meer leden met muziek hobby ?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: meer leden met muziek hobby ?

#46 Bericht door coolepascal »

Mogelijk heb ik (voor een maatje van mij) wel intresse in die Bontempy
stuur eens een PM.. plaatje.. wat moet kosten en zo.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#47 Bericht door PC1TK »

Ik heb vorige week een oude Yamaha PSR 11 op geknapt uit halve wege 80ger jaren . Zou de stort op .
Zo super eenvoudig ! En zou er ik er denk ik blij mee geweest zijn geweest . Hoe wel je maar twee toetsen tegelijk kon bespelen !
Speelde toen echter op een Solina orgel wat toen der tijd toch veel beter klonk . Ongelofelijk hoe die techniek verbeter is !

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: meer leden met muziek hobby ?

#48 Bericht door PA2OLD »

Geinig, heeft helaas geen midi dus kan je niet als midi-keyboard gebruiken.
Manual: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi ... PSR11E.PDF
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

PA3HHO
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:17
Roepletters: PA3HHO
Locatie: Druten

Re: meer leden met muziek hobby ?

#49 Bericht door PA3HHO »

IC-7300 | IC-7100 | 80/40/20 EFHW | Fritzel MFB-13 | Diamond V-2000 | Bezoek PA3HHO HWEF blog |

PA7N
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:22
Roepletters: PA7N

Re: meer leden met muziek hobby ?

#50 Bericht door PA7N »

Ik speel piano. Voornamelijk klassiek. Chopin, Mendelssohn, Beethoven, Schuman. En verder gitaar. Ook klassiek maar ook wel eens wat van Clapton.
73/72 PA7N, Erwin.
pa7n.nl

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#51 Bericht door PC1TK »

PA3HHO dan is deze beurs ook echt wat voor jou dus !

Ik zal er rond half 1 / 1 uur rond lopen met een jong meisje wie ik warm gemaakt hebt voor de gitaar muziek en daar nu les in krijgt .. Hoe wel ik zelf veel beter op toetsen thuis ben. Ze tokkelde als net geen kleuter meer met haar vingertjes over mijn snaren , terwijl ik de akkoorden vast hielt . En was van af de eerst sec gek van een gitaar . Kocht op haar 8e een kindergitaar van haar zakgeld bij de action , een beschadigde voor een 25 euro en leerde haar der wat akkoorden op . En ze speelde dat ding compleet maar dan ook compleet aan gort .

Hoop dat ze nog meer lol krijgt in de muziek , want ze volgt lessen via de muziek school en ik heb daar mijn bedenkingen bij .
Zag toch al iets behoorlijk mis gaan . Heb al eens laten merken dat er wel gitaar leraren zijn die voor het zelfde bedrag bij je thuis komen of jij bij hun die het met passie doen . Na dik een jaar 14 maand om pressie te zijn heb ik er toch op aan gedrongen dat de snaren echt af zijn , 4 maand der voor ook al .. toen klonk het echt al niet meer . Maar de man was blijkbaar als de dood dat hij ze vervagen moest .En zei nee hoor gaat nog best .. Dat heb ik dus maar gedaan . zelfs mijn eega die geen noot speelt hoorde het , dat klinkt toch heel maal niet ? Zo verpest je eens kind zijn talend dus !

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#52 Bericht door PC1TK »

PA7N schreef:Ik speel piano. Voornamelijk klassiek. Chopin, Mendelssohn, Beethoven, Schuman. En verder gitaar. Ook klassiek maar ook wel eens wat van Clapton.
zware kost dus !! Luister der altijd met bewondering na .... Al ben ik dan echt een rock fan ( AC/DC ,Queen, Status Quo ) . Muziek is muziek . Dat moet je niet teveel in hokjes willen duwen !

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#53 Bericht door PC1TK »

PA2OLD schreef:Geinig, heeft helaas geen midi dus kan je niet als midi-keyboard gebruiken.
Manual: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi ... PSR11E.PDF
Nee men wist denk nog niet een wat midi was ??? Al hoewel wel .. General Midi in elk geval niet .
Maar had wel een tweede keyboard met General Midi . Maar heb die verkocht gebruikte hem nooit en was ook vrij groot . Had zelfs een Roland D -50 ... maar ja ruimte gebrek .
Aan een midi keyboard zit ik wel een aan te denken , zo een kleintje . MAAR JA .. Druk aan het sparen voor deze hobby ! Voor later .... hopelijk nog dit jaar !

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: meer leden met muziek hobby ?

#54 Bericht door PA3BAS »

Ach, je kan er altijd nog MIDI in bouwen denk ik. Geen makkelijke klus, maar het kan vast. Ik hebmeen keer een draaiorgel gezien waar ze midi ingebouwd hadden. Nog een hele tijd staan kletsen met die ehhh orgeldraaier.

Het viel op omdat ik een doosje diskettes zag liggen op de plek waar je die orgelboeken verwacht...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: meer leden met muziek hobby ?

#55 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo gezellige muziek makers,

Petje af als je op een instrument kan spelen, ik heb wel eens een poging ondernomen met gitaar, maar dat gaat het niet worden...
Jullie kunnen natuurlijk een radio amateur band oprichten, en dan protest songs maken, zoals:

Wij zijn de radio amateur band,
We hebben het altijd bij het goede end,
Dat kan je niet zeggen van PLC,
Daar zitten we mooi opgescheept MEE !!!

:lol: geintje , moet kunnen toch :?:

suk6 nog ermee,
Ad, pa3fbi

vind de qrm, voordat de qrm jouw vind... :mrgreen:

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#56 Bericht door PC1TK »

Jha ... de amateuristische real amateurband .. A.R.A .. De naam is er al eerste tekst ook al nu nog de spelers !!
We komen nog tot grote dingen hier !

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#57 Bericht door PC1TK »

pa3bas schreef:Ach, je kan er altijd nog MIDI in bouwen denk ik. Geen makkelijke klus, maar het kan vast. Ik hebmeen keer een draaiorgel gezien waar ze midi ingebouwd hadden. Nog een hele tijd staan kletsen met die ehhh orgeldraaier.

Het viel op omdat ik een doosje diskettes zag liggen op de plek waar je die orgelboeken verwacht...
Een midi draaier ? .
Zal denk hoop kosten schelen ? Die draaiorgelboeken zullen niet echt goedkoop zijn en gaan niet zo heel heeel erg lang mee ?
Maar waarom ook niet ?? Je zou toch kunnen zeggen dat zo een draaiorgelboek de voorloper is van Midi . Elk gaatje is een prehistorische midi kanaal bedenk ik eigenlijk zo ter plekke . En ergens heeft men afgesproken blijkbaar welk gaatje welk instrument op welke toon hoogte aan stuurt . Dat is toch heel simpel uitgelecht hoe midi werkt ?

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: meer leden met muziek hobby ?

#58 Bericht door PA3BAS »

Zeker, je hebt helemaal geljk. Ik vond het ook goed gevonden van die orgeldraaier. Geeft ook nieuwe mogelijkheden zoals draaiorgel spelen op een keyboard... :mrgreen:
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#59 Bericht door PC1TK »

Een keyboard draaier !
Zo wel een willen horen wat er uit mijn workstation kwam als ik de midifiles van de orgel man af speelde .
Best kans dat ze op een workstation zijn aan gemaakt .

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: meer leden met muziek hobby ?

#60 Bericht door PA3BAS »

Mij lijkt anderson zo leuk. Op een keyboard toetsen indrukken en dan gaat een draaiorgel 'af'.
.... But will it blend?

Plaats reactie