Halfgeleidergids Elektuur....

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Halfgeleidergids Elektuur....

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hebben jullie dat nu ook?
Ik heb alle Elektuur halfgeleidergidsen vanaf het begin. ( de jaren 60). Er stond altijd wel iets in dat mij als zendamateur boeide. Maar dit jaar voor het eerst "sla ik 'em over!"

Het gaat alleen maar over moeilijke en oninteressante electronica (voor mij dan).


Juul - PE0GJG

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

Ik haal hem al een paar jaar niet meer, ik spaarde ze ook en heb de meesten nog op de plank.

Ik besteed het geld nu aan andere dingen, de halfeleider gids had inderdaad meer gevarierd moeten zijn van simpel analoog tot moeillijk digitaal, maar helaas, dat is niet zo.
Er was een tijd dat ook Elektuur H,F, schakelingen maakte, ook dat is passe ..

Cor

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA5COR schreef:Ik haal hem al een paar jaar niet meer, ik spaarde ze ook en heb de meesten nog op de plank.

Ik besteed het geld nu aan andere dingen, de halfeleider gids had inderdaad meer gevarierd moeten zijn van simpel analoog tot moeillijk digitaal, maar helaas, dat is niet zo.
Er was een tijd dat ook Elektuur H,F, schakelingen maakte, ook dat is passe ..

Cor
Cor, ben ik dus niet de enige.......

Juul

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#4 Bericht door vk2gwk »

Dat had ik al toen ik nog in NL woonde en geabonneerd was op Elektuur. De laatste jaren begon ik steeds meer te twijfelen aan het nut... (en dat is dus al weer ruim 8 jaar geleden). Tegenwoordig zie ik nog wel eens de engelse equivalent hier bij de "newsagent" liggen maar vind het niet de moeite waard om te kopen.
Ik heb ze nota bene allemaal nog meegenoen (10 jaargangen) in de container naar Australie..... nooit meer ingekeken. Staan ergens in de shed - voor de liefhebbeer. Kom ze maar halen. :)

In Oz hebben we "Silicon Chip" wat (nog) niet is aangesloten bij een van de grotere uitgeverijen. Daar staan nog regelmatig leuke en simpele dingen in - o.a. met de PICAXE voor besturing van dingetjes en zo -e zelfs een morse gevertje en dat soort spul.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#5 Bericht door wbeekman »

vk2gwk schreef:Dat had ik al toen ik nog in NL woonde en geabonneerd was op Elektuur. De laatste jaren begon ik steeds meer te twijfelen aan het nut... (en dat is dus al weer ruim 8 jaar geleden). .
Dat is voor mij de reden geweest om mij te abonneren op
FUNK-AMATEUR.
Daar staan nog hele leuke amateur en technische verhalen in.
Van alles wat.


P.S. Hier in Amersfoort (binnenstad) heb ik een kiosk zover gekregen, dat zij het in hun assortiment hebben opgenomen.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#6 Bericht door PA5COR »

Funk staat hier ook, in losse uitgaves die interessant zijn voor me.
Verder is er op Internet met wat graven het nodige interessante te vinden, en als het niet te vinden is de notities van ontwerpen van de laatste 40 jaar welke ik altijd noteerde in schrijfblokken.

30 Jaar Electron, FRAG, en 6 meter boekplank vol met uitgaves van de ARRL, RSGB, Rothammel, etc

Met dat ka ik meestal wel vooruit :lol:

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

#7 Bericht door Juul - PE0GJG »

wbeekman schreef:
vk2gwk schreef:Dat had ik al toen ik nog in NL woonde en geabonneerd was op Elektuur. De laatste jaren begon ik steeds meer te twijfelen aan het nut... (en dat is dus al weer ruim 8 jaar geleden). .
Dat is voor mij de reden geweest om mij te abonneren op
FUNK-AMATEUR.
Daar staan nog hele leuke amateur en technische verhalen in.
Van alles wat.


P.S. Hier in Amersfoort (binnenstad) heb ik een kiosk zover gekregen, dat zij het in hun assortiment hebben opgenomen.
Nou Wim,
zelfs hier in Frieslans ( Sint Annaprochie) staat FUNK gewoon in de schappen............

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

#8 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA5COR schreef:Funk staat hier ook, in losse uitgaves die interessant zijn voor me.
Verder is er op Internet met wat graven het nodige interessante te vinden, en als het niet te vinden is de notities van ontwerpen van de laatste 40 jaar welke ik altijd noteerde in schrijfblokken.

30 Jaar Electron, FRAG, en 6 meter boekplank vol met uitgaves van de ARRL, RSGB, Rothammel, etc

Met dat ka ik meestal wel vooruit :lol:

Ik heb de laatste 30 jaar ook wat afgespaard aan doc. In de boekenkast hier staat zo'n 10 meter aan doc. Heel erg veel over VHF en UHF.
Ook ben ik al m'n notities aan het scannen, makkelijker opzoeken.

Juul - PE0GJG

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

#9 Bericht door Juul - PE0GJG »

vk2gwk schreef:Dat had ik al toen ik nog in NL woonde en geabonneerd was op Elektuur. De laatste jaren begon ik steeds meer te twijfelen aan het nut... (en dat is dus al weer ruim 8 jaar geleden). Tegenwoordig zie ik nog wel eens de engelse equivalent hier bij de "newsagent" liggen maar vind het niet de moeite waard om te kopen.
Ik heb ze nota bene allemaal nog meegenoen (10 jaargangen) in de container naar Australie..... nooit meer ingekeken. Staan ergens in de shed - voor de liefhebbeer. Kom ze maar halen. :)

In Oz hebben we "Silicon Chip" wat (nog) niet is aangesloten bij een van de grotere uitgeverijen. Daar staan nog regelmatig leuke en simpele dingen in - o.a. met de PICAXE voor besturing van dingetjes en zo -e zelfs een morse gevertje en dat soort spul.
Hoi Henk,

heb jij mijn mail destijds, vorige maand, ontvangen?

Ik begreep van Peter , PE0PME dat jullie ook weer contact hebben.

Juul

Plaats reactie