PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#1 Bericht door Steef »

PACC 2009 komt er weer aan.

Dit valt samen met de CQ WW RTTY WPX Contest.
Gezien het grote, en groeiende aantal deelnemers van de afgelopen jaren, vraag ik mij af of we daar dit jaar nog meer mee te maken gaan krijgen.

Er is elk weekend wel een contest, maar ik vind het toch wel jammer dat "onze" PACC samen valt met die toch wel "GROOTE" contest.
Er bestaat dan toch wel de kans dat we daardoor leuke DX missen in de contest.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#2 Bericht door pa3met »

Steef schreef:PACC 2010 komt er weer aan.

Dit valt samen met de CQ WW RTTY WPX Contest.
Gezien het grote, en groeiende aantal deelnemers van de afgelopen jaren, vraag ik mij af of we daar dit jaar nog meer mee te maken gaan krijgen.

Er is elk weekend wel een contest, maar ik vind het toch wel jammer dat "onze" PACC samen valt met die toch wel "GROOTE" contest.
Er bestaat dan toch wel de kans dat we daardoor leuke DX missen in de contest.

afgezien van dat het lastig is dat je wellicht dubbele administratie moet bijhouden... 't is toch leuk dat de boel vol zit?
Ik pik altijd wel leuke statons er tussenuit zonder echt actief aan de contest mee te doen. (Ik heb meer verplichtingen
enzo)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#3 Bericht door PA3 »

pa3met schreef:'t is toch leuk dat de boel vol zit?
Nou, waar ik problemen mee heb is dat het een bende wordt. Er is al genoeg discussie over geweest, o.a. over sancties en strictere regels, dus dat hoeven we niet over te doen. Helaas werkt de WPX contest niet mee als ik hun regels erop nalees, want...."Observance of established band plans is strongly encouraged.". Jammer, gemiste kans. --Hans

P.S. en nou ben ik ook nog een actieve RTTY operator. Ken je nagaan!!!

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#4 Bericht door PF1JM »

hansfong schreef:
pa3met schreef:'t is toch leuk dat de boel vol zit?
Nou, waar ik problemen mee heb is dat het een bende wordt. Er is al genoeg discussie over geweest, o.a. over sancties en strictere regels, dus dat hoeven we niet over te doen. Helaas werkt de WPX contest niet mee als ik hun regels erop nalees, want...."Observance of established band plans is strongly encouraged.". Jammer, gemiste kans. --Hans

P.S. en nou ben ik ook nog een actieve RTTY operator. Ken je nagaan!!!
Hoezo gemiste kans? Er staat juist dat het houden aan bandplannen aangemoedigd wordt. Of bedoel je dat er geen sancties volgen bij het buiten de bandplannen werken?
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#5 Bericht door pa3met »

pf1jm schreef: Hoezo gemiste kans? Er staat juist dat het houden aan bandplannen aangemoedigd wordt. Of bedoel je dat er geen sancties volgen bij het buiten de bandplannen werken?
De gebruikte frequenties zijn nog wel te controleren in ieder geval. Voor de rest is het inspelen op de mensen zelf. Sportiviteit bij contesten zijn soms wel eens ver te zoeken.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#6 Bericht door Steef »

Hoi topic kapers, ik had het over 2 contesten gelijkertijd.
Ik had het niet over het last hebben van elkaar, maar het missen van stations.

Als iemand wil klagen over contesten, start dan een nieuw topic of zo.

Ik vind het jammer dat deze 2 contesten gelijkertijd zijn.
Al was het alleen maar dat ik nu met 1 van deze 2 contesten niet mee kan doen.
En wil het graag zo druk mogelijk hebben met de PACC.

Dus een ieder die belangrijkere zaken te doen heeft, heel goed! Hou die economie draaiende!
Maar AUB niet in dit topic gaan klagen over contesten.

Alvast bedankt! En veel plezier met ONZE hobby.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#7 Bericht door PD2R »

Mee eens, ik vind het ook jammer dat deze 2 leuke contesten samen vallen. Beide contesten zijn erg leuk. SSB contesten heeft bij mij de voorkeur maar RTTY is een heel aangename afwisseling.

Zonder het Topic van Steef te willen kapen, de PACC zou m.i. een stuk leuker zijn wanneer er een Multi/Two klasse zou zijn. Nu hebben we een Multi/Multi klasse en een Multi/Single klasse. De eerste is erg moeilijk, zowel om het hardware matig voor elkaar te krijgen als om genoeg operators bij elkaar te krijgen.
De M/S klasse is ook niet echt leuk omdat het multiplier station nu eenmaal niet zo veel te doen heeft. Er zijn immers maar weinig niet Nederlandse stations die "CQ contest" geven zoals dat bij de grotere contesten wel het geval is. Bij Multi/Two kunnen beide stations runnen en kun je 2 operators lekker bezig houden. Beide stations zullen dan af en toe zelf de multipliers op moeten gaan zoeken zodat ook de mensen die van "Search & Pounce" houden ook aan hun trekken kunnen komen.

Maar goed, dat is een andere discussie. Misschien wel een discussie welke een eigen topic verdient...
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#8 Bericht door vk2gwk »

PD2R schreef:Mee eens, ik vind het ook jammer dat deze 2 leuke contesten samen vallen. Beide contesten zijn erg leuk. SSB contesten heeft bij mij de voorkeur maar RTTY is een heel aangename afwisseling. ...
De PACC contest is geen SSB contest maar een phone/CW contest. Je kunt ook in mixed mode mee doen.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#9 Bericht door Steef »

Zeker!
Op 160 is ook een cw contest. Deze kan en mag je gewoon loggen.
Maar de kans is toch wel groot dat veel contesters voor de CQ WW kiezen.
En aangezien die in RTTY zitten, kan je die dan niet gewoon werken.

En een Multi/Twee klasse, zou volgens mij best geprobeerd kunnen worden.
Na 1 keer, weet je al of daar genoeg animo voor is.
(eerste worden in een klasse waar er maar 1 iemand mee doet heeft niet zo veel zin, toch?)
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#10 Bericht door PD2R »

Henk, na diverse deelnames aan de PACC, eerst bij PI4COM, nu bij PI4DX, heb ik een aardig beeld van de PACC.
Wanneer je in de Multi operator klassen mee doet, doe je altijd in mixed mode mee. Wanneer je als Single operator mee doet kun je ook voor 1 mode kiezen, net wat je voorkeur is.

Het veranderd echter helemaal niets aan het feit dat ik een voorkeur heb voor SSB contesten. Ook in de mixed mode klasse heb je SSB operators nodig :wink:
Wellicht had ik beter kunnen schrijven dat ik een voorkeur heb voor het contesten in phone.

Daarnaast zou ik ook donders graag CW leren maar ik mis tot op heden nog de discipline om het elke dag te blijven oefenen :oops:

Ik hoop je dit jaar in ieder geval in het log te kunnen zetten tijdens de PACC tenzij je alleen in CW mee doet, dan hoop ik dat 1 van onze CW operators je in het log kan zetten.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#11 Bericht door PE4BAS »

Het is gewoon jammer dat de PACC samenvalt met de CQ WW WPX RTTY, dat betekend gewoon dat je een aantal grote conteststations en aktieve conteststations niet gaat horen in onze PACC.
Maar zoek tegenwoordig maar eens een weekend dat er geen 2 contesten aan de gang zijn. We moeten er maar mee leren leven.

Het enige wat je zou kunnen doen is de PACC zo goed mogelijk promoten. Een artikel op je weblog of op de eerste pagina van je homepage zou het goed kunnen doen. Tegenwoordig word er geloof ik ook al een aankondiging per e-mail rondgestuurd.

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: PACC 2010 komt er weer aan, (topic naam maar even geleend)

#12 Bericht door pa3met »

PD2R schreef:
Daarnaast zou ik ook donders graag CW leren maar ik mis tot op heden nog de discipline om het elke dag te blijven oefenen :oops:
ik heb het ook heel lang gehad. Wat wel helpt is 's avonds, bakkie koffie, headset op en een beetje ronddraaien.
Je hoeft niet het hele verhaal te kunnen meeschrijven maar als je de call-signs al voor elkaar hebt dan zal je
merken dat het steeds beter gaat.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Plaats reactie