Mening: drank vanaf 18 jaar

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.

Onder de 18 NIKS?

Goed
20
65%
Niet Goed
11
35%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Mening: drank vanaf 18 jaar

#16 Bericht door PE7EB »

Dat (overmatig) alcohol gebruik op jonge leeftijd schadelijk is, dat is inmiddels wel bewezen, daar wil en ga ik niet eens over in discussie :-)

Maar de haalbaarheid van een verbod, trek ik wel ernstig in twijfel.
Het zoveelste betuttel regeltje van de Nederlandse overheid, wat eigenlijk alleen het probleem maar verplaats naar locaties en omstandigheden waar helemaal niemand er meer zicht op heeft.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Mening: drank vanaf 18 jaar

#17 Bericht door PE7EB »

Ter aanvulling ik heb dus voor "niet goed" gekozen, het doel is prima, het middel bezopen ;-)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pd3jme

Re: Mening: drank vanaf 18 jaar

#18 Bericht door pd3jme »

of het nu wel of niet mag onder de 18...wie wil drinken,die komt toch wel aan het spul,net als met de sex...wie wil,die doet het toch als hij of zei er zin in heeft,ongeacht men nu wel of niet 18 is :lol:
en wat is er verkeerd aan een flesje bier daags?
ik vind het heerlijk om later op de avond een flesje bier te nuttigen,maar niet meer dan één want ik krijg er ook snel last van 8)

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Mening: drank vanaf 18 jaar

#19 Bericht door PD4M »

Wat een politiek correct gepraat opeens. Ik dronk op mijn elfde met carnaval mijn eerste biertje. Vond het niet vies en de eerste tongzoen ging er een stuk beter mee bedenk ik nu zo maar. Ben nu bijna vijftig. Drink iedere avond twee glazen wijn bij mijn eten. Af en toe een goed glas gedestilleerd en een 'bijzonder bier'. Zou zonder kunnen maar nergens last van. Had ik beter gepresteerd zonder? had best gekund. Maar ik had ook langer geleefd als ik in Noord Zweden had gewoond omdat daar niet zo veel fijnstof is als in de Randstad. Maar daar had ik mezelf waarschijnlijk weer eerder van kant gemaakt vanwege de lange donkere winters met bijbehorende depressie.

Ik snap alleen dat overmatige alcoholgebruik van tegenwoordig niet. Coma zuipen, indrinken. Dat heeft ook niets met alcohol te maken maar met groepsgedrag, de samenleving, controle, elkaar aanspreken op gedrag en de enorme rijkdom. Als mijn tientje op was was er geen drank meer in de disco. Dat waren dus vier of vijf consumpties. Bovendien moest ik nog 10 kilometer naar huis fietsen (heuvelop want in Zuid-Limburg) dus je keek wel beter uit.
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Mening: drank vanaf 18 jaar

#20 Bericht door pe1rea »

Mijn oudste (16) mag tot de jaarwisseling nog legaal een biertje drinken (doet hij vrijwel nooit) maar daarna moet hij wachten tot hij 18 is, en juist dat staat hem heel slecht aan.
En met bijna nooit bedoel ik een (1) alcoholische consumptie per half jaar....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Theo

Re: Mening: drank vanaf 18 jaar

#21 Bericht door Theo »

Het zenden is verboden, echt van af 3 jaar.
.
.
Er zijn geen illegale zenders, al 40 jaar niet meer :mrgreen:
Lekker verder dromen mensen, verbieden helpt niet.
Voorkomen en voorlichten wel.
Helaas kost zo iets geld, en dat doen we dan niet.
Zie de historie van drooglegging in de VS in de jaren 20 vorige eeuw.
En wat voor krachtige misdaad het voortgebracht heeft.
Gaan wij ook weer ervaren, en Geert weer voedsel geven.

Plaats reactie