Mobiele telefoon is onveilig!!

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Mobiele telefoon is onveilig!!

#1 Bericht door Steef »

Sommige telefoons moet je van het lichaam af houden.
Behalve bij je hoofd, want je hoofd is rond :shock: :shock: :shock: :shock:

http://youtu.be/wEQ69fNBCuc
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#2 Bericht door PD0JSB »

[quote="Steef"]Sommige telefoons moet je van het lichaam af houden.
Behalve bij je hoofd, want je hoofd is rond :shock: :shock: :shock: :shock:


Grrrrr,, nu ben ik net een kilo of 10 van mijn buik !!! die is nu veel minder rond !!! is dat dus ongezonder bij telefoon gebruik ???
moet ik die kilo's nu zo snel mogelijk terug ???? :shock: :shock: :shock: :shock:

is nu de alternatieve manier van strak in het vel zitten toch gezond ?? :shock: :shock: :shock:

het filmpje staat dan onder de noemer "afstand houden " ook zo'n vaag begrip !!! er is immers verschil tussen "bumperkleven "en "grilhangen " :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Florian
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2013, 10:06
Roepletters: pb8dx

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#3 Bericht door Florian »

dan ben ik wel eens benieuwd waar die zogenoemde "gezondheids limieten op gebaseerd zijn" :?:
Tot op heden heb ik nog geen plaatselijke opwarming van een telefoon gevoeld... of zou langdurige klein beetje opwarming ook schadelijk kunnen zijn?
PB8DX

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 948
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#4 Bericht door pa8w »

Het hele gevaar van opwarming lijkt me volstrekte onzin.
Als een 2watt telefoon zoiets kan teweegbrengen dan zou niemand een fohn overleven of bv een warmtelamp tegen spierpijn.
Het enige gevaar lijkt me te schuilen in beschadiging op cellulair niveau door e.m. aanstraling.
Maar daar hoor ik niks over.
De warmteopwekking is volstrekt verwaarloosbaar.
Groetjes
Wil
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#5 Bericht door PD2R »

Opwarming van het lichaam is gevaarlijk!?! Dat ik dan nog in leven ben zal dan wel een wonder zijn :mrgreen:
Ik douche graag heet, ik kom wel eens in een sauna én ik ben 10 jaar lang brandweer instructeur geweest waarbij ik ontelbare pratijk oefeningen heb gedaan waarbij het regelmatig echt heet was. Zo heet dat wanneer je bluspak uittrok je nog precies kon zien waar het draagstel van je ademlucht gezeten had.

Het zal wel loslopen denk ik zo.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pd0sbr
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013, 23:17

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#6 Bericht door pd0sbr »

Hallo allemaal

Ik zal het probleem of niet een beetje opslingeren

Als ik mijn karbonade in de magnetron leg en set deze aan dan word die stukje vlees toch echt wel lekker heet door de hf straling
Zal dan onze verstand niet worden op gewarmd met de m telefoon deze houden we toch ook dicht bij ons hooft wel onze boven kamer

Gr harry

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 948
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#7 Bericht door pa8w »

De freuentie van een magnetron is zo gekozen dat maximale opwarming in water en weefsel ontstaat.
Daarbij is hij 750watt of zo, en is hij zo gemaakt dat vrijwel alle straling in het op te warmen product komt.
En nog duurt het een minuut of 3 voordat een kom soep kookt.
Met een 2 watt zender bij je hoofd die ook nog eens voortdurend aan en uit schakelt zal de opwarming dus veel kleiner zijn, vermoedelijk veel minder dan de warmteafvoer via je bloed.
Kulargument dus, die vermeende opwarming.
Tenzij je belt met een sekslijn, en met rooie oortjes de vebinding verbreekt...
Groet
Wil
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Theo

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#8 Bericht door Theo »

Dat een magnetron op een frequentie werkt van rond de 14 cm is niet toevallig.
En de straling, tja in Japan kun je zien wat echte straling doet.
Das een heel ander type straling, hoogfrequente energie is wat anders.
Een mobiele telefoon werkt op een andere frequentie, 800 of 1600 MHz.
Maar goed, we gaan weer lekker doem verhalen de wereld in helpen. :shock:

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#9 Bericht door Steef »

Het is nochtans het Kennisplatform wat deze video's upload:

http://www.youtube.com/watch?v=0WQ3poXG ... 108930AE0D
Wie praat luistert niet

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#10 Bericht door TomNL »

Theo schreef:Dat een magnetron op een frequentie werkt van rond de 14 cm is niet toevallig.
En de straling, tja in Japan kun je zien wat echte straling doet.
Das een heel ander type straling, hoogfrequente energie is wat anders.
Een mobiele telefoon werkt op een andere frequentie, 800 of 1600 MHz.
Maar goed, we gaan weer lekker doem verhalen de wereld in helpen. :shock:
3G in Nederland is ook rond de 14 cm. :)

Het vermogen is natuurlijk nihil in vergelijking met een magnetron, maar toch.

pd0sbr
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013, 23:17

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#11 Bericht door pd0sbr »

Hallo allemaal

Als het niet gevaarlijk is waarom hebben onze Duitse vrienden naast ons de SAR waarde en de connect waarde dan op 0.8 vast gesteld en alle hier boven komen de gsm niet op de Duitse markt mogen komen of zijn ze hier weer wat veder met de onderzoeken van starlings waardes

En waarom wordt daar het advies gegeven om een gsm met zoon laagst mogelijke freq te kopen ook hier is NL en deze niet altijd op de zelfde plaats te dragen op het lichaam

Ik denk dat het doem doe dan ook wel weer een beetje mee valt en het gerucht te maken
Er word nog maar een 10 a 15 jaar onder zoek gedaan op het instralen op de mens met hf straling van gsm dus de na werking zal pas over een jaar of 20 zicht baar worden

Ook word er aan gegeven dat je een loep antenne ook zo ver mogelijk bij je vandaan moet zetten en je hooft ook niet in deze ring moet stoppen onder het zenden
Of zijn die ook poes pas verhalen

Gr harry

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#12 Bericht door 19RF186 panda58 »

Staat er ook in de gebruiksaanwijzing van de auto dat dat rijden in een auto
ook onveilig kan zijn?

Waar mensen zich al mee bezig houden.


gr Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#13 Bericht door PA0RAB »

L.S.
Toen de stoomkoets zijn eerste rit van Haarlem naar Groot-Mokum reed klaagde men dat de snelheid voor de mens levens gevaarlijk was.Nu jakkert men met het 4-8 voudige Niet de snelheid maar de mens zorgt voor levensgevaarlijke situaties.
Elektriciteit was duivelskunst ,want je kon dode kikkers laten bewegen.
De wasplaat ontnam je stem.
De magnetron gaart je karbonade. Laat het GSMmetje de grijze cellen opwarmen Misschien wordt men dan verstandig. Jules Verne dacht ook na evenals da Vinci.
Iets nieuws roept weerstand op Natuurlijk zit aan iets goeds ook een nadeel Cruyf verwoordde het ,maar men weet het al langer. Vaak is het het onbekende van het nieuwe. De kreet straling boezemt angst in door de valselijke Koude Oorlogpropagandaleugens.
Men vangt wat op en geeft het een eigen draai.Met gebrek aan kennis wordt aan een uitspraak of stelling waarde gehecht en verkondigd. Geldt nu wie het hardste krijst heeft gelijk of is het de stille bedachtzaam voor en tegen afwegende mens.
Ik denk dat dit topic jarenlang doorgaat tot men wijzer wordt en een nieuw begint over hetzelfde .
maar een ander ding of item
Wijsheid toegewenst 73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#14 Bericht door PA2OLD »

PA0RAB schreef:Toen de stoomkoets zijn eerste rit van Haarlem naar Groot-Mokum reed klaagde men dat de snelheid voor de mens levens gevaarlijk was.
Tja, en asbest was eens "het" nieuwe bouwmateriaal, hitte bestendig en makkelijk te verwerken...
En roken was ook niet ongezond.

Wat als men er over 10 jaar achterkomt dat het toch niet zo ongevaarlijk is als sommige nu denken, kunnen we dan bij diegene die zeggen dat het allemaal onzin is, even de ziektekosten komen declareren?

In tal van landen zijn regels opgesteld betreffende de afstraling van mobile telefoons, zouden de wetenschappers in die landen het allemaal fout hebben?
Het meest makkelijke is te zeggen dat het allemaal onzin is, maar als je op een afgelegen plek bent en maar net verbinding hebt en je hebt je telefoon de hele dag in je broekzak en je voelt tegen de avond op je bovenbeen een warme plek, niet op je been maar iets vanbinnen, dan is dat toch wel heel vreemd...
Het is misschien niet schadelijk, maar de magnetron gedachte komt dan wel bij me op.

Zolang de geleerden nog niet, of nog niet overtuigend hebben aangetoond dat het niet gevaarlijk is, moeten we waakzaam zijn.
Laat, zoals in Australië wordt geadviseerd, geen kleine kinderen met een werkende GSM spelen.
Hou geen lange gesprekken met de telefoon aan je hoofd, het vreemde warme gevoel aan je oor en daar omheen kent iedereen denk ik wel.

En verder?
Geniet van de geweldige techniek die de smartphone tegenwoordig heeft!
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Mobiele telefoon is onveilig!!

#15 Bericht door coolepascal »

pd0sbr schreef: Zal dan onze verstand niet worden op gewarmd met de m telefoon deze houden we toch ook dicht bij ons hooft wel onze boven kamer
Beste Harry, Ik kom in het dagelijkse leven erg veel mensen tegen die daar ook zonder telefoon erg veel last van hebben.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie