430 QSO's per uur!

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: 430 QSO's per uur!

#16 Bericht door xxxx »

Idd voor mij thuis geen Qro ook al zou ik het willen dan nog doe ik het niet om storing bij de buren te voorkomen, en daarvoor mag ik mij ook af en toe ook uitleven tijdens contesten, veldagen etc.

Mooie PA Steef, alleen een hoop centjes....Voor de helft laat je zo'n eindtrap bouwen helemaal naar je eigen wensen!

Zag laatst een PA staan op Ebay van 15Kw Key Down :shock: ........Hoef je gelijk geen Cv meer in huis :D

Gr Jelle

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: 430 QSO's per uur!

#17 Bericht door fred101 »

Tja, daar zou ik ook niet tevreden mee zijn :lol:
Maar je kunt voor dat geld zo'n ding ook zelf bouwen natuurlijk. Niet dat je dat eventjes doet maar echt moeilijk is het niet. Het is bijna loodgieterswerk.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: 430 QSO's per uur!

#18 Bericht door wbeekman »

Contesten is vaak een aantal voorgeprogrammeerde knoppen op het toetsenbord indrukken.
+ een goed gehoor en snel een call kunnen intypen.

:-)
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: 430 QSO's per uur!

#19 Bericht door fred101 »

Aha, ik heb geen van drie, toch vind ik het wel leuk om te doen en zou het meer moeten doen. Ik had op de pacc twee jaar terug een pile-upje op 160 meter, heel gaaf alleen zat ik daarvoor te schrijven, na een qso type ik het logboek in en dat liep toen wat vast. Dat waren iets van 15 qso's in 10 minuten dus dat stelde nog niets voor maar dat was al behoorlijk energie verslindend. Ik weet echter nog steeds niet goed hoe het werkt. Ik zou eens bij zo'n contest groep moeten gaan kijken. Een mooie manier om wat vaker actief te zijn. Ik geef niets om "rondes" ik vind het leuker om gewoon "afstand" te overbruggen en hoef geen hele verhalen. Dat doe ik wel op de repeater met vrienden.

Kan iemand dat contest gebeuren eens begrijpelijk uitleggen want ik loop al vast op multipliers, nummers die je moet geven en dan moet je nog een of ander log fabriceren wat ook weer ergens heen gaat. Als er een contest is, en ik geef een rapport en nummer telt dat voor hen als ik zelf geen log instuur ? Er is tenminste wat te doen op de band als er een contest is.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: 430 QSO's per uur!

#20 Bericht door xxxx »

wbeekman schreef:Contesten is vaak een aantal voorgeprogrammeerde knoppen op het toetsenbord indrukken.
+ een goed gehoor en snel een call kunnen intypen.

:-)
Hopelijk bedoel je het ook grappig, maar mocht het serieus zijn dan weet je zeker dat je met bovenstaande instelling gegarandeerd een laatste plek behaalt.

Jelle

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: 430 QSO's per uur!

#21 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: 430 QSO's per uur!

#22 Bericht door Steef »

Je hoeft geen log in te sturen. Alleen is het dan wel aan te raden om een aantal verbindingen te maken.

Een call die maar 1 keer voorkomt in alle logs (uniek), wordt bij contesten met robots (grote contesten) niet mee geteld.
Dus wanneer jou call een 5 keer voorkomt, en de gegevens die je uitwisseld kloppen, dan geld de verbinding gewoon.

En ja, wanneer je een paar keer bij een contest station gaat kijken, is de kans groot dat je wat opsteekt.

Hoe, waarheen en welk log je moet opsturen, staat beschreven in de regels van die contest.

In het logprogramma exporteer je dan het log naar je pc als bvb Cabrillo.
Even aanpassen met kladblok zodat je gegevens goed staan vermeld.
En mailen naar het vermelde adres.

Nog ter aanvulling: N1MM is gratis, en berekend vanzelf jou score uit. Kan aangeven wat je QSO rate is, en hoeveel Multi's er beschikbaar zijn. Wanneer je daar een paar keer me oefent wordt het al snel duidelijk en spanender :mrgreen:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: 430 QSO's per uur!

#23 Bericht door PD2R »

In DIT DRAADJE vindt je heel veel info en ik weet bijna zeker dat daar ook de antwoorden op jouw vragen in staan.

Mocht je verder nog vragen hebben dan graag in dat draadje, dan kan iedereen het vinden want waarschijnlijk ben je niet de enige met dergelijke vragen. :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: 430 QSO's per uur!

#24 Bericht door Steef »

Maatren, heb net mijn pc schoon gemaakt!

Nu niet meer volstoppen met draadjes hoor........................









Sorry, kon het even niet laten :twisted: :twisted:
Wie praat luistert niet

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: 430 QSO's per uur!

#25 Bericht door fred101 »

Wat ik wel altijd grappig vind: your 5/9 nadat ze 20 keer je call fout herhaald hebben. Als je een keer een echt rapport geeft klopt je S-meter niet of worden ze pissig. Tijdens de PACC zat er een op 160 meter die ik bijna 10KHz breed hoorde. Toen ik dat vertelde lag dat niet aan zijn zender maar aan mijn ontvanger, ja ja, lachen met sommige :lol:
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Re: 430 QSO's per uur!

#26 Bericht door wbeekman »

PD4DX schreef: Hopelijk bedoel je het ook grappig, maar mocht het serieus zijn dan weet je zeker dat je met bovenstaande instelling gegarandeerd een laatste plek behaalt.

Jelle

Jelle ,
Tuurlijk bedoel ik het in eerste instantie grappig, maaaaar
Ik heb een 15-tal DVD's van DX expedities en pile-ups en sommige ervan bedienen alleen maar een paar
voorgeprogrammeerde functietoetsen op het keyboard.

De DVD van de WRTC 2002 in Finland van 60 minuten, dan krijg je een goed idee wat contesten is.
Zelf heb ik wel eens heeeeeel vroeger meegedaan met de PE0MAR groep in Hoek van Holland.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: 430 QSO's per uur!

#27 Bericht door xxxx »

Wim,

Oke dan begrijp ik je insteek, zal dan vast ook een Cw contest zijn geweest als ze allen wat knoppen bedienen?.
Zelf maken we uiteraard wel gebruik van een Papagaai want anders wordt het wel heel zwaar in de nachtelijke uurtjes wanneer het toch meestal wat rustiger is.
Maar goed met automatisering kun je soms een hoop voordeel behalen.....en uiteindelijk is het wel een wedstrijd die je wil winnen.

Gr Jelle

wbeekman schreef:
PD4DX schreef: Hopelijk bedoel je het ook grappig, maar mocht het serieus zijn dan weet je zeker dat je met bovenstaande instelling gegarandeerd een laatste plek behaalt.

Jelle

Jelle ,
Tuurlijk bedoel ik het in eerste instantie grappig, maaaaar
Ik heb een 15-tal DVD's van DX expedities en pile-ups en sommige ervan bedienen alleen maar een paar
voorgeprogrammeerde functietoetsen op het keyboard.

De DVD van de WRTC 2002 in Finland van 60 minuten, dan krijg je een goed idee wat contesten is.
Zelf heb ik wel eens heeeeeel vroeger meegedaan met de PE0MAR groep in Hoek van Holland.

Plaats reactie