meer leden met muziek hobby ?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: meer leden met muziek hobby ?

#91 Bericht door PD7CW »

Johny
Dit zijn (oude) les-accordeons, ook die kleine Weltmeister.
Ben je wel bekend met de bas-kant, basritmes want dat zijn eigenlijk vrij gestructureerde ritmes die niet moeilijk zijn om in te studeren?
Deze moeite moet je eigenlijk eens doen als er nog niet gewoon mee bent.
Ken je het wél dat is improviseren de gewoonste zaak van de wereld en speel je de sterren van de hemel, een tweede Johny Jordaan!

"Aan het strand stil en verlaten" heb je dan zó in de gaten en je kunt het spelen dan niet meer laten.
Oefensessie opnemen voor het theekransje?

Cees

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: meer leden met muziek hobby ?

#92 Bericht door PD7CW »

We hebben er geen gras over laten groeien Johny.
Artiesten naam bedacht ala Johny Jordaan, Johny Oldambt.
Gelijk even een videootje geschoten voor de eerste oefensessie want wij gaan straks voetbal kijken. Heb jij ook wat te doen;
Video: Johny Oldambt, accordeonist in de knop!

http://youtu.be/mtp7rAyrHqo

Eerste overhoring, wat doen we? Over een week?
Mocht je vragen hebben dan kun je de muziekschool bereiken via deze draad, vraag maar naar PD7CW daar leer ik accordeon mee!
Cees

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#93 Bericht door PC1TK »

Ja ik heb altijd wel wat anders te doen . Maar kijk vanavond naar Discovery .
Mijn eega zit beneden op de bank naar Oranje te kijken . Aangezien ik nog geen feestelijke geluiden van uit de buurt hoorde neem ik aan dat van onze kant geen doelpunt gezet is .

Af en toe pak ik mijn 6 bas en pik zo weer een liedje op . Maar mijn E-50 blijkt het instrument !

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: meer leden met muziek hobby ?

#94 Bericht door PD7CW »

Niks gemist, nul - nul we gaan zo de verlenging in, blijf nog maar even boven.
Heb jij overigens toevallig niet een CLC antenne Johny? Voor 40 m?

Cees

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#95 Bericht door PC1TK »

Nee die heb ik niet .. Sterker ik heb heel maal geen antenne voor 40 meter .
3 september gaan we voor onze N machtiging naar Eindhoven . En als dat met succes word afgelegd dan staat dat boven op mijn verlang lijstje .
Hoe wel ik absoluut niet eerder een HF setje wou aan schaffen voor dat ik mijn licentie had heb ik toch sinds een week een HF setje in huis en vandaag daar nog een passende Microfoon bij op gehaald . En luister nu via mijn antron 99 en een ooit op zolder ( zonder enige kennis ) gespannen draad naar de amateurs . Kon dat ook al daar voor want heb een korte golf ontvanger .


Moet nu mijn set verbouwend om alles weer goed kwijt te kunnen .
Volgens mijn eega dreigt het uit de hand te lopen net als alle ander hobby's . Het was ooit op gezet voor mijn scanner en 11 meter set ....
Daar kwam het een en ander bij . Luidspeakers van mijn audio set hangen al aan de muur . Gitaren hangen aan de muur . Orgel heb ik weg gedaan omdat ik er niet veel meer op speelde en ruimte nodig had . D- 50 kon ik ook niet meer kwijt . Ik moet waarschijnlijk nog een wat weg den want heb nog een oude akai set die ik moet op knappen .

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: meer leden met muziek hobby ?

#96 Bericht door PD7CW »

Over met de lol Johny voetbal is voorbij!

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: meer leden met muziek hobby ?

#97 Bericht door coolepascal »

PD7CW schreef:Over met de lol Johny voetbal is voorbij!
\o/
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#98 Bericht door PC1TK »

Tja jammer zou ik haast zeggen ... het was zo heerlijk rustig bij de weg !
je kon zo lekker een stukkie fietsen , Hoop dat volgende toernooi wat eerder op de avond word uitgezonden .
Is zo lekker om dan langs het vis water te zitten .

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: meer leden met muziek hobby ?

#99 Bericht door coolepascal »

Waar maak jij je nou druk om, jij hebt geen last van die fietsers !
ze zitten immers allemaal voor mijn auto :evil:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: meer leden met muziek hobby ?

#100 Bericht door PD7CW »

Gaan we het nu over fietsen hebben?

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#101 Bericht door PC1TK »

coolepascal schreef:Waar maak jij je nou druk om, jij hebt geen last van die fietsers !
ze zitten immers allemaal voor mijn auto :evil:
Das nou gek ik heb altijd zo een automobilist achter mij !! Toeter effen de volgende keer !

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: meer leden met muziek hobby ?

#102 Bericht door PD7CW »

Tsja, het kan natuurlijk ook weer andersom, oude eend rijder, achter vrachtwagens hangen?

Gebruikersavatar
pa3mi
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 okt 2014, 16:16
Roepletters: PA3MI
Locatie: Borculo

Re: meer leden met muziek hobby ?

#103 Bericht door pa3mi »

Op dit moment nog wel een synth hobby, maar goed heb altijd gezegd als ik ooit de machtiging haal, dat ik dan zou kappen hiermee. Dus de boel verkopen en dan een leuke transceiver, antenne en verdere toebehoren kopen voor het geld wat ik er nog terug voor krijg, maar nu puntje bij paaltje komt is dat nog niet zo makkelijk om hier afstand van te doen. Dus voorlopig blijven ze nog, misschien dat er een deel nog weg gaat maar moet ik heel goed over nadenken. Overstap naar software vind ik niet echt wat, alhoewel bekenden van mij het heel ver hebben geschopt in de muziek en dan ook nog eens muziek maken met cubase en softsynthesizers, het kan wel... maar niets voor mij, werk voor mijn gevoel liever met degelijke hardware synths. liefst (virtual) analoog!



dit is mijn electronische bliepjes arsenaal:

Korg MS-20 mini, Clavia Nord Rack 2, Clavia Micro Modular, Kawai K1 II, Kawai K1r II, Kawai K4r, Roland U110, Roland D110, Roland JV2080 met 5 expansion boards, Roland TB-3, Roland TR-8, Yamaha CS-1x, CS-6r met Plg150 AN board, Yamaha AN-1X, Yamaha MU50, Yamaha RY-30 met house/rap en sessiondrum card, 2x Yamaha RM-1x, Akai MPC-500, Akai S3000 XL met EB-16, Boss DR-550 MK II.

Daarnaast nog een paar pingel gitaartjes:
Charvel Model 4 (1987), BC Rich Virgin (1986) en een Silvertone Les Paul SSL-3 ( gibson les paul imitatie), met daar bij een Yamaha G100-212 II, Line 6 spider iv 15w, line6 pocket pod, Art SGX 2000 express, Boss GX-700, Yamaha DG stomp, Zoom GFX-707 en boss super overdrive.
73, Michel
PA1BGY / NL 13487
Icom IC-706 MK II, Yaesu FT-817 ND, Intek KT-980 HP, Alinco DJ-596, Yaesu FRG-100, LDG-Z11 pro II, Begali simplex professional, Kenwood MC-60A, Adonis AM-508E, cg antenna sb-2000 mk2 interface

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: meer leden met muziek hobby ?

#104 Bericht door PC1TK »

Leuke verzameling Michel !
Ik zelf kan beter mijn zenders missen als mijn muziek instrumenten .
Wil ook die niet kwijt en zou het er heel moeilijk mee hebben maar muziek daar ben ik al van af mijn 7de mee bezig .
En op noten lezen na alles zelf geleerd .

Gebruikersavatar
pa3mi
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 okt 2014, 16:16
Roepletters: PA3MI
Locatie: Borculo

Re: meer leden met muziek hobby ?

#105 Bericht door pa3mi »

Dank je, pd1jsk.

Ja ben zelf ook vanaf mijn jeugd ook al bezig, eerst met een simpel orgeltje, herinner me nog dat er soort van ventilator in zat, een luchtorgel of zo, vaag geel ding, daarna een pocket, de casio VL-1 en een paar jaar later de casio SK-1. Laatste twee zijn ook nog steeds aanwezig, gebruik ze wel niet maar, daar is het wel mee begonnen. Daarna een keyboard met Midi gekocht en ja dat midi gebeuren, heel vervelend, er ging gewoon een hele wereld open... mijn eerste synth was een Roland U-110. En de de eerste met keys, was de kawai K-1 II, ook zijn beide nog aanwezig!

Het is echt moeilijk om wat te verkopen te doen, maar ben er al deels over uit, een aantal dingen blijft gewoon, vooral de virtual analoge spul en een deel gaat er weg. Eigenlijk wil ik alles wel bewaren, maar goed de XYL he... ketting is nog te lang, binnenkort maar is ff inkorten, hoeft natuurlijk niet alles te zien :shock: wat er nog staat!
73, Michel
PA1BGY / NL 13487
Icom IC-706 MK II, Yaesu FT-817 ND, Intek KT-980 HP, Alinco DJ-596, Yaesu FRG-100, LDG-Z11 pro II, Begali simplex professional, Kenwood MC-60A, Adonis AM-508E, cg antenna sb-2000 mk2 interface

Plaats reactie