Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#1 Bericht door PA9X »

http://www.agentschaptelecom.nl/actueel ... g-afgerond

Welke amateurband zouden we kunnen verkopen voor 3,8 miljard? Opbrengst uiteraard te verdelen onder ons radioamateurs.

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#2 Bericht door Ton_O_E »

Ehm de 30m? daar doe ik eigenlijk nooit wat mee
Voorheen PA3TON

PA0LMD
Berichten: 2273
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#3 Bericht door PA0LMD »

Die providers zijn niet goed wijs, gewoon allemaal niet meer dan e 100 bieden, dat zou in ons voordeel zijn.
Meten is (z)weten

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#4 Bericht door PA4JAN »

Moeten we hier geen gevaar in zien??
Voor die prijs komen onze banden niet in het gevaar ??

Gebruikersavatar
kees - pa3deb
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 dec 2008, 14:57
Roepletters: pa3deb
Locatie: Feanwalden, FRL
Contacteer:

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#5 Bericht door kees - pa3deb »

PA4JAN schreef:Moeten we hier geen gevaar in zien??
Voor die prijs komen onze banden niet in het gevaar ??
Lijkt me niet. Tenzij iedereen rond wil lopen met een KX3 in plaats van een Iphone...
73
Kees, PA3DEB

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#6 Bericht door Ton_O_E »

Om welke band gaat het eigenlijk, want dat wordt er elke keer niet bij gezegd.
En dan komen er nog meer masten bij tbv sneller internet, terwijl je tegenwoordig bijna overal wifi hebt
behalve in de auto, maar daar heb ik geen snelle verbinding nodig.
Als de techniek er is, zullen de toepassingen vanzelf wel komen. tomtom met live streetview?
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1800
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#7 Bericht door PA9CW »

PA3TON schreef:Ehm de 30m? daar doe ik eigenlijk nooit wat mee
Alles behalve 30 meter!
Zie http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=7&t=7099
Ben sinds juni 2010 alleen maar QRV op 30 meter. En dat bevalt prima.

Je kan er atijd wel wat leuks werken op de magic band.......
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#8 Bericht door PA4JAN »

Het ging toch om de 800MHZ dacht ik

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#9 Bericht door PE2AAB »

PA3TON schreef:Om welke band gaat het eigenlijk, want dat wordt er elke keer niet bij gezegd.
En dan komen er nog meer masten bij tbv sneller internet, terwijl je tegenwoordig bijna overal wifi hebt
behalve in de auto, maar daar heb ik geen snelle verbinding nodig.
Als de techniek er is, zullen de toepassingen vanzelf wel komen. tomtom met live streetview?
LTE800 en LTE1800.

Ofwel lage en hoge band. Deze frequenties dienen t.b.v. het 4G netwerk.

Wereldwijd zijn er nog meer frequenties te weten 700 MHz Class 13, 850 MHz, 1800 MHz, 1900 MHz, 2100 MHz
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#10 Bericht door pa5cal »

Of onze banden in gevaar komen weet ik niet met dit soort veilingen, maar zaken zoals net neutraliteit en dat geleuter meer van een paar jaar geleden werkt dit wel in de hand. Om de geheugens van de mensen even op te frissen: De providers wilden middels DPI gaan bepalen of je data bestond uit web, mail, youtube, twitter/whatsap of iets anders en je daar naargelang voor laten betalen. Mail was vrij goedkoop maar jijbuis ging al meer kosten. Whatsapp en twitter berichten moesten sms prijzen gaan opleveren. De wereld (thans Nederland :) ) stond op zijn kop en zelfs de roverheid bemoeide zich ermee. Die hebben het tegengehouden wat in de eerste plaats een goede zet lijkt.

De waarheid is echter dat de providers commerciele instellingen zijn met een winstoogmerk. Ja, tuurlijk, die snurkers dachten dat de gouden bergen tot in de hemel rijkten en pasten hun verouderde business model van sms 20x over de kop laten gaan niet aan en zie daar, een whatsapp zaagt de poten onder hun stoel vandaan. De bron echter van al deze ellende (en ik praat de telco's ZEKER NIET goed) is het feit dat 4g er al aan zat te komen en de 3g netwerken nog lang niet terug verdient waren, immers daar waren ook miljarden voor neer geteld! Nu kun je je afvragen wiens schuld dat dat is maar ik ben van mening dat de overheid hier verkeerd gehandeld heeft. Ja leuk dat die een centje verdienen aan onze frequenties (niet als zendamateurs maar als nederlanders) maar we betalen ze uiteindelijk alsnog zelf! Immers die telco's willen het terug verdienen. Ik zie het dan ook haast als een verkapte vorm van belasting.

Kortom, het is een erg slechte zaak naar mijn mening dat het hele verhaal zich WEER afspeelt. OVer onze frequenties zegt het NOG niks denk ik, maar de burger is uiteindelijk weer de ... uweet wel welk mannelijk geslachtsdeel.

-P

dc2dc

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#11 Bericht door dc2dc »

Ja leuk dat die een centje verdienen aan onze frequenties (niet als zendamateurs maar als nederlanders) maar we betalen ze uiteindelijk alsnog zelf! Immers die telco's willen het terug verdienen. Ik zie het dan ook haast als een verkapte vorm van belasting.
Het eerste wat ik tegen mijn xyl vanochtend zei, toen ik het bericht op teletekst las.
Jan met de Pet is immers uiteindelijk ALTIJD de klos ? "Zum kotsen"

Enig gevaar t.a.v. de amateurfrequenties zie ik vooralsnog (nog) niet. "Keep your fingers crossed".

73 de DC2DC, Daniel.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#12 Bericht door PF9ZX »

Dit soort achterlijke akties zijn ook geheel niet te rijmen met wat er de laatste tijd gebeurt. KPN flikkert mensen op straat en dit :?

Er is nergens geld meer voor maar voor dit kan alles uit de kast getrokken worden en lachen ze (de schijnheiligen) er erom alsof het peanuts is. Wie belazert wie nu ?
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#13 Bericht door PA1 »

Het gaat allemaal om de aandeelhouders. Zolang die maar winst maken is er niets aan de hand. Is de winst laag dan worden er mensen op straat gegooid. Aandeelhouders hebben hier in NL de meeste macht en om die figuren te vriend te houden komen telecom bedrijven met dit soort idiote acties. En wat doet NL met de winst? die geven ze aan siesta landen...

Gelukkig heb ik een lullig telfort (voor in huis) en mijn vrouw een lullig kpn (mobiel zonder internet) abootje. En de meeste mobiele berichten gaan via facebook en whatsapp op het draadloos netwerk... en mijn berichten via de FT847 :mrgreen: En zoals het spreekwoord al zegt: geen spek in het hondennest :wink:
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#14 Bericht door Aeolus »

pa3deb schreef: Lijkt me niet. Tenzij iedereen rond wil lopen met een KX3 in plaats van een Iphone...
Ik heb inderdaad liever een KX3 dan een iphone ja, maar daar zullen velen ongetwijfeld anders over denken :lol:

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Frequentieveiling levert 3,8 miljard op

#15 Bericht door pe5t »

Ik betaal er geen cent aan mee. Raden hoe dat kan.

Kees

Plaats reactie