Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Laatst gewijzigd door PG7M op 20 aug 2013, 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.
PG7M Robert
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
.... But will it blend?
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Zou best kunnen, had het nog niet eerder gelezen. Slotje op dit topic dan maarpa3bas schreef:Nu.nl loopt een beetje achter....
Laatst gewijzigd door PG7M op 20 aug 2013, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
PG7M Robert
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Heb het andere draadje opgezocht en erbij gezet. Was trouwens ook nu.nl...
.... But will it blend?
- PF9ZX
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
- Roepletters: PF9ZX
- Locatie: Zandvoort (JO22GI)
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Misschien geeft dit aan hoe zielig het treinpersoneel zich wil doen voorkomen. Het is een redelijk snelle gewenning maar dat beseffen ze blijkbaar niet.
Ik zag er ooit ook tegenop maar het is iet swat best snel went en moet je gaan nadenken om iets te vertellen, qua spelling, tegen een niet kenner.
Even de knop om. Maar ja ........
Ik zag er ooit ook tegenop maar het is iet swat best snel went en moet je gaan nadenken om iets te vertellen, qua spelling, tegen een niet kenner.
Even de knop om. Maar ja ........
73' Marcel
PF9ZX
NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet
----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx
"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten
PF9ZX
NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet
----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx
"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
als ze dat bij de NS doen staat heel NL stil.................PD8MJW schreef: Even de knop om. Maar ja ........
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Kan me herinneren dat de politieagenten het ook moesten leren om zo namen en kentekens door te geven. Intussen weten ze na jaren ook niet beter meer en de nieuwe techniek laat je vaak toe om de gegevens in je tablet/GSM etc te toetsen en te verzenden. Nog gemakkelijker.....PD8MJW schreef:Misschien geeft dit aan hoe zielig het treinpersoneel zich wil doen voorkomen. Het is een redelijk snelle gewenning maar dat beseffen ze blijkbaar niet.
-
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
- Roepletters: PA1BVH
- Locatie: Riel
- Contacteer:
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Van heel dichtbij weet ik dat het niets met zielig doen te maken heeft. Daarbij komt dat het alfabet allang word gebruikt en daar ook geen problemen mee zijn. Het probleem zit hem in de structuur van de berichten en de daardoor ontstane verwarringen.PA2LAD schreef:Kan me herinneren dat de politieagenten het ook moesten leren om zo namen en kentekens door te geven. Intussen weten ze na jaren ook niet beter meer en de nieuwe techniek laat je vaak toe om de gegevens in je tablet/GSM etc te toetsen en te verzenden. Nog gemakkelijker.....PD8MJW schreef:Misschien geeft dit aan hoe zielig het treinpersoneel zich wil doen voorkomen. Het is een redelijk snelle gewenning maar dat beseffen ze blijkbaar niet.
Het trein personeel en treindienstleiders zijn dagelijks bezig met de veiligheid en zullen de laatste zijn die veranderingen om de veiligheid te vergroten tegen te houden. In de praktijk blijkt na ruim een jaar dat dit meer verwarringen met zich meebrengt als de "oude" methode
en daarom willen ze aanpassingen. In de media klinkt het natuurlijk veeeeeeel leuker om de werkvloer weg te zetten als dom of stug.....
member of:PI4SBR
- pa3met
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
- Roepletters: PA3MET
- Locatie: IJsselstein
- Contacteer:
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
er zijn nogal wat zendamateurs die het ook niet machtig zijn overigens. Peter Abel three Mexico England Tokyo is bijvoorbeeld onjuist, irritant. enslecht te volgen.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100
- PA3DAT
- Berichten: 6253
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
- Roepletters: PA3DAT
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Nee, die denken dat dat stoer is! Italianen doen het immers ook...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Onjuist dat wel, maar vaak genoeg meegemaakt dat bij correcte spelling het tegenstation je niet begreep / verstond en met de roepletters op een alternatieve manier gespeld wel. En als jouw call en die van je tegenstation correct in je log staan, heb je toch weer een geldig QSO genoteerd.pa3met schreef:er zijn nogal wat zendamateurs die het ook niet machtig zijn overigens. Peter Abel three Mexico England Tokyo is bijvoorbeeld onjuist, irritant. enslecht te volgen.
- Aeolus
- Moderator
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
- Roepletters: PD0RT
- Locatie: JO32BC
- Contacteer:
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Ik denk dat het allemaal nog niet eens zo gaat om dat nato alfabet, maar ook op de andere manier van het uitspreken van de cijfers, wat nu los moet gebeuren (een drie ipv dertien). Daar creeer je juist verwarring mee. Als je hoort dat je naar perron een-twee moet, moet je dan naar perron 12 of naar het perron waar zowel spoor 1 als 2 aan liggen?
73 de PD0RT
http://www.pd0rt.nl/
http://www.pd0rt.nl/
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Nee, ik moet gewoon de trein naar victorecholimapapa hebben.... vertrekt van perron ééntweebravo
.... But will it blend?
- PF9ZX
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
- Roepletters: PF9ZX
- Locatie: Zandvoort (JO22GI)
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
@ PA1BVH
Maar wat brengt de verwarring dan, als het niet gaat om de spelling ?
Ik neem aan dat ze eenheid willen en dat iedereen in dezelfde richting denkt en vooral spreekt naar elkaar. In de luchtvaart en het leger is alles wel duidelijk dus wat doet men daar dan anders wat er bij de NS mensen niet in wil ?
Maar wat brengt de verwarring dan, als het niet gaat om de spelling ?
Ik neem aan dat ze eenheid willen en dat iedereen in dezelfde richting denkt en vooral spreekt naar elkaar. In de luchtvaart en het leger is alles wel duidelijk dus wat doet men daar dan anders wat er bij de NS mensen niet in wil ?
73' Marcel
PF9ZX
NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet
----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx
"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten
PF9ZX
NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet
----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx
"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten
-
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
- Roepletters: PA1BVH
- Locatie: Riel
- Contacteer:
Re: Treinpersoneel wil af van lastige codetaal
Marcel,
Zo ver ik heb vernomen uit zeer betrouwbare bron, is het een geen kwestie van niet erin willen zoals jij het noemt maar na een jaar proberen te wennen men er op de werkvloer achter komt dat sommige zaken vaker verkeerd gaan dan voorheen.
Opdrachten van treindienstleiders aan machinisten bestaan vaak uit veel cijfers die nu stuk voor stuk opgenoemd moeten worden. Diverse geleerde wijzen op het feit dat op het spoor alles in het Nederlands gaat en wij bijvoorbeeld het getal 38 uitspreken als achtendertig. dus de tientallen als laatst en niet zoals in het Engels de tientallen eerst. Zoals eerder vermeld word het alfabet al langer gebruikt en is dat het probleem niet.
Zo ver ik heb vernomen uit zeer betrouwbare bron, is het een geen kwestie van niet erin willen zoals jij het noemt maar na een jaar proberen te wennen men er op de werkvloer achter komt dat sommige zaken vaker verkeerd gaan dan voorheen.
Opdrachten van treindienstleiders aan machinisten bestaan vaak uit veel cijfers die nu stuk voor stuk opgenoemd moeten worden. Diverse geleerde wijzen op het feit dat op het spoor alles in het Nederlands gaat en wij bijvoorbeeld het getal 38 uitspreken als achtendertig. dus de tientallen als laatst en niet zoals in het Engels de tientallen eerst. Zoals eerder vermeld word het alfabet al langer gebruikt en is dat het probleem niet.
member of:PI4SBR