Reparatie Veronicaschip

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Reparatie Veronicaschip

#256 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA2LAD schreef:Ik heb vandaag Juul nog niet gezien op het forum: kans dat er van alle kanten een aanbod gekomen is voor een mooie lokatie :wink:

Juul was effe aan het afkicken van Veronica..................
De XYL had tuinklussen, nou dan weet je het wel.

En volgende week ben ik maar weer even PE0GJG. Want er ligt nog wat soldeerwerk.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Reparatie Veronicaschip

#257 Bericht door ON9KVE »

Math PD0MAT schreef:Leuk om het verhaal eens van de mensen zelf te horen :)
Ik denk dat er (nog) veel haat-en-nijd onderling is. Je kon dat aan de lichaamstaal bij velen nog zien.
Afgezien van de pissige opmerkingen van Juul, waar waren:
Will Luikinga, Tom Collins, Harmen Siezen, Jan van Veen, Bart van Leeuwen, Eddy Becker?

Allemaal een romantisch idee hoor, maar veel (te grote) ego's.

Zegt een uitgesproken RNI fan, waar het waarschijnlijk ook geen haar beter was...... :mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

PA3AMZ
Berichten: 346
Lid geworden op: 27 apr 2008, 23:46

Re: Reparatie Veronicaschip

#258 Bericht door PA3AMZ »

pa3kve schreef:
Math PD0MAT schreef:Zegt een uitgesproken RNI fan, waar het waarschijnlijk ook geen haar beter was...... :mrgreen:
Misschien t.z.t. een R.N.I. reünie met Leo vander Goot, Hans ten Hooge, Jan van Veen, Ferry Maat, John de Mol jr., Edwin Bollier (PA9AFU), etc., etc.
(was die K R O presentator geen R.N.I. fan...?!)

PA3AMZ
Berichten: 346
Lid geworden op: 27 apr 2008, 23:46

Re: Reparatie Veronicaschip

#259 Bericht door PA3AMZ »

pa3kve schreef:
Math PD0MAT schreef:Leuk om het verhaal eens van de mensen zelf te horen :)
Ik denk dat er (nog) veel haat-en-nijd onderling is. Je kon dat aan de lichaamstaal bij velen nog zien.
Afgezien van de pissige opmerkingen van Juul, waar waren: Will Luikinga, Tom Collins, Harmen Siezen, Jan van Veen, Bart van Leeuwen, Eddy Becker?
Inderdaad, hen had ik ook gemist.
En waarom bijdrage Ad Bouman er uitgeknipt en wel op Youtube te zien?
Tja, en waarom geen reünie aan boord van de gerestaureerde m.v. Norderney?
pa3kve schreef:Allemaal een romantisch idee hoor, maar veel (te grote) ego's.:
Er zaten 2 miljonairs tussen; waarom geen fin. bijdrage aan Ad & Juul t.b.v. behoud erfgoed R. Veronica? (Den Hengst leek trouwens met verbazing naar R. Veronica activiteiten van Juul te luisteren viel bij herzien op.)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Reparatie Veronicaschip

#260 Bericht door Juul - PE0GJG »

pa3kve schreef:
Math PD0MAT schreef:Leuk om het verhaal eens van de mensen zelf te horen :)
Ik denk dat er (nog) veel haat-en-nijd onderling is. Je kon dat aan de lichaamstaal bij velen nog zien.
Afgezien van de pissige opmerkingen van Juul, waar waren:
Will Luikinga, Tom Collins, Harmen Siezen, Jan van Veen, Bart van Leeuwen, Eddy Becker?

Allemaal een romantisch idee hoor, maar veel (te grote) ego's.

Zegt een uitgesproken RNI fan, waar het waarschijnlijk ook geen haar beter was...... :mrgreen:
Ja, waarom waren die en die.....Nou moet ik even als oud programmamaker reageren.
Er was besloten door de KRO dat er zo'n 12-14 mensen in "de klas" zouden zitten. Dit omdat ze iedereen aan het woord wilden laten.
En als je dus alle anderen had gevraagd dat ging gewoon niet. Want zo ken ik nog wel een paar namen? Want er werkten nog veel mensen die belangrijk waren en niet bekend.

Jan van Veen zegde op het allerlaatste moment af wegens familie omstandigheden.
Dick Klees (nws lezer) zat er wel in maar had de zelfde problemen en moest op stel en sprong naar het buitenland.
Ik denk dat je een totaal verkeerde inschatting geeft van de "lichaamstaal".
Mijn "stekelige" opmerkingen over Rob Out waren precies de opmerkingen die ik al jaren maak en ook in het verleden. Out en ik wisten dat van elkaar en dat respecteerden we. En zelfs de dochter van Rob vond het prima, ze herkende het......Ik kan daar wel aardig enz. gaan zitten doen maar da's het vervormen van de geschiedenis.

En natuurlijk kun je met de één beter opschieten dan met de ander, zo is het leven nu eenmaal.

En inderdaad ik hoop dat ze ook een keer een aflevering over en met RNI maken. Er is ook een zendamateur bij trouwens.
Maar ik heb geen idee hoeveel ze daar bewaard hebben uit die tijd.

Maar hopelijk snap je het een beetje meer nu. Want het is zo makkelijk om vanuit de leunstoel iets te roepen. Ik neem nu de programmakers dus maar een beetje in bescherming.

En over de "Gefortuneerde" collega's". Jullie weten niet wat ze achter de schermen allemaal doen voor ons. En dat hoeft toch niet breeduit gemeten te worden? Als wij het maar weten. Da's genoeg.
Wat denk je bijvoorbeeld dat de rechtszaak van vorige week gekost heeft? 2 jaar advocaten werk...........

En waarom niet op het Veronica ship? Ook hier geldt weer het zou het idee achter het programma geweld aan doen. Het moet een soort "klas" zijn.
En met de Norderney hebben de meeste van ons niet zoveel meer. Ik zeker niet.
Als het verbouwd was en nu een museum zou zijn....ja....
Maar het is gewoon een boot aan de buitenkant een klein beetje herkenbaar. Met de naam erop.
De uitbater heeft ook niks met de Geschiedenis.

En helaas gaat het niet zo las ik:
http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/ ... nicaschip/


Ik vond het een leuke dag, maar wel allemaal vermoeiend. En veruit de meeste reacties waren positief.

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Reparatie Veronicaschip

#261 Bericht door PA2LAD »

Het was een leuk programma Juul. Toen ik wat namen hoorde, viel ineens het Kwartje weer. Ik had ze niet direct herkend. Die mengtafel waarmee je die recorder aan het testen was, is die ook uit de oude studio?

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Reparatie Veronicaschip

#262 Bericht door PA2EFR »

Omdat alle geheimen van de binnenkant toch zijn onthuld heb ik nog foto's van de verbouwing aan de binnenkant, ter aanvulling van de foto's die ik al eens had geplaatst:

http://www.pa2efr.nl/norderney2013/

De eerste foto's van de buitenkant zijn van 12 augustus 2013. De binnenkant en de foto's aan dek zijn van 13 augustus. Die van de binnenkant mocht ik van de aannemer niet publiceren omdat het nog geheim was hoe het zou worden.
Misschien voegt het wat toe aan de historie. ;)

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Reparatie Veronicaschip

#263 Bericht door ON9KVE »

Juul - PE0GJG schreef:
pa3kve schreef:
Math PD0MAT schreef:Leuk om het verhaal eens van de mensen zelf te horen :)
Ik denk dat er (nog) veel haat-en-nijd onderling is. Je kon dat aan de lichaamstaal bij velen nog zien.
Afgezien van de pissige opmerkingen van Juul, waar waren:
Will Luikinga, Tom Collins, Harmen Siezen, Jan van Veen, Bart van Leeuwen, Eddy Becker?

Allemaal een romantisch idee hoor, maar veel (te grote) ego's.

Zegt een uitgesproken RNI fan, waar het waarschijnlijk ook geen haar beter was...... :mrgreen:
<knip>

Ik vond het een leuke dag, maar wel allemaal vermoeiend. En veruit de meeste reacties waren positief.

Juul - PE0GJG
Dank voor je uitleg Juul.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Plaats reactie