Uitslag PACC 2011

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
PC2A
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:51

Uitslag PACC 2011

#1 Bericht door PC2A »

Hoi

Via de site van de PACC kan je je score ophalen met de correcties.
Jammer dat daar toch veel fouten in staan die ten onrechten worden aangemerkt als fout.
Vaak kan je hier niets aan doen!
Bij PI4CC werken we met 1 computer die de tijd bijhoud over het netwerk, maar toch zijn er 17 qso's verwijderd omdat de tijd van het qso een te groot verschil aangeeft tov het tegen log.
7 zijn er verwijderd om dat de band qso verkeerd zou zijn. Daar wij op 6 banden tegelijk actief zijn kan dit niet. Verder is de set met rs232 gekoppeld aan het log.

De volgende stations zijn geen contest deelnemer, maar als je luistert naar de audio file krijg je netjes een geldig contest qso. http://www.pi4cc.nl/pacc2011
Zonde van de mooie multies op 40M (VK3, VK2) en 80M K9 en 5N op15M
G0EML         
AF4OD         
W8UXE         
DM2BPG        
N2DJL         
KA3DCO        
KB9BJH        
VA7ZR         
K4YND         
VK3HBQ        
VK2ABK        
ON8WF         
VE2DQE        
K4ZZ          
KC2MHY        
CO8KP         
KJ4DBB        
KA9DRW        
PP5JA         
YY5TNT        
LZ/G3LRM      
YY5KJ         
5N7M          
2E0LSB       

Ook serie nummers die verkeerd zouden zijn gelogd, zijn duidelijk te horen datwat in ONS log staat goed is.
BV
20M   SSB   RM3M           59  ZH      59  001      ERROR(S): QSO_CROSS_CHECK_ERROR_WRONG_RECEIVED_NUMBER(Cross Check QSO: 2011-Feb-12  11:59:00  GMT 20M SSB RM3M 59(9) 002 PI4CC 59(9) ZH)

80M   SSB   PE1PBQ         59  ZH      59  OV       ERROR(S): QSO_CROSS_CHECK_ERROR_QSO_NOT_FOUND

20M   SSB   OM8CA          59  ZH      59  007      ERROR(S): QSO_CROSS_CHECK_ERROR_WRONG_RECEIVED_NUMBER(Cross Check QSO: 2011-Feb-12  13:08:00  GMT 20M SSB OM8CA 59(9) 006 PI4CC 59(9) ZH)

Dit zijn zo maar een paar voorbeelden en ik ben nog niet door de gehele lijst gelopen. Dus als er een tekst in de uitslag staat van dat er slecht word gelogd (hoog percentage fouten) kan het ook wel eens ergens anders aan liggen :lol:

Peter
 

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Uitslag PACC 2011

#2 Bericht door PA9CW »

Grappig dat je op die site ook je QSO kan terug horen. Ik heb ze op 10 meter gewerkt en leuk om je dan terug te horen !
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Uitslag PACC 2011

#3 Bericht door pe5t »

Peter schrijft:

''Jammer dat daar toch veel fouten staan die ten onrechten aangemerkt worden als fout"

Bezien vanuit het contestreglement zijn dit fouten, weliswaar niet door jullie gemaakt maar door het tegenstation. Hetzij door slechts een qso te maken (alleen met jullie en niemand anders) en geen log in te sturen, hetzij door tijdfouten of sereinummerfouten.

Er is volgens mij dan ook geen sprake van ''het ten onrechte aanmerken als fout". De regels zijn strikt toegepast.

Volgens mij steeds weer dezelfde discussie. Indien b.v. unieke qso's (zonder tegenlog) worden geaccepteerd dan kan ik bij wijze van spreken ieder jaar hetzelfde log opsturen......

Enige troost kan zijn dat ieder station hiermee te maken zal hebben en dus een aantal punten kwijtraakt.

Groeten,

Kees

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Uitslag PACC 2011

#4 Bericht door Steef »

RM3M die nummer 1 geeft, terwijl jullie zelf al 3 qso's in dat stukje hebbengemaakt?

Als je je pappenheimers kent, weet je dat dat niet realistisch is.
Wie praat luistert niet

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Uitslag PACC 2011

#5 Bericht door dxhunter »

Hier 19 QSO's afgekeurd van de in totaal 433 cw qso's. Dat had slechter gekund. 1 QSO is afgekeurd vanwege tijdverschil en de anderen fout nr ontvangen of iets met de call.
Wel jammer dat er ook 4 multipliers bij zitten.
Zoals al aangegeven werd, je hebt het zelf niet volledig in de hand, je tegenstations moeten ook nauwkeurig loggen.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Uitslag PACC 2011

#6 Bericht door PA2LAD »

Ik doe af en toe eens mee in clubverband, maar wat is nu de marge die tussen de 2 tijdnotaties van een QSO mag zitten? Kan me voorstellen dat in andere landen het allemaal minder goed kan gaan dan in Nederland en dat een amateur mogelijk met een ouderwetse wekker moet werken i.p.v. een digitale klok met tijdsynchronisatie.
Laatst gewijzigd door PA2LAD op 27 mei 2011, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

ON3RMB
Berichten: 322
Lid geworden op: 26 aug 2010, 20:58
Locatie: JO21OD
Contacteer:

Re: Uitslag PACC 2011

#7 Bericht door ON3RMB »

Bij LotW is dat, dacht ik, 30 minuten.
73's de ON3RMB, Kristof
IC-703 // IC-202 // Yaesu VX-7R // Yaesu FT-8800 // Fritzel FD4 // Diamond V2000 // 4-elements Yagi for 2M portable // Buddipole

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Uitslag PACC 2011

#8 Bericht door PD2R »

pe5t schreef:Enige troost kan zijn dat ieder station hiermee te maken zal hebben en dus een aantal punten kwijtraakt.
Ik ben dit niet helemaal met je eens. Een station met grote antennes op de juiste hoogte is beter (lees makkelijker/eerder) in staat bijzondere DX te werken dan iemand met een G5RV op 10 meter hoogte.
Wanneer de operator van het grote station dan ook zijn huiswerk goed heeft gedaan en de propagatie heeft bestudeerd waardoor hij weet wanneer hij op welke banden aanwezig moet zijn, zal ook eerder in staat zijn om die bijzondere DX te werken.

M.a.w. De een zal meer "last" hebben van deze regel dan de ander omdat hij door zijn kennis, ervaring, en zijn betere station meer van deze unieke stations kan werken.


Peter en de PI4CC crew, proficiat met jullie behaalde 1e plek!
Wij als PI4DX mogen ook niet echt klagen aangezien dit onze eerste echte Multi/Multi deelname was. Door het gebrek aan M/M ervaring liepen we tegen een aantal problemen aan en dat heeft ons punten gekost.
Daarnaast hebben we een positie verloren na het log checken, we hadden namelijk 12 procent reduction.
Ik zal het log nog moeten bestuderen om te achterhalen waaraan dat gelegen heeft.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Uitslag PACC 2011

#9 Bericht door Steef »

ZO!

20% aftrek!!! Asjemenou!

Geeft verder niet hoor, we hebben lol gehad en cw ervaring opgedaan.
Komt tijd, komt raad 8)
Het heeft geen plaats gekost, dat dan weer niet.
Zelfs foutloos had geen plaats gescheeld.

Wel grappig, gewoon de 8e plaats in de grote jongens klasse met multiband antennes en alleen een beetje rommelen. :mrgreen:
Wie praat luistert niet

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: Uitslag PACC 2011

#10 Bericht door PD2EDR »

En, de nodige stress met opstarten zaterdag ochtend :lol:
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: Uitslag PACC 2011

#11 Bericht door PA1A »

Hallo Peter,

TOP prestatie!
Kleine PACC 2011 analyse.
http://www.pa1a.com/PA1A/General/genera ... alyse.html

Henk, PA1A

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Uitslag PACC 2011

#12 Bericht door PA2REH »

Hallo OM's,

Tja, was te verwachten. Meer dan de helft van de foute verbindingen is doordat men PA2RES in plaats van PA2REH heeft genomen. Ben er ondertussen al aan gewend :x

Boude uitspraak Steef, "Als je je pappenheimers kent, weet je dat dat niet realistisch is." Ik weet niet wat je hier nu mee wilt suggereren. :?

Ik vond het wederom een zeer geslaagde contest. Ben er hard tegenaan gegaan, maar had pech doordat ik zaterdagavond eerst de 80m antenne moest gaan repareren a.g.v. een draadbreuk. Had de boel niet vooraf gechecked. :(

Alle winnaars van harte gefeliciteerd, iedereen die het eigen record heeft verbeterd of vindt dat de score boven verwachting is, idem dito. :D
Alle verliezers, of als je vind dat de score wat tegenvalt t.o.v. de anderen? Volgend jaar weer een kans. :wink:

Keep the hamspirit high (ook op dit forum, OM's) :idea:

73 Eric - pa2reh
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Uitslag PACC 2011

#13 Bericht door Steef »

Je hebt helemaal gelijk!

RM3M is een heel groot club station met antennes van hier tot Tokio.
En ik weet dat de top contesters meestal na 2 tekens al weten wie er roept omdat ze de calls uit hun hoofd kennen.

En groot contest station in multi multi geeft slechts 1 x 001.
Ik hoor in de audio van de site van cc dat er qso's voor de qso met RM3M op de opname staat.
Ikzelf zou dan ook denken dat de man 10 of 100 had bedoelt.


Echter, dit keer zik IK er naast!
Er heeft een onervaren iemand achter de set gezeten, of hij of zij was alleen geinteresseerd in de CQ WW RTTY of zo.
En hij of zij heeft meegedaan als SINGLE-OP, ALL, HIGH, MIXED.

Callsign QSOs Points Penalts Mults Score
RM3M 42 17 6 12 132

Dus chapeau PI4CC en gefeliciteerd!
En deze lag dus heel duidelijk niet aan jullie :oops:
Wie praat luistert niet

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Uitslag PACC 2011

#14 Bericht door PA2LAD »

PA2REH schreef:Tja, was te verwachten. Meer dan de helft van de foute verbindingen is doordat men PA2RES in plaats van PA2REH heeft genomen. Ben er ondertussen al aan gewend
Niet boos worden, maar als ik dit zo lees moet er toch iets mis gegaan zijn. Ik neem aan dat de tegenstations ervaren contesters zijn en heus wel een s van h kunnen onderscheiden. Heb je niet per ongeluk je call verkeerd of onduidelijk in een digitale opname uitgezonden?

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Uitslag PACC 2011

#15 Bericht door PA2REH »

Nee hoor, ik word niet zo gauw boos :D

Het probleem heb ik al zolang ik de suffix REH gebruik en dat is sinds 1976. Zeker als de snelheid wat hoger wordt >22 wpm ontstaan dit 'probleem'. Ik sein het goed, met verschillende sleutels in de loop der jaren, ook met een verschillende weegfactor etc. Een H als eindletter is simpelweg 'vervelend'. Maar zal mijn roepnaam er niet voor wijzigen.

En dat tegenstations ervaren contesters zijn? Nu, dat zijn er echt minder dan je zo op grond van de seinsnelheden zou vermoeden. De ervaren sleutelaars die behalve snel kunnen seinen ook goed snel kunnen opnemen en de (ex)beroeps doen dat wel goed. Die vergissen zich niet, maar dat zijn er minder dan je zou vermoeden.

73 Eric - pa2reh
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Plaats reactie