Gratis wifi Ziggo landelijk

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Gratis wifi Ziggo landelijk

#1 Bericht door Dennisd »

http://www.nu.nl/internet/3406393/ziggo ... 7-mei.html

daar gaat de 2.4 ghz ,lekker overvol en nog tragere wifi verbindingen
laat staan dat iemand illegale content gaan downloaden via mijn breedband ip :?

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#2 Bericht door PD2EDR »

Er staat ook, dat als je het niet wilt dit gewoon aan kunt geven, en derhalve aan dat probleem ook weer voorbij gaat.
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#3 Bericht door Dennisd »

PD2EDR schreef:Er staat ook, dat als je het niet wilt dit gewoon aan kunt geven, en derhalve aan dat probleem ook weer voorbij gaat.

Beetje omgekeerde wereld reactie ,zou het niet andersom moeten zijn?, eerst vragen of ik überhaupt wel mee wil doen in het hotspot verhaal .Wat ik gehoord heb is dat de nieuwe modems gewoon plots als hotspot gaan fungeren,dit kunnen ze op afstand regelen, dit blijft heel erg vreemd . Ik verwijs het derhalve maar door aan het rijk der fabelen ,er zitten teveel haken en ogen aan ..

wat dacht je van die miljoenen die betaald zijn voor 4g netwerk ,die zien alles in rook op gaan, want het wordt gratis elders aangeboden .
Nee hoe meer ik erover denk ,dan lijkt mij dit in de praktijk en zeker via de wetgeving en privacy regels zeer onwaarschijnlijk dat dit er komt.
sorry voor dit topic..
Laatst gewijzigd door Dennisd op 26 apr 2013, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#4 Bericht door TomNL »

Dennisd schreef: laat staan dat iemand illegale content gaan downloaden via mijn breedband ip :?
Dat gaat niet via jouw IP. Het zijn twee gescheiden netwerken die "toevallig" via dezelfde antenne communiceren. En omdat je op het externe netwerk (eenmalig) moet inloggen met jouw klantgegevens kan de provider precies zien wie er bezig is met illegale content downloaden.

Verder is het slechts 1MBit/s, dus het heeft absoluut geen invloed op jouw verbinding.

Theo

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#5 Bericht door Theo »

Dennisd schreef:via mijn breedband ip :?
Nee dit gaat geheel buiten jou ip nummer om.
Ergens anders heb ik een stuk gezien over de werking van het geheel.
En het gaat buiten om rechtstreeks naar de centrale, zie het als dat je 2 wifi stations hebt.
Een voor je zelf, en de "buiten" kant voor de andere klanten van ziggo.
Ziggo weet dus altijd wie waar en met wie er verbonden is.

Theo

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#6 Bericht door Theo »

hi hi 2 keer dezelfde uitleg :D

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#7 Bericht door Dennisd »

Theo schreef:
Dennisd schreef:via mijn breedband ip :?
Nee dit gaat geheel buiten jou ip nummer om.
Ergens anders heb ik een stuk gezien over de werking van het geheel.
En het gaat buiten om rechtstreeks naar de centrale, zie het als dat je 2 wifi stations hebt.
Een voor je zelf, en de "buiten" kant voor de andere klanten van ziggo.
Ziggo weet dus altijd wie waar en met wie er verbonden is.
en we hebben al een ip tekort :wink: Maar goed de wifi data zal dus gewoon via de wifi router lopen ,terwijl van mijn ubee modem de wifi range al belabberd is
eerste verdieping loopt het al enorm slecht ,kan je nagaan met meerdere users ,want de communicatie verloopt toch via dat zelfde antennetje en bijbehorende ontvangst gedeelte ,ergens zal het wel gescheiden worden ,maar goed ,tot Ziggo met een heel goed plan komt en heel heldere documentatie gaat de wifi gewoon uit :wink:

Ik heb deze link gevonden en komt mij over als wij van wc eend adviseren wc eend ,wifi gaat dus gewoon uit .
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/in ... he-vragen/

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#8 Bericht door TomNL »

Dennisd schreef: en we hebben al een ip tekort :wink:
Ik denk dat ze hiervoor gewoon een private range gebruiken, met slechts een of enkele "externe" adressen. De 10.x.x.x range heeft ruim 16 miljoen adressen tot zijn beschikking, die nergens mee vechten in dit geval.

Edit: Of IPV6 natuurlijk. Elke recentere mobiele telefoon zal dat wel ondersteunen neem ik aan. Het zou in ieder geval innovatief overkomen, en ze kweken veel goodwill als ze dat doen. Marketingtechnisch prachtig, en ook nog eens zeer praktisch.

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#9 Bericht door Dennisd »

TomNL schreef:
Dennisd schreef: en we hebben al een ip tekort :wink:
Ik denk dat ze hiervoor gewoon een private range gebruiken, met slechts een of enkele "externe" adressen. De 10.x.x.x range heeft ruim 16 miljoen adressen tot zijn beschikking, die nergens mee vechten in dit geval.

Edit: Of IPV6 natuurlijk. Elke recentere mobiele telefoon zal dat wel ondersteunen neem ik aan. Het zou in ieder geval innovatief overkomen, en ze kweken veel goodwill als ze dat doen. Marketingtechnisch prachtig, en ook nog eens zeer praktisch.
Ik snap het Tom daarom de sarcastische emoticon.
maar dit zullen de heren van bijvoorbeeld tele2 behoorlijk mee in hun maag zitten.
wie gaat er nog data kopen als het straks gratis is ,nu voor louter Ziggo klanten
straks koop je gewoon wifi credits ,want ook Ziggo blijft een bedrijf dat voor lange termijn winstgeving zal gaan.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#10 Bericht door PE2AAB »

Geen last van. Dt is een UPC regio ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#11 Bericht door PA3JMS »

Helaas, ook UPC en KPN hebben vergelijkbare plannen.
73 Jan

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#12 Bericht door PH2LB »

Dennisd schreef:daar gaat de 2.4 ghz ,lekker overvol en nog tragere wifi verbindingen
Hier in de straat heeft bijna elk huis internet en het overgrote deel wifi. Er is praktisch geen vrij wifi kanaal meer te vinden, dus dat wordt lachen. Of ze moeten multi SSID over het zelfde kanaal gaan gooien.

Ben blij dat ik mijn hele huis gewoon bedraad heb met cat5 en amper wifi gebruik (hooguit voor mijn tablet en smartphone).
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#13 Bericht door PD2EDR »

Is ook de reden dat ik 5 Ghz gebruik thuis, 2.4 zit indd overvol
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#14 Bericht door PF9ZX »

PA3JMS schreef:Helaas, ook UPC en KPN hebben vergelijkbare plannen.
Sterker nog, Ziggo is bezig om dit samen te doen met UPC en anderen buiten het ziggogebied :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE1JNW
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2005, 19:31
Roepletters: PE1JNW
Locatie: Dwingeloo

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#15 Bericht door PE1JNW »

Ben ik even blij dat ik géén wifi modem van Ziggo heb maar en aparte router met wifi. Heb ik alles in eigen hand. Kan alleen de pech hebben dat m'n modem sneuvelt en ik er een met wifi krijg. :mrgreen:
Dan zet ik wifi op het modem uit. Ik heb tenslotte óók nog bekabeling in huis :D
Bevor den Mund zu öffnen Gehirn einschalten (soweit wie vorhanden)

Plaats reactie