werk

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

werk

#1 Bericht door PA5COR »

Afgekeurd en thuis sinds 5 jaar.

Was chauffeur op combinaties, kabellasser PTT en de laatste 15 werkzame jaren TIG lasser /1e monteur/pijpfitterwerkzam in binnen en buitenland op diverse projecten varierend van bierfabrieken tot Dr Oetker in het voormalige DDR tot GTI Ijmuiden bij de kunstmestfabriek op het ex Hoogovens terrein etc, etc.

Meestal werkweken van 60 tot 80 uur exclusief reistijden, vaak doorwerken in de weekenden op andere projecten.

Na het afkicken van het werk veel tijd voor de hobby, en dat is beter zo.

:lol:

Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

#2 Bericht door PD1AEC »

Sinds 1.5 jaar zelfstandig als software ontwikkelaar.

Daarvoor ondermeer parttime gewerkt aan embedded software systemen in de tuinbouw, intranet-developer, systeem-/netwerkbeheerder, electronica-monteur en een jaar of 10 geleden begonnen als electriciën.

Zelfstandig zijn heeft als voordeel de flexibiliteit, anderzijds ben ik altijd wel bezig met werk, de zaak staat nooit stil....de dag begint om 7.30 op kantoor en rond 17.00 gaat het licht daar weer uit, maar dan kruip ik thuis vaak wel weer achter de PC.

Ik probeer de hobby eigenlijk vooral in de weekenden weer een beetje leven in te blazen.

pa1bjs
Berichten: 1136
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#3 Bericht door pa1bjs »

Sinds 1 1/2 jaar in bedrijfsteller bij gti
Ik ben nu veel bezig op nieuwbouwprojecten op schepen en booreilanden
(aan de kade)
Ik hobby vooral in de loze uurtjes en ik vind het leuk oude rommel weer werken te krijgen.
Groet
Bas/pd1bjs
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

#4 Bericht door Ron01 »

Al 30 jaar werkzaam in de Revalidatietechniek, aanpassen en repareren van complexe rolstoelen, beademingsapparatuur, omgevingsbesturingen en dergelijke. De laatste paar jaar alleen nog storingen oplossen :?

Momenteel deels uitgeschakeld door rugklachten, dus meer tijd voor de hobby :) maar ik hoop weer snel "vol aan de bak" te kunnen.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#5 Bericht door wbeekman »

pd1bjs schreef:Sinds 1 1/2 jaar in bedrijfsteller bij gti
Ik ben nu veel bezig op nieuwbouwprojecten op schepen en booreilanden
(aan de kade)
Ik hobby vooral in de loze uurtjes en ik vind het leuk oude rommel weer werken te krijgen.
Groet
Bas/pd1bjs
Bas,

Aan boord moet je zeker apparatuur kunnen vinden om effies achter een zender te kunnen kruipen. MAROF's (Maritiem Officieren) zijn soms ook zend-amateurs hoor. :-)
Zo doende heb ik ook mijn oud klasgenoot van de Hogere Zeevaartschool Rotterdam terug gevonden .... Hij is nl ook zend-amateur en werkt bij
R-H. (oude naam hihihi)

Hier nog een paar leuke links:

http://www.pdrh.nl/nav_index.html

of

http://www.hellemonster.nl/
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

pa1bjs
Berichten: 1136
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#6 Bericht door pa1bjs »

Mmm das waar!
Ik kom veel sailor (of beter sperry marine) tegen.
Wat wel grappig is dat ze allemaal met vrij kleine verticals met daar direct aan een antenne tuner.
Vaak ook een hoog vermogen.

Ik ben nu bezig op de PLV Audacia
Hier zit een PC gestuurde sperry marine systemen met 250watt
Dit is lg,mg,kg, hf, vhf, uhf allemaal uit een systeem
Ik zal eens een fototje maken!
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Plaats reactie