Verandering regelement PACC

Alles over contesten.

Buitenlandse stations mogen qso's onderling maken

Mee eens
11
31%
Oneens
19
54%
Geen mening
5
14%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Bericht
Auteur
QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Verandering regelement PACC

#1 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 19 mar 2013, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verandering regelement PACC

#2 Bericht door PE2AAB »

Ik heb ONEENS gestemd;

Tijdens de PACC zijn wij Hollanders nu eindelijk eens een keer aan de goede zijde van de Pile Up gesitueerd ;-)
Als er onderling nog punten te verdienen zijn, worden we 'minder' interessant.

Maar da's slechts mijn persoonlijke mening....

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: Verandering regelement PACC

#3 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 19 mar 2013, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Verandering regelement PACC

#4 Bericht door Steef »

EENS!
Ook gelijk in een weekend doen dat er geen CQ WW contest is AUB
Dan hebben we eindelijk eens wat te doen met de PACC.




En een multi 2 categorie zou ook wel handig zijn.

Tot die tijd gaan wij waarschijnlijk gewoon de CQWW doen.
Wie praat luistert niet

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Verandering regelement PACC

#5 Bericht door xxxx »

Idd een multi 2 klasse was ook leuk geweest.....Is denk ik toch een klein gemis in de PACC.

Zit ook nog sterk te twijfelen Cq WW of PACC.....Denk toch eerder een Cq WW.

Jelle

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Verandering regelement PACC

#6 Bericht door PD2R »

Dat buitenlanders elkaar ook mogen werken hoeft voor mij niet per se, er zijn immers al genoeg contesten waar dat mogelijk is. Het is ook maar de vraag of we de contest banden nog meer willen belasten.
De contester in mij vind het wel interessant wanneer dat zou betekenen dat het voor ons ook meer Q's zou opleveren.

In dat opzicht is het wellicht verstandiger om er voor te zorgen dat er in het zelfde weekend geen andere grote contest aan de gang is. Zoals Steef terecht aanhaalde hebben we in dat weekend immers ook te maken met de CQ WW RTTY.

Daarnaast ben ik ook een groot voorstander van een Multi Two klasse. Als ik zie wat een werk wij moeten verzetten om een competitieve Multi Multi contest te draaien dan weegt dat nauwelijks op tegen het aanbod wat we hebben tijdens de contest.
Bovendien is de Multi Single klasse totaal onzinnig vanwege het feit dat er maar weinig buitenlandse stations zelf CQ geven tijdens deze contest omdat ze dus alleen maar PA stations mogen werken en dus relatief weinig aanbod hebben.

Verder is het zo dat de meeste Multi Single stations heel gemakkelijk over kunnen stappen naar Multi Two omdat de verandering alleen maar inhoud dat het twee station dan ook mag runnen i.p.v. alleen maar mult's te werken.

Een Multi Two klasse is m.i. een hele goede aanvullen zeker wanneer de contest commissie besluit om de regels verder ongewijzigd te laten en buitenlandse stations alleen PA stations mogen werken.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Verandering regelement PACC

#7 Bericht door Steef »

Kijk even naar jezelf, hoe graag doe jij aan een contest mee waar je alleen ON, of DL of SP mag werken?

Als ik naar de contestregels kijk, kijk ik eerst wat ik mag werken en op welke banden.
Als het geen "iedereen werkt iedereen" is, blijft voor mij alleen "werken met oceanië" of zo over.

Iedereen werkt met iedereen contest er van maken, zorgt er zonder twijfel voor dat het aanbod toeneemt.
Mits je het natuurlijk niet in een weekend met een CQWW doet.
Want dat houdt helemaal geen steek.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Verandering regelement PACC

#8 Bericht door PD2R »

Persoonlijk heb ik niet altijd de tijd om veel uren aan een contest te spenderen. Dan vind ik een contest waarbij ik alleen maar een bepaald land mag werken niet eens zo verkeerd. Je kunt dan vaak met een paar uurtjes contesten toch een leuke score neerzetten.

Nadeel is wel dat Nederland nu niet bepaald een groot land is en dus het deelnemers aantal beperkt is. Als ik kijk naar de ARRL DX contesten dan is het helemaal niet vervelend om alleen maar NA te mogen werken. Maar goed, dat valt natuurlijk niet te vergelijken met de PACC maar meer met WAE.

Nogmaals, ik ben niet tegen het idee dat iedereen met iedereen mag werken, ik ben er ook niet expliciet voorstander van om de door mij eerder genoemde reden.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Verandering regelement PACC

#9 Bericht door Steef »

Het gaat er om dat de animo groter wordt.
Iedereen werkt iedereen betekend gewoon meer deelnemers.
Het wordt dan een grotere contest waarin je meer aanbod hebt.

Ook als je dan maar een paar uurtjes mee doet is er meer aanbod.
En je hebt dan meer kans op grote DX contest stations die gaan zitten runnen.

De PA amateurs die maar 1 keer per jaar een contest doen, hebben dan ook gelijk de kans om mooie DX te werken.
Wat ook weer een aanzuigende werking zal hebben.

Contesten is toch ter promotie van de hobby?
Laten we dan proberen er voor te zorgen dat er zo veel mogelijk mensen aan mee doen lijkt mij.




BTW:
Ik ben er niet bang voor dat het zal veranderen.
Het blijft VERON contest.
Laatst gewijzigd door Steef op 22 nov 2011, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Verandering regelement PACC

#10 Bericht door xxxx »

Idd en wordt het ook een stuk spannender van.
Bijna elk NL station ligt nu alleen maar te runnen want dat levert per definitie meer op dan S&P met de huidige opzet van de contest. Als het een iedereen voor iedereen contest zou worden maakt het S&P ook een stuk interessanter en zou ik het persoonlijk ook een stuk spannender vinden aangezien je dan een heel andere strategie gaat nemen

En voor mij als contester hoe mee aanbod, hoe meer Q's hoe leuker en beter dat ik in mijn ritme kom :D

Gr Jelle

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: Verandering regelement PACC

#11 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 19 mar 2013, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA1MP
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 sep 2010, 08:43

Re: Verandering regelement PACC

#12 Bericht door PA1MP »

Oneens gestemd. Ben het ook met Rick PE2AAB eens.

Volgens mij verdwijnt met de voorgestelde veranderingen ook de gezellige PACC sfeer.
Maar misschien is het een idee om in een ander weekend een PAWW contest te houden?
73 de Marc

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Verandering regelement PACC

#13 Bericht door pa3met »

De opmerking van Steef was wel grappig (heeeeeeeeeeeel klein)


"BTW:
Ik ben er niet bang voor dat het zal veranderen.
Het blijft VERON contest."


Maargoed, ook onderling QSO's maken lijkt mij prima. Als je dan toch wil dat PA de voorkeur geniet, dan zorg je voor een andere multiplier/puntentelling?

Hoe vaak ik het al niet meegemaakt heb dat er tijdens eeen of andere contest is die bv alleen land <X> werkt, een leuk station tussen zit.

Je roept ze aan, ze horen je en je krijgt te horen "ONLY <X> please" en ondanks dat je de verbinding gemaakt hebt, wil men het niet loggen
(wow, what a spirit).

Kortom, je kunt best jezelf als PA belangrijk maken/houden en toch er voor zorgen dat het toegankelijk(er) is.

Een PAWW contest -- ja, leuk, kan ook. Aan de andere kant, er wordt terecht of onterechtgeklaagd over contestverkeer dus als het niet hoeft, een extra contest.....?

(ik klaag niet hoor)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

dc2dc

Re: Verandering regelement PACC

#14 Bericht door dc2dc »

Steef schreef:

Kijk even naar jezelf, hoe graag doe jij aan een contest mee waar je alleen ON, of DL of SP mag werken?

Als ik naar de contestregels kijk, kijk ik eerst wat ik mag werken en op welke banden.
Als het geen "iedereen werkt iedereen" is, blijft voor mij alleen "werken met oceanië" of zo over.

Iedereen werkt met iedereen contest er van maken, zorgt er zonder twijfel voor dat het aanbod toeneemt.
Mits je het natuurlijk niet in een weekend met een CQWW doet.
Want dat houdt helemaal geen steek
Voor mij: dito

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Verandering regelement PACC

#15 Bericht door pe5t »

Het idee komt erop neer dat een PACC contest zonder ook maar een enkele PA-deelnemer zou kunnen....De buitenlandse stations geven elkaar volgnummers en dat levert al punten op.
Dat zou je toch niet moeten willen organiseren vanuit PA-land. Wat is dan nog het belang van de PA-ers(en de PB, PC etc)
Mij staat bij dat de PACC contest (mede) was bedoeld om het PACC diploma ''uit te venten'', 100 PA's voor een leuk documentje. Dat zou een stimulans moeten zijn voor het aantrekken van buitenlandse deelnemers. Zonder qsl's, alleen op basis van logcontrole een PACC diploma verwerven. Nederland tegen en voor de rest van de wereld.
De PACC contest is een groot succes. Volg alleen maar de ontwikkeling van het aantal (PA- en vooral buitenlandse-) deelnemers. Het lijkt erop dat deze contest de buitenlandse amateurs behoorlijk aanspreekt. Meer zelfs dan veel andere soortgelijke contesten (de PACC contest is net zo populair als de ARRL contesten, alleen Amerikanen werken)
Een activiteit die zo goed loopt moet je niet willen veranderen.

Kees (winnaar van talloze PACC versierselen)
Laatst gewijzigd door pe5t op 25 nov 2011, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie