Let op met PayPal

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Let op met PayPal

#1 Bericht door ----- »

Jaren lang heb ik zonder problemen met Paypal op eBay besteld. Dat ging allemaal als vanzelf. Tot ik ruim een half jaar geleden een melding kreeg dat er verdachte activiteiten waren en mijn rekening werd geblokkeerd ???? mijn nog steeds een raadsel waarom.

De vraag was of ik mijn identificatie wilde op sturen. Dat heb ik gedaan maar daarop staat mijn doopnaam en ik had niet onder die naam geregistreerd.

Ik ben dus nu meer dan een half jaar bezig geweest om mijn geld terug te krijgen. Standaard procedure bij Paypal is het blokkeren van je rekening voor 180 dagen. zonder dat je daar tegen in beroep kan gaan.

De bureaucratie is verschrikkelijk waarbij ze zich constant verschuilen achter de regeltjes (dikke pakken pagina's met kleine lettertjes) En je ben dus gewoon je geld kwijt.
Elke keer opnieuw moet je nieuwe bewijzen overleggen tot bijna de kleur van je onderbroek toe.

Het ging maar om een kleine 40 euro, maar het is wel MIJN geld en niet van hun.

Helaas moet je soms met paypal werken (OQRS bijv) maar ik ga het tot een minimum beperken en zeker geen grote bedragen meer overmaken.

En ik ben niet de enige zie deze site's
http://www.screw-paypal.com/
http://www.paypalwarning.com/
http://www.paypalsucks.com/

En er is nog veel meer te vinden.

Ik heb uiteindelijk mijn geld terug, en gelukkig heeft AliExpress de mogelijkheid om via iDeal te betalen en daar is ook heeeeeeel veeeeeel te vinden.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Let op met PayPal

#2 Bericht door PE9ZZ »

Welkom bij de club. Doksnol... euh... PAYPAL staat bekend om de problemen die ze kunnen veroorzaken. Mijn saldo is nul. Betalingen gaan via m'n bank en kunnen dus worden gestorneerd (teruggedraaid). Vriend van me had ook een geblokkeerd account en de opname van dat geprek wordt nu in Brussel gebruikt voor training. Ook heb ik problemen gehad bij e-FUCKEN-bay vanwege zwak password. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen maar wat een gezeik. Overigens was dat dus mijn fout.

Aliexpress heb ik ook veel mee gedaan en dat is allemaal goedgegaan op één incident na. Dat ging om ex-equipment chips die als nieuw waren verkocht. Geld teruggekregen na opsturen van bewijsfoto's. 't Was 12 euri ofzo maar het ging om het principe.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Let op met PayPal

#3 Bericht door PE2AAB »

Hmmm. nog nooit problemen gehad met Paypal. Zal er extra scherp op letten bij gebruik in het vervolg.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Let op met PayPal

#4 Bericht door Thijzer »

Paypal is een serieuze dienst waarbij je dus wel je juiste gegevens moet ingeven en niet zomaar een naampje. Ik ken wel meer verhalen over Paypal maar dat zijn allemaal verhalen waarbij de gebruiker iets heeft fout gedaan, vergeten, gewijzigd etc. Vergeet niet dat Paypal een soort bank is en veiligheid voorop heeft staan. Ik werk er al jaaaaren mee, zonder gedoe.

Ik gebruik ook een heel apart wachtwoord en niet zoals zovelen een wachtwoord dat ze voor nog tig dingen gebruiken. 1 hack en je gegevens worden op al dit soort diensten gebruikt en dan ben je de sjaak.

Paypal is de enige dienst die ik durf te gebruiken, zeker omdat je weet dat je geld terug krijgt als er stront aan de knikker is. Een tijdje geleden nog een Nederlandse firma gehad (ik zal de bekende naam hier niet noemen) die niet volledig wilde terugbetalen na een retourzending. Ze hadden het zelfs in hun eigen Algemene Voorwaarden staan, naast dat het wettelijk verplicht is. Een mailtje naar Paypal en de terugbetaling werd volledig gedaan.

Moneygram en al die andere zogenaamde betaaldiensten zijn onbetrouwbaar en bieden geen enkele bescherming. Dus denk een beetje na over wat je doet en dan handel je zonder problemen.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Let op met PayPal

#5 Bericht door ----- »

Ik heb inderdaad met mijn roepnaam Marcel geregistreerd dat is namelijk mijn naam.
Maar die staat niet op mijn paspoort, daar staat mijn doopnaam op. Maar zelfs mijn moeder heeft die nog nooit gebruikt.
In de 58 pagina's kleine letters zal het best ergens staan.

Maar ik ben nooit van kwade wil geweest, ik niks of niemand of niks tekort gedaan of opgelicht. Ben altijd bereid geweest de zaak op te lossen.
Desondanks wordt er 180 dagen beslag gelegd op je tegoeden zonder dat daar enige discussie over mogelijk is. Vervolgens moet je je in allerlei bochten wringen om je eigen geld terug te krijgen.

Het is niet zo raar dat al die chinezen zo bang zijn een dispute, dat is niet omdat ze de boel willen oplichten, maar omdat Paypal zonder pardon en zonder mogelijkheid discussie accounts blokkeert. Het is heel gemakkelijk om zo'n chinees totaal te ruïneren ook heeft ie nooit iets fout gedaan,

Zelfs mijn echte bank (want ik vind Paypal geen bank, hoe graag ze zichzelf wel zo zien) zal nooit zonder discussie mijn rekening 180 dagen blokkeren. Ook niet als ik een fout maak.

Ik weet heel zeker Thijzer dat je beeld van Paypal 180 graden omdraait als je een keer iets hebt met ze. Zoek maar eens een beetje rond op het internet naar het andere gezicht van Paypal.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1743
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Let op met PayPal

#6 Bericht door pe1rea »

Mijn PP account staat altijd op nul.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Let op met PayPal

#7 Bericht door PA0RAB »

OM's
Zelf ook een aantal van die vreemde mails gehad omtrent twijfelachtige betalingen in Midden-Amerika. China ,tawain Hongkong en India
Zeer van het vreemde,want laatste half jaar geen DX extreme bestelling en ook geen andere firma's
Dus m'n credit card bank gebeld om hun adres voor Phising mails . Even verder gepraat
Het blijkt dat de Phising netwerken zich uitbreiden.
De mensen zijn te goedgelovig DUS............
Zelfs de postcode loterij had een gegarandeerde geldprijs voor me effe de gegevens van de rekening toezenden.
Nu heeft de postcodeloterij m'n gegevens, dus niet gereageerd
De echte extra loten verkoper gebeld. Die van 1x gratis meespelen = gegarandeerd 12,50
Het was hun bekend dat er gephist werd en verwezen naar de TV spot :de hang op click weg en bank bellen
Zo zijn er 3 creditcards nu geblokkeerd ,maar niet die ,waar ik mee internet handel DUS..........
Geen tripje naar de Maagden eilanden had ticket besteld
Een spoedpakketje "electronica" moet nog steeds afgeleverd worden (doorverkoop gehackte adresgegevens volgens bank!!!)
Snap ik ,want natuurlijk gaat dat niet met onbekende geblokkeerde creditcards.
Er is ook niets besteld
M'n bank raadde me aan iedere verwijzing van een "vertrouwde bank "niet verder te lezen. Want er is al een andere truc om een programmaatje te versturen, die je rekening kan plunderen.
Alert blijven en niet reageren Je bank reageert schriftelijk als er echt wat mis is
73 de Ruud PA0RAB

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: Let op met PayPal

#8 Bericht door pd0adl »

Ik kan iedereen het gebruik van Gmail aanbevelen, het filtert perfect spam en alle phising e-mail.

Ik krijg dagelijks namaakaanbiedingen van Albert Heijn, Nespresso, Centerparcs en nog vele andere troep, en het gaat allemaal automatisch naar mijn spamfolder.

Ook de namaakberichten van Paypal en allerlei banken gaan er naar toe.

Theo

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Let op met PayPal

#9 Bericht door PA0FRI »

In de loop der vele jaren ongeveer 450 arikelen via eBay of Bang-good gekocht en met PayPal betaald. Slechts twee keer was het nodig om mijn geld terug te laten boeken. Inderdaad je moet er moeite voor doen: een minpuntje! In emails waarin staat dat er iets mis is met mijn account, klik ik niet op de bijgestuurde link, maar wordt het account op de "normale" wijze gecontroleerd. Inmiddels worden voor alle zekerheid de wachtwoorden van bank, PayPal en eBay elke maand, of als daar reden voor is, veranderd.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Let op met PayPal

#10 Bericht door PF9ZX »

Hier ook ook vele duizenden euro's betaald in de afgelopen vele jaren via Paypal en slechts twee of drie keer geld teruggekregen zonder probleem.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5102
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Let op met PayPal

#11 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Helaas krijg ik ook nepmail van PayPal. Account zou geblokkeerd zijn.
Inloggen laat mij zien dat er niets aan de hand is.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Let op met PayPal

#12 Bericht door PE9ZZ »

Voor de goede orde: het gaat hier om Paypal fondsen die door Paypal zijn geblokkeerd. Daarom is mijn Paypal saldo nul, kan er ook niks worden geblokkeerd. Er circuleren veel horror stories over geblokkeerde Paypal fondsen. De reden is altijd vaag. Misschien is er phishing in het spel, of worden (noem eens een dwarsstraat) ohlala speeltjes verkocht. Wikileaks had ook z'n Paypal account geblokkeerd. Probleem is dat als je bank zoiets flikt is er een mogelijkheid om daartegen bij een hogere instantie tegen in beroep te gaan. Paypal is de hoogste instantie en beroep is onmogelijk. Paypal is niet mijn vriend.

Tjerk, 9ZZ

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: Let op met PayPal

#13 Bericht door PA-een »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:Helaas krijg ik ook nepmail van PayPal. Account zou geblokkeerd zijn.
Inloggen laat mij zien dat er niets aan de hand is.
Ik krijg over vanalles dat soort nepmail. Zoals van ABN-AMRO rekeningen die geblokkeerd zouden zijn, terwijl ik daar geen klant ben.
Je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt er nepmail van verwachten. Zolang je op geen enkele link uit dit soort mails klikt, kan er weinig gebeuren.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Let op met PayPal

#14 Bericht door ----- »

PA0FRI schreef:In de loop der vele jaren ongeveer 450 arikelen via eBay of Bang-good gekocht en met PayPal betaald. Slechts twee keer was het nodig om mijn geld terug te laten boeken. Inderdaad je moet er moeite voor doen: een minpuntje!
Ook ik heb meer dan 400 maal iets besteld via PayPal, en er is ook wel eens wat zoek geraakt, waarna de "chinezen" netjes (zonder tussen komst van PayPal) mij m'n geld terug gaven.
Dat is niet wat er gebeurd is, PayPal heeft daadwerkelijk mijn rekening geblokkeerd voor 180 dagen zonder optie van beroep, Het was dus geen nep mailtje.
PE9ZZ schreef:Voor de goede orde: het gaat hier om Paypal fondsen die door Paypal zijn geblokkeerd. Daarom is mijn Paypal saldo nul, kan er ook niks worden geblokkeerd. Er circuleren veel horror stories over geblokkeerde Paypal fondsen. De reden is altijd vaag. Misschien is er phishing in het spel, of worden (noem eens een dwarsstraat) ohlala speeltjes verkocht. Wikileaks had ook z'n Paypal account geblokkeerd. Probleem is dat als je bank zoiets flikt is er een mogelijkheid om daartegen bij een hogere instantie tegen in beroep te gaan. Paypal is de hoogste instantie en beroep is onmogelijk. Paypal is niet mijn vriend.
Dat is precies het punt, Dit topic gaat hier NIET over die nep mailtjes. Die krijgen we allemaal van allerlei instanties, klik NIET op de link (als je daar nog intrap :oops:)

De reden van blokkeren bij mij was bijzonder vaag met als enige omschrijving:
"We hebben onlangs een ongebruikelijk activiteitenpatroon op uw PayPal-rekening waargenomen dat kan wijzen op risicovol gebruik.",

Goed advies Tjerk, Als je al met PayPal werkt zet dan nooit grote bedragen op die rekening, het liefst 0 euro . Als PayPal het op z'n heupen krijgt ben je lang bezig je geld terug te krijgen.

Het is helaas af en toe noodzakelijk kwaad, maar ik werk nog zo min mogelijk met PayPal.

Plaats reactie