Verandering regelement PACC

Alles over contesten.

Buitenlandse stations mogen qso's onderling maken

Mee eens
11
31%
Oneens
19
54%
Geen mening
5
14%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Verandering regelement PACC

#16 Bericht door Steef »

Als je niet wilt veranderen, ga je achteruit.
Want stilstand is achteruitgang.
Iets waar de VERON wel meer last van heeft.

Je moet vooruit, innoveren, motiveren, proberen nieuwe aanwas te winnen.
Anders sterft het een langzame dood.
Wie praat luistert niet

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Verandering regelement PACC

#17 Bericht door pa5cal »

Ik citeer even een stukje:

"Let us redifine progress; just because we CAN do a thing does not necessarily mean we MUST do that thing."

Dus je MOET helemaal niks. Ik vind het een beetje raar om overal bij elk voorstel maar als argument te gaan gebruiken dat het wel moet want anders sta je stil! tsk tsk.

-P

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Verandering regelement PACC

#18 Bericht door pe5t »

Steef,

Iemand die bedenkingen heeft tegen verandering afzeiken met een dergelijke reactie is wat goedkoop.
Graag wat meer onderbouwing dan een volkomen loze algemene management kreet.

Kees

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Verandering regelement PACC

#19 Bericht door dxhunter »

Ik ben het met PE5T eens.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Verandering regelement PACC

#20 Bericht door PE7EB »

Toch is dit iets van alle tijden, PA0GG schreef ooit in het blad van de BQC: "conservatief, zo worden zij genoemd die op ieder voorstel reageren met "Ja maar ..." zij dienen zelden de vooruitgang"
Op zich is er niets mis met de uitspraak an sich, iets maar zo laten, enkel en alleen omdat we het al jaren zo doen en niet openstaan voor suggesties, staat ook wel bekend als "struisvogel politiek.
Om het een PA contest te laten blijven zou je simpelweg kunnen stellen dat er een minimum aantal PA stations in het log moeten voorkomen om mee te kunnen dingen, daarnaast zou het werken van alle 12 provincies nog als extra multiplier kunnen worden aangemerkt.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Verandering regelement PACC

#21 Bericht door Steef »

Ik heb al genoeg argumenten aangebracht waarom het zou moeten veranderen.
Moet ik die gaan herhalen?

Het argument het gaat al jaren goed zo, is niet anders dan mijn argument dat je moet vernieuwen.

Hoop contest stations doen met gezwinde tegenzin mee aan de PACC.
En de kans bestaat dat ze dat helemaal niet meer gaan doen.

Ik vind het echt een non argument dat stations met de PACC mee kunnen doen zonder PA te werken.
Telling als 10 punten voor een PA station en provincies als multi zorgen er heus wel voor dat men PA stations gaan werken.

Aparte uitslagen voor PA en de rest van de wereld zorgen ervoor dat PA stations gewoon hun eigen strijd kunnen voeren.
En buitenlandse running stations zorgen er voor dat ook iemand die maar een paar puntjes wilt weggeven, daar ook nog eens leuke dx mee kan werken.

Dus wezenlijk verandert er niks voor stations zoals PE5T, en zij kunnen gewoon voor de winst mee doen.
Het is juist de bedoeling dat er meer mensen aan mee gaan doen namelijk, niet andere mensen.

De PACC heeft nu een contest robot om logs te checken, dat is ook een verandering.
En ik meen dat er niet minder mensen om mee doen.
Wie praat luistert niet

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Verandering regelement PACC

#22 Bericht door pe5t »

Steef, beste man, dan moet je met je verhaal naar de VERENIGING.
In dit forum kun je nog zo goed je best doen om, met anderen, je gelijk te halen, maar wat schiet je daarmee op?
Mij zal het verder een zorg zijn. Mijn eerste contest deed ik in de 60-er jaren. Na meer dan 40 jaar contesten is mijn motivatie wat minder. En dat terwijl mijn radiostation nooit beter geweest is. Zonde eigenlijk.

Kees

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Verandering regelement PACC

#23 Bericht door Steef »

Beste Kees,

Goed om te lezen dat je het toch een beetje met me eens bent.
En helaas is mij de moed ontnomen om binnen de VERON wat proberen te veranderen.
Echter is wel gebleken dat men onder andere van het HB hier heel erg mee leest.

En wie weet dat als ik jou kan overtuigen, dat daar ook iemand langzaam van mening verandert :wink:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Verandering regelement PACC

#24 Bericht door PA9CW »

Oneens gestemd. Ben het ook met Rick PE2AAB eens.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Verandering regelement PACC

#25 Bericht door pa5cal »

Ah! Maar steef, beste kerel, als de PA contest uitsterft is dat toch prima? Laat er wat nieuws opstaan als de verenigingen niet willen vernieuwen. Niks houd je tegen en ik heb al eens opgeworpen een nieuwe vereniging te starten :) Dat kan ook voor een contest niet dan? Is er ergens een regel dat ALLEEN de verenigingen contests kunnen starten dan?

Ik ben geen contester (mag ondertussen bekend zijn) en ik snap ook niks van die regels en optellingen, ik doe ook eerlijk gezegd de moeite ook niet echt :) maar ik juich het alleen maar toe als er mensen zijn die wat nieuws willen doen hoor, ik heb alleen wel aangegeven dat omdat je KUNT veranderen dat niet perse MOET. De huidige pacc kan blijven wellicht maar zet gewoon iets nieuws op :)

-P

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Verandering regelement PACC

#26 Bericht door Steef »

Nee hoor ik hoef niks te beginnen, kan gewoon in dat weekend mee doen met de CQWW.

Net als vandaag, heb ik even mee gedaan in CW. Best grappig.
Maar denk zeker niet dat ik ga winnen hoor. kan ook niet in 24 uur.
Veel te weinig ervaring in CW contesten.

Natuurlijk wel 25 qso's maken in de PACC, voor de vaantjes :wink:

Overigens is dat een veer gehoord argument binnen de VERON, "dan doe je het toch zelf".
Ik heb mij daar ook wel eens schuldig aangemaakt.

In principe zeg je dan "ga je toch lekker weg bij de VERON".
Ik denk niet dat dat helemaal de bedoeling is.
Wie praat luistert niet

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Verandering regelement PACC

#27 Bericht door pe5jw »

Natuurlijk is dat niet wat er bedoelt wordt.

Een contest starten kan altijd en als je er 1 wilt starten die met de aangepaste regels werkt dat kan.
Dat is wat er gezegd wordt dus gewoon 2.
Ik mis de ervaring en tijd en zie organiseren niet als een nieuwe uitdaging waar ik zin in heb en dat zal voor velen het geval zijn. Dat wil niet zeggen dat er geen ideëen over zijn en het is al vaker voorgekomen dat iemand met het idee van een ander aan de haal ging dus wie weet, er is altijd hoop.

Van mijn mag de pacc blijven zo als hij is, pe5t heeft het mooi verwoord.

Als er wat moet veranderen dan wat met de klassen ik mis bijvoorbeeld een singleband klasse.
Je moet nu extra antennes ophangen en bv een 160m is voor de meesten thuis een probleem.
Die 10m of 20m beam (40m verticaal in mijn geval) staat er al en je hoeft alleen je set aan te zetten om single band leuk mee te doen.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Verandering regelement PACC

#28 Bericht door PD2R »

Heb vandaag uit betrouwbare bron vernomen dat de er bij de VERON gesproken gaat worden over en M/2 klasse. Waarschijnlijk lukt het nog niet om het reglement aangepast te krijgen voor de komende PACC maar er wordt in ieder geval over gesproken!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Verandering regelement PACC

#29 Bericht door PA9CW »

PD2R schreef:Heb vandaag uit betrouwbare bron vernomen dat de er bij de VERON gesproken gaat worden over en M/2 klasse. Waarschijnlijk lukt het nog niet om het reglement aangepast te krijgen voor de komende PACC maar er wordt in ieder geval over gesproken!
En wat is dat dan ? Een M/2 klasse...
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Verandering regelement PACC

#30 Bericht door PD2R »

Eerder in dit draadje was het onderstaande te lezen:
PD2R schreef:Zelf ben ik ook een groot voorstander van een Multi Two klasse. Als ik zie wat een werk wij moeten verzetten om een competitieve Multi Multi contest te draaien dan weegt dat nauwelijks op tegen het aanbod wat we hebben tijdens de contest.
Bovendien is de Multi Single klasse totaal onzinnig vanwege het feit dat er maar weinig buitenlandse stations zelf CQ geven tijdens deze contest omdat ze dus alleen maar PA stations mogen werken en dus relatief weinig aanbod hebben.

Verder is het zo dat de meeste Multi Single stations heel gemakkelijk over kunnen stappen naar Multi Two omdat de verandering alleen maar inhoud dat het twee station dan ook mag runnen i.p.v. alleen maar mult's te werken.

Een Multi Two klasse is m.i. een hele goede aanvullen zeker wanneer de contest commissie besluit om de regels verder ongewijzigd te laten en buitenlandse stations alleen PA stations mogen werken.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie