de een zijn dood is de ander zijn brood ?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
NL 5321

de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#1 Bericht door NL 5321 »

Zelfs op dit forum een zeer laakbare gedachten gang........

in het zuiden des lands vraagt een radiozendamateur zich af hoe te handelen in de volgende situatie.

"op welke wijze kan ik trachten toestemming te vergaren" voor het overnemen van een aantal antennes die hoog op het dak staande een zeer zieke medeamateur enige afleiding tijdens zijn ziekteproces bieden."

Betrokkene verkeert in de terminale fase..................

Een situatie die een goed beeld geeft van de persoon die weinig empathisch vermogen ten toon spreid.

:mrgreen: :mrgreen:

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#2 Bericht door Vertrokken »

Of je leest het verkeerd.

Ik zie het als de man vraagt de antennes te mogen gebruiken om een terminaal zieke te kunnen helpen in terminale fase ervan te genieten.

Ik zie het niet als een verzoek om die persoon schade te berokkenen maar juist om die persoon te laten genieten van die extra antennes.

Ken jij de situatie? indien niet dan denk ik dat je het verkeerd leest.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#3 Bericht door coolepascal »

Tja mijn buurvrouw is al twintig jaar dood maar sinds een half jaar weet zij het zelf ook.
Lekekr rustig though...

Beste NL5321, Je zult nog een tijdje moeten wachten maar ik beloof je, als ik omkiep mag je mijn antennes hebben.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#4 Bericht door andre »

Krijgt die dan ook al die ouwe meuk uit je shack erbij Pascal? :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#5 Bericht door PD7P »

tja,sommigen lezen wat ze WILLEN en niet wat er staat..........
je mag een PB sturen als je er echt in geïnteresseerd bent wat er werkelijk aan de hand is........

aldus sprak de persoon met weinig emphatisch inlevingsvermogen :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#6 Bericht door Juul - PE0GJG »

NL 5321 schreef:Zelfs op dit forum een zeer laakbare gedachten gang........

in het zuiden des lands vraagt een radiozendamateur zich af hoe te handelen in de volgende situatie.

"op welke wijze kan ik trachten toestemming te vergaren" voor het overnemen van een aantal antennes die hoog op het dak staande een zeer zieke medeamateur enige afleiding tijdens zijn ziekteproces bieden."

Betrokkene verkeert in de terminale fase..................

Een situatie die een goed beeld geeft van de persoon die weinig empathisch vermogen ten toon spreid.

:mrgreen: :mrgreen:

Ik had de zelfde gedachte. Ik dacht "jonge, jonge moet dat nou zo?"

Maar goed lezende is het toch een rare zin:

""op welke wijze kan ik trachten toestemming te vergaren" voor het overnemen van een aantal antennes die hoog op het dak staande een zeer zieke medeamateur enige afleiding tijdens zijn ziekteproces bieden.""


Wil die nou de antennes overnemen van de zieke amateur en de amateur zo enige afleiding geven?. Of begrijp ik het nu niet meer?


Ik wilde eerder ook iets schrijven maar gezien "de tegenwoordige ik " mentaliteit is het toch redeneren "tegen de bierkaai". Jammer maar zo gaat dat.

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#7 Bericht door paul »

Wat zou de call nou zijn van NL 5321.......

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#8 Bericht door PD7P »

om het nou eens goed duidelijk te maken zonder dat iedereen over me heen valt.........

de beste man heeft in het verleden toestemming gevraagd en gekregen van de VVE.
hij hééft de toestemming maar mijn simpele vraag is kán ik die ook krijgen??
in het kader van gelijkheid.
dat hij helaas zo ziek is heeft er eigenlijk niks mee te maken behalve dan dat de VVE kan zeggen hier blijft
het bij,geen verdere antennes meer.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#9 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD4PLM schreef:om het nou eens goed duidelijk te maken zonder dat iedereen over me heen valt.........

de beste man heeft in het verleden toestemming gevraagd en gekregen van de VVE.
hij hééft de toestemming maar mijn simpele vraag is kán ik die ook krijgen??
in het kader van gelijkheid.
dat hij helaas zo ziek is heeft er eigenlijk niks mee te maken behalve dan dat de VVE kan zeggen hier blijft
het bij,geen verdere antennes meer.
Je schrijft:

dat hij helaas zo ziek is heeft er eigenlijk niks mee te maken behalve dan dat de VVE kan zeggen hier blijft
het bij,geen verdere antennes meer


Waarom schrijf je het dan?
Je had het toch ook anders kunnen omschrijven? Toch niet zo moeilijk?

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#10 Bericht door PE1LGW »

Indien er een shack wordt opgeruimt omdat er een amateur ziek is of overleden is.
Zijn er altijd een aantal gieren die om de hoek staan te wachten.
Nu ga ik er van uit dat dit nu niet het geval is. Indien wel zo is, vind ik dat erg laakbaar.
Soms hebben na bestaande mogelijk iemand in de arm genomen om een shack op te ruimen.
Hier komen soms wel iets moois uit, die kunnen worden overgenomen.
Omdat nabestaande vaak niet echt weten wat het waard is, en dus vaak al blij zijn dat de zaak wordt opgeruimt.

Ik ken een geval dat er een nieuwe net afgebouwde K3 uitkwam, we weten wat deze kost nieuw.
Hoe ga je om met een dergelijke vonst, in dit geval heeft de man aangegeven wat deze heeft gekost.

Deze eerlijkheid werd beloonden en kon deze voor een bos bloemen mee krijgen.
Hij moest wel gehele shack meenemen (dan wel opruimen)
Nu staat elk jaar weer een nieuwe bos bloemen op tafel.

Mvg. PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#11 Bericht door PD7P »

gezien het feit dat dit verhaal weer eens geheel uit zijn verband gerukt dreigt te worden verzoek ik de beheerders deze discussie te sluiten.
dit is niet mijn bedoeling geweest maar was gewoon een simpele vraag.
een ieder heeft daar zijn eigen gedachten over maar ik ben er ff klaar mee.

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#12 Bericht door maarten_c »

Ik denk dat een aantal mensen hier de boel verkeerd interpreteren.

Wat ik begrijp uit het hele verhaal is dat er een aantal antennes boven op het dak staan.
Deze zijn van een luister-amateur die ziek op bed ligt.

Nu wil het geval dat PD4PLM ook antennes op het dak wil.
Hij is bereid deze antennes over te nemen, in de hoop dat later de VVE hem zijn eigen antenne niet zomaar kan weigeren.
Als ik door het bericht heen goed lees, gaat het meer om de ruimte (het dak) dan de antennes. Wat moet hij met een 11m spriet en een stukkie draad.

Wat ik je kan aanraden is, probeer als eerste een regeling te treffen met de betrokken amateur.
Hij heeft nu eenmaal de ruimte in gebruik, misschien kun je de ruimte wel samen gebruiken. Door bijvoorbeeld eerst alleen iets voor 2m te plaatsen.
Een zelfbouw gp-tje ofzo.

Ik kan me voorstellen dat de VVE geen warboel van draden op dat dak wil.
Het is niet zo, dat als jij die antennes overneemt, dat jou dat dan het recht geeft om zomaar willekeurig iets anders te plaatsen.
Dit zul je weer met de VVE moeten overleggen.

Mijn vraag,
Heb je je appartement gekocht? Of huur je dit appartement van iemand?
Als je eigenaar bent, ben je nl zelf lid van de VVE. Dat maakt het al iets makkelijker.

Succes.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#13 Bericht door PA0RAB »

OM's
Helaas is niet iedereen begiftigd met de gave des woords. Het is erg lastig de emoties vragen enz goed te verwoorden op zo'n manier dat goed overkomt wat de vraag is en de bedoeling daar achter Lees voor de aardigheid eens wat advertenties waar personen ter rechtbankzitting worden opgeroepen Geen haarkloverij past er tussen ,maar leesbaar.?
Zo ook deze topic begint al slecht Wat is de vraag wat wordt er bedoeld. Over en weer irritatie en frustratie. het even doorvragen wordt als aanval,verwijt gezien maar is dat wel waar.
Lees de vraag nog eens svp en desnoods nog een paar keer.
Het doorvragen is niet altijd kritiek.Ik ga er van uit dat er meerdere benaderingen van de vraag zijn dus even uiitzoeken welke het beste is .
Wanneer een topic dreigt te ontaarden zijn er m.i. een paar simpele oplossingen .ga naar een andere topic val een ander niet aan als persoon en beschouw een tgenwerping of kritische vraag niet als persoonlijk.
73 de Ruud PA0RAB
Ga er van uit de het forum bedoeld is elkaar te helpen

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#14 Bericht door pa1bvm »

nog even iets anders

ik heb wel eens gelezen over stichtingen die spullen van een overleden amateur een goed nieuw
tehuis kunnen geven .
Ik wil het mijn nabestaanden niet aandoen om met al mijn verzamelde radio rommel op fora's te gaan leuren.


is er ergens een overzichtje van die stichtingen of belangengroepen ?
moet ik die begunstiging ook in een testament laten vastleggen ?

let wel... het is zover nog lang niet ( hoop ik ) .... maar ik wil het eigenlijk wel " netjes" regelen
moet er niet aan denken dat mijn spul in illegale handen komt of erger nog ...met mijn " knutselwerkjes" zouden ongelukken kunnen gebeuren .( dan denk ik aan buizen eindtrapjes met flink wat HV )

jaja ik weet het een beetje off topic ...
maar ik moest er opeens ( weer ) aan denken ..

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: de een zijn dood is de ander zijn brood ?

#15 Bericht door PA0RAB »

Goedenavond
,Of topic of niet Je geeft wel een paar aandachtspunten.
Of het helemaal zo is gegaan weet ik niet maar.....
Een regionaal lid verongelukt. Bestuur neemt via uitvaartverzorger contact op met familie voor shack opruiming Er worden zeer strikte afspraken gemaakt is een blijft emotionele zaak.
Artikelen worden gedocumenteerd en gewaardeerd en later ter verkoping ingebracht.Ook vaak in stilte per schriftelijke bieding Verdere afhandeling ook weer via uitvaartverzorger
73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie