PACC 2011

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2011

#76 Bericht door PA2RU »

Tussenstand hier op dit moment
160m 55
80m 229
40m 111
20m 70
15m 18
10m 0
------------ +
483 qso's en 116 multipliers

Ga nu lekker slapen en zie wel hoelaat ik weer uit bed val :)
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: PACC 2011

#77 Bericht door PE4BAS »

10m 0? Dan heb je 9J2GS gemist....jammer, is een leuke multi.

Het valt me op dat ik soms aparte stations 's nachts retour krijg op 80m. Denk dat ze te diep in het glaasje gekeken hebben hihi....

Overigens is het ook wel leuk dat je op 80m Canada en USA retour krijgt....

ik ga nog ff door...

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2011

#78 Bericht door PA2RU »

9j2 heb ik op het cluster voorbij zien komen , maar die zat in ssb
Ik doe uitsluitend in cw mee
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2011

#79 Bericht door PA2RU »

Zo dan..de contest zit er weer op..
Totaal ruwe score : 704 qso's en 135 multi's
Uitsluitend telegrafie!!

Tot volgend jaar!
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1788
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: PACC 2011

#80 Bericht door PA9CW »

Het ging in mijn ogen makkelijker als vorig jaar. Af en toe een klein pile-upje. Maar gewoon relax blijven en geduldig luisteren. En af en toe seinen "ONLY ...." en dan wat je hoorde"
Resultaat :
359 QSO's en 102 multi.
Klasse A in CW


Jammer dat de 160 meter band bij mij niet te tunen was............... Dat heeft wel wat punten gekost.

Al met al heb ik me uitstekend geamuseerd en zal spoedig de score inzenden.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PACC 2011

#81 Bericht door PA3JD »

Beste OM,
We hebben weer genoten. Iedereen bedankt voor de punten. Leuke QSO's gemaakt met DX-stations, Eu-stations en een groep die vanaf de Afsluitdijk QRV was. Dat moet een bijzondere ervaring zijn! Ben benieuwd naar de foto's van deze groep. De call paste net in het log, hi!
Bas, PE4BAS, hoop je weer te werken als er misschien weer een camera loopt. Ook de crew van de afd. Zaanstreek, mijn eerste afdeling uit de jaren 60, bedankt voor de verbinding. Een ieder 73 vanuit Dedemsvaart.
Ik wens de organisatie veel succes met alle werkzaamheden van deze contest en tot volgend jaar! Grandioze contest met betere condx dan in 2010.
73 de Joop.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: PACC 2011

#82 Bericht door PE4BAS »

@Rene, ok ik snap het. Nee die zat dus niet in CW. Vandaar ook jouw hoge score...niet gek.

@Joop, ja die camera, ik heb wel wat opgenomen voor en in het begin van de contest. Maar dat ding aanzetten en ook nog pile-ups werken gaat echt niet.

Wat betreft de contest, Zaterdag ging het wat moeizaam, het eerste kwartier maakte ik maar 3 (!) QSO's. De moed begon me een beetje in de schoenen te zakken. De pile-ups waren ook niet echt wat ik gewend was van vorig jaar. Maar toch nog 553 QSO's gemaakt en 122 multies. Helaas zullen er van de multipliers wel een paar afvallen daar ik behoorlijk wat DX tussendoor heb gewerkt die uiteraard niet mee deden aan de contest. Maar geeft niet, heb er vannacht wel lekker een paar nieuwe DXCC bij gewerkt...komende week schrijf ik wel even een verslagje op mijn weblog. http://pe4bas.blogspot.com

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2011

#83 Bericht door PA2RU »

Summary hier :
704 qso's zonder dupes
135 multipliers
qso's per uur gerekend over de aanwezige tijd in de shack : afgerond 47
Punten 95040
Sfeer : geweldig!
Catergorie : A1 SO CW (max 100watt)
Log PA3AYQ v2011-02
Verdeling over de banden afgerond :
160 : 7,81%
80 : 33,52%
40 : 25,71%
20 : 21,6
15 : 11%
10 : 0,3%

Ik heb 15 uur in de shack door gebracht , 2 uurtjes verjaardag en de rest geslapen.

Ik had nog een lazy L op willen hangen voor 160 maar dat is niet gelukt ivm tijdgebrek.
Daar heb ik weer de T configuratie gebruikt door de bananenstekkers van de openlijn bij elkaar op te prikken en dat dan in de tuner.
Deed het in de EU zeer goed !

Voor 80 , de dipool gevoed met openlijn , de andere banden de eco 7+ vertical al dan niet afgewisseld met de dipool : net op welke antenne de signalen het hardst waren.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PACC 2011

#84 Bericht door Steef »

Zo!

Het zit er weer op.
Dit keer voor het eerst als multi multi mee gedaan.
Alleen omdat dan iedereen kan zitten wanneer hij wil.

We hebben helaas net de 2000 Q's niet gehaald.
Volgende keer beter.

We hebben de qso's van 1 station opgenomen.
Het gaat om 775 mb waf files.
Als iemand weet hoe ik dat online kan krijgen, dan hou ik me aanbevolen.

Even een proberen hierbij te voegen.
Bijlagen

[De extensie wav is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

[De extensie wav is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: PACC 2011

#85 Bericht door Ton_O_E »

Zou het ook kunnen dat het wav files zijn ipv waf?
die kun je met de standaard audio programmaatjes wel comprimeren, naar slechtere kwaliteit
maak er mp3 van.
of knip ze in kleinere stukken
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PACC 2011

#86 Bericht door Steef »

PA3TON schreef:Zou het ook kunnen dat het wav files zijn ipv waf?
die kun je met de standaard audio programmaatjes wel comprimeren, naar slechtere kwaliteit
maak er mp3 van.
of knip ze in kleinere stukken
Ik denk dat het komt doordat ik pas sinds gisterochtend wakker ben :shock: :oops:

Maar idd wav files. Bedankt voor de tip van mp3!
Dat ga ik zeker proberen :idea:
Wie praat luistert niet

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PACC 2011

#87 Bericht door pe5jw »

Steef neem aan dat de opname optie van n1mm gebruikt is,dus allemaal kleine filetjes.
Met een batch converter (ik ben nog opzoek naar een goeie) kan je ze allemaal in 1 keer omzetten naar mp3 of bv ogg.
En normaliseren, dat is het volume gelijk maken.
Als je dan een web/ftp server gebruikt en alle bestanden in 1 map zet (op call naam/tijd) en dan browse rechten op de map geeft zijn alle bestanden te bekijken.
pi4tue doet dit ook zo.
http://lists.contesting.com/_cq-contest ... 00123.html
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PACC 2011

#88 Bericht door Steef »

Ja, ik heb het nu anders gedaan.

Er zit nog een foutje in, want als je een volgende file afspeelt speelt de eerste mee.
Die moet je dan vooraan nog op "pauze" zetten.

http://www.contestgroup.nl/?page_id=45981


Er zullen er nog meer volgen hoor, maar daar moet ik even tijd voor hebben.
Als je ons gewerkt heb, dan kan je vragen of ik de file heb.
Ik zal die dan als eerste doen.

73

Steef
Laatst gewijzigd door Steef op 14 feb 2011, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: PACC 2011

#89 Bericht door PA2RU »

Heb een opname gemaakt direct na aanvang van de contest ;)

http://www.youtube.com/watch?v=8YSQ2KvLSoA
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: PACC 2011

#90 Bericht door PA2REH »

Hi Rene, Heel leuk. Herkenning hihi. Gaat toch heel goed!! Bekende calls, heb de
meesten ook gewerkt. Zo te zien blijf je er koel onder.
Meteen een paar keer 001. Overigens luister je nog redelijk breed. Welke
band was dit en met voor set/ antenne?

------------------------
Mijn relaas van deze contest:

Had een 'luie' contest voor mijzelf bepaald. Ben zelf alleen maar aan het roepen gweeest en vrijwel niet gedraaid over de banden. Er kwam zat terug, vrijwel contuinue Heb alleen voor Hans PA1HR twee keer een uitzondering gemaakt hihi door 'm even op te zoeken. Realiseer me door het alleen roepen, dat ik daardoor wellicht wel multipliers heb laten liggen, enfin. Heb een hele hoop lol gehad. 80 en 40 gaat erg goed. Voor 20m heb ik geen goede antenne zo blijkt al langere tijd. 15m. is ook mager. 10m slechts 3 qso's en 1 multi. 160m was voor het eerst omdat ik de K2 de avond daarvoor pas had uitgebreid met de 160m band. Daar is het dus even wennen hihi. Ik wist niet eens van waar tot waar de band loopt, moest dus even goed opletten.

Hier 100 Watt, voor 80/160 raam/gevouwen dipool, voor 40/20 vertical en voor 15/10m 2x3m inverted V dipooltje op ca. 13m hoogte. Condx vond ik op alle banden beneden de maat. Ook op 80m en 40m waar ik normaal toch wel de nodige USA en VE stns werk, nu mondjesmaat. Wel weer VK op 40m maar toch was het minder dan ik zou verwachten. 10m was hier 'dood' (op de momenten dat ik er was), 15m marginaal. Allemaal erg veel Oost Europa. 893 QSO's en ook 135 multi.

Zaterdagavond kwam ik tot mijn grote schrik erachter dat de voedingslijn naar mijn 80m raam was gebroken. Door de storm. Maar ik heb er de afgelopen weken niet naar omgekeken (is dus dom). Was precies gescheurd waar het horizontale en vastgebonden deel, dat ca. 40m op 2m hoogte van de shack naar de antenne is gespannen, los komt en vrij hangend naar boven gaat naar het voedingspunt van de antenne (op ca. 12m). Die 10m is lekker gaan zwiepen en zat nadat het was losgescheurd vast in een boom gedraaid (vrijwel horizontaal door de lucht van de antenne naar net die ene boom die het kon bereiken. De laatste meter zat om een tak geslagen.en was niet los te krijgen). Omdat het pikke donker was (gelukkig wel droog) heb ik eerst een bouwlamp gehaald en aangezet en toen op de ladder naar boven de boom in. Tak
met zo'n lange boomzaag afgezaagd en toen de boel beneden lag alles ontward en regepareerd. Al met al 1,5 uur verloren en die 'luie' contest die ik voor mijzelf had bedacht was toen ook over hihi. Tja, en toen ging het weer los op 80m hihi.

Ben van de 24 uur ongeveer 20 uur qrv geweest. Op 80m de meeste qso's (342) en ook de meeste multipliers (44).

Ik pleit nog steeds voor single band CW categorieen, maar helaas wil de organisatie daar niet aan. Medestanders die dat ook zien zitten? Kunnen we wellicht een
petitie maken hihi

73 Eric
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Plaats reactie