Anti piraat of niet

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Anti piraat of niet

#31 Bericht door Vertrokken »

Hoe kom je erbij dat ik een gast-licentie heb?
ON9 is een gast-licentie.

PD3AT
Berichten: 293
Lid geworden op: 20 jan 2011, 23:16
Roepletters: test
Locatie: Oostendorp

Re: Anti piraat of niet

#32 Bericht door PD3AT »

Ik heb ook geen problemen met dx'ers op 11 meter.
Zo ben ik ook begonnen.
Kan zegen de hele wereld bijna gewerkt.
En toen wou ik wat anders vandaar mijn licentie.

Maar ik heb toch een vraag aan coolepascal.
wat is jou call eigenlijk.
Ik zie je altijd goed reageren maar of je zendamateur bent weet ik niet.
Yaesu ft 817
Kpo dx5000
Hb9CV voor twee en zeventig
Dipool twee keer 10
End Fed Twintig meter

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Anti piraat of niet

#33 Bericht door Pd0hdf »

PD3AT schreef:Ik heb ook geen problemen met dx'ers op 11 meter.
Zo ben ik ook begonnen.
Kan zegen de hele wereld bijna gewerkt.
En toen wou ik wat anders vandaar mijn licentie.

Maar ik heb toch een vraag aan coolepascal.
wat is jou call eigenlijk.
Ik zie je altijd goed reageren maar of je zendamateur bent weet ik niet.


Cool pascal heeft mijn inziens zijn "kantoor" in de grotten van de Cauberg staan gelet op de gecodeerde "verblijfplaats" en de verscheidenheid aan reacties doen het Bourgondische gevoel zijnerzijds versterken. :)
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#34 Bericht door pa3met »

ON2NSV schreef:Hoe kom je erbij dat ik een gast-licentie heb?
ON9 is een gast-licentie.
hij zegt dat hij zelf een gastlicense heeft.

Maargoed. Piraten -- doen maar lekker waar ze zin in hebben, als ze maar weg blijven van de banden waar wij gebruiksrecht hebben.
(geldt dus ook voor eventuele storingen e.d. ook voor andere partijen)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Anti piraat of niet

#35 Bericht door PA0RAB »

Goedenavond een ieder.
Hoe je op te stellen tegenover illegaliteit is heel lastig
Wie of wat bepaalt de norm In het ene geval een lintje in het zelfde,maar aan de ander kant de kogel
Er zal dus ergens een groot grijs gebied zijn.De techniek ontwikkelt zich en de norm moet zich aanpassen.
In het algemeen mag men stellen dat we als gelicenseerd amateur het legale gebruik propageren
Vergelijk het met een verlichting aanleggen op zolder. Voor een paar Led lampjes is het simpel ,Maar wat als er een 32 Amp groep komt. Dat riekt al voor de aanleg en uiteraard daarna. Een goede technische babbel is nooit weg Maar het be(s)preken van iets wat zeer kennelijk bedoeld is voor illegaal gebruik is m.i. een andere zaak. Je verleent dan medewerking aan illegaliteit.

Het vermanend vingertje wijzen en een houding van wij tegen zij lost niets op verscherpt alleen. Het gaat slechts om een juist frequentie gebruik met de juiste middelen

Voor vele OMs zeer bekende roodharige controle ambtenaar vertelde me dat een belangrijk aspect van de illegaliteit de spanning is Als je mag ben je die kwijt

73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#36 Bericht door PE2AAB »

PD3AT schreef:...
Maar ik heb toch een vraag aan coolepascal.
wat is jou call eigenlijk.
Ik zie je altijd goed reageren maar of je zendamateur bent weet ik niet.
Geloof me. Hij is gelicenseerd zendamateur!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Anti piraat of niet

#37 Bericht door pe1rea »

En wie iets verder kijkt dan de eigen neusgaten ziet ook zo de call.
Zelfs ik heb het kunnen vinden...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#38 Bericht door PE1PQX »

Ik zal ff een on-topic opmerking leveren:

Of iemand nu illegaal bezig is (3m, 45m of elders) zal me een grote rotzorg zijn. Zolang ik er geen last van heb gaan ze hun gang maar.
Waar ik wel moeite mee heb is hun zelfbenoeming 'zendamateur'.
Als ik het met iemand over hobby's heb, en dan komt ook radio-zendamateur naar voren. Steevast komt de vraag 'kan ik bij jou dan ook een plaatje van Jannes of Fransie aanvragen'. Hier erger ik me groen en geen aan, en begin al niet eens meer over onze mooie hobby.
In dat opzicht ben ik wel voorstander van het hard aanpakken van de illegale uitzend praktijken, maar dan ook iedereen!!

Het her-instellen van vergunningelden zoals tot voor enkele jaren terug (Fl 90,- of €45,- dacht ik) ben ik een grote voorstander van.
Hierdoor moet AT (of welke instantie die er mee te maken hebben zoals EZ) een forse stap harder lopen om ook ons te 'helpen'.

Eenvoudig mijn mening....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#39 Bericht door PA2OLD »

PE1PQX schreef:Ik zal ff een on-topic opmerking leveren:<knip>
Als ik het met iemand over hobby's heb, en dan komt ook radio-zendamateur naar voren. Steevast komt de vraag 'kan ik bij jou dan ook een plaatje van Jannes of Fransie aanvragen'. Hier erger ik me groen en geen aan, en begin al niet eens meer over onze mooie hobby.
Dat kennen we denk ik allemaal wel, ik leg dan altijd uit dat het piraten zijn en dat ik een licentie met zendvergunning heb van de minister en laat mijn kaartje zien.
PE1PQX schreef:In dat opzicht ben ik wel voorstander van het hard aanpakken van de illegale uitzend praktijken, maar dan ook iedereen!!
Het AT denkt er blijkbaar net zo over.
In een uitzending van AR Newsline (Amerikaans Internationaal Amateur Nieuws) werd verteld dat het AT gelijk boetes gaat uitdelen die flink kunnen oplopen.
Het AT zegt er zelf over: http://www.agentschaptelecom.nl/actueel ... uitzending
PE1PQX schreef:Het her-instellen van vergunningelden zoals tot voor enkele jaren terug (Fl 90,- of €45,- dacht ik) ben ik een grote voorstander van. Hierdoor moet AT (of welke instantie die er mee te maken hebben zoals EZ) een forse stap harder lopen om ook ons te 'helpen'. Eenvoudig mijn mening...
Het zou wel eens kunnen dat André daar een punt heeft, ik ben alleen bang dat ze bij Economische zaken er niet intrappen.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#40 Bericht door pa3met »

PE1PQX schreef:Ik zal ff een on-topic opmerking leveren:

Of iemand nu illegaal bezig is (3m, 45m of elders) zal me een grote rotzorg zijn. Zolang ik er geen last van heb gaan ze hun gang maar.
Waar ik wel moeite mee heb is hun zelfbenoeming 'zendamateur'.
Als ik het met iemand over hobby's heb, en dan komt ook radio-zendamateur naar voren. Steevast komt de vraag 'kan ik bij jou dan ook een plaatje van Jannes of Fransie aanvragen'. Hier erger ik me groen en geen aan, en begin al niet eens meer over onze mooie hobby.
In dat opzicht ben ik wel voorstander van het hard aanpakken van de illegale uitzend praktijken, maar dan ook iedereen!!

Het her-instellen van vergunningelden zoals tot voor enkele jaren terug (Fl 90,- of €45,- dacht ik) ben ik een grote voorstander van.
Hierdoor moet AT (of welke instantie die er mee te maken hebben zoals EZ) een forse stap harder lopen om ook ons te 'helpen'.

Eenvoudig mijn mening....
helemaal mee eens; dat eerste had ik min of meer al geroepen. Ik denk dat het heffen van vergunningsgeld ook wellicht helpt.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Anti piraat of niet

#41 Bericht door pe1rea »

Feit is dat er onder piraten de nodige zitten met een hoop kennis, en die (soms) ook hun vergunning voor de amateurbanden hebben.
En onder degene met een vergunning zitten er die ik ervan verdenk dat ze de soldeerbout nog aan het foute eind vastpakken.....

Ergo, het hebben van een behaalde vergunning zegt niks over de toepasbaarheid van de in het bezit hebben van de kennis.

En sommige hebben pas hun examen gedaan na het gepakt zijn door de toenmalige RCD.
Waarbij ze als ook hierboven vermeld hun boete konden afkopen door met het papiertje te zwaaien.
Buiten de persoon in dit topic (die ik niet ken) ken ik zeker nog twee personen in persoon die hetzelfde overkomen is.
En dat zijn inmiddels gerespecteerde amateurs....

Het afgeven op piraten heb ik dus nooit zo begrepen, het was wel altijd de kweekvijver waaruit gevist werd.

En degene die hun vergunning haalden waren ook degene die hun zenders goed voor elkaar hadden.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Anti piraat of niet

#42 Bericht door Bert_1 »

pe1rea schreef:Feit is dat er onder piraten de nodige zitten met een hoop kennis, en die (soms) ook hun vergunning voor de amateurbanden hebben.
En onder degene met een vergunning zitten er die ik ervan verdenk dat ze de soldeerbout nog aan het foute eind vastpakken.....
Ergo, het hebben van een behaalde vergunning zegt niks over de toepasbaarheid van de in het bezit hebben van de kennis.
Je hoeft ook niet op hun kennis neer te zien maar eerder op hun verantwoordelijkheidsgevoel, het is tenslotte geen kinderspel.
En sommige hebben pas hun examen gedaan na het gepakt zijn door de toenmalige RCD.
Waarbij ze als ook hierboven vermeld hun boete konden afkopen door met het papiertje te zwaaien.
Buiten de persoon in dit topic (die ik niet ken) ken ik zeker nog twee personen in persoon die hetzelfde overkomen is.
En dat zijn inmiddels gerespecteerde amateurs....
En hebben zo dan ook blijk gegeven van hun verantwoordelijkheidsgevoel, via hun call maken ze zich bekend.
Het afgeven op piraten heb ik dus nooit zo begrepen, het was wel altijd de kweekvijver waaruit gevist werd.
En degene die hun vergunning haalden waren ook degene die hun zenders goed voor elkaar hadden.
En dat is natuurlijk prima maar neem dan ook je verantwoordelijkheden.
Bert

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#43 Bericht door coolepascal »

ON2NSV schreef:Hoe kom je erbij dat ik een gast-licentie heb?
ON9 is een gast-licentie.
Gast is in sommige Nederlandse kringen een ander woord voor 'man'
Toegegeven we hebben in Nederland geen speciale licenties voor vrouwen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Anti piraat of niet

#44 Bericht door pe1rea »

coolepascal schreef: Toegegeven we hebben in Nederland geen speciale licenties voor vrouwen.
Dus?
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Anti piraat of niet

#45 Bericht door pa3kc »

coolepascal schreef:
ON2NSV schreef:Hoe kom je erbij dat ik een gast-licentie heb?
ON9 is een gast-licentie.
Gast is in sommige Nederlandse kringen een ander woord voor 'man'
De poster is een Novice amateur die jaren geleden verhuist is naar ON land. Ik denk dat de PD'er nog wel weet wat Gast is op z'n Hollands. :)

Gesloten