ARRL CW

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ARRL CW

#16 Bericht door Randy »

Oene schreef:Randy mooi werk man ! De aanhouder wint en mooie prestatie met zo'n lage antenneopstelling.
Hoe bevalt die antenne op 40 ?
S9 aan storing op 40. Dit was ook zo met de HyEndFed. Ik heb de antenne wel eens op een SpiderPole gezet en zo een meter of 6 de lucht in gestoken. Toen ontving ik ook VK's in JT65. Bij gebrek aan muurbeugels en de wind aan de kust kan dit echter niet altijd en is het handwerk. Ik kan nu als de condities goed zijn de oostkust van de VS werken, dat was met de EndFed vrijwel nooit het geval.

Als ik zin heb (ben liever lui dan moe) kan ik nog wat met de afstelling doen. De elementen mogen iets langer. Hoog in de 40-meter band zakt de storing weg naar S5-6. Kijken of dat wat beter gaat.

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: ARRL CW

#17 Bericht door PD2EDR »

Ik ook een klein moment meegedaan. Iets meer dan 50qso wegens tijdsgebrek exch 5nn t25 bleef lastig dus maar gewoon 25 van gemaakt. Alsof je niet 25watt mee mag doen hihi
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: ARRL CW

#18 Bericht door pa4o »

Zaterdag middag na het opruimen van de pacc spul nog even meegedaan onder de club call. Had een 155qso's, maar ogen werden me zwaar en viel zo'n beetje in slaap. Komt ervan dat je lekker buiten bent opruimen en dan in een warme shack komt te zitten. Verder gistermiddag en even een klein stukje van de avond meegedaan op de 20m onder mijn eigen call toch nog een 300qso's kunnen maken. Zat bij iemand anders met een 3el OP-DES antenne op een 21m hoogte met 400W..
Liep lekker alhoewel ik er soms moeite mee had om de signalen te kunnen ontvangen. Sterk genoeg maar was net of het vervormde. Zullen wel condities zijn geweest, zoveel ervaring heb ik niet met een beam als je maar een stuk draad gewend bent. :)

Peter

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: ARRL CW

#19 Bericht door QSY »

..

Plaats reactie