De Pa-Beker wedstrijden 2005

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0FLE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2005, 07:53
Locatie: Haarlem
Contacteer:

De Pa-Beker wedstrijden 2005

#1 Bericht door PA0FLE »

PA-Bekerwedstrijden 12 en 13 november 2005

Algemeen
Aan de PA-Bekerwedstrijden kan uitsluitend worden deelgenomen door Nederlandse stations, werkzaam vanuit een van de Nederlandse QSL-regio’s alsmede R50. De logs van in Nederland woonachtige amateurs met een buitenlandse roepnaam (bijv. PA/ZL9CI) dienen als checklog.

Datum en tijd

SSB zaterdag 12 november UTC 09:00 tot 11:30

CW zondag 13 november UTC 09:00 tot 11:30


Wij nodigen iedereen uit om aan deze wedstrijd deel te nemen.
De wedstrijd zal op de 80 en 40 meter band uitgevochten worden.
Lees verder de nodige instructies op de Veron site.

U kunt eind october de nieuwe versie van het Pa-Bekerlog van mijn
website downloaden. www.xs4all.nl/~fwerner Alles is free, dus ook
de centenamateurs kunnen hieraan deelnemen.

73'... Werner PA0FLE
( Ham's, keep it roling )

Gebruikersavatar
PA0FLE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2005, 07:53
Locatie: Haarlem
Contacteer:

#2 Bericht door PA0FLE »

:( Schijnbaar zijn op dit forum geen contest liefhebbers, ook niet als het om een nationale contest gaat. Geen enkele reactie over de Pa-Beker contest.

Werner PA0FLE
( Ham's, keep it roling )

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Contest

#3 Bericht door PE2AAB »

Hallo,

Er zijn best wel personen geinteresseerd in contesten lijkt me.

Maar misschien is een uitleg wel wat.
Ik als 'C' amateur mag pas sinds kort gebruik maken van de HF banden.

Voor mij blijft contesten een beetje abracadabra. Er worden snelle signaalrapporten uitgewisseld en verder nog wat getallen.

Al doende leert men, ben er dus achter gekomen dat die nummer, de volgnummers in iemand zijn log is en dat hij verwacht er eentje terug te krijgen van jouw log.

Verder is de puntentelling mij compleet niet duidelijk.

Da's dus bijvoorbeeld een reden om erg terughouden te zijn wat contesten betreft en af en toe roep ik wel naar een station wat contest doet en geef hem dan mijn lognummer 001 ofzo.

QSL sturen en klaar.

Maar er is vast meer.

Ben benieuwd... Rick, PE2AAB
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gast

#4 Bericht door Gast »

PA0FLE schreef::( Schijnbaar zijn op dit forum geen contest liefhebbers, ook niet als het om een nationale contest gaat. Geen enkele reactie over de Pa-Beker contest.

Werner PA0FLE
Ik heb best intresse in contesten, alleen gebrek aan antennes, apparatuur, en drukte in werk kan ik gewoon niet mee doen. Verder worden de meeste contesten in morse 'uitgevochten'. :oops:

pe1rcd
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2005, 18:29
Locatie: Nieuw Vennep

#5 Bericht door pe1rcd »

Anonymous schreef:
PA0FLE schreef::( Schijnbaar zijn op dit forum geen contest liefhebbers, ook niet als het om een nationale contest gaat. Geen enkele reactie over de Pa-Beker contest.

Werner PA0FLE
Ik heb best intresse in contesten, alleen gebrek aan antennes, apparatuur, en drukte in werk kan ik gewoon niet mee doen. Verder worden de meeste contesten in morse 'uitgevochten'. :oops:
Ik zie nu dat ik nu, dat ik niet ingelogd was toen ik dit poste. :oops:
bouwjaar 1973,

Gebruikersavatar
PA0FLE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2005, 07:53
Locatie: Haarlem
Contacteer:

#6 Bericht door PA0FLE »

:wink: Hallo Rik en onbekend,
Ja dat onbekend ligt niet zo goed bij mij. Als oldtimer ben ik dat niet gewend dat een radioamateur zelf zijn voornaam niet bekend maakt.
Maar dat maakt niet uit. Ben nu even ouderwets hi. Ik wil graag enige uitleg geven hoe het in een contest toe gaat.
Het is een wedstrijd. Elke contest heeft zijn eigen karakter.
Bevoorbeeld de Pa-Beker contest is een wedstrijd die op de 80 en 40 meter band gebezigd word. Het doel is om in een tijdbestek van 2.5 uur
zo veel mogelijk amateurs uit verschillende Veron regio's te werken.
Dat werken betekend het geven van een leesbaarheid en een signaalrapport en hierna het regio nummer van uw regio.
Uw tegenstation zal idem hetzelfde doen en dat zult u moeten registreren in de computer of op een klad papier. Als de tijd verstreken is dan is de contest beëindigd en je kunt dan de score uitreken. De hoeveelheid QSO's
maal de hoeveelheid Regio's. Zo simpel is dat. Het leuke is hiervan dat je
in de loop der jaren altijd weer goede bekende tegenkomt die je iets meer dan een rapport geeft hi. Omdat deze contest zo kort is wil men het nog wel eens proberen. Deze contest word op twee dagen gespeeld ( wat anders is het niet ) en wel op zaterdag ( alleen CW ) en op zondag ( alleen SSB) van 10 uur tot 12.300 uur nederlandse tijd. Eenmaal per jaar.
Toch willen wij ons sterk maken om deze contest twee maal per jaar laten gebeuren. Deze contest is voor elke zendamateur die op de hf banden mag werken. Veron zoals ook VRZA leden. De reglementen staan op de Veronsite www.veron.nl en kijk bij de contesten. Misschien de volgende keer. Ik ben altijd bereid om op vragen antwoord te geven.

73, .... Werner PA0FLE
( Ham's, keep it roling )

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Contesten

#7 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Allemaal,

Contesten kan naast het wedstrijdelement ook gebruikt worden om delen van je station te testen.
Zo heb ik eind oktober actief geluisterd tijdens de CQWW SSB contest.
Met mijn IC703 en 10 watts en als antenne de magnetic loop heb ik de states en canada gewerkt. Dit was dan voor mij ook het doel in de contest, kijken wat er met deze set-up te werken was.

in de CQWW CW wil ik hetzelfde proberen alleen dan met slechts 5 watts.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gast

#8 Bericht door Gast »

PA0FLE schreef::wink: Hallo Rik en onbekend,
Ja dat onbekend ligt niet zo goed bij mij. Als oldtimer ben ik dat niet gewend dat een radioamateur zelf zijn voornaam niet bekend maakt.
Maar dat maakt niet uit. Ben nu even ouderwets hi. 73, .... Werner PA0FLE
Hallo werner.

De anonymous post was van mij. Ik ben niet geheel onbekend voor je. Dus ik nam aan dat ik even geen naam hoefde neer tezetten. In mijn beleving is de call in amateur kringen vaak het zelfde acceptatie nivo als je voornaam.

Mijn voornaam is dus Joost. QTH Nieuw Vennep, heb jaren de opbouw en afbraak van de antennemasten van PI4KML gedaan samen met PA2 EAR, voor de PACC en de velddag. verder heb ik een aantal jaren voor regio 20 de PI4KML ronde gedraaid.

73, Joost

pe1rcd
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2005, 18:29
Locatie: Nieuw Vennep

#9 Bericht door pe1rcd »

Anonymous schreef:
PA0FLE schreef::wink: Hallo Rik en onbekend,
Ja dat onbekend ligt niet zo goed bij mij. Als oldtimer ben ik dat niet gewend dat een radioamateur zelf zijn voornaam niet bekend maakt.
Maar dat maakt niet uit. Ben nu even ouderwets hi. 73, .... Werner PA0FLE
Hallo werner.

De anonymous post was van mij. Ik ben niet geheel onbekend voor je. Dus ik nam aan dat ik even geen naam hoefde neer tezetten. In mijn beleving is de call in amateur kringen vaak het zelfde acceptatie nivo als je voornaam.

Mijn voornaam is dus Joost. QTH Nieuw Vennep, heb jaren de opbouw en afbraak van de antennemasten van PI4KML gedaan samen met PA2 EAR, voor de PACC en de velddag. verder heb ik een aantal jaren voor regio 20 de PI4KML ronde gedraaid.

73, Joost
en Wederom logt me browser weer niet automatisch in op dit forum.

voorgaan de post was dus van mij

73.... Joost PE1RCD
bouwjaar 1973,

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Contesten

#10 Bericht door PA0MJM »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:Hallo Allemaal,

Contesten kan naast het wedstrijdelement ook gebruikt worden om delen van je station te testen.

Te aanvulling: je ook kan goed leren luisteren in een contest. Probeer maar eens een zwak station tussen de MWatts uit te halen of een station te spotten vóór hij in de dx-cluster staat. Luisteren is méér dan het halve werk.

73,
Martin

Gebruikersavatar
PE1KL
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:43
Locatie: Waspik

PA beker contest 2005

#11 Bericht door PE1KL »

Hallo allemaal

Afgelopen weekeinde heb ik met de PA beker contest meegedaan, voor de eerste keer overigs. Het was een leuke contest om te doen, duurt niet te lang en je doet er ervaring mee op. Ik zal wel een lage score hebben omdat ik de TRX samen met PD2LLS gebruikte, zij deed als SWL mee :D HI. Het log prg van OM Werner heb ik ook gebruikt, hierdoor is de punten telling geautomatiseerd.
Een andere leuke contest om mee doen doen op 2m en HF is de DIG contest deze is 2x per jaar in het voorjaar en najaar, zie DIG-PA site.

Best '73

Kees PE1KL

Gebruikersavatar
PA0FLE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2005, 07:53
Locatie: Haarlem
Contacteer:

#12 Bericht door PA0FLE »

Mijn voornaam is dus Joost. QTH Nieuw Vennep, heb jaren de opbouw en afbraak van de antennemasten van PI4KML gedaan samen met PA2 EAR, voor de PACC en de velddag. verder heb ik een aantal jaren voor regio 20 de PI4KML ronde gedraaid.

73, Joost
Joost, ik wilde alleen je voornaam weten, mij misschien wel bekend maar voor de anderen niet.

73' Werner PA0FLE
( Ham's, keep it roling )

Gebruikersavatar
PA0FLE
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2005, 07:53
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: PA beker contest 2005

#13 Bericht door PA0FLE »

Kees schreef:Hallo allemaal

Een andere leuke contest om mee doen doen op 2m en HF is de DIG contest deze is 2x per jaar in het voorjaar en najaar, zie DIG-PA site.

Best '73

Kees PE1KL
Kees, moet je voor deze contest een Dig nummer van de Diplom Interessen Gruppe hebben ?

73' Werner PA0FLE
( Ham's, keep it roling )

Gebruikersavatar
PE1KL
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:43
Locatie: Waspik

DIG contest

#14 Bericht door PE1KL »

Meedoen aan de PA DIG contest kan iedereen, er is geen DIG nummer voor nodig.

Best '73

Kees

Plaats reactie