IARU HF World Championship

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1A
Berichten: 423
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:30

Re: IARU HF World Championship

#16 Bericht door PC1A »

Dan hebben Laurens en ik het niet slecht gedaan, denk ik...

Gisteravond een paar uur op 20m CW zitten "ÿanken-tanken"
Verder Virgin Islands, Brazilie en Argentinie en natuurlijk Canada.
Dus met de condities viel het m.i wel mee....

(of was het toch die 6 ele monobander?)zie startpost! :mrgreen:
licenced since 1983

aka 9H3UJ en J45C

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: IARU HF World Championship

#17 Bericht door Laurens PD9X »

In totaal hadden we 575 QSO's. Anton heeft er een stuk of 60 in CW gemaakt. Aantal niet zoveel, maar des te beter voor de punten; hij werkte alleen maar buiten Europa! Terwijl ik in SSB geen enkele Amerikaan heb kunnen werken….

Zaterdag nacht wel een leuk aantal PY op 40meter. Voor de rest waren de condx ronduit slecht. Enorm veel Duitsers, die werk ik normaal nooit op mijn vertical voor 40

Op naar de CQWW….

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: IARU HF World Championship

#18 Bericht door Randy »

Op zaterdagavond een paar uur achter de Flex gezeten. Toch nog wat Amerikanen op 20 kunnen werken in SSB, waaronder een nieuwe staat. Verder geen nieuwe DXCC's, al heb ik het op 20 wel geprobeerd. Geen CW deze keer. De antenne was een HiEndFed op een spiderpole, vertikaal dus. Op 10 enkel wat Europese stations via ES kunnen werken.

Ik hoop over twee weken nog wat leuke IOTA's te kunnen werken. Moge de condities dan wat beter zijn, met name op 10. Dat is de enigste band die storingsvrij is.

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: IARU HF World Championship

#19 Bericht door dxhunter »

Laurens PD9X schreef:In totaal hadden we 575 QSO's. Anton heeft er een stuk of 60 in CW gemaakt. Aantal niet zoveel, maar des te beter voor de punten; hij werkte alleen maar buiten Europa! Terwijl ik in SSB geen enkele Amerikaan heb kunnen werken….
Ik neem aan dat dat op zaterdag middag/avond was?

Thuis heb ik op zaterdag wel USA gehoord. Maar zondagmiddag in het veld heb ik niemand USA horen werken
Ook op wspr en op de diverse qso maps waren op zondag geen openingen naar usa te zien.

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: IARU HF World Championship

#20 Bericht door Laurens PD9X »

Ja, dit was van 20:00 tot 0:00uur

Daarna heb ik op 40 nog leuke QSO's gemaakt, ZP. PY. etc

Gebruikersavatar
PC1A
Berichten: 423
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:30

Re: IARU HF World Championship

#21 Bericht door PC1A »

Wat me wel opviel was dat men moeite had met het nemen van de call.
Vaak kwam men na het rapport toch nog eens terug met "call?"

Of zou het komen omdat ze niet verwachten dat je met PD9X terugkomt met 30 wpm? :shock:
licenced since 1983

aka 9H3UJ en J45C

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: IARU HF World Championship

#22 Bericht door xxxx »

Zal wel de call aanzich zijn.....De meeste Amerikanen hebben echt geen weet wat voor call bij welke type licentie hoort.
En ik moet zeggen ik andersom ook niet.

Groeten Jelle

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: IARU HF World Championship

#23 Bericht door dxhunter »

PC1A schreef: Of zou het komen omdat ze niet verwachten dat je met PD9X terugkomt met 30 wpm? :shock:
Het aanslaan van een macro in het log programma kan ook iemand doen met weinig morse kennis, dus de rede zal niet de snelheid zijn denk ik.

Gebruikersavatar
PC1A
Berichten: 423
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:30

Re: IARU HF World Championship

#24 Bericht door PC1A »

Ik zat zelf nog te denken aan de zuidamerikaanse prefixen met P, zoals Surimaribo ?
licenced since 1983

aka 9H3UJ en J45C

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: IARU HF World Championship

#25 Bericht door dxhunter »

Dat zou een rede kunnen zijn. De PD prefix is niet heel veel gehoord in cw. Gelukkig komen er wel langzaam meer.
Er zullen vast ook stations zijn die prefixen sparen die de PD prefix nog niet hebben in cw.

pb2jj
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mar 2012, 12:29
Roepletters: pb2jj

Re: IARU HF World Championship

#26 Bericht door pb2jj »

VRZA Afdeling Kagerland PI4KGL heeft met 3 operators ook meegedaan met 5 uurtjes (slaap)rust toch wel een hele leuke contest gedraaid, de condities vielen ons wel mee. Op 40m op een dipool werkten we zelfs met Australie en Indonesie ook Zuid amerika was geen probleem. zie voor het resultaat:

http://www.pi4kgl.org/wordpress/?page_id=146

73 de Jasper PB2JJ

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: IARU HF World Championship

#27 Bericht door PA2REH »

pb2jj schreef:VRZA Afdeling Kagerland PI4KGL heeft met 3 operators ook meegedaan met 5 uurtjes (slaap)rust toch wel een hele leuke contest gedraaid, de condities vielen ons wel mee. Op 40m op een dipool werkten we zelfs met Australie en Indonesie ook Zuid amerika was geen probleem. zie voor het resultaat:

http://www.pi4kgl.org/wordpress/?page_id=146

73 de Jasper PB2JJ
Hi Jasper
Congrats. Heb jullie 2x gewerkt. 1x 20m en 1x 40m. Is ook niet zo moeilijk, want ik zit een 'dorpje' verder hihi. Jullie hebben dan ook een stevig signaal, maar dat zal vermoedelijk wederzijds zijn. Heb zelf alleen CW gedaan en 465 qso's (single op.). Ook weer mooie dx.
Zaterdag waren de condx redelijk, maar zondag vond ik het tegenvallen. Moest zaterdagnamiddag/ avond met de xyl weg. (Jammer, maar het was al afgesproken hihi). Had zaterdagavond laat/ begin nacht wel mooie runs op 40m. Op 40m de vertical hier in het water. Werkt als een 'speer'. Zelfs af en toe een mini pile up (4 of 5 stns door elkaar). Ben wel de latere nachtuurtjes gewoon gaan slapen (langer dan 5 uurtjes hihi).
Mooi dat je dit post want ik heb net snel dat certificaat aangevraagd (moet binnen 2 weken na de contest). Leuk !! Tnx !!
73 Eric
PB2JJ volgens mij heb ik je in FH zien lopen.
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: IARU HF World Championship

#28 Bericht door Laurens PD9X »

pb2jj schreef:VRZA Afdeling Kagerland PI4KGL heeft met 3 operators ook meegedaan met 5 uurtjes (slaap)rust toch wel een hele leuke contest gedraaid, de condities vielen ons wel mee. Op 40m op een dipool werkten we zelfs met Australie en Indonesie ook Zuid amerika was geen probleem. zie voor het resultaat:

http://www.pi4kgl.org/wordpress/?page_id=146

73 de Jasper PB2JJ
Hoe kom je aan zo'n award?

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: IARU HF World Championship

#29 Bericht door PA2REH »

Hi Laurens
Mailtje met log van minimaal 10 HQ stn naar qtc AT post PUNT pl
http://www.dxawards.com/REALSHORT.htm#W-HQ-S

73 Eric
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

pb2jj
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 mar 2012, 12:29
Roepletters: pb2jj

Re: IARU HF World Championship

#30 Bericht door pb2jj »

PA2REH schreef:
pb2jj schreef:VRZA Afdeling Kagerland PI4KGL heeft met 3 operators ook meegedaan met 5 uurtjes (slaap)rust toch wel een hele leuke contest gedraaid, de condities vielen ons wel mee. Op 40m op een dipool werkten we zelfs met Australie en Indonesie ook Zuid amerika was geen probleem. zie voor het resultaat:

http://www.pi4kgl.org/wordpress/?page_id=146

73 de Jasper PB2JJ
Hi Jasper
Congrats. Heb jullie 2x gewerkt. 1x 20m en 1x 40m. Is ook niet zo moeilijk, want ik zit een 'dorpje' verder hihi. Jullie hebben dan ook een stevig signaal, maar dat zal vermoedelijk wederzijds zijn. Heb zelf alleen CW gedaan en 465 qso's (single op.). Ook weer mooie dx.
Zaterdag waren de condx redelijk, maar zondag vond ik het tegenvallen. Moest zaterdagnamiddag/ avond met de xyl weg. (Jammer, maar het was al afgesproken hihi). Had zaterdagavond laat/ begin nacht wel mooie runs op 40m. Op 40m de vertical hier in het water. Werkt als een 'speer'. Zelfs af en toe een mini pile up (4 of 5 stns door elkaar). Ben wel de latere nachtuurtjes gewoon gaan slapen (langer dan 5 uurtjes hihi).
Mooi dat je dit post want ik heb net snel dat certificaat aangevraagd (moet binnen 2 weken na de contest). Leuk !! Tnx !!
73 Eric
PB2JJ volgens mij heb ik je in FH zien lopen.
Eric als je zin hebt mag je ook wel eens bij ons komen contesten ;-) Zou goed kunnen dat je me in FH heb zien lopen hi!

73 de Jasper PB2JJ

Plaats reactie