achterhoeks bluesrockbandje. Ze hebben zelfs die cd (over achterhoekse bluesrockbandjes) gehaald, al is dat dan weer niet een opname van mijn hand helaas.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PC1A
Berichten: 423
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:30

Re: meer leden met muziek hobby ?

#12 Bericht door PC1A »

Drums, maar niet meer actief.
Bijlagen
000790592_001_buddy_animal.jpg
000790592_001_buddy_animal.jpg (6.6 KiB) 9196 keer bekeken
licenced since 1983

aka 9H3UJ en J45C

pd0kym

Re: meer leden met muziek hobby ?

#13 Bericht door pd0kym »

coolepascal schreef:Bloos, Schaam :oops:

Toetsen:Kurzweil PC3x, Korg X3, Korg 01wFD, Yamaha clavinova,
Bass:Ibanez Ergodyne, Shamic, Ortige RLizzard-BS uke-bass
Gitaar:Ibanez Artstar, Ibanez ES175 (1974 pre lawsuit), Aria Clasic,
Ukelele:Ortega Rlizzard-TE, Washburn Oscar Smith OU2, Ibanez UEW20, nog een Tenor en een Bariton,
Mandoline:el cheapo F5 style BlueGrass, Een Pools ding, een Mandola
Banjo:Harimu 4 string, Johnson 5string

De rest schiet me zo even niet te binnen :roll:
Het erge is... die dingen bespeel ik ook allemaal, dat kun je toch nauwelijks meer normaal noemen.

MAAR HEY !!!! Ik rook niet ! :mrgreen:
daar heb ik nu respect voor iemand die veelzijdig instrumenten kan bespelen en na wat ik verwacht ook goed .
eigenlijk ben je de paul simon onder ons . die heeft ook de tik om zoveel mogelijk instrumenten te kunnen bespelen . :lol:
beter als de zogenaamde muziekkanten van tegenwoordig die op hun pc wat loop-jes aan elkaar plakt en er onder het genot van moeders boodschappenlijstje er al zingend ( als je het al zingen moet noemen )van telkens weer herhalen van de zelfde tekst er vol trots er wat van probeert te maken.
de muziek van tegenwoordig heeft een bijzonder hoog 201 in een dozijn gehalte .en is schreeuwen /gillend zingen meer regel dan uitzondering .
ik heb er gelijk maar even een joupijp filmpje bij gedaan als voorbeeld .
http://www.youtube.com/watch?v=qx5ud0y90iQ

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: meer leden met muziek hobby ?

#14 Bericht door coolepascal »

Ach... sommige instrumenten kam ik idd heel aardig mee overweg, andere zoals 5strg Banjo nogal novice (ik bespeel dat ding min of meer als een gitaar, die razendsnelle riedeltjes met de rechterhand vereisen nog wel wat oefening)

@PA3BAS, tja ik speel ook 4Strg Banjo en Mandoline he, dus IerseFolk en FolkRock komt ook hier wel eens voorbij.

Ik wil nog wel eens ooit youtube meuk online zetten maar dan moet ik daar a) eerst tevreden over zijn, en b) geen geouwehoer over auteursrechten over krijgen. zal dus een eigen compositie moeten worden, die heb ik zat.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: meer leden met muziek hobby ?

#15 Bericht door PA1 »

Johny schreef:Zo een midi keyboard sluit je aan op je PC ? Het er al een paar keer bij staan te kijken en af gevraagd wat die je daar nou mee ?
Je haal de geluiden uit een stukkie software op de PC ?
Yep. Ik gebruik FL studio, daarmee kan je allerhande sounds maken met dit keyboard. Software synthesizers kan je importeren in FL studio.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Plaats reactie