Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
pd5ds
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jul 2011, 09:15

Re: Benziene nog duurder?

#46 Bericht door pd5ds »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bijlagen
brandstof.jpg

Gebruikersavatar
pino
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jun 2013, 11:44
Locatie: Rotterdam (JO21FV)

Re: Benziene nog duurder?

#47 Bericht door pino »

:D :D
73`s
Pino

PS, ben lichtelijk deselekties. Wouw dat het anders was,
hier alvast een paar letters om eventuele taalfouten te verbeteren
A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; X; Y; Z. ©

PE2CH

#48 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Benziene nog duurder?

#49 Bericht door PA0LMD »

Steef schreef:
PA3DAT schreef:
pa5cal schreef:Wat dat betreft vind ik het belangrijk om in de auto te zitten die IK wil hebben en ja daar betaal ik dan ook voor.
Is ie wel duurzaam? :shock:
Autorijden is niet alleen leuk voor ons, er moet ook wat overblijven voor het nageslacht.
Trouwens, als straks die 2,5 miljard Chinezen en Indiërs ook allemaal willen autorijden, kon het nog wel
eens wat duurder worden, misschien een tientje per liter? Altijd nog goedkoper dan whisky, zullen we
maar denken... :D

Ik stoor me trouwens enorm aan al dat geneuzel over het vermeende graaien van politici. Dat hoort
thuis op sites als Geenstijl.nl. Politieke stemmingmakerij, gespeend van elk respect. Jammer dat dit
forum (en een moderator) daaraan meedoet. Heeft erg weinig met radio te maken.

Oh wacht eens... Zijn dat niet diezelfde graaiers die de jaarlijkse registratiekosten hebben afgeschaft?
Petje af! :mrgreen:
Aloys,
Met alle respect, maar hiermee heb je in mijn ogen geen recht van spreken, want hoe duurzaam is die camper? Ik vind het heel erg irritant dat er genoeg mensen hier in de buurt met een stink diesel VW camper elke dag door de wijk tuffend naar hun werk gaan en de straat blauw zetten om maar wat te bezuinigen op de houderschapsbelasting (lees wegenbelasting maar zo mag het niet meer heten van Europa). En geregeld op stap met een camper die op diesel loopt is nou ook niet echt wat je zou kunnen noemen milieu neutraal. Wat mij betreft mogen ze op alle campers die op diesel lopen en ouder dan 6 jaar zijn een 10 dubbele wegenbelasting heffen. Want dat is een puur luxe artikel die echt onnodig veel vervuilt. Dan ben ik hopelijk van die rookgordijnen elke ochtend voor mijn neus op de motor af.

Nogmaals, met alle respect en met een :wink: natuurlijk.
En iedereen heeft recht op zijn eigen ding, maar ik wilde als BMW 6 cilinder bezitter en liefhebber toch ook even een ander geluid laten horen. :mrgreen:
En applaus van een BMW 330D ( 6 cylinder ) bezitter en liefhebber...
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Benziene nog duurder?

#50 Bericht door coolepascal »

Typisch inhoudsloos topic vol met onderbuik gevoelens geheel op Telegraaf niveau
Kwestie van wachten tot er weer een rel uitbreekt en het topic op slot kan.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: Benziene nog duurder?

#51 Bericht door 19RF186 panda58 »

PA2OLD schreef:Er schijnen plannen te zijn om benzine nog duurder te maken en de biobrandstof daarmee goedkoper.
De Staatssecretaris was daar volgens de radio mee bezig.
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt, we betalen al zo veel in deze crisis tijd en moeten bezuinigen en inleveren.
Drie keer raden waar wij dan gaan tanken, net even over de grens...

Benzine word niet duurder.
Alleen de diesel 3 cent en lpg 7 cent.
Stond gisteren in de krant.

Gr Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#52 Bericht door PA2OLD »

:D Mijn topic heeft toch wel heftige reacties gegeven.
Ik heb het onderwerp iets uitgebreid, had een aantal versies maar ik wilde het niet te heftig maken, vandaar dit aangepaste topic onderwerp.

De meest heftige reactie was wel van Pascal denk ik.
Ik hoor wel vaker allerlei stevige verwijten richting Den Haag maar het probleem is dat ik het nooit in de verkiezingsuitslagen zie.
Het merendeel blijft redelijk behoudend met als resultaat vreemde resultaten, bijv. de PvdA socialer...

Om even bij de benzine te blijven, het zal wel weer een proefballonnetje zijn geweest, kijken hoe ver je gaan kan.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#53 Bericht door PA2EFR »

Ik weet nog goed hoe heel Nederland er schande van sprak toen de benzineprijs de magische grens van één gulden passeerde!!!

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#54 Bericht door PA1LH »

Ze hebben het in Den Haag nog steeds niet door denk ik, dat mensen in de grensstreek gewoon over de grens gaan tanken, en dat zijn er denk ik toch aardig wat.
Geloof ook dat het goed is dat het in Syrie niet is geklapt, dat had waarschijnlijk ook weer reden geweest voor die brandstofgiganten om de prijs van olie tot recordhoogte te schoppen.
Misschien toch eens gaan kijken voor een elektrische auto :)
Leon - PA1LH.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#55 Bericht door PA3DAT »

Hoezo grensstreek. De diesel is duurder, in Duitsland!
En het gaat mij er niet om dat iemand in een 6 cilinder BMW rijdt, maar ik erger mij eraan dat een politicus
die de brandstofprijzen een paar cent wil verhogen om wat voor reden dan ook, meteen wordt weggezet als
graaier.

En dan zet ik daar moderne voetballers tegenover, dát zijn pas graaiers. Miljoenen gaan daarheen. Maar daar
reageert niemand op. Waarschijnlijk allemaal BMW- en voetballiefhebbers... :lol:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Theo

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#56 Bericht door Theo »

PA3DAT schreef: En dan zet ik daar moderne voetballers tegenover, dát zijn pas graaiers. Miljoenen gaan daarheen. Maar daar
reageert niemand op. Waarschijnlijk allemaal BMW- en voetballiefhebbers... :lol:
Mee eens maar het onderwerp zelf, is al zo spannend genoeg.
Dat de spelers zo veel geld krijgen, das nog tot hier aan toe.
Maar dat er zo veel belasting geld ingezet wordt bij het voetbal. das pas erg.
En als er bij jouw wordt ingebroken, komt er geen politie.
Nee tuurlijk niet die is op pad met de bussen en treinen als beveiliging.
En deze uren gaan van de normale uren af zo dat misdaad welig kan tieren.

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#57 Bericht door Dennisd »

PA3DAT schreef: maar ik erger mij eraan dat een politicus
die de brandstofprijzen een paar cent wil verhogen om wat voor reden dan ook, meteen wordt weggezet als
graaier.

een paar cent verhogen :lol: onze prijzen zijn de allerhoogste van Europa langzamerhand ,meer als de helft is voor de staat .
vind je het gek dat mensen klagen.

maar daartegen 67 miljoen minder dit jaar voor de staat ,dankzij tanken over de grens ,en ik ben daar ook aan medeplichtig
zolang ze zulke ordinaire bedragen belasting en btw verdienen tank ik geen druppel meer in dit land .

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#58 Bericht door PA1LH »

Ik kan gebruik maken van een tankpas met 10 cent korting, dus dat scheelt ook nog iets.
Leon - PA1LH.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#59 Bericht door PA0LMD »

Dennisd schreef:
PA3DAT schreef: maar ik erger mij eraan dat een politicus
die de brandstofprijzen een paar cent wil verhogen om wat voor reden dan ook, meteen wordt weggezet als
graaier.

een paar cent verhogen :lol: onze prijzen zijn de allerhoogste van Europa langzamerhand ,meer als de helft is voor de staat .
vind je het gek dat mensen klagen.

maar daartegen 67 miljoen minder dit jaar voor de staat ,dankzij tanken over de grens ,en ik ben daar ook aan medeplichtig
zolang ze zulke ordinaire bedragen belasting en btw verdienen tank ik geen druppel meer in dit land .
Die 67 miljoen zegt heel weinig, misschien staat er wel 100 miljoen extra accijns opbrengst tegenover van de automobilisten ( de grote meerderheid ) die wel in NL tankt.
Meten is (z)weten

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Benzine nog duurder? De politiek en hun plannetjes...

#60 Bericht door Dennisd »

PA0LMD schreef:
Dennisd schreef:
PA3DAT schreef: maar ik erger mij eraan dat een politicus
die de brandstofprijzen een paar cent wil verhogen om wat voor reden dan ook, meteen wordt weggezet als
graaier.

een paar cent verhogen :lol: onze prijzen zijn de allerhoogste van Europa langzamerhand ,meer als de helft is voor de staat .
vind je het gek dat mensen klagen.

maar daartegen 67 miljoen minder dit jaar voor de staat ,dankzij tanken over de grens ,en ik ben daar ook aan medeplichtig
zolang ze zulke ordinaire bedragen belasting en btw verdienen tank ik geen druppel meer in dit land .
Die 67 miljoen zegt heel weinig, misschien staat er wel 100 miljoen extra accijns opbrengst tegenover van de automobilisten ( de grote meerderheid ) die wel in NL tankt.
ja inderdaad daar heb je gelijk in ,en vind het ook niet erg dat er wat geld naar de schatkist gaat ,het wegennet wat we hebben kost gewoon geld
dat snap ik ook wel . maar meer als 55 procent naar de staatskas per liter is echt diefstal.

Plaats reactie