PACC M2 klasse

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PC2A
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:51

PACC M2 klasse

#1 Bericht door PC2A »

Zijn er meerdere die deze email hebben gehad?
En was was je reactie?

Peter

----------
Geachte PACC Multi-single/Multi-multi deelnemers,

Graag willen we van jullie weten hoe jullie over eventuele invoering van een "M2" klasse denken. Waarom wel, waarom niet?
Hoe is het met jullie interesse om mee te doen in de M2 klasse als we besluiten deze in te gaan voeren?
Vindt U het acceptabel om bij invoering van de M2 de M/M klasse te schrappen?
Immers, door invoering van de M2 klasse zullen sommigen in de M/S die al langere tijd 'meer' wilden, overgaan naar de M2.
Tegelijkertijd zullen diegene die praktisch nooit echt in staat waren goed mee te doen in de M/M klasse, ook verhuizen naar de M2.
Het deelnemersveld in de M/S is altijd al groot genoeg, die van de M/M niet.

We zien jullie reacties graag tegemoet: contestmanager@dutchpacc.com

met vriendelijke groet,

jullie pacc team,

Chantal-PA5YL
Aurelio-PC5A
Taco-PE1SAC
Rein-PA0R
Mark-PA5MW

PE1KXY
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2009, 13:44
Roepletters: PE1KXY
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: PACC M2 klasse

#2 Bericht door PE1KXY »

Even voor mij: M2? M/M ? M/S kan wel een beetje raden... maar M2 zegt me niets....

PC2A
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:51

Re: PACC M2 klasse

#3 Bericht door PC2A »

PE1KXY schreef:Even voor mij: M2? M/M ? M/S kan wel een beetje raden... maar M2 zegt me niets....
M/S Multi Single 1 trx CQ
M2 Multi 2, Op 2 banden CQ
M/M op alle banden CQ

Gebruikersavatar
PD3BVI
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 nov 2009, 20:52
Roepletters: PD3BVI
Locatie: Prinsenbeek

Re: PACC M2 klasse

#4 Bericht door PD3BVI »

Hallo heren,

Ik vind dat het een toevoeging moet zijn. Niet dat er iets geschrapt moet worden.
Verder denk ik dat de grote stations wel de uitdaging willen houden van m/m.
En een stap terug voor grote stations in misschien wel 73 aan de pacc?

Het gaat ook om de technische uitdaging. En het mogelijk maken van van een setup.
Niet alle clubs hebben middelen om een groot station op te bouwen. Maar misschien zoeken die wel meer uitdaging. Dan is m2 een goede middenweg.

Multi/singel is gewoon super voor de club stations met een vaste inrichting en een multiband yagi en wat draden. Lekker om de beurt qso maken enz.

Ik denk dat de toevoeging zelfs meer animo opleverd. Ook vanuit het buitenland.
Als er een groot contest station is wat wel mee wil doen. Maar niet iedereen heeft zin of tijd, dan kunnen ze met een select gezelschap toch een station goed inzetten.

Groeten Bram.

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: PACC M2 klasse

#5 Bericht door PE9DX »

Kan het helemaal met Bram eens zijn, je moet geen secties schrapen. Vooral niet als een M/M sectie tussen de 10 en 20 deelnemers heeft.

Vergeet niet dat een M/M club soms jarenlang heeft gebouwd aan het station! En dat er hier veel mensen mee van doen hebben. Zou je deze mensen nu dwingen om opeens in de M/2 te moeten gaan deelnemen betekent dit dat de operators minder mogelijkheid krijgen om aan de contest zelf deel te nemen. Hierdoor haken deelnemers af en ben je zo weer het groepsgevoel kwijt welke bij M/M aanwezig is.

Dus mijns inzien M/2 sectie toevoegen, M/M gewoon laten bestaan.

Johan-PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
PA2LEN
Berichten: 338
Lid geworden op: 03 jun 2008, 14:57
Roepletters: PA2LEN

Re: PACC M2 klasse

#6 Bericht door PA2LEN »

ik sluit me geheel aan bij Johan...
'73 Lennart

Kenwood TS-520SE, FT-817nd

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PACC M2 klasse

#7 Bericht door PD2R »

De M/M klasse heeft maar een hand vol serieuze deelnemers welke voor de 1e plek gaan, de rest red dat niet. Daarnaast zijn er ook nog een aantal stations welke door een overtreding van de regels in de M/M klasse terecht zijn gekomen.
Wanneer je als M/S station namelijk de 10 minuten regel overtreed wordt je automatisch in de M/M klasse geplaatst. Wanneer je met het multiplier station een aantal non-multipliers werkt wordt je ook in de M/M klasse geplaatst.

De echte M/M stations zijn PI4CC, PA6Z, PI4ZI, PA3FKN en PA0AA. PI4COM is de laatste jaren ook al geen echt M/M station meer en werken meestal met hooguit 4 transceivers.
Van de lijst met deelnemers in de M/M klasse hebben enkel de eerder genoemde deelnemers voldoende antennes, apparatuur en operators om een serieuze gooi te doen naar de eerste plaats. Voor de rest is de M/2 wellicht een interessanter optie.

Desondanks vind ik ook dat er geen klasses geschrapt moeten worden. Ik zou ook niet weten waarom. Een extra klassen kost de contest commissie hooguit de prijs van 3 PACC bekertjes/prijsjes voor de 1e, 2e en 3e plek.
Het zou denk ik ook een klap in het gezicht zijn voor de echte M/M boys wanneer deze klasse geschrapt zou worden. Sommige van hen zijn immers al jaren bezig om een dergelijk M/M station op te zetten.

Waar ik wel een voorstander van zou zijn is om van de M/S ook echt een M/S klasse te maken. Nu mag een M/S station een 2e transceiver gebruiken voor het werken van multipliers terwijl er in de PACC eigenlijk geen mults te werken zijn. Buiten de stations uit PA zijn er immers heel weinig andere stations welke zelf CQ-contest geven.
Met de komst van een M/2 klasse kun je wat mij betreft van de M/S klasse ook echt een klasse maken waarbij er maar 1 transceiver is toegestaan.

Daarnaast lijkt het mij sowieso verstandig om zeker de eerste jaren gewoon alle klasses te behouden. Je kunt dan later altijd nog beslissen om een onpopulaire klasse te schrappen.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: PACC M2 klasse

#8 Bericht door pa4o »

Hallo,

Ook al weten we dat we nooit bij de top gaan horen zijn wij van PI4H toch een echt M/M station.
We zijn nu al een aantal jaren met een 6 a 7 man serieus bezig om het station ieder keer wat te verbeteren en hebben we er als GROEP er ontzettend veel plezier in. Wij hebben expres voor M/M station gekozen zodat we op alle banden tegelijk actief kunnen zijn. Dus ik hoop van harte dat ze deze sectie niet gaan schrappen, zowel dan is het voor ons gebeurd met de pacc.

Peter pa4ps

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: PACC M2 klasse

#9 Bericht door pa7al »

ik ben al jaren actief bij PI4FRG en wij steken altijd een boel energie in de M/M sectie
zou het dan ook erg jammer vinden dat deze M/M sectie misschien zal verdwijnen.
ik zou zeggen een sectie M/2 erbij

En als we dan toch bezig zijn een Sectie M/M SSB en een sectie M/M mix (cw/ssb)
En waarom ? :alle goede cw operators hebben in middels hun plekje gevonden bij de grote jongens.
en zo blijft de afstand tussen de nummer 3 en de rest wel erg groot.
Nu zullen de echte cw ers wel zeggen moet je gewoon cw leren,ik doe af en toe wel eens een qso tje in cw maar CW en contesten is weer een heel ander verhaal en dat geld ook voor een heleboel andere amateurs.

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: PACC M2 klasse

#10 Bericht door PE9DX »

De tendens uit deze korte discussie lijkt toch te worden dat de M/M sectie moet blijven en dat de M/2 er gewoon naast moet komen.
Een ieder welke betrokken is bij een M/M groep moet ook duidelijk zijn mening richting de PACC comm ventileren.
Denk hier vooral aan!!

Doe je dit niet dan kan het aar zo zijn dat het anders loopt.

Dus reageer!!

Johan-PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Plaats reactie