Anti piraat of niet

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#16 Bericht door PA3DAT »

Wat is dat nou weer voor een rare reactie?

Ik was positief over illegale dx'ers, zo ben ik zelf ook begonnen (hoewel heeeeel kort, meteen gepakt,
hele middag in politiecel gezeten en daarna veroordeeld). Was gelijk weer over.

Daarnaast vind ik piratenmuziek ronduit afschuwelijk, was ik al vroeg een fan van Genesis, Pink Floyd,
Yes, Gentle Giant, Led Zeppelin, noem maar op. Tussen mijn 17e en mijn 20e was ik zanger/gitarist
in een bandje, en ik hield gewoon niet van plaatjesdraaiers...

Mag toch? Ik zit helemaal niet te zeuren, ik probeer hier en daar een nuance aan te brengen, ik ben
de tegenhanger van de reaguurders... :D

Rare Belg... :mrgreen: En de groeten uit Tongeren, ON/PA3DAT.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Anti piraat of niet

#17 Bericht door Vertrokken »

Jawel je loopt wel te zeuren, want dankzij Veronica is en het bekrompen Nederland het omroepbestel een beetje open gegaan.
Helaas is Nederland nog altijd zo bekrompen als het maar kan.

En dat jij de muziek niets vind doet niet ter zake, ik vind het ook niets, maar veel andere mensen wel.
Ergo je bent aan het zeuren.

Laat mensen eens hun ding doen, zo ben ik er ook voor om ALLE machtigingen in een klap HAREC te maken en verder te stoppen met onderscheid.

Het leven is al kort genoeg en er is veel te veel gezeik van mensen over anderen.

Hier in Belgie heb je zoiets moois, van mijn grond is mijn grond en daar doe ik wat ik wil.
Stop met naar je buurman te kijken en doe je eigen ding.

De rijdende rechter is zoiets, wat een zeikerds voeren ze daar op, mijn hemel, kijk naar jezelf en laat je buren gerust.

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Anti piraat of niet

#18 Bericht door pa1bvm »

nou nou wat een opgewonden reactie ...

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 763
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: Anti piraat of niet

#19 Bericht door ON5GM »

ON2NSV schreef:Jawel je loopt wel te zeuren, want dankzij Veronica is en het bekrompen Nederland het omroepbestel een beetje open gegaan.
Helaas is Nederland nog altijd zo bekrompen als het maar kan.

En dat jij de muziek niets vind doet niet ter zake, ik vind het ook niets, maar veel andere mensen wel.
Ergo je bent aan het zeuren.

Laat mensen eens hun ding doen, zo ben ik er ook voor om ALLE machtigingen in een klap HAREC te maken en verder te stoppen met onderscheid.

Het leven is al kort genoeg en er is veel te veel gezeik van mensen over anderen.

Hier in Belgie heb je zoiets moois, van mijn grond is mijn grond en daar doe ik wat ik wil.
Stop met naar je buurman te kijken en doe je eigen ding.

De rijdende rechter is zoiets, wat een zeikerds voeren ze daar op, mijn hemel, kijk naar jezelf en laat je buren gerust.

"Zucht" :cry:
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m
Yaesu FTM400XDE - Ant : Diamond X200N

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#20 Bericht door PA3DAT »

Mooi, ik begrijp het al. Iemand heeft bepaalde overtuigingen en als ik het daar niet mee eens ben dan
ben ik een zeur.

Voorbeeld: mijn grond is mijn grond en daar doe ik mee wat ik wil.
Toevallig, stom toevallig, reed ik gisteren van Maastricht naar Tongeren. Direct buiten Maastricht passeer
je de Belgische grens, en daar begint het: ik rijd door een langgerekt bedrijventerrein van 15km lengte,
een afwisseling van oude boerenhuizen, moderne rijkeluis villa's met Romeinse pilaren, en bedrijven,
veel bedrijven. En dichtgetimmerde bedrijven. Qua planning en ruimtelijke ordening een zootje. Dat is
ook waar ik de xyl en ik over spraken in de auto: wat maken ze er in België toch een puinhoop van...

Ik begrijp nu dat dat aan mij ligt, dat ik niet zo moet zeuren... :mrgreen:

@Joop PA3JD: ik was niet zozeer tegen de piraterij van Veronica en Noordzee, ik begrijp ook van Juul
dat het geen piraterij was, ik was in die tijd tegen commerciële muziek en daarmee tegen commerciële
zenders die niet de muziek als doel hebben, maar geld verdienen.
Ik beschouwde toen muziek nog als kunstvorm, en was wars van commercie. Ach, het was begin jaren
70, ik was een jaar of achttien, had lang haar en rookte wel eens een jointje. Dan krijg je dat hè? :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pd3jme

Re: Anti piraat of niet

#21 Bericht door pd3jme »

hahahahaha,het gaat alweer mis hier!
ik ben hier ook zeer stellig over,menig piraat heeft meer te vertellen,meer kunde over de materie,dan menig amateur ooit zal krijgen..
ik ben als illegaal,men noemt het piraat(zonder lapje..)begonnen,en zo ga ik ook eindigen want ik ben er klaar met het licentie gedoe.
op 70cm na gaat alles in de verkoop,ik ben er helemaal klaar mee en ga weer het illegale pad bewandelen.
afgelopen vrijdag een week terug ook weer het onomstotelijk bewijs gezien dat ook het bestaan van de FRAG in l.warden zo zoetjes aan ook in gevaarlijk water bevind,het WIJ,lees clubgevoel,is ook ver te zoeken inmiddels.
180 leden meende ik,maar er is geen animo om de kar te gaan trekken,het bloed dood op deze manier als er geen amateurs gaan opstaan om in het bestuur te gaan stappen.
jammer,erg jammer,maar ik krijg de indruk dat het niet meer te keren is,en doodbloeden op de loer ligt :?

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3362
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#22 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3DAT schreef:Wat is dat nou weer voor een rare reactie?

Ik was positief over illegale dx'ers, zo ben ik zelf ook begonnen (hoewel heeeeel kort, meteen gepakt,
hele middag in politiecel gezeten en daarna veroordeeld). Was gelijk weer over.

Daarnaast vind ik piratenmuziek ronduit afschuwelijk, was ik al vroeg een fan van Genesis, Pink Floyd,
Yes, Gentle Giant, Led Zeppelin, noem maar op. Tussen mijn 17e en mijn 20e was ik zanger/gitarist
in een bandje, en ik hield gewoon niet van plaatjesdraaiers...

Mag toch? Ik zit helemaal niet te zeuren, ik probeer hier en daar een nuance aan te brengen, ik ben
de tegenhanger van de reaguurders... :D

Rare Belg... :mrgreen: En de groeten uit Tongeren, ON/PA3DAT.

Hee Aloys,

Jammer genoeg reageer je niet op mijn stukje en dat had ik wel op prijs gesteld.

PS. Inmiddels zie ik wel een reactie. Beschouw m'n bovenstaande dan maar als niet geschreven.

En ja die generatie was er soms één van ;"Hé men, wow......". Een blowtje hier en daar. ( Ook daar heb ik mij niet aan gewaagd).
Maar dat was al eerder aan de gang, in de jaren 60, de provo tijd hé?. En dei heb ik weer bewust mee gemaakt.

En wat is commerciele muziek. Mijn vrouw heeft 25 jaar bij een platenmij gewerkt en zij zegt altijd, door de commerciele muziek konden de wat minder in de belangstelling staande, lees minder commerciele, platen worden uitgebracht. Jouw favoriete muziek dus. Dus.....wees blij dat er commerciele muziek was.
Pink Floyd, Led Zeppelin etc. niet commercieel? Kom op...........

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Anti piraat of niet

#23 Bericht door PA1 »

Piraten worden hier toegelaten, behandel ze dan ook als zendamateurs als ze wat vragen. Dat doe ik wel want ik ben zelf ook piraat geweest... (3 meter en triple 5) En ik ben van mening dat als er geen piraten waren er ook veel minder gelicenseerden zouden zijn.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

pd3jme

Re: Anti piraat of niet

#24 Bericht door pd3jme »

sa ist,en net oars!

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#25 Bericht door coolepascal »

ON2NSV schreef:Laat mensen eens hun ding doen, zo ben ik er ook voor om ALLE machtigingen in een klap HAREC te maken en verder te stoppen met onderscheid.
Tja Bas,
Zo ben ik er voor om alle machtigingen in te trekken en eenieder opnieuw F examen te laten doen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Anti piraat of niet

#26 Bericht door Frankyboy »

PA3DAT schreef:....

@Joop PA3JD: ik was niet zozeer tegen de piraterij van Veronica en Noordzee, ik begrijp ook van Juul
dat het geen piraterij was, ik was in die tijd tegen commerciële muziek en daarmee tegen commerciële
zenders die niet de muziek als doel hebben, maar geld verdienen.
Ik beschouwde toen muziek nog als kunstvorm, en was wars van commercie. Ach, het was begin jaren
70, ik was een jaar of achttien, had lang haar en rookte wel eens een jointje. Dan krijg je dat hè? :wink:
Nee, je bent geen zeur, wel naïef :wink: (toen in ieder geval, nu weet ik niet)

Natuurlijk draait het allemaal om geld en macht ook toen, deze zenders werden gewoon als een bedreiging gezien voor het machts/verdien model in die jaren.
Dat gebeurde natuurlijk niet openlijk, maar was wel de oorzaak.

Ik ben als piraat ook gepakt en heb mijn machtiging gehaald direct daarna, toen ik voor moest komen was de eerste vraag: wanneer je zo graag wil zenden, waarom haal je dan je machtiging niet? Ik, tada met mijn papiertje. De rechter vrolijk, mooi jou zie ik dus niet meer terug met je machtiging nu, doei en geen boete :D (ok, mijn mooie zelfbouw 807 nooit meer gezien :| daar had ik zoveel werk inzitten)

Nu er heel veel geld voor freq gevraagd wordt (en gekregen die bedragen geen echt nergens meer over) wordt er fanatiek gejaagd en zijn de boete bedragen belachelijk hoog
Bij de opsporing van een illegale FM-uitzending wordt voortaan niet meer gewaarschuwd maar meteen een boete uitgedeeld. Dit geldt voor iedereen die de illegale uitzending mogelijk maakt, dus zowel voor de persoon die achter de knoppen zit, als de eigenaar of huurder waar de zendinstallatie staat, als andere betrokkenen. Dat heeft Agentschap Telecom bekend gemaakt. De boete kan oplopen tot maximaal € 45.000,--.

ref: agentschap telecom, nieuws
Er wordt altijd gesproken over storing, maar iets in mij zegt dat het economisch belang hier direct veel meer invloed heeft.
Staat er ook letterlijk bij:
Overlast
Illegale uitzendingen blijven overlast veroorzaken. De illegale zenders hebben vaak een groot bereik, en legale stations die hebben betaald voor hun vergunningen, verliezen daardoor luisteraars en reclame-inkomsten. Ook krijgt Agentschap Telecom jaarlijks ongeveer 1200 klachten van mensen die hun favoriete radiostation niet ongestoord kunnen ontvangen.
Kortom de wereld is niet veranderd, alles draait om macht en geld. (typerend dat de klachten van luisteraars als laatste genoemd wordt)
Toen en nu. (ze lopen echt niet zo hard wanneer ik last heb van storingen en er worden al sowieso geen boetes opgelegd aan verkeerde zonnepaneelconverters, mijn belang is niet zo belangrijk, levert niets op)

Helaas zal ik dan maar zeggen, ik ben bang dat de toekomst hetzelfde plaatje laat zien....
Ervaringen in het verleden zijn hier wel een garantie voor de toekomst.

Ik snap trouwens ook niet meer waarom iemand nu nog piraat wordt, met zo'n sanctie ben je toch gelijk failliet :!: het zijn nogal bedragen zeg

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#27 Bericht door coolepascal »

Omroep piraten zijn er tegenwoordig meer dan ooit, echter heel wijslijk doen zijn hun uitzendingen via het internet,betalen netjes BUMA/STEMRA belastingen ect...

45M piraten tja... ik heb daar nooit geluisterd, geen idee wat daar afspeeld

Econimische gronden, tja.. luister eens een middagje naar publieke omroep of TV, meer reclame dan bij de commercielen... logisch dat niemand meer naar de radio wil luisteren.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Anti piraat of niet

#28 Bericht door Vertrokken »

coolepascal schreef:
ON2NSV schreef:Laat mensen eens hun ding doen, zo ben ik er ook voor om ALLE machtigingen in een klap HAREC te maken en verder te stoppen met onderscheid.
Tja Bas,
Zo ben ik er voor om alle machtigingen in te trekken en eenieder opnieuw F examen te laten doen.
Maar dan wel met morse erbij zoals vroeger :lol:

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Anti piraat of niet

#29 Bericht door Vertrokken »

PA3DAT schreef: Toevallig, stom toevallig, reed ik gisteren van Maastricht naar Tongeren. Direct buiten Maastricht passeer
je de Belgische grens, en daar begint het: ik rijd door een langgerekt bedrijventerrein van 15km lengte,
een afwisseling van oude boerenhuizen, moderne rijkeluis villa's met Romeinse pilaren, en bedrijven,
veel bedrijven. En dichtgetimmerde bedrijven. Qua planning en ruimtelijke ordening een zootje. Dat is
ook waar ik de xyl en ik over spraken in de auto: wat maken ze er in België toch een puinhoop van...
Nou en? Elk dorp ziet er anders uit en mensen kunnen wonen in wat ze zelf mooi vinden.
Dat heet vrijheid.
Of wou je zeggen dat die nieuwbouw in Nederland zo mooi is? Elk dorp is hetzelfde en niets is nog mooi.
Overal dezelfde lelijke wijken en dat dorp na dorp en stad na stad.

Hier koop je een lap grond en je bouwt wat je zelf mooi vind, prachtig toch?
Waarom moet een ander bepalen waarin jij moet wonen?

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Anti piraat of niet

#30 Bericht door Pd0hdf »

Goeden middag serieuze radiozendamateurs

Wat weer een gekrakeel op de frequentie :shock: :shock:

@bas ga eens diep in uw hart kijken of je het ongenoegen uwerzijds richting andere bollebozen in deze hobby een beetje gestructureerd kunt aanpassen?
Wellicht doet een hoeveelheid gebakken aardappels in een grote puntzak (geen antenne...) je eigenwaarde in stijgende vorm verheffen.

Waarom steeds een negatief perspectief lanceren over hetgeen door andere collega's wordt aangedragen.

Belgie heeft diverse mensen met hun eigen opvattingen soms schaam ik mij dat ook ik een gastlicentie voor ON in bezit heb.

"Vroeger was alles beter? :roll: :roll: "

Jij mag het zeggen gezeten tussen alle junkbox artikelen.

Zeurzakken kunnen zich bundelen in een ander topic

73 ers denk er eens over na beste OM :idea: :idea:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gesloten