PA Beker

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PA Beker

#31 Bericht door PA3JD »

Voor het eerst meegedaan met een CW contest. Dacht altijd dat CW contesten alleen gedaan konden worden met een computer. Maar met een keyer en goed luisteren gaat het dus ook. Een ieder bedankt voor de punten en tot morgenochtend.
73 Joop

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: PA Beker

#32 Bericht door PA2REH »

Hallo Joop,
Leuk. Welkom!! Met een computer? Dan kan je veel beter een digimode gaan toepassen. Het leuke aan CW is juist het zelf seinen en kunnen nemen. In de ruis tussen de qrm is er geen computer (met software) die tegen de tegen "menselijke detector" op kan als het om CW gaat.
73 Eric
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PA Beker

#33 Bericht door PA3JD »

Dag Eric,
Afgelopen velddag heb ik met een computergestuurde zender gewerkt en een aantal qso's gemaakt met CW. Ik bleef maar schuiven met die muis en hoefde verder niet te luisteren naar de calls, want die verschijnen dan in het scherm voor je. (zie het filmpje op mijn you tube kanaal: http://www.youtube.com/user/pa3jd?featu ... 7URx1FOQIc
Misschien ben ik ouderwets, maar laat mij maar gewoon met de sleutel en op het gehoor.
Laatst gewijzigd door PA3JD op 13 nov 2010, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PA Beker

#34 Bericht door PD2R »

Bijna alle CW contest operators gaan af op het gehoor en niet op een PC programma. Een enkeling gebruikt de PC al is dat met de komst van CW Skimmer wel wat meer geworden. Bij een flinke pile-up krijgt een programma als Skimmer het toch ook moeilijk en kunnen allen je oren en je hersenen er nog wat van maken.

P.s. Joop, bij het linkje naar youtube is iets mis gegaan. Voor het linkje staat en daarna pas de linkje. Om het linkje te laten werken moet het er tussen staan.
Dus: adres naar het linkje
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PA Beker

#35 Bericht door PA3JD »

Bedankt voor de tip. Ik zal het even aanpassen.

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: PA Beker

#36 Bericht door PD4M »

Nog een half uurttje en dan gaan we los!!! Doet iedereen mee?

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PA Beker

#37 Bericht door PD2R »

Werd vanochtend wakker laat wakker na eens flink te hebben uitgeslapen. Na een paar nachten weinig slapen i.v.m. de vrijwillige brandweer en stappen met je maten, heb je even wat in te halen zullen we maar zeggen.
Maar goed, ik werd dus wakker en kroop even achter de PC om mijn mail te checken. Toen ik daarbij de transceiver aanzette hoorde ik dat de PA beker aan de gang was. Heb toen even snel mijn QSL regio nummer opgezocht (maak ik nooit gebruik van dus ik had geen idee wat dat was :mrgreen: ) op de site http://www.dqbmanager.nl en ben toen maar wat puntjes gaan weggeven.
Met regelmaat kreeg ik te horen dat ik een nieuwe multiplier was dus dat was wel leuk.
Al met al zon 35 Q's in het log gezet. Volgend jaar misschien maar eens een serieuze poging doen.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PA Beker

#38 Bericht door PA3JD »

Beste OM,
Weer een prachtige contest, net als gisteren. Een ieder bedankt voor de punten en de multiplier.
Nu is het aan Jan Visser, PG2AA, de contestmanager, om alles te verifieren en t.z.t. met de uitslag te komen. Ik wens hem alle succes daarbij. Uit ervaring weet ik hoe intensief het verifieren is van contestlogs.
Overigens heb ik wel een opmerking over de sluitingsdatum. In het reglement wordt de sluitingsdatum van 15 december 2009 genoemd. Ik ga er dan ook van uit dat dit 2010 moet zijn. Maar dan nog vind ik 15 december een lange tijd. Wanneer ik zie dat de scores voor de afdelingscompetitie door alle deelnemers binnen een gering aantal dagen opgegeven worden, is het m.i. ook mogelijk om de sluitingsdatum van de PA-beker contest uiterlijk op 10 dagen te zetten. Of verwacht ik nu te veel?
Het nakijken van alle logs zonder robot, is natuurlijk wel een intensief werk. En daar heb ik ook alle waardering voor. Maar ik denk dat een uitslag eerder dan de streefdatum van maart 2011 in Electron, zoals genoemd in het reglement, bekend kan zijn op de website.
Ik ga van de VERONderstelling uit dat heel veel deelnemers aan de PA-beker contest, zeer geinteresseerd zijn in een snelle uitslag.

73 de Joop

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: PA Beker

#39 Bericht door PA3DAT »

Ja, ging geweldig! En ik wou ook dat die uitslag er wat eerder was... :mrgreen:
Maart jandorie, wat een eind weg! :(
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA4N
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009, 11:40

Re: PA Beker

#40 Bericht door PA4N »

Jaaah, was weer een fijne contest. Kwam weer een aantal bekende calls tegen. Onder andere van deze site, natuurlijk.

Condities waren goed, beide dagen, vond ik. Hoewel het vanochtend om 1000 UTC, toen ik op 40 begon het even leek alsof we echt vrijwel geen propagatie hadden. Een kwartier later echter, was het weer dik in orde.

Dit was mijn beste PA Beker van de afgelopen 3 jaar. Ik kreeg opmerkingen in de trant van "sterk signaal hier". Ik weet nog wel dat ik voorheen vooral op 40 SSB moeite had. Nu ging het echter prima.

Op CW:
80m: 61x32
40m: 58x33
Totaal 7735 punten

Op SSB:
80m: 57x31
40m: 76x31
Totaal 7564 punten


73,

Frank PA4N

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: PA Beker

#41 Bericht door PA3DAT »

Tjee wat een boel! :shock:

Nou hoop ik maar dat mijn mede-qrp'ers het iets bescheidener gedaan hebben,
zelf had ik gisteren in cw 61 qso's, vandaag in ssb 70 qso's in totaal.
Ik hoop nog steeds op een klassering bij de eerste drie, in beide qrp-secties! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: PA Beker

#42 Bericht door PE4BAS »

Vandaag ook meegedaan in de QRP sectie. 73 QSO gemaakt. (Leuk dat we elkaar werkten Aloys.)

Mijn verhaal: http://pe4bas.blogspot.com/2010/11/pa-b ... -2010.html

Hoop in de QRP sectie ook op een plaats bij de eerste 3 :roll: . Maar de concurrentie he....
Kreeg diverse keren de opmerking dat ik een goed signaal had voor QRP, maar een
pile-up kreeg ik niet voor elkaar. Dat gaat met 100W wel iets makkelijker.
Condities waren overigens prima, althans bij mij had iedereen die ik ontving in de contest een signaal tussen S5 en S9+
Werkte voor de eerste keer met een FT-817 en ik moet zeggen dat de ontvangst me niet tegenviel t.o.v. de IC-706.

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: PA Beker

#43 Bericht door PA2REH »

Hallo allemaal,

Denk dat het voor qrp leuke scores zijn. Ik heb zelf GEEN qrp meegedaan. Kwam er 15 min. voor het eind vanmorgen achter wat er fout zit met de antenne. 80m lukte wel een beetje, maar 40m was een drama. Ontvangst goed, maar zenden niet. Ook op 80m was de performance veel slechter dan normaal. Tja, had de boel eerst eens even goed moeten nalopen, maar ja, je weet hoe dat gaat (of juist niet hihi). Volgend weekend als het droog is en en beetje redelijk weer dus de boel repareren.

Maar heb toch nog wel wat kunnen werken. Vond het opmerkelijk Bas PE4BAS om je op 40m te kunnen werken. Tjonge wat was je zacht, echt net aan te nemen, maar precies op een plekje waar dat wel lukte. Hartstikke leuk vind ik dat!!. Aloys, wel gehoord maar niet gewerkt. Sorry. Anderen wel gewerkt.

Hoop dat een ieder de multiplier R50 leuk vond want in R50 hebben we maar een paar actieve leden (op 1 hand te tellen) waarvan 1 in buitenland, 1 doet weinig/ niets aan contesten en 1 is ondergetekende.

Misschien maakt R50 wel het verschil in de top 3 noteringen. Ben benieuwd hihi.
Heb me ondanks de antenne perikelen prima vermaakt. Iedereen dank je wel !!!

73 Eric - pa 2 reh
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: PA Beker

#44 Bericht door PE4BAS »

Eric, bedankt voor de QSO's op 80 en 40m. Vond het jammer dat je niet in de QRP sectie mee deed dit jaar omdat ik jouw score van vorig jaar als referentie nam. Ik snap nu waarom :( , volgend jaar beter hoop ik.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: PA Beker

#45 Bericht door PA3JD »

Dag Bas, PE4BAS
Had je ook deze keer weer graag willen werken, al was het maar om te vragen of er weer een filmpje op You Tube komt. Hoorde je wel een ander station aanroepen en ben er toen 1 kHz onder gaan zitten in de hoop dat je me zou horen. Helaas! Volgend jaar weer een nieuwe kans. Heb wel even je blog gelezen. Fb!

Plaats reactie