Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#1 Bericht door PA1 »

Ik heb dus ook in dienst gezeten, lichting 85-5. Opgekomen in de Kromhoutkazerne in Utrecht, na 1 maand naar de technische dienst in Soesterberg, kazerne weet ik zo niet meer. Ik weet wel dat we in een nieuw gebouw zaten, in de aanvliegroute van de vliegbasis daar. Daarna 1 maand naar Eindhoven geweest, de Constant Rebecquekazerne voor een rijopleiding YA4440. En de actieve dienst vervuld in Havelte op de Johannes Postkazerne bij 47 painfbat ssvcie.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#2 Bericht door PA1PDB »

PA1 schreef:Ik heb dus ook in dienst gezeten, lichting 85-5. Opgekomen in de Kromhoutkazerne in Utrecht, na 1 maand naar de technische dienst in Soesterberg, kazerne weet ik zo niet meer. Ik weet wel dat we in een nieuw gebouw zaten, in de aanvliegroute van de vliegbasis daar. Daarna 1 maand naar Eindhoven geweest, de Constant Rebecquekazerne voor een rijopleiding YA4440. En de actieve dienst vervuld in Havelte op de Johannes Postkazerne bij 47 painfbat ssvcie.
Ik ben van lichting 92/93 de eerste in het nieuwe Camo uniform dus wij warer de eerste maanden erg opvallend tussen de groene pakken.

Opleiding bij de Verbindingen in Ede (Elias Beeckmankazerne) daarna Rijopleiding voor de 4 Tonner op de Harskamp.
Definitief naar Stroe/Garderen naar de Generaal Major Koot kazerne bij de 132 verbindings CIE bij een klein detachement.
Mijn Functie was chauffeur en bedienaar van onze 4 Tonner met straalverbindings apparatuur.
Vanaf deze locatie gingen wij regelmatig s'avonds naar PI5STC in EDE terug om lekker te hobbyen.

Op de foto in het rood omcirkeld was het station PI5STC gevestigd.
Hier heb ik ook zoals je kunt zien met de RACALS kennis gemaakt.

Opvallend dat er bij de verbindingen erg veel zendamateurs zaten. Had defensie toen misschien contacten met het toenmalige AT (RCD) :?: :?:

gr,

PA1PDB
Bijlagen
PI5STC-5.jpg
PI5STC-4.jpg
PI5STC-3.jpg
PI5STC-2.jpg
PI5STC-1.jpg
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#3 Bericht door coolepascal »

Mijn bouwjaar werd geheel als buitengewoon overbodig uitgelicht.
Toch reageer ik even om ongebreidelde sluikreclame te maken voor een andere vrije tijdsbesteding van mij.
http://www.mdkl.nl
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#4 Bericht door PA2LAD »

Goed bezig Pascal !

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA1PDB schreef:
PA1 schreef:Ik heb dus ook in dienst gezeten, lichting 85-5. Opgekomen in de Kromhoutkazerne in Utrecht, na 1 maand naar de technische dienst in Soesterberg, kazerne weet ik zo niet meer. Ik weet wel dat we in een nieuw gebouw zaten, in de aanvliegroute van de vliegbasis daar. Daarna 1 maand naar Eindhoven geweest, de Constant Rebecquekazerne voor een rijopleiding YA4440. En de actieve dienst vervuld in Havelte op de Johannes Postkazerne bij 47 painfbat ssvcie.
Ik ben van lichting 92/93 de eerste in het nieuwe Camo uniform dus wij warer de eerste maanden erg opvallend tussen de groene pakken.

Opleiding bij de Verbindingen in Ede (Elias Beeckmankazerne) daarna Rijopleiding voor de 4 Tonner op de Harskamp.
Definitief naar Stroe/Garderen naar de Generaal Major Koot kazerne bij de 132 verbindings CIE bij een klein detachement.
Mijn Functie was chauffeur en bedienaar van onze 4 Tonner met straalverbindings apparatuur.
Vanaf deze locatie gingen wij regelmatig s'avonds naar PI5STC in EDE terug om lekker te hobbyen.

Op de foto in het rood omcirkeld was het station PI5STC gevestigd.
Hier heb ik ook zoals je kunt zien met de RACALS kennis gemaakt.

Opvallend dat er bij de verbindingen erg veel zendamateurs zaten. Had defensie toen misschien contacten met het toenmalige AT (RCD) :?: :?:

gr,

PA1PDB

Die vlag herken ik, de reden van mijn "ontslag" uit dienst. En de meneer die keurig netjes binnen de lijntjes met gezicht naar de vlag loopt. Dat herken ik ook.

Juul - PE0GJG ( lichting 67-6 )
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#6 Bericht door PA3BAS »

buitengewoon dienstplichtig verklaard....met mijn toestemming.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1486
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#7 Bericht door pa3met »

PA1 schreef:Ik heb dus ook in dienst gezeten, lichting 85-5. Opgekomen in de Kromhoutkazerne in Utrecht, na 1 maand naar de technische dienst in Soesterberg, kazerne weet ik zo niet meer. Ik weet wel dat we in een nieuw gebouw zaten, in de aanvliegroute van de vliegbasis daar. Daarna 1 maand naar Eindhoven geweest, de Constant Rebecquekazerne voor een rijopleiding YA4440. En de actieve dienst vervuld in Havelte op de Johannes Postkazerne bij 47 painfbat ssvcie.
ik 86/3 ... ook kromhout en door naar soesterberg. leopards slopen enzo. actief daar gebleven om het onderhoud van de tanks daar te doen.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#8 Bericht door PA3HMP »

85-5 harderwijk en daarna Schaarsbergen waar nu de luchtmobiel zit later in 785/527 ecw maar dat was in 2000

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#9 Bericht door elsinga »

Ik ben van lichting 91-11 (of was het 91-10?): Dienstplichtig officier (ROAG) in een automatiseringsfunctie bij de Topografische Dienst Nederland te Emmen. De werkzaamheden varieerden van het zelfstandig ontwikkelen van applicaties voor het digitaal vervaardigen van landkaarten en geografische informatie systemen (GIS) tot het omzetten en installeren van software. Verder het verlenen van assistentie aan de systeem/netwerkbeheerder van het netwerk met 40 Unix servers.

Iik voorzag met mijn karakter behoorlijke conflicten met de sergeanten... "soldaat Elsinga, door die sloot heen!" "Hoezo sergant, daar ligt gewoon een plank over de sloot hoor!". :mrgreen: Dus officierskeuring gedaan en Reserve Officier Academisch Gevormd geworden, met mijn HTS E/TIC. Opleiding in Den Bosch, op dezelfde kazerne waar ook de dienstplichtigen opkwamen die naar Duitsland moesten (de typen die op het station hun Fal probeerden te verkopen aan een in burger lopende officier... :lol: ). Zes weken als soldaat gelopen en daarna nog twee weken als vaandrig, dus de sergeanten hebben zich netjes gedragen de eerste zes weken. :wink: En daarna een jaar in Emmen dus.

Inmiddels definitief groot verlof als 2e Luitenant.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#10 Bericht door PF1JM »

Lichting 89-1, 107 Afd veldartillerie, Tonnetkazerne 't Harde.
10 maanden kanonnier-geschutsbediende en hoogterichter. Daarna 4 maanden revalidatie na motorongeval. Nou ja, een week of 6 wat botten aan elkaar laten groeien en de rest van de tijd wilden ze me niet terugzien. Vond ik geen ramp.....
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#11 Bericht door PD4NX »

Lichting 75/6 verbindingsdienst. Opleiding centralist, Elias Beeckmankazerne in Ede. Later paraat bij de Oranjekazerne in Schaarsbergen.
Ook toen werd er al bezuinigd. De compagnie werd opgeheven en na twaalf maanden mocht ik de dienstplicht verlaten. Later ook nooit meer opgeroepen, plunjebaal bijtijds ingeleverd.
Weinig oefeningen meegemaakt, wel heel veel hobbytijd. Herinner me nog sergeant Frank Rayer die me prima hielp bij het bouwen van wat Elektuur knutsels.
Wellicht gaan er lampjes branden bij tijdgenoten. :idea:

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#12 Bericht door PA5COR »

Ik wilde wel, maar met 2.07 meter lengte mocht ik niet.
Op mijn zeggen dat het discriminatie was werd verteld dat het te duur was.
( speciale kleding kistjes maat 50 en zo)
Toen maar naar de Douane gegaan op Schiphol 9 1973-1976) daarna maar groot rijbewijs gehaaald en op vrachtwagen combinaties gereden en nog wat meer andere banen gehad.

Om toch maar kruitdamp te kunnen ruiken sportschutter geworden en redelijk goed ook nog ;)
En dat doe ik nog steeds, o.a. met de US Carbine .30 M1 die sommigen nog wel zullen kennen..
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Paul PD0PSB

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#13 Bericht door Paul PD0PSB »

Mijn zakmes is van '89.
Stafchauffeur 1LK

Laro & radio opleiding voor oorlogstijd, maar dat is er nooit van gekomen (gelukkig)

73
Paul
PD0PSB

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#14 Bericht door PA2LAD »

Paul PD0PSB schreef: Laro & radio in oorlogstijd, maar dat is er nooit van gekomen (gelukkig)
LoL: op Gilze-Rijen gooiden ze met blokjes hout en dat moesten dan handgranaten voorstellen.
Wie "getroffen" was, mocht naar de kantine en die zat op een bepaald moment stampvol.
Kwam er een hoge Piet in de deuropening staan en die wees een paar soldaten aan:" jij en jij meekomen".
Antwoord: "dat kan niet, wij zijn dood" :mrgreen:

PA4TW
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2013, 10:07
Roepletters: PA4TW
Locatie: Bussum (JO22og)
Contacteer:

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#15 Bericht door PA4TW »

lichting 92-10. laatste maand voor de camo outfits :)

Eerst in Bussum voor opleiding 'schrijver techniek', daarna naar Wezep bij de 105 vouwbrugcie.

Plaats reactie