Anti piraat of niet

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Anti piraat of niet

#46 Bericht door Aeolus »

pa3kc schreef: De poster is een Novice amateur die jaren geleden verhuist is naar ON land. Ik denk dat de PD'er nog wel weet wat Gast is op z'n Hollands. :)
nou, hij heeft kennelijk wel moeite met nederlands lezen, want niemand zegt dat *hij* een gastlicentie heeft. Er was slechts een andere poster die refereerde naar zijn eigen gastlicentie.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Anti piraat of niet

#47 Bericht door Pd0hdf »

ik denk dat het een wens en de vader van de gedachte is om te veronderstellen dat de ambtenaren van E.Z een stap harder gaan lopen voor wat betreft de herinstelling van de "kosten"
Het sorteert meer effect indien op de knutseltafel der radioliefhebbers een elco de lucht in gaat....
Dan weet je zeker dat je succes hebt :) :)
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Anti piraat of niet

#48 Bericht door pa5cal »

Om te beginnen mag het allemaal wel weer wat minder straf. Elkaar voor zeikerd oid uitmaken is niet terecht, vind ik.

Verder ben ik niet tegen de persoon die graag experimenteert. Als je er erg vrolijk van wordt om te trachten 20KW uit een lamp te persen, wie ben ik om je tegen te houden? Piraten met commercieel belang heb ik grotere moeite mee. Het meeste heb ik wel tegen de discussie HAREC (oftewel N/F). Dat is nog veel erger dan piraten. ;)

-P

pe1rzd
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 dec 2010, 19:48

Re: Anti piraat of niet

#49 Bericht door pe1rzd »

Wat mij betreft worden alle licenties gratis en vrij verkrijgbaar bij de supermarkt!
Hoe meer zielen hoe meer vreugde :)
Het gezeik om een studie (die 99% vergeten is) vind ik 3x niets !

Gelijk ff alle repeaters verbieden !

Een ieder die denkt dat hij "meer" is dan een ander omdat hij een papiertje heeft !
Veeg je reet er me af en voel het verschil met page wc papier :twisted:

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Anti piraat of niet

#50 Bericht door Bert_1 »

pe1rzd schreef:Wat mij betreft worden alle licenties gratis en vrij verkrijgbaar bij de supermarkt!
Hoe meer zielen hoe meer vreugde :)
Het gezeik om een studie (die 99% vergeten is) vind ik 3x niets !

Gelijk ff alle repeaters verbieden !

Een ieder die denkt dat hij "meer" is dan een ander omdat hij een papiertje heeft !
Veeg je reet er me af en voel het verschil met page wc papier :twisted:
Daar hebben ze toch CB voor uitgevonden? Als je wilt autorijden heb je een rijbewijs nodig, als je wilt vliegen heb je een vliegbrevet nodig en als je zendamateur wilt worden heb je een licentie nodig. Dat lijkt mij wenselijk en noodzakelijk om het geen rotzooi te laten worden waardoor de lol er snel af zal zijn.
Overigens, zo moeilijk is het toch niet om een papiertje te halen? Je moet er wel moeite voor doen natuurlijk en misschien zit daar het grootste probleem?

Bert
Bert

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Anti piraat of niet

#51 Bericht door PA2LAD »

pe1rzd schreef:Wat mij betreft worden alle licenties gratis
Welkom in de echte wereld: voor zendamateurs noemen we dat een registratie en dat is al enige jaren helemaal gratis.

G_Arnhem
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 sep 2013, 12:58
Roepletters: PD1OWL

Re: Anti piraat of niet

#52 Bericht door G_Arnhem »

pe1rzd schreef:Wat mij betreft worden alle licenties gratis en vrij verkrijgbaar bij de supermarkt!
Hoe meer zielen hoe meer vreugde :)
Het gezeik om een studie (die 99% vergeten is) vind ik 3x niets !

Gelijk ff alle repeaters verbieden !

Een ieder die denkt dat hij "meer" is dan een ander omdat hij een papiertje heeft !
Veeg je reet er me af en voel het verschil met page wc papier :twisted:
Prima!
Veel plezier met je 27MC en je PMR446 walkie-talkies. Leuk spul, niet duur en je komt er best ver mee.

Wil jij geen repeaters niet gebruiken? Prima. Er is spectrum genoeg, en ze zitten jou niet in de weg. Wil je wél 30km bereik met een kleine porto via een repeater, dan houd je je aan de afspraken. Je hebt de keus, en het is niet nodig om repeaters te verbieden omdat jij ze niet wilt gebruiken.

Mensen die zich 'meer' voelen met een papiertje, die zijn er inderdaad. Daar heb ik niks mee.
Het belangrijkste van het papiertje is het besef dat je apparatuur in orde moet zijn, dat je storing kunt veroorzaken, en dat er afspraken zijn.
Ik heb ook weinig met mensen die dáár weer op neerkijken.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Anti piraat of niet

#53 Bericht door pa5cal »

Ik snap nog wel dat het sarcasme is van pe1rzd maar dit onderwerp loopt weer gierend uit de klauw. Slot erop.

Gesloten