Vraagje (ESM) Enter Send Message N1MM voor SSB Contesten

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Vraagje (ESM) Enter Send Message N1MM voor SSB Contesten

#1 Bericht door xxxx »

Heren,

Gister avond druk aan het stoeien geweest om het zo klaar te krijgen in N1MM SSB Setup dat zodra ik mijn RST gekregen heb en ik op Enter druk dat hij dan automatisch mijn Voice Macro ( Thank You PD4DX ) uitzend......Echter lukt dit wel maar hij send soms ook ineens wat anders uit.....Na wat stoeien in de config bij function keys zend hij nu wel na de Enter mijn Message uit maar dan logt hij niet en moet ik weer op Enter drukken......

Kortom het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dit voor phone klaar zou moeten krijgen.....In RTTY etc werkt dit bij mij perfect.....Of is dit voor SSB Phone gewoon niet mogelijk?

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Vraagje (ESM) Enter Send Message N1MM voor SSB Contesten

#2 Bericht door PD2R »

Wat er bij jou mis is gegaan weet ik niet en kan ik je ook niet mee helpen. Wat ik wel weet is dat ik het ook eens geprobeerd heb maar ik er helemaal gestoord van werd. Het is namelijk niet altijd toepasselijk om gelijk "Thanks, PI4DX QRZ" te roepen maar dat gooit N1MM er wel gelijk achteraan als je op enter druk.
Ik druk dus gewoon op Enter en dan op F4 (F4 is bij mij "Thanks, PI4DX QRZ") als daar de gelegenheid voor is.
Het is maar 1 handeling meer maar bespaart een hoop ergernis. Ik denk dat ESM in CW overigens veel beter toepasbaar is maar dat terzijde.

Veel succes komend weekend!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Vraagje (ESM) Enter Send Message N1MM voor SSB Contesten

#3 Bericht door xxxx »

Idd, misschien maar gewoon onder f12 zetten zit het dichts bij de enter toets en het maar niet automatisch laten gaan....Als het even anders gaat dan gepland raak je helemal gestoord van de ESM.......

Gr Jelle

Plaats reactie