"Het zijn vaak de eigen luizen die bijten"

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#31 Bericht door PA5COR »

Dat kan in het openbaar.

Ik contest niet, en verkas naar de WARC banden met de contesten.

Maar in de Electron hbben diverse foto's gestaan van contest stations welke werden bezocht door de officials, en wat zien we?

SB 220 en 2 kW eindtrappen met de meters op full power.

Luisterend naar de diverse stations in de contest hoor je aan de splatter wel welke alle knoppen op 11 hebben staan.

En welke eindtrappen tot 5 kW gebruiken gebouwd door iemand die ik goed ken.

N of F er zitten in beide groepen wel een paar mindere broeders, maar de overtuigende meerderheid probeert het goed te doen.

En anders kies ik voor de contest vruje banden tot de herrie weer over is.

;)

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

#32 Bericht door PC1I »

PA5COR schreef:En anders kies ik voor de contest vruje banden tot de herrie weer over is.

;)
Doe ik ook regelmatig. Zelfs als ik wel aan het contesten ben want dan ook wel eens behoefte aan wat rust... En je weet maar nooit of daar nog leuke DX zit die ik wel zou willen werken.
:D

Wat mij vaak opvalt is dat het op die banden eigenlijk niet eens zo veel drukker is tijdens de grote contesten als buiten contesten om.
Ik kom zelden op 30 en het afgelopen weekend zal er wegens geen condities op 12 wel niks te beleven zijn geweest maar 17 was in mijn beleving niet echt druk het afgelopen weekend.

73,

Kees PE2KM
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

#33 Bericht door Marco »

andre schreef:[quote="PA0ETE
Och, ik ken een boel N-amateurs, en over het algemeen zijn dat toch
hele nette kerels en meisjes...
"ik ken een aantal F -amateurs, en ook deze zijn over het algemeen ook wel nette mensen....."

Volgens mij een wat vreemde woordkeus. Zal wellicht niet zo zijn bedoeld..

on-topic:


Wel leuk om te lezen hoe de discussie weer omslaat geheel los van de inhoud van de oorspronkelijke auteur..
De laatste serie meldingen zijn recentelijk al aan de orde geweest in een ander topic over het onderwerp <contesten>....[/quote]

Je hebt gelijk blijf bij het onderwerp en wijk niet af. Sla je een plankje mis.

Marco Pe2mc
Laatst gewijzigd door Marco op 23 apr 2009, 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

#34 Bericht door Marco »

pa3met schreef:ik heb gisteren ook wat puntjes weggegeven en 't was ook mij opgevallen op 40m dat niet iedereen zich netjes gedroeg.

Maar laten we wel zijn... er zijn meer amateurs die zich niet netjes gedragen. Het beperkt zich niet alleen tot contests, maar ook gewoon 'door de week' en dat is .... ehh nogal sneu. Je moet constateren dat sommigen het "27 Mc" tijdperk niet ontgroeid zijn.

Het meest vervelende is dat er weliswaar controle zou zijn maar ja, hoe wordt dat 'enforced'? Ik weet van een contestgroep dat die stelselmatig de boel belazeren en dat kotm echt niet ten goede aan de hobby.

Ben ook erg beniewd of je deze feiten hard kan maken. Je roept dit wel maar heb je ook bewijs??? Vind het nogal een louter uitspraak van je. Als je dit niet hebt moet je het ook niet roepen. Dan beticht je mensen van dingen die je niet hard kan maken. Lijkt me zinloos. Het kan een belediging aan een x aantal zend amateurs zijn. Dat mensen het 27mc tijdperk niet ontgroeit zijn.. Wat is daar mis mee vele zijn zo begonnen. Lijkt net nu of jij altijd zo braaf bent geweest en al die 27mc boys het boekje te buiten gaan en totaal niet snappen hoe het werkt op HF. En controle tja storen we niet komen ze niet klaar.. We mogen 400w maken dat zijn de regels. Dus doen we dat ook. Ik rij liever BMW dan in een Lelijke eend!!

Marco Pe2mc
Laatst gewijzigd door Marco op 09 jul 2009, 08:15, 2 keer totaal gewijzigd.

ON4MDW
Berichten: 182
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:30
Roepletters: ON4MDW
Locatie: Geraardsbergen

#35 Bericht door ON4MDW »

:D Ben best wel blij met mijn ON3 vergunning werk met ft817 5 watjes mij hoor je niet klagen ik leef in een luxe positie hier in Belgie :lol: .

Met wat meer zonnevlekken zal het enkel beter gaan hi.

Bedankt voor dit te lezen.

Wat niet wegneemt dat ik wel leer voor de HAREC te halen voor wat meer luxe hi ......... :wink: .

Mvg Marc

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

#36 Bericht door PA2LAD »

ON3MDW schreef::D Ben best wel blij met mijn ON3 vergunning werk met ft817 5 watjes mij hoor je niet klagen ik leef in een luxe positie hier in Belgie :lol:
Met een goede antenne kan je zelfs met 1 Watt vermogen in Canada met 57 binnenkomen is mijn eigen ervaring. Veel sucses met de studie.

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

#37 Bericht door Marco »

PA2LAD schreef:
ON3MDW schreef::D Ben best wel blij met mijn ON3 vergunning werk met ft817 5 watjes mij hoor je niet klagen ik leef in een luxe positie hier in Belgie :lol:
Met een goede antenne kan je zelfs met 1 Watt vermogen in Canada met 57 binnenkomen is mijn eigen ervaring. Veel sucses met de studie.
Hoi

Je hebt gelijk dat het met 1 watt mogelijk is en een goeie antenne. Alleen dan heb je goeie propagatie nodig en dat je de enige bent die hem aanroept. Zit je in de pile up kan je het totaal vergeten en verzuip je in de chaos. Zuid europa is normaal velen malen harder dan wij hier en met 1 watt heb je dan geen schijn van kans. VB. K5D werken met 1watt in de pile up no way.. dit gaat je niet lukken. Het kosten mij soms redelijk veel moeite ze te werken al is het gelukkig op vele banden wel gelukt.
Een ieder heeft altijd een voorkeur de een wil QRP en de ander houdt van QRO die will SSTV die wil PSK dat is het leuke van de hobby. Je kan velen kanten op.

S6 verder..

Marco PE2MC

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5125
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

#38 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pe2mc schreef:Een ieder heeft altijd een voorkeur de een wil QRP en de ander houdt van QRO die will SSTV die wil PSK dat is het leuke van de hobby. Je kan velen kanten op.

S6 verder..

Marco PE2MC
En dat is nu het leuke van zendamateur zijn.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Plaats reactie