Ham-QTH een soort QRZ

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#46 Bericht door Steef »

Als je in staat bent om alle informatie van bvb FB te downloaden, en je zet het vervolgens publiekelijk online. Zou je denken dat het goed komt?
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#47 Bericht door PA2EFR »

Alleen wat publiekelijk zichtbaar is, dus zonder inlog?

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#48 Bericht door ON9KVE »

Juul - PE0GJG schreef:
pa3kve schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Nou, ik ben dus wel wat begonnen met het plaatsen van de link die ik toevallig tegen kwam.
Als het mij zelf betreft, ik woon nu 5 jaar op mijn huidige adres en heb dat 3 jaar geleden op QRZ ingevuld. Nergens anders.
De conclusie lijkt gerechtvaardigd dat de gegevens daarvandaan komen.
Heb ik daar bezwaar tegen? Nee hoor.

Toen ik net zendamateur werd in 1976, hadden we wel gewoon het callboek van de Veron en daar stond iedereen in.
En ook in Electron stonden jarenlang alle mensen met alles die geslaagd waren.
Had ik daar bezwaar tegen? Nee hoor.

Maar ik denk dat alle mensen die hier zo heftig reageren wel Facebook hebben, zich wezenloos twittteren, een eigen weblog en website hebben en bijhouden. En op Facebook vermelden dat ze naar de wc gaan en met de hond gaan wandelen.
Dat noem ik nu "het buro voor nutteloze informatie" !

Kom op vrienden niet zo "zeuren".........


Juul - PE0GJG
Ik moest lachen, Juul. :D

BTW: Ben je 22 maart in Amsterdam?

Hoi Kees,

Help even 22 maart ?.................



Juul
Radioday ?
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#49 Bericht door HenkDeBoer »

Steef schreef:Het gaat om het recht van online zetten.
De informatie heb ik aan QRZ gegeven.
Een ander PAKT deze informatie van QRZ en probeert er dan geld aan te verdienen.
Terwijl QRZ zelf het er duidelijk niet mee eens is.
Steef, wie zegt dat HamQTH.com er geld aan verdient? QRZ.com verdient er aan, niet HamQTH.com. Zoals gebruikelijk wordt er hier weer knap wat onzin uitgeflapt hier op dit forum. Het echte verhaal: HamQTH.com ontstaan omdat van de ene op de andere dag de fijne heren van QRZ.com besloten dat XML access niet meer was toegestaan zonder betaling. Dit betekende dat logging programma's niet meer automatisch gegevens konden invullen a.h.v. een XML-request (ja, het kan wel maar dan moet je QRZ.com betalen voor een abo). Dit alles gebeurde zonder aankondiging en alleen maar om de betaalde gebruikers van QRZ.com meer waar voor hun geld te geven. Fijne boel dus.

Nou heeft Petr dus een ongelofelijk goed logging programma geschreven, genaamd CQRlog. Daar zullen de meeste van jullie wel niet van gehoord hebben - omdat de meeste radio amateurs nou eenmaal slaafs achter Micro$oft aanlopen en een radio alleen kunnen bedienen met HRD(aarlustikgeenpapvan) - want het draait alleen op Linux. Petr heeft dus maar zelf een database opgezet voor XML-access, met bijbehorende website. Dat alles draait op donaties en die paar Google ads die er op de site staan. De gegevens die in de database staan zijn van jou en je kunt kiezen hoe en wat je wilt laten zien aan de buitenwereld.

Dus het komt er op neer dat ik (voorheen, want ik ben er nu weg) aan QRZ.com mijn gegevens verstrekte, maar zij bepalen dat ik die niet in mijn logging programma kan oproepen omdat ik geen abo heb. Ze verdienden aan mijn gegevens, maar voor het oproepen mijn eigen gegevens moest ik betalen. Zoals we in Rotterdam zeggen: "Ik ben gekke henkie niet?" Weg daar dus.

Maar ja, die kneuterige Hollandse amateurtjes ondersteunen liever grote broer America, want die krijgt toch alles wel en pakt alles toch beter en grondiger aan (PRISM anyone?). Ja er is keuzevrijheid, dus kies maar voor QRZ.com. Maar kijk even verder dan je neus lang is en dan heel misschien zie je waar de echte vrijheid is.

Ik ben weer uitgeluld, nou mogen jullie weer.

HdB

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#50 Bericht door Steef »

Ik val in herhaling, en daar stop ik mee.

Dus nog een keer recapitulerend;

Ik heb mijn gegeven aan QRZ geven, en aan niemand anders.
Als iemand anders deze vervolgens zelf weer publiceert zonder toestemming van QRZ of van mij, dan vind ik dat niet netjes.

Als iemand iets doet wat in jou ogen niet netjes is, is dat geen reden om zelf iets te doen wat niet netjes is.

Verder;
Doe er wat mee of niet, ik ben er klaar mee.
Wie praat luistert niet

HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#51 Bericht door HenkDeBoer »

Steef schreef:PACC (klik hier) op Facebook, doe er wat mee A.U.B.!
Je bent duidelijk erg selectief, gezien je onderschrift. Facebook weet heel veel over mij, zonder dat ik me ooit heb aangemeld. Vind ik niet leuk, maar ik kan er weinig tegen doen. Maar ja, Facebook is nou eenmaal makkelijk om met mensen in contact te komen, dus dan mag mogen ze wel van her en der info van het web plukken voor hun eigen database, ook al hebben ze dat nooit gevraagd?

Je adres staat ook op detelefoongids.nl. Als ik het daar afhaal en in mijn eigen database stop mag dat, want het is openbaar gemaakte informatie. Mag jij niet netjes vinden, maar als mijn database een dienst bewijst is het wel erg handig, niet? HamQTH.com bewijst mij een dienst, maar vanwege jouw (en anderen) koppigheid krijg ik - en met mij velen - niet de dienst die ik nodig heb. Jammer, ik dacht dat we met z'n allen een leuke hobby hadden, maar kennelijk niet.

De mazzel,

HdB

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#52 Bericht door ON9KVE »

HenkDeBoer schreef:
Steef schreef:Het gaat om het recht van online zetten.
De informatie heb ik aan QRZ gegeven.
Een ander PAKT deze informatie van QRZ en probeert er dan geld aan te verdienen.
Terwijl QRZ zelf het er duidelijk niet mee eens is.
Steef, wie zegt dat HamQTH.com er geld aan verdient? QRZ.com verdient er aan, niet HamQTH.com. Zoals gebruikelijk wordt er hier weer knap wat onzin uitgeflapt hier op dit forum. Het echte verhaal: HamQTH.com ontstaan omdat van de ene op de andere dag de fijne heren van QRZ.com besloten dat XML access niet meer was toegestaan zonder betaling. Dit betekende dat logging programma's niet meer automatisch gegevens konden invullen a.h.v. een XML-request (ja, het kan wel maar dan moet je QRZ.com betalen voor een abo). Dit alles gebeurde zonder aankondiging en alleen maar om de betaalde gebruikers van QRZ.com meer waar voor hun geld te geven. Fijne boel dus.

Nou heeft Petr dus een ongelofelijk goed logging programma geschreven, genaamd CQRlog. Daar zullen de meeste van jullie wel niet van gehoord hebben - omdat de meeste radio amateurs nou eenmaal slaafs achter Micro$oft aanlopen en een radio alleen kunnen bedienen met HRD(aarlustikgeenpapvan) - want het draait alleen op Linux. Petr heeft dus maar zelf een database opgezet voor XML-access, met bijbehorende website. Dat alles draait op donaties en die paar Google ads die er op de site staan. De gegevens die in de database staan zijn van jou en je kunt kiezen hoe en wat je wilt laten zien aan de buitenwereld.

Dus het komt er op neer dat ik (voorheen, want ik ben er nu weg) aan QRZ.com mijn gegevens verstrekte, maar zij bepalen dat ik die niet in mijn logging programma kan oproepen omdat ik geen abo heb. Ze verdienden aan mijn gegevens, maar voor het oproepen mijn eigen gegevens moest ik betalen. Zoals we in Rotterdam zeggen: "Ik ben gekke henkie niet?" Weg daar dus.

Maar ja, die kneuterige Hollandse amateurtjes ondersteunen liever grote broer America, want die krijgt toch alles wel en pakt alles toch beter en grondiger aan (PRISM anyone?). Ja er is keuzevrijheid, dus kies maar voor QRZ.com. Maar kijk even verder dan je neus lang is en dan heel misschien zie je waar de echte vrijheid is.

Ik ben weer uitgeluld, nou mogen jullie weer.

HdB
Ik ken CQRlog toevallig en ben toch een Hollandse Amateur.
Het opzetten van een database staat los van een OS lijkt me.
Dus al had ie het in Basic geschreven zal me jeuken.

En zo kneuterig zijn die amateurs hier niet in Holland (waar zit U trouwens meneer de Boer?).
Die willen best betalen voor een OS, of soms zelfs voor QRZ.com

Probeer eerst eens het aantal versies van Linux terug te brengen tot een redelijk aantal, voordat je op Windows begint te kakken .......
Dat was het credo van de Linux adepts destijds: uniformiteit. Nu hebben ze meer schisma's dan de bible-belt.
Oja en PRISM werkt niet voor Linux gebruikers, natuurlijk :mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#53 Bericht door ON9KVE »

HenkDeBoer schreef:
Steef schreef:PACC (klik hier) op Facebook, doe er wat mee A.U.B.!
Je bent duidelijk erg selectief, gezien je onderschrift. Facebook weet heel veel over mij, zonder dat ik me ooit heb aangemeld. Vind ik niet leuk, maar ik kan er weinig tegen doen. Maar ja, Facebook is nou eenmaal makkelijk om met mensen in contact te komen, dus dan mag mogen ze wel van her en der info van het web plukken voor hun eigen database, ook al hebben ze dat nooit gevraagd?

Je adres staat ook op detelefoongids.nl. Als ik het daar afhaal en in mijn eigen database stop mag dat, want het is openbaar gemaakte informatie. Mag jij niet netjes vinden, maar als mijn database een dienst bewijst is het wel erg handig, niet? HamQTH.com bewijst mij een dienst, maar vanwege jouw (en anderen) koppigheid krijg ik - en met mij velen - niet de dienst die ik nodig heb. Jammer, ik dacht dat we met z'n allen een leuke hobby hadden, maar kennelijk niet.

De mazzel,

HdB
Henkie,

Ik daag je uit aan te tonen dat Facebook iets over jou weet=publiceert, zonder dat je je ooit hebt aangemeld.
Dat kun je niet.

(over onzin uitflappen gesproken)
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#54 Bericht door HenkDeBoer »

pa3kve schreef:Het opzetten van een database staat los van een OS lijkt me.
Dus al had ie het in Basic geschreven zal me jeuken.
Inderdaad, maar de aanleiding was het gebrek aan een vrije toegankelijke XML database voor CQRlog. En aangezien het een vrij toegankelijke database is kunnen ook andere logging programma's er gebruik van maken. Wat dat betreft een grote winst, maar dat wordt hier niet zo gezien.
pa3kve schreef:En zo kneuterig zijn die amateurs hier niet in Holland (waar zit U trouwens meneer de Boer?).
Ergens waar de samenleving niet zo kneuterig is en dit soort discussies niet hoeven worden gevoerd.
pa3kve schreef:Probeer eerst eens het aantal versies van Linux terug te brengen tot een redelijk aantal, voordat je op Windows begint te kakken .......
Waarom? Windows is een grote tijd en geld verspiller en uiteindelijk krijg je toch niet iets wat je wilt. Linux is een OS wat open is zodat het het kunt aanpassen totdat je maatwerk hebt. Wees dus blij met zoveel verschillende versies.

HdB

HenkDeBoer
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 jul 2013, 13:27

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#55 Bericht door HenkDeBoer »

pa3kve schreef:
Ik daag je uit aan te tonen dat Facebook iets over jou weet=publiceert, zonder dat je je ooit hebt aangemeld.
Dat kun je niet.

(over onzin uitflappen gesproken)
FB weet mijn e-mail adres en weet wie ik ken. Ik heb mijn e-mail adres nooit aan FB gegeven, maar ik krijg wel mailtjes van ze of ik ajb me wil aanmelden. An me hoela niet, dus. Of ze wat over me publiceren weet ik niet, want ik heb geen account. En jij hoeft het echt niet voor me te checken, hoor! :lol:

PE2CH

#56 Bericht door PE2CH »

...
Laatst gewijzigd door PE2CH op 22 okt 2013, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Ham-QTH een soort QRZ

#57 Bericht door Juul - PE0GJG »

pa3kve schreef:
Juul - PE0GJG schreef:
pa3kve schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Nou, ik ben dus wel wat begonnen met het plaatsen van de link die ik toevallig tegen kwam.
Als het mij zelf betreft, ik woon nu 5 jaar op mijn huidige adres en heb dat 3 jaar geleden op QRZ ingevuld. Nergens anders.
De conclusie lijkt gerechtvaardigd dat de gegevens daarvandaan komen.
Heb ik daar bezwaar tegen? Nee hoor.

Toen ik net zendamateur werd in 1976, hadden we wel gewoon het callboek van de Veron en daar stond iedereen in.
En ook in Electron stonden jarenlang alle mensen met alles die geslaagd waren.
Had ik daar bezwaar tegen? Nee hoor.

Maar ik denk dat alle mensen die hier zo heftig reageren wel Facebook hebben, zich wezenloos twittteren, een eigen weblog en website hebben en bijhouden. En op Facebook vermelden dat ze naar de wc gaan en met de hond gaan wandelen.
Dat noem ik nu "het buro voor nutteloze informatie" !

Kom op vrienden niet zo "zeuren".........


Juul - PE0GJG
Ik moest lachen, Juul. :D

BTW: Ben je 22 maart in Amsterdam?

Hoi Kees,

Help even 22 maart ?.................



Juul
Radioday ?

Zou zo maar kunnen, maar is nog ver weg.....



Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie