Gratis wifi Ziggo landelijk

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#31 Bericht door pe5jw »

Openbaar netwerk ?

Kom op, lees het nu eens goed, NIET gratis dus niet openbaar.
https://www.ziggo.nl/#producten/extra-d ... /wifispots

"Ziggo heeft bijzonder nieuws voor zijn klanten. Want heeft u Internet van Ziggo? Dan kunt u binnenkort ook buitenshuis gebruikmaken van draadloos internet via WifiSpots."


Dus als je je wifispot aanzet krijg je toegang tot de andere wifispots.

"WifiSpots activeren

Bent u Ziggo Internet klant en heeft u een Wi-Fi modem? Dan ontvangt u binnenkort uw WifiSpots gebruikersnaam en wachtwoord. Daarmee kunt u via uw laptop, smartphone of tablet verbinding maken met het WifiSpots netwerk. Nadat u een apparaat eenmalig heeft ingesteld maakt het overal automatisch verbinding zodra er een WifiSpot in de buurt is."

Het is zo'n beetje net als een Fon dus.
Ok wat de toekomst doet geen idee mss ziggo wifispot abbo's ?

IK heb jaren lang een fon op zolder gehad en wel 1 keer iemand die er een verbinding mee gemaakt heeft.
(die heb ik dan gelijk geblokkeerd omdat mijn verbinding dicht gedrukt werd met het downloaden van een paar gig aan torrents)

O btw jullie weten toch wat een dummieload is :) dus wel aan en geen last van ?
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#32 Bericht door Dennisd »

joerie zover waren we al gekomen ,als je terugleest zie je een link staan en daar staat nagenoeg de zelfde info als de link die jij geeft,
het is gratis wifi landelijk ,openbaar voor de ziggo abbo,s , maar straks voor alle kabelboer gebruikers.
en er zal echt wel een addertje onder het gras zitten ,want ik durf er bijna geld op in te zetten ,dat je straks gewoon een prepaid kaart kan kopen en gaan surfen

maar goed als ik zie wat voor verschrikkelijk slecht bereik die ubee ziggo modems hebben ,vraag ik me af of dit wel rendabel is ,je zal echt in me voortuin moeten staan wil je een vol signaal hebben ,maar goed ,ze doen maar

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#33 Bericht door Dennisd »

leuk zo kom je wat te weten via het ziggo twitter account

Als je het oude modem hebt bijvoorbeeld de ubee evm3200 modem ,deze heeft geen wifispot functie maar deze wordt niet snel omgeruild ,tenzij defect ,maar je krijgt toch post met login gegevens voor deelname met dit project.
Je gebruikt dan wel maar geeft niks terug, dit klopt al niet . want alles loopt dan via de nieuwe modems ,en laat nou net zo zijn dat Ziggo landelijk deze alleen omruilt als ze defect zijn ,dus aantallen waarmee wordt geadverteerd kloppen dan toch ook niet? ,ook apart is daar ik met een nieuw modem zit en twee buren naast me met het oude .
modem ,dus straks staan er legio jongelui in de speeltuin voor me neus te whatsdingense ,en dan zou alles dan via mijn hotspot zou gaan ,(kan niet want bereik ubee is bagger) maar het gaat om de uitvoering ,je kan mij dan niet vertellen dat dit mijn internet niet zou beïnvloeden al die extra SSID's van Ziggo hotspots.
Alsof er al niet genoeg ruis is op de 2,4ghz band is ,en volgens mij maar weet ik niet zeker kan mijn ipad niet zomaar op 5 GHz draaien

wat ook wel leuk is dat men denkt lekker achter in de auto te kunnen internetten via deze manier ,dit gaat dus niet ,daar het wifi signaal niet ontworpen is hiervoor
je tablet /telefoon zal constant rijdend door een straat diversen frequenties en diversen basisstations zoeken en verifiëren en een verbinding tot stand willen leggen,en in de tussentijd ben je alweer voorbij dit basisstation,en gaat alles weer van voren af aan .jemig dit gaat geheid een berg rommel geven op 2,4

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#34 Bericht door Dennisd »

inmiddels heb ik het ubee modem omgezet naar de interne 5 GHz ,en nu is de dekking vele malen verder als met 2,4 ghz
gelukkig werkt de draadloze apparatuur ook op 5 ghz ,nu is het signaal zelfs aan de andere kant van het plein te ontvangen
misschien omdat er hier enorm veel 2,4ghz punten staan die elkaar verdrukken .

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#35 Bericht door Ton_O_E »

volgensmij wordt je accespoint gewoon opgedeeld in twee accespoints. waarschijnlijk op het zelfde kanaal. dus er zal maar weinig extra verkeer in de ether komen. Al zouden ze met 20 man whatsappen, dat brengt bijna geen dataverkeer teweeg. Ik zeg doen.. waarom een duur 4g abonnement als het ook gratis kan? Volgens mij heeft NewYork ook al wifi-dekking
Voorheen PA3TON

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#36 Bericht door Dennisd »

PA3TON schreef:volgensmij wordt je accespoint gewoon opgedeeld in twee accespoints. waarschijnlijk op het zelfde kanaal. dus er zal maar weinig extra verkeer in de ether komen. Al zouden ze met 20 man whatsappen, dat brengt bijna geen dataverkeer teweeg. Ik zeg doen.. waarom een duur 4g abonnement als het ook gratis kan? Volgens mij heeft NewYork ook al wifi-dekking
ja heb er ook veel vertrouwen in
https://www.security.nl/artikel/44557/

je kan 4g niet vergelijken met wifi ,dat is appels en peren
bewegend internetten is met wifi niet ontwikkeld zoals 3 en 4g dat wel kunnen.

en volgens mij heeft het project in new york niks van doen met het delen van prive acces points zoals fon of ziggospots
http://mashable.com/2013/01/08/google-nyc-wifi/
Ik snap dat het een goed alternatief is voor het dure internet ,maar niet te vergelijken.
en laat ze maar eerst de tv functie via de tablet of telefoon maar eens verder ontwikkelen ,werkt vaker niet als wel .
ik weet het ben erg sceptisch ,maar de toekomst zal het leren of dit gegrond is.

Theo

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#37 Bericht door Theo »

Dennisd schreef:de tv functie via de tablet of telefoon maar eens verder ontwikkelen ,werkt vaker niet als wel .
ik weet het ben erg sceptisch ,maar de toekomst zal het leren of dit gegrond is.
Dat is er geweest, compleet met zenders in het hele land.
Niemand wil er voor betalen, das vaak het probleem.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Gratis wifi Ziggo landelijk

#38 Bericht door PA1 »

Als je een dreambox sat ontvanger hebt kan je met een app gewoon tv kijken op tablet of telefoon. Ik gebruik android dreamer (gratis) maar er zijn meer apps.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Plaats reactie