vlag in de mast?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: vlag in de mast?

#61 Bericht door ON9KVE »

PE7EB schreef:Nee hoor, wijs genoeg om te weten dat een parlementaire democratie, niets meer is dan een vermomde dictatuur :-)
Maar wel goed genoeg om te blijven toch?
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: vlag in de mast?

#62 Bericht door andre »

PE7EB schreef:Nee hoor, wijs genoeg om te weten dat een parlementaire democratie, niets meer is dan een vermomde dictatuur :-)
Kijk maar uit.
Met dergelijke uitlatingen wordt je hier in dit land opgepakt en krijg je zomaar 10 jaar dwangarbeid Eric. :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: vlag in de mast?

#63 Bericht door ON9KVE »

andre schreef:
PE7EB schreef:Nee hoor, wijs genoeg om te weten dat een parlementaire democratie, niets meer is dan een vermomde dictatuur :-)
Kijk maar uit.
Met dergelijke uitlatingen wordt je hier in dit land opgepakt en krijg je zomaar 10 jaar dwangarbeid Eric. :lol:
Kijk, jij snapt het prima :)
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: vlag in de mast?

#64 Bericht door PE7EB »

@Kees, aangezien het zich niet laat aanzien dat er verbetering aan zit te komen moeten we het er maar meen doen ;-)
@Andre, tja, de waarheid mag niet gezegd worden natuurlijk :mrgreen:

Persoonlijk groot voorstander van een bindend/correctief referendum en een andere samenstelling van met name de 2e kamer.

Maar nu dwalen we zelfs voor een theekransje heel ver af :mrgreen:

Morgen (halfstok) en zondag (in top, zonder wimpel) gaat de vlag weer op dezelfde plek als dinsdag :-)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: vlag in de mast?

#65 Bericht door andre »

Sorry, ik snap er even helemaal niets meer van. Er zitten wel wat verwarrende meningen bij in dit topic. Zou dit aan het voorjaar liggen?

Eric, in jou bijdrage stel jij eerst dat een parlementaire democratie niet meer is als een vermomde dictatuur. Zoals je weet Eric wordt je in een dictatuur aan alle kanten monddood gemaakt. Als ik vervolgens meldt dat jou uitlating goed is voor 10 jaar dwangarbeid in een echte dictatoriaal regime, ben je verontwaardigd dat jij het voorgaande "zeker niet mag zeggen"? Maar beste Eric, dat is juist het mooie van een goede democratie. Daar mag je juist alles zeggen...zelfs jij. :wink:

En ook voor zondag staat mijn oranje wuppie weer voor de raam te kijken....Maarja, ik heb geen vlaggestokhouder, dientengevolge ook geen vlag, helaas.

@Theo, je bent wel wat begonnen he.... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Theo

Re: vlag in de mast?

#66 Bericht door Theo »

andre schreef: @Theo, je bent wel wat begonnen he.... :lol:
Ja zo gaat dat dan, ik wilde een topic starten over dom weg een vlag in je mast doen en kijken hopen of er meer met hetzelfde idee rondlopen. :D
Dat je dan deze discussie krijgt, ook goed hoor :D

Dat is het kenmerk van een vrije menigs uiting.
En ik beroep me altijd op de gedachten bij deze discussies, ik ben blij met wat we hebben, bij gebrek aan iets beters.
Natuurlijk besef ik wel dat er uitwassen zijn, en dat het mss anders kan of moet, maar kijkend bij systemen in andere landen dan vind ik dit systeem nog niet eens zo slecht.

Ik besef drommels goed dat er nu generaties groot en oud aan het worden zijn, welke geen oorlog hebben mee gemaakt.
En dat feit is iets wat we nog zo heel lang mee maken.
Dat er een (heerlijke) folklore van het koningshuis aan vast zit, ik vind het prima.

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: vlag in de mast?

#67 Bericht door PA2OLD »

Voor diegene die vallen over de kosten van ons Koningshuis...
Carla Bruni was een dure presidentsvrouw: ze kostte de Franse belastingbetaler ruim 60.000 euro. Per maand http://is.gd/9zLnN1
Dat is dus 720.000 euro per jaar alleen voor de Presidents-vrouw.

Morgen de vlag weer in top!
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

19RF186 panda58
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 okt 2011, 11:07
Locatie: Hardenberg

Re: vlag in de mast?

#68 Bericht door 19RF186 panda58 »

PA2OLD schreef:Voor diegene die vallen over de kosten van ons Koningshuis...
Carla Bruni was een dure presidentsvrouw: ze kostte de Franse belastingbetaler ruim 60.000 euro. Per maand http://is.gd/9zLnN1
Dat is dus 720.000 euro per jaar alleen voor de Presidents-vrouw.

Morgen de vlag weer in top!
Denk niet dat we morgen de vlag voor de koning (of president) in de mast hijzen maar voor iets anders!

Gr Jan
Als je niet buiten roken kunt, rook je buiten!

Plaats reactie