Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 08 aug 2020, 22:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 jul 2020, 18:18 
Offline

Geregistreerd: 10 okt 2012, 21:42
Berichten: 375
Woonplaats: JO33JH
Zelfbouw en diesel.
Heeft nu wel fors meer gebruikssporen....


youtu.be/c_7f-DiP6ng



https://youtu.be/c_7f-DiP6ng


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2020, 18:35 
Offline

Geregistreerd: 29 apr 2016, 20:26
Berichten: 17
Bijlage:
BMW F800GT.jpg
BMW F800GT.jpg [ 387.46 KiB | 778 keer bekeken ]
BMW F800GT, startklaar voor Normandie

_________________
Henk, PA0HVH - F license + CW. Loc: JO21SK. TRX: IC-9100, Yaesu VX-3. Antennas: ZS6BKW for HF, 10 el H Yagi (DK7ZB) for 2, 5/7 el V Yagi for 2/70


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2020, 18:56 
Online

Geregistreerd: 20 aug 2010, 20:29
Berichten: 1634
Woonplaats: Oldebroek
Bijlage:
12 AT-6494-246 (Medium).jpg
12 AT-6494-246 (Medium).jpg [ 80.65 KiB | 777 keer bekeken ]


Tijdens een circuitdag op het TT-circuit, BMW K1200GT.

_________________
Meten is (z)weten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jul 2020, 07:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2011, 15:03
Berichten: 1866
Woonplaats: Lage Mierde
PE2CH schreef:
Ik heb -bijna- alles :lol:
B+E en ook A.
Maar geen motorvoertuig waarvoor je die nodig hebt....

In de jaren 80 B gehaald na 3x examen afgereden te hebben en destijds kreeg je E er standaard bij.
Begin jaren 90 A gehaald na 2x examen afgereden te hebben, enkel praktijkexamen was toen nog voldoende vanwege bezit van B-rijbewijs en de onderverdelingen (A1; A2; AM etc.) kwamen daarna pas.


das vreemd, mijn broer heeft in de jaren 80 B gehaald maar kreeg er geen E bij
ik heb in de jaren 90 mijn B erbij gehaald(had al 10 jaar A) maar moest gewoon theorie doen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jul 2020, 07:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2011, 15:03
Berichten: 1866
Woonplaats: Lage Mierde
elsinga schreef:
Er rijden nu al Piagio MP3's rond, die je vanwege de 2 voorwielen als driewielig motorvoertuig met B mag rijden... De wielen staan daarvoor net ver genoeg uit elkaar. Maas in de wet dus.


levensgevaarlijk, ik zie die mafketels ook wel eens rondrijden, totaal geen beheersing van het voertuig (motor kun je het niet noemen) en geen benul waar ze mee bezig zijn, vlug overal langsscheuren snel langs de auto's schuin voor ze gaan staan bij het stoplicht enz enz.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jul 2020, 08:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jul 2007, 18:15
Berichten: 967
Als hobby heb ik deze, een Honda CB50 4takt.

Afbeelding

In Japan is dit een lichte motorfiets, topsnelheid een 85 km/u maar in Duitsland, waar dit model oorspronkelijk vandaan komt is de top 45 km/u. Hij heeft kleinere kleppen, een verlatend vliegwiel en een geknepen uitlaat. Naast deze heb ik ook nog een Honda MB 5. Ik heb geen A rijbewijs maar ik heb de intentie dat nog wel ens te doen. Ik heb ook een C rijbewijs maar dat gebruik ik niet maar je kan het helaas niet ruilen voor een A :mrgreen:

Het voordeel van een brommer is dat je op paden mag komen die voor de motor gesloten zijn. En er worden hier regelmatig ritten georganiseerd voor oldtimer bromfietsen. Mijn CB50 is van 1978.

_________________
Yaesu FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 Midland 7001 Jumbospot DVMega MyDV


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jul 2020, 12:25 
Offline

Geregistreerd: 18 aug 2013, 20:04
Berichten: 158
PA3HMP schreef:

das vreemd, mijn broer heeft in de jaren 80 B gehaald maar kreeg er geen E bij
ik heb in de jaren 90 mijn B erbij gehaald(had al 10 jaar A) maar moest gewoon theorie doen.


ter info:
Vóór 1984 werd de categorie E samen met de categorieën B, C en D bijgeschreven op het rijbewijs na het goed afleggen van het examen. Vanaf 1984 was het nodig voor E een apart praktijkexamen af te leggen. Ook kreeg men vóór 1984 bij het behalen van de categorie C automatisch de categorie D bijgeschreven. (zie wiki rijbewijs)

Dan heeft je broer dus na 01-01-1984 zijn rbw gehaald.
Theorie weet ik niet zeker, het staat me wel bij dat je bij behalen B geen theorie voor A hoefde te doen, maar ik weet dat niet meer zeker, ik heb eerst A gedaan en toen moest je voor B gewoon weer theorie doen.

In 1995 werd het losgekoppeld en kon je apart examen theorie doen, bij mij was het en praktijk en theorie.

wiki: In 1995 werd een vereiste dat een apart examen moest worden afgelegd voor het verkeerstheorie-examen
zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbewijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jul 2020, 12:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 mei 2007, 11:08
Berichten: 2239
Woonplaats: Krabbendijke
Mooi Motorfietsen voorbij zien komen. Zelf ooit begonnen op een Honda Transalp. Mooie machine maar met iemand achterop niet vooruit te branden. Snel weer verkocht zonder geld op te verliezen. Helaas geen foto van.

Afbeelding
Toen een BMW aangeschaft, een K100RS 16v in Bermuda blauw. Erg fijne motorfiets uit de tijd dat BMW motoren niet meer dan 100 Pk mee gaf. Koppelrijk en dus lekker schakellui te rijden.
Vanwege een verhuizing naar Zeeland had ik hem te koop gezet maar hij werd door een potentiële koper (althans dat dacht ik) gestolen tijdens de proefrit. Na een jaar gesteggel met de verzekering, keerde deze uiteindelijk toch uit.



Afbeelding
Met een deel van het verzekeringsgeld deze Suzuki SV650S special aangeschaft. Gespoten in Telefonica Movistar kleuren, dubbele carbon dempers, Hyperpro vering, Dynojet kit enz. Leuke speelfiets.

Afbeelding



Afbeelding
Na een poosje te hebben gecarpoold wilde ik niet langer afhankelijk zijn van collega’s voor de rit tussen thuis en het werk. De SV650 van de hand gedaan een weer een BMW gekocht. Ditmaal een boxer, de R1100GS uit ‘94. Na een korte proefrit was ik meteen verkocht. Geweldig fiets. Ruim een ton op de teller gezet, een combinatie van woon-werk km’s en plezier ritten.



Afbeelding
Toen mijn droommotor gekocht, een BMW R1150 GS Adventure. Toch wel een deceptie. Hij was voor mij eigenlijk net iets te hoog. De extra grote tank was een “mixed blessing”. Heerlijk om ver te kunnen rijden zonder te tanken maar lastig bij het manoeuvreren aan de hand.
De poederlak bleek ook lang niet zo goed als van zijn voorganger. Ondanks een uitgebreide behandeling met Tectyl wax vooraf, was er toch aardig wat pekelschade na slechts één winter. Dit maakte dat ik een er een klein autootje bij kocht voor de winterperiodes. De bedoeling was om na de winter weer met de motor te gaan forenzen maar dat gebeurde echter niet.
Toen werd onze zoon geboren en heb ik de motor verkocht om liquide middelen vrij te maken voor de aanschaf van een station wagon, lekker burgerlijk :wink:

Achteraf had ik de R1100GS nooit weg moeten doen. Dat was echt mijn fiets. Ik had destijds een hydraulische heftafel in de garage en deed het grootste deel van het onderhoud zelf. Ik had geen technische achtergrond maar met hulp van andere leden van de BMW GS Club, kon ik het al snel zelf. Alleen de koppeling heb ik laten vervangen door één van die bevriende leden.

Momenteel dus geen motor meer. Mocht ik weer gaan rijden dan weet ik nog niet wat het zou gaan worden. Weer een BMW? Misschien een Yamaha XT660 Tenere, een stampende éénpitter? Of toch een Harley (15 jaar geleden nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :mrgreen: )? Geen idee. Maakt ook niet uit want: Geen tijd, geen zin en bovenal geen geld :lol:

_________________
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jul 2020, 14:02 
Offline

Geregistreerd: 16 feb 2016, 15:37
Berichten: 62
Frankyboy schreef:
Persoonlijk heb ik niets met scooters, ik heb er eens eentje meegekregen tijdens een beurt van mijn motor maar vond het niet fijn rijden. Kleine wieltjes, gaf niet zo'n stabiel gevoel en geen tank tussen je benen. Het zat vooral tussen de oren denk ik, maar een gewone motor rijd zoveel fijner. Wel handig in de stad en je kunt nog eens wat meenemen vaak. Maar ik blijf er van weg.


Ach, persoonlijk heb ik niet zo veel met motoren, meer met scooters. Misschien omdat die wat practischer zijn dan een motor, vooral in het stadverkeer, maar misschien nog meer om Godfried Bomans...... Er is niet zoveel verschil tussen de magie van radio en de magie van een scooter. Elke keer als ik op mijn 125 cc Honda scooter neerstrijk, blijf ik mij verbazen.

"Stel u voor: een plankje, met daaronder twee wieltjes en erop een makkelijk fauteuiltje. Men gaat in dit fauteuiltje zitten, drukt op een knop en hoort een gezoem, als van een wesp die tegen een raam gonst en er niet uit kan; vervolgens draait men een krukje om waarop het cijfer 1 staat en rolt statig de wijde wereld in. Het kan ook sneller. Dan draait men naar cijfer 2. Maar wie de wind om zijn hoofd wil voelen en de aarde in langzaam wentelende cirkels om zich heen zien wervelen, die kiest het cijfer 3. En daar gaan we dan, berg op, berg af, dwars door het land, dat Italie heet. Soms houdt het gezoem op. Verontrust u niet. Er is op gerekend. U draait een kraantje open, waarop 'reserva' staat en gonst tevreden verder. U moet nu wèl uitkijken. Zodra u een blinkend apparaat ziet, waaraan een slang bevestigd is, houdt u stil. Er treedt een bijzonder beleefde man naar voren, voorzien van een witte pet, bruine handschoenen en het vaste voornemen u ter wille te zijn. Laat hem rustig begaan, hij heeft het goed met u voor. Hij schroeft een dop achter uw fauteuiltje los, steeks daar een slang in en laat een heldere vloeistof naar binnen stromen. U zult het niet geloven, maar dit is voldoende: u kunt weer uren doorgonzen. In ruil daarvoor verlangt hij niets dan enige beduimelde papiervodden, die u in overvloed bij u hebt. Wees niet beschaamd, hij is er blij mee. Zo is de man, het is zijn aard.

Eén fout moet u met zorg vermijden. Het is de fout, die de meeste mensen maken. Zij noemen de heldere vloeistof benzine, die vodden geld en het fauteuiltje een Vespa. Het vreemde gevolg hiervan is, dat zij ophouden zich te verbazen."


Uit "Gedachten achter een bord spaghetti" van Godfried Bomans


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jul 2020, 21:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2013, 23:20
Berichten: 175
Woonplaats: Grunn
Hallo,

Super leuk alle moter ervaringen mooi om tezien elk zn ding

Ja was gemachtig om te zenden niet om te rijden eerst nog 18 jaar worden toen nog oefen vergunning met L plaatjes
M'n eertse moter was een Jawa 350 toen honda cb400 Twin, jaren Suzuki gs750, nu Guzzi LMIII, 1100sport en V7gjbspecial
Tussendoor nog een suzuki ls650 ravage gehad wow super leuk maar omgewisseld tegen een Icom ic7300 :D

Natuurlijk alles ongeveer een week origineel waarna geslacht en tot Cafe Racer getuned

De sociale moter eerst lm III nu V7 alle onderdelen verzameld en de rest home brew gesmeed geklopt gelast enzovoort
Het LM III blokje heeft me en ons de laatste 20 jaar vergezeld en samen veel beleefd

Hou het rubber aan de goede kant 73 gl


Bijlagen:
Herschaalde kopie van PICT0140.jpg
Herschaalde kopie van PICT0140.jpg [ 149.21 KiB | 602 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van PICT0043.jpg
Herschaalde kopie van PICT0043.jpg [ 98.03 KiB | 602 keer bekeken ]
102[1].jpg
102[1].jpg [ 118.51 KiB | 602 keer bekeken ]
kopie 14-06-2019.jpg
kopie 14-06-2019.jpg [ 93.54 KiB | 602 keer bekeken ]

_________________
eenvoud is de kunst van het ware
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jul 2020, 21:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jul 2018, 12:24
Berichten: 206
Woonplaats: Zeewolde
PA3DAT schreef:
Voor de embedded versie alleen de code plaatsen, wlpRDRZbuvs dus en niet de hele link.
Als je met je muis naar het Youtube knopje wijst in de editor van je bericht, dan wordt het
uitgelegd in een regel eronder.


Dank je Aloys, werkt hier dus iets anders dan op een ander forum waar ik actief ben.

_________________
73, Richard (voorheen PD1RAM)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jul 2020, 21:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2013, 23:20
Berichten: 175
Woonplaats: Grunn
PA0FRI schreef:
Frankyboy schreef:
Persoonlijk heb ik niets met scooters, kleine wieltjes, gaf niet zo'n stabiel gevoel en geen tank tussen je benen.

Dezelfde argumentatie had een motor rijdende collega van mij toen ik met mijn Heinkel scooter reed. Die was overigens zo stabiel dat je ook met losse handen kon rijden.
Ik vond zijn redenering hout snijden en samen gingen wij naar een bekende BMW dealer in het middeen van het land om een 2dehands BMW te kopen.
Die waren nogal prijzig (in 1963) en de keus viel op een bijna nieuwe Honda Dream met inruil van de Heinkel. Mijn voorkeur was een BMW maar van de Honda heb ik nooit spijt gehad.
Zo ben ik dus dankzij een collega motorrijder geworden en nog steeds in het bezit van alle rijbewijzen.



Ja dat vertelde mn opa ook al super scooter kon er alles mee
Had de Heinkel Toerist en na inruil de Heinkel Trojan 1963 waar in ik met mijn opa en oma op stap ging mn eertse motor ervaringen Ruim 50 jaar geleden
Op deze foto gaan onze 2 jongens even opstap met hun opa en oma denk 25 jaar geleden
De heinkel is 40 jaar in ons bezit geweest had hem kunnen houden maar is naar een museum gegaan
Mn vader heeft hem al die jaren gekoesterd en als lid van De Kwakel het oldtimer gebeuren vertegenwoordigd

Tja waar blijft de tijd
73 gl


Bijlagen:
heinkel.JPG
heinkel.JPG [ 80.05 KiB | 486 keer bekeken ]

_________________
eenvoud is de kunst van het ware
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jul 2020, 12:18 
Offline

Geregistreerd: 17 nov 2015, 18:33
Berichten: 430
Begonnen met een Yamaha DT125, toen naar een Suzuki GSX1100R, Kawasaki KLE500, Suzuki DL650 daarna een Yamaha XT500, Kawasaki ER5, Honda CBR600 daarna een Honda CBX1100 (vanwege dat ik nog wat wilde blijven horen toen tijdelijk een CBR1000F, daarna tijdelijk een auto op 2 wielen (Honda Goldwing GL1800), terug naar Yamaha TDM850, FZR600, toen een FZR1000, toen een R1, een BMW R1200 GS Adventure toen een Super Teneree 1200 XTZE.
De Super Teneree doet alles wat ik in een motor zoek. Ik kan hem gebruiken voor mijn ritten naar werkplekken in Duitsland, Engeland en Frankrijk, voor prive ritten naar Zweden, voor woon-werk verkeer (wanneer de klanten motoren accepteren, wat de huidige niet doet). Rijdt relaxed, genoeg koppel voor acceleratie, de blubber en heerlijke kiezelsteenweggetjes in scandinavie, genoeg vermogen voor een mooie kruissnelheid, enig minpunt is dat de ABS niet uitschakelbaar is zonder je kilometerteller te verliezen. (en in de blubber is ABS gewoon ruk). Misschien een tikkie topzwaar, maar dat ben ik ook. Allerleukste is nog dat alles digitaal is (en niet (elke keer) stuk gaat zoals op mijn BMW en ook geen klauwen vol geld kost) en met 1 druk op de knop de fiets van 'hmm lekker' naar 'holy f7ck'...

Heb nu meer dan 600.000 kilometers gereden op de motor (en meer dan 1 miljoen met de auto).
Lichte voorkeur voor Yamaha en Honda, lichte afkeur voor Suzuki en Kawasaki.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jul 2020, 18:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jan 2013, 19:46
Berichten: 361
Woonplaats: Veenendaal
Ooit begonnen met een Yamaha Dragstar 650 omdat het zo cool leek, maar dat gevoel was na 3 maanden wel over. Daarna overgestapt op een Suzuki GSX600F uit '98 om te kijken of dat wat was. Dit bleek veel meer mijn ding, dus na 3 maanden moest hij weer plaats maken voor een Suzuki GSX-R 750. Daarna was het hek van de dam, want uiteindelijk komt zo'n ding alleen maar tot zijn recht op het circuit.

Lang verhaal kort, begonnen met racen in zo'n beetje alle competities die NL toen rijk was en enorm veel plezier gehad. In de tussentijd koop je dan nieuwe motoren om te gaan racen en een oudje erbij om ook nog op de openbare weg te kunnen tijden ;)

Ga niet alle motoren in dit topic posten, maar dit was mijn laatste (en mooiste) racer.
Bijlage:
porti.jpg
porti.jpg [ 49.34 KiB | 397 keer bekeken ]


En in actie
Bijlage:
achtergrond.jpg
achtergrond.jpg [ 728.24 KiB | 391 keer bekeken ]


Na mijn race carriere beënidigd te hebben, ben ik ook voor op de openbare weg weer nieuwe motoren gaan kopen. Na vele Suzuki's heb ik de overstap naar Triumph gemaakt.

In eerste instantie een Trophy en tegenwoordig deze schittende Tiger 1200, voorzien van alle denkbare opties.
Bijlage:
Tiger 1200 (1).jpg
Tiger 1200 (1).jpg [ 239.03 KiB | 397 keer bekeken ]

_________________
73, Hans
PD7H


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jul 2020, 21:48 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2006, 20:08
Berichten: 695
Ik reed een Kawasaki ER-5.
Gekocht na het halen van mijn A rijbewijs in studenten tijd.
Eerste jaren toen ik nog studeerde en geen auto had veel mee gereden. Later werd het minder door:
Auto die toch net wat makkelijker was, zeker voor werk waarbij ik de hele week van huis was. De laatste jaren reed ik er maar een paar keer per jaar op bij mooi weer. Ik overwoog al een tijdje om hem misschien maar weg te doen, maar dat vond ik dan toch wel weer zonde om te doen. 2 jaar met mezelf de afspraak gemaakt er geen echt geld meer in te investeren. Alleen even nieuwe olie, remmen en banden goed houden, en voor de andere dingen: als het stuk ging werd het niet meer gerepareerd.
Uiteindelijk is er niets meer stuk gegaan.

Vorige zomer zat ik in de auto, mijn zoontje van 1 achterin, en voor me reed een andere motorrijder zich dood tegen de achterkant van een busje. Toen dacht ik bij mezelf: motorrijden was leuk om te doen, maar ik heb er dit jaar nog maar 3x op gezeten. Er zit nu iemand achter in de auto die mij nodig heeft en je bent toch een stuk kwetsbaarder en hebt niet alles zelf in de hand. Het is mooi geweest. Maandje later was hij verkocht. Het geld heb ik in de radiohobby geïnvesteerd.

_________________
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling